لوگو رنوس

مزایا و معایب بالش مموری فوم

بالش مموری فوم

یک بالش ناخوشایند نه تنها شب شما را خراب می‌کند بلکه می‌تواند بر سلامتی شما نیز تأثیر بگذارد. زمانی که برای خودمان یا برای هتل خود بهترین تشک هتلی را در نظر می‌گیرید، پول و زمان زیادی صرف می‌کنید، اما فراموش می‌کنید که بالش‌های ما می‌توانند تا حد زیادی بر میزان خواب ما تأثیر بگذارند. بالش‌های تخت در مواد، سطوح سفتی و ارتفاع‌های متفاوتی وجود دارند. اما آخرین بار چه زمانی به محتوایی که بالش تخت شما از آن ساخته شده فکر کردید و چگونه بر خواب شما تأثیر می‌گذارد؟ در این نوشته می‌خواهیم به بررسی بالش مموری فوم و مزایا و معایب بالش مموری فوم بپردازیم.

بالش مموری فوم چیست؟

مموری فوم ماده ای ساخت بشر است که با پلی اورتان ویسکو الاستیک ساخته شده است. اولین بار در سال 1960 توسط دانشمندان ناسا اختراع شد. هدف از اختراع آن پیدا کردن روشی برای پوشاندن فضانوردان هنگام پرتاب به فضا بود. بعد از این که کمی توسعه پیدا کرد تجاری سازی شد و در دهه 1990 میلادی بصورت تشک مموری فوم توسط برند تمپور عرضه شد و با فاصله کمی بالش‌های آن نیز به بازار عرضه شدند. همچنین بالش مموری فوم نوعی بالش هتلی نیز در برخی هتل‌های لوکس به حساب می‌آید.

بالش مموری فوم

مزایای بالش مموری فوم

از جمله مزایای بالش مموری فوم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خطوط را حفظ می‌کند: نکته اصلی فروش بالش‌های مموری فوم این است که خطوط عالی گردن و سر را حفظ می کنند. بالش وزن را به طور مساوی تقسیم می کند، فشار را کاهش می دهد و به درد گردن و کمر کمک می کند. در نتیجه، بالش بالشتک و پشتیبانی عالی را برای بالاتنه شما تضمین می کند و در نتیجه خواب شبانه بهتری را تضمین می کند.
  • کمر درد را تسکین می‌دهد: اگر همیشه با درد گردن یا کمر از خواب بیدار می‌شوید، به این معنی است که بالش شما از کار افتاده است. یک بالش فرم حافظه کمکی را که برای خوابیدن در بهترین حالت نیاز دارید، فراهم می‌کند. این انحنای طبیعی ستون فقرات شما را در بر می‌گیرد و تضمین می‌کند که از زمان خواب خود بدون خستگی لذت ببرید. بنابراین، اگر از گردن، شانه‌ها یا کمردرد رنج می‌برید، بالش مموری فوم به تسکین درد کمک می‌کند و صبحی شاداب را به شما هدیه می‌دهد.
  • جاذب انرژی: اگر با یک فرد بی قرار روی یک تخت بخوابید، ممکن است شب‌های شما ناراحت کننده باشد و طولانی تر از حد معمول به نظر برسد. با این حال، استفاده از بالش مموری فوم باعث می‌شود فکر کنید که تخت خواب را به تنهایی به دلیل خاصیت جذب انرژی آن می‌گذرانید. چرخش، پرت کردن و بی قراری همسرتان که خوابیده است روی بالش فوم تأثیر کمی بر شما خواهد داشت یا هیچ تأثیری ندارد. اگر تشک جیرجیر دارید، این بالش صدا را جذب می‌کند تا خواب شما قطع نشود.
  • طیف وسیعی از ترجیحات خواب را در خود جای می دهد: مهم نیست که به پهلو، پشت یا شکم چرت بزنید. بالش‌های مموری فوم در اشکال و اندازه‌های مختلف برای برآوردن اولویت‌های خواب فردی هستند. از بالش‌های مستطیلی سنتی گرفته تا مدل‌های ارتوپدی منحنی برای تخت خواب‌های پهلو و پشت، بالش‌های فومی شما را پوشش می‌دهند. اگر پشت خواب هستید، می توانید از یک بالش فوم مموری کانتور برای حمایت از گردن و بقیه سر خود استفاده کنید.
  • کاهش خروپف: اکثر بالش‌های بدون فوم سر و گردن شما را به سمت بالا متمایل می‌کنند و باعث می‌شوند راه‌های هوا بسته شوند و در نتیجه خروپف کنید. اما زمانی که قسمت بالایی بدن شما در راستای ستون فقرات قرار می‌گیرد، راه‌های هوایی باز می‌مانند و اغلب احتمال خروپف را به حداقل می‌رساند. با توجه به روشی که بالش مموری فوم از سر و گردن شما پشتیبانی می‌کند، سیستم تنفسی شما نامحدود باقی می‌ماند و در نتیجه فرکانس خروپف را کاهش می‌دهد. این باعث می‌شود این بالش برای کسانی که از خروپف در خواب رنج می‌برند، گزینه ای عالی باشد.
  • ضد حساسیت و بهداشتی: مموری فوم از یک ماده مصنوعی ساخته شده است که به طور طبیعی از رشد باکتری‌ها، قارچ‌ها و کنه‌های گرد و غبار جلوگیری می‌کند و آن را به انتخابی امن‌تر و بهداشتی برای همه تبدیل می‌کند. اگر به پرها یا سایر مواد طبیعی بالش حساسیت دارید، مموری فوم شما را از شلوغی بیدار شدن هر روز صبح با آلرژی نجات می‌دهد.
  • با دوام و قیمتی مقرون به صرفه: وقتی روی خواب خود سرمایه گذاری می‌کنید، به بالشی نیاز دارید که سال‌ها دوام بیاورد. بالش‌های مموری فوم متراکم تر از کوسن‌های معمولی هستند و باعث ماندگاری طولانی مدت آن‌ها می‌شود. با توجه به اینکه آنها روز به روز مقرون به صرفه تر می‌شوند، می‌توانید یکی را بگیرید و از خواب خود لذت ببرید. اگرچه این بالش‌ها از بالش‌های سنتی پر یا پنبه‌ای گران‌تر هستند، اما یک بالش مموری فوم به شما آرامشی می‌دهد که ممکن است نتوانید از مدل‌های دیگر بالش به دست آورید.

بهترین بالش مموری فوم

معایب بالش مموری فوم

از معایب این نوع بالش می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. بوی نامطبوع شیمیایی: یکی از شکایات رایج استفاده کنندگان از بالش‌های مموری فوم، بوی نامطبوع و ناسالم شیمیایی است. مموری فوم با استفاده از پلی اورتان و چندین ماده شیمیایی دیگر ساخته می‌شود، بنابراین تعجب آور نیست که بوی شیمیایی منتشر کند. با این حال، پس از مدتی، این بو از بین می‌رود.
  2. تنفس را مهار می‌کند: بالش‌های مموری فوم گرما را حفظ می‌کنند، که می‌تواند ناراحت کننده باشد، و ممکن است احساس گرما داشته باشد و کاملاً عرق کند. با این حال، برخی از این بالش‌ها با محفظه‌های مخصوص هوا طراحی شده اند که می‌توانند به تازگی و راحتی بالش در طول شب کمک کنند. همچنین استفاده از روبالشی‌های تنفسی می‌تواند به شما در رفع این مشکل کمک کند.

چه کسانی باید از بالش های مموری فوم استفاده کنند؟

بالش مموری فوم برای موارد زیر مناسب است:
  • خواباننده پهلو: افرادی که دوست دارند به پهلو بخوابند، نیاز به طراحی بالش محکم و بلندتری دارند که سرشان را نگه دارد و فشار روی شانه هایشان را کاهش دهد. بالش‌های مموری فوم با این توضیحات مطابقت دارند زیرا انحنای طبیعی گردن و سر را حفظ می‌کنند تا از حمایت مورد نیاز اطمینان حاصل شود.
  • پشت خوابان: اگر ترجیح می‌دهید به پشت بخوابید، ستون فقرات شما باید در زاویه طبیعی خود باشد تا بتوانید راحت بخوابید. بالش مموری فوم این قابلیت را دارد که در پاسخ به فشار فشرده شود و به فرد اجازه می‌دهد تا به اندازه کافی در ارتفاع راحت نسبت به بدن فرو رود و آن را به گزینه ای عالی برای افراد پشت خواب تبدیل می‌کند.
  • افراد مبتلا به گردن یا کمردرد: نیاز به تسکین درد گردن و کمر یکی از دلایلی است که بالش مموری فوم برای شما ایده آل است، زیرا این بالش به دلیل توانایی آن در حفظ انحنای طبیعی برای تأمین حمایت مورد نیاز بدن است.

بالش مموری فوم

 

چه کسانی نباید از بالش های مموری فوم استفاده کنند؟

  • نوزادان: بزرگسالان می توانند از مزایای بالش مموری فوم لذت ببرند، اما برای نوزادان و کودکان کوچک بی خطر نیست. این به این دلیل است که بچه ها می توانند در خطوط گیر کرده و برای نفس کشیدن تلاش کنند.
  • افرادی که به بوی مواد شیمیایی حساسیت دارند: بالش‌های مموری فوم از مواد شیمیایی مختلفی ساخته شده اند که در صورت نو بودن بالش بوی بدی می‌دهند. افرادی که نسبت به بو بسیار حساس هستند ممکن است از تنفس، سردرد، حالت تهوع و خواب بی قرار رنج ببرند. بنابراین باید از این نوع بالش خودداری کنید.
  • افرادی که هنگام خواب گرم می‌شوند: بالش های مموری فوم هنگام دراز کشیدن روی خود گرما را به دام می‌اندازند، بنابراین برای کسانی که به طور طبیعی در شب گرم می‌شوند بهترین انتخاب نیست زیرا باعث تعریق آنها می‌شود.

 

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم