لوگو رنوس

لیست تجهیزات رستوران هتل

تجهیزات رستوران هتل

هنگام افتتاح یک هتل یا نوسازی یک کسب و کار موجود، انتخاب تجهیزات آشپزخانه رستوران مناسب آن هتل برای موفقیت ضروری است. در این مطلب لیست تجهیزات ضروری رستوران هتل را تهیه کرده‌‎ایم، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که هنگام تجهیز آشپزخانه هتل خود، تمام پایه‌های شما پوشیده شده است. توجه به این نکته مهم است که انواع مختلف رستوران‌ها ممکن است به تجهیزات اضافی یا سبک‌های مختلفی نیاز داشته باشند که ممکن است در این لیست نباشد. در عوض، این فهرست شامل مواردی است که هر رستوران هتلی ای به آن نیاز دارد، و پایه‌ای را فراهم می‌کند که می‌توانید برای برآوردن نیازهای خاص خود از آن استفاده کنید.

تجهیزات آشپزی رستوران هتل

تجهیزات آشپزی سنگ بنای هر آشپزخانه تجاری هتل‌ها است. هنگام انتخاب تجهیزات آشپزی برای رستوران خود، حتماً به این فکر کنید که از چه تجهیزاتی بیشتر استفاده می‌کنید. اگرچه قطعات کوچک‌تر تجهیزات ممکن است ارزان‌تر باشند، اما اگر بخواهید به طور منظم از آنها استفاده کنید، ممکن است نیازهای ظرفیت شما را برآورده نکنند و در درازمدت هزینه بیشتری برای کسب‌وکار شما به همراه داشته باشد. در اینجا لیستی از تجهیزات ضروری پخت و پز برای رستوران‌ها آمده است:

  • فر: این قطعه همه کاره از تجهیزات را می‌توان برای پخت، برشته کردن، پختن و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد. در نتیجه، یک فر (یا اجاق‌های متعدد، بسته به کسب و کار شما) ضروری است.
  • محدوده: بسته به ترجیحات و چیدمان آشپزخانه خود می‌توانید محدوده برق یا گاز را انتخاب کنید.
  • سرخ کن عمیق: در حالی که سرخ کن‌ها برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده، مرغ و سایر موارد دلخواه مشتری ایده آل هستند، می‌توانید از آنها برای سرخ کردن انواع غذاها استفاده کنید.
  • گریل: سایر گریل‌ها طعم دودی و ذغالی را به شما می‌دهند که برای بسیاری از دستور العمل‌های مختلف عالی است.
  • کباب پز: مانند کباب پز اما با سطح فلزی مسطح، گریل پایه اصلی غذاخوری‎ها هستند و می‌توانند برای انواع روش‌های پخت و پز استفاده شوند.
  • تجهیزات نگهداری: کابینت‌های نگهدارنده، غذای شما را در دمای خاصی نگه می‌دارند، که آن‌ها را برای نگهداری غذا تا زمانی که آماده سرو شود یا نان‌ها را قبل از پخت، ایده‌آل می‌کند.
  • توستر: اگر قرار است رستوران شما برای سرو صبحانه باز باشد، یک توستر تجاری برای نان و شیرینی‌های شما ضروری است.
  • قهوه جوش: قهوه یک نوشیدنی پرطرفدار است و افزودنی عالی به سرویس نوشیدنی شماست، حتی اگر کافه یا نانوایی باز نمی‌کنید.
  • مایکروویو: مایکروویو روشی مناسب برای گرم کردن سس‌ها، یخ زدایی مواد غذایی منجمد و گرم کردن مجدد محصولات است.

علاوه بر این، با تجهیزات پخت و پز، ضروری است که نوع برق مناسب را برای آشپزخانه هتل خود انتخاب کنید. همچنین، توجه داشته باشید که ممکن است برای نصب موفقیت آمیز تجهیزات آشپزی خود به شیلنگ‌های گاز اضافی و سایر قطعات نیاز داشته باشید.

تجهیزات اشپزی رستوران هتل

تجهیزات برودتی و ذخیره سازی

یخچال و نگهداری مکانی برای نگهداری تجهیزات و مواد تشکیل دهنده در اختیار شما قرار می‌دهد. بزرگترین عاملی که هنگام انتخاب تجهیزات ذخیره سازی باید به آن توجه کرد ظرفیت و شکل است. شما باید تجهیزاتی را انتخاب کنید که بتواند میزان غذای مورد نیاز رستوران شما را تامین کند و همچنین تجهیزاتی را انتخاب کنید که با چیدمان آشپزخانه شما مناسب باشد.

تجهیزات برودتی

سبک‌های مختلفی از تجهیزات برودتی وجود دارد و سبکی که انتخاب می‌کنید به نوع رستوران هتل شما و نیازهای خنک کننده خاص شما بستگی دارد. اما، در اینجا چند نمونه وجود دارد که یک رستوران استاندارد ممکن است انتخاب کند:

  • یخچال و فریزر: برخی از انواع رایج یخچال‌ها عبارتند از: خنک کننده‌های دستی، یخچال‌های دستی، گزینه‌های عبوری یا یخچال‌های آماده. این احتمال وجود دارد که رستوران شما به ترکیبی از انواع مختلف نیاز داشته باشد.
  • فریزر: فریزرها مانند یخچال‌ها در اندازه‌ها و سبک‌های مختلفی مطابق با نیازها و ظرفیت‌های غذایی شما هستند.
  • دستگاه یخساز: دستگاه‌های یخ ساز جزء ضروری برای سرویس نوشیدنی در هر رستورانی هستند. علاوه بر این، کافه‌ها ممکن است از یخ برای تهیه اسموتی یا کوکتل‌های ترکیبی استفاده کنند.

تجهیزات ذخیره سازی

علاوه بر یخچال، هر رستوران هتلی ای به تجهیزات ذخیره سازی مواد اولیه و همچنین ظروف هتلی کوچک و تجهیزات نیاز دارد. در اینجا چند قطعه استاندارد از تجهیزات ذخیره سازی وجود دارد که در اکثر رستوران ها پیدا خواهید کرد:

  1. قفسه بندی: می‌توانید از قفسه بندی در سردخانه یا فریزر خود برای نگهداری مواد غذایی مختلف استفاده کنید. همچنین می‌توانید از قفسه بندی برای نگهداری قابلمه، ماهی تابه، ظروف غذاخوری، مواد خشک و غیره استفاده کنید. قفسه بندی در اندازه‌ها و پیکربندی‌های مختلف وجود دارد که به شما امکان می‌دهد قفسه بندی خود را برای فضای خود سفارشی کنید.
  2. گاری‌های اتوبار و وسایل برقی: گاری‌های اتوبار و وسایل برقی به دلیل کاربردی بودن، داشتن در آشپزخانه ضروری است. می‌توانید از آن‌ها در قسمت جلوی خانه برای میزهای اتوبوس یا در قسمت پشت خانه برای جابجایی تجهیزات یا مواد سنگین استفاده کنید.
  3. قفسه سینی ورقه ای: قفسه‌های تابه ای برای نگهداری و حمل و نقل مواد غذایی طراحی شده اند، اما می‌توانید از آن‌ها برای نگهداری و نان‌ها نیز استفاده کنید. قفسه‌های تابه‌ای به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بلند باشند و نه پهن، بنابراین ردپای کوچکی دارند که برای آشپزخانه‌های تنگ ایده‌آل است.
  4. ظروف نگهداری مواد غذایی: ظروف نگهداری مواد غذایی ابزارهای چند منظوره عالی هستند. می‌توانید از آن‌ها برای نگهداری مواد آماده، مخلوط کردن سس‌ها، یا نگهداری مواد خشک مانند پاستا یا برنج استفاده کنید. بهتر از همه، بسیاری از ظروف نگهداری مواد غذایی دارای درب یا علامت‌های رنگی هستند، بنابراین می‌توانید برای سازماندهی آسان آنها را کد رنگ کنید.
  5. قفسه‌های خشک کن: قفسه‌های خشک کن نه تنها مکانی را برای نگهداری تجهیزات شما، بلکه برای خشک کردن آن در هوا نیز فراهم می‎‌کنند. می‌توانید از قفسه‌های خشک کن برای خشک کردن ظروف غذاخوری، ظروف شیشه ای، ظروف آشپزی، تخته‌های برش، ظروف و موارد دیگر استفاده کنید.

علاوه بر این، هنگام تجهیز آشپزخانه جدید خود به تجهیزات برودتی و ذخیره سازی، در نظر داشته باشید که منوی غذایی شما چگونه خواهد بود و چه مقدار از مواد غذایی را باید ذخیره کنید. این به شما ایده بهتری درباره تعداد یخچال، فریزر و قفسه مورد نیازتان می دهد.

تجهیزات آماده سازی غذا

وقتی صحبت از تجهیزات آماده سازی غذای رستوران هتل می‌شود، رستوران‌های مختلف بسته به دستور غذا، اقلام مختلفی را در لیست تجهیزات آشپزخانه هتل خود خواهند داشت. به جای فهرست کردن همه اقلام بالقوه ای که می‌توانید سفارش دهید، لیست تجهیزات آشپزخانه حرفه ای هتل خود را به موارد ضروری محدود کردیم که اکثر عملیات‌های خدمات غذایی هتلی به آن نیاز دارند:

  • غذاسازها: این وسایل همه‌کاره می‌توانند به کاهش زمان آماده سازی با ارزش کمک کنند. می‌توانیداز آنها برای تهیه سس، ترکیب مواد، خرد کردن سبزیجات، برش دادن پنیر و موارد دیگر استفاده کنید.
  • میزهای آماده سازی: وسایل و تجهیزات را بالای این میزهای محکم قرار دهید یا از آنها به عنوان سطحی برای آماده سازی مواد یا مونتاژ ظروف استفاده کنید.
  • میکسرها: در حالی که نانوایی‌ها و پیتزا فروشی‌ها ممکن است بیشتر از همزن‌های تجاری استفاده کنند، این یک قطعه ابزار مفیدی است که هر رستوران هتلی ای باید داشته باشد.
  • آسیاب ادویه جات: در حالی که استفاده از ادویه‌های از قبل آسیاب شده مقرون به صرفه است، ادویه‌ها و گیاهان تازه آسیاب شده طعم منحصر به فردی دارند که می‌تواند به دستور العمل‌های شما طعم بیشتری بدهد.
  • مخلوط کن‌ها: مخلوط کن‌ها که بیشتر در کافه‌ی هتل‌ها یافت می‌شوند، کاربردهای زیادی دارند. شما می‌توانید از آنها برای تهیه نوشیدنی، ترکیب سس‌ها یا تهیه ماریناد استفاده کنید.

تجهیزات غذاسازی

ظروف کوچک

ظروف کوچک ابزاری هستند که کارمندان شما در آشپزخانه برای تهیه و طبخ غذاهای شما استفاده می کنند. هنگام سفارش ظروف کوچک برای آشپزخانه جدید خود، اطمینان حاصل کنید که مقدار مناسبی را خریداری کرده اید، تا کارمندان شما برای یک مورد نجنگند. در اینجا لیست ما از ظروف کوچک هتلی ضروری برای آشپزخانه تجاری هتل شما آمده است:

  1. چاقوهای سرآشپز: مجموعه چاقوهای تیز مهمترین مجموعه ابزار آشپزخانه هستند. چاقوهای تیز آشپز نه تنها آماده سازی غذا را آسان می‌کند، بلکه خطر تصادف و بریدگی را نیز کاهش می‌دهد.
  2. تخته‌های برش: همچنین، اگر می‌خواهید آشپزخانه خود را برای جلوگیری از آلودگی متقاطع کدگذاری کنید، می‌توانید تخته‌های برش چند رنگ خریداری کنید.
  3. کاسه مخلوط کن: هنگام خرید کاسه مخلوط کن، مطمئن شوید که چندین اندازه برای کاربردهای مختلف تهیه کنید.
  4. ماهی تابه‌ها: انواع مختلفی از تابه‌ها مانند سس، سرخ کردنی، آب پز و سرخ کردنی وجود دارد. قبل از ثبت سفارش، در نظر بگیرید که آشپزخانه شما به چه نوع و چه مقداری نیاز دارد.
  5. قابلمه‌ها: مشابه تابه‌ها، انواع مختلفی از قابلمه‌ها وجود دارد، مانند قابلمه‌های استوک، دیگ های دوبل، اجاق‌های ماکارونی، قابلمه‌های سس و غیره.
  6. همزن: ویکس ابزار مفیدی است که می‌توانید از آن برای وارد کردن هوا به مواد خود استفاده کنید و بافتی سبک و پف دار به آنها بدهید. همچنین می‌توانید از بین انواع مختلف همزن بهترین نوع همزن را انتخاب کنید.
  7. تابه‌های غذا: ظروف را در فر در تابه‌های غذا آماده کنید یا از آنها برای نگهداری غذا در گرمکن غذا استفاده کنید تا زمانی که برای سرو آماده شود. تابه‌های غذا مخصوصاً برای کترینگ‌ها برای حمل غذا و بوفه‌ها برای سرو غذا روی میزهای بخار ضروری است.
  8. قاشق‌های آشپزخانه: سس‌ها را در قسمت پشتی خانه هم بزنید، غذاها را در بوفه سرو کنید، یا با قاشق‌های آشپزخانه، مواد را از یک کاسه بردارید. این ابزار همه کاره باید در لیست تجهیزات رستورانی باشد.
  9. انبر: انبرها کاربرد زیادی دارند و بسته به نیازتان می‌توانید از آن برای تهیه غذا، آبکاری یا سرو غذا استفاده کنید.

ظروف کوچکظروف کوچک

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم