لوگو رنوس

انواع خدمات هتل

خدمات هتل
در طبقه بندی استاندارد خدمات دو گزینه وجود دارد: خدمات اولیه و اضافی هتل، خدمات پولی و بدون پرداخت در هتل. در این مطلب می‌‌خواهیم درباره انواع خدمات در هتل‌ا صحبت کنیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

خدمات اولیه و اضافی هتل

درباره خدمات پایه هتلداری: دو سرویس اصلی ارائه شده توسط هتل عبارتند از اتاق و غذا. بنابراین، اتاق (یا اصطلاح رسمی اقامت در هتل) خدمات اصلی شرکت است که به کسب و کار هتل تعلق دارد. ورود و خروج به صورت شبانه روزی انجام می شود. علاوه بر تامین مسکن برای اقامت موقت، خدمات مرتبط از قبیل تعویض رختخواب، دادن حوله و وسایل بهداشتی، امکان استفاده از لوازم خانگی و تلویزیون، نظافت و سرویس بهداشتی در دسترس است. تمام این خدمات طبق تعهدات قراردادی در هزینه اتاق هتل گنجانده شده است. وعده‌های غذایی توسط امکانات ناهار خوری، رستوران، کافه، بارهایی که در هتل یا با همکاری آن کار می‌کنند، ارائه می‌شود. همچنین می‌توان غذاها را به اتاق هتل تحویل داد. برای جذب مشتریان بیشتر به هتل، اغلب خدمات پولی یا بدون پرداخت اضافی در دسترس است. آنها می‌توانند سرگرمی‌های مختلف، خدمات شخصی، خدمات برای خانواده ها، مشتریان تجاری یا VIP باشند که اغلب به صورت بسته ارائه می‌‌شوند. خدمات اضافی جذاب ارائه شده توسط یک هتل می‌تواند فصل کم تقاضا را پر کند، سود را افزایش دهد و تصویر را بهبود بخشد. رایج ترین خدمات اضافی در هتل‌‌ها عبارتند از: تعمیر لباس و کفش، لباسشویی و خشکشویی، آرایشگاه، حمام، سونا، استخر، بیلیارد، سالن بدنسازی و زمین‌های بازی، تحویل گل و هدایا، استفاده از قفسه چمدان یا صندوق امانات، اجاره تجهیزات ورزشی و لوازم خانگی، اجاره اتومبیل، زنگ زدن تاکسی، خدمات فروش بلیط برای حمل و نقل و رویدادهای مختلف، گرفتن رزرو در رستوران، خدمات تور با راهنما، اجاره سالن کنفرانس یا مکان‌های دیگر. مدیریت هتل لیست نهایی خدمات اضافی ارائه شده توسط یک هتل را با در نظر گرفتن اندازه شی، مکان آن، مخاطبان هدف و وضعیت رقابتی تعریف می‌کند. البته خدمات ارائه شده توسط یک مجموعه هتل تفاوت زیادی با خدمات یک مینی هتل خواهد داشت. بدیهی است که هتل‌های بزرگ و متوسط ​​امکانات و بودجه بیشتری دارند. آنها می‌توانند بدون از دست دادن سودآوری، خدمات چشمگیرتر و حجیم تری را به مشتریان ارائه دهند. هتل های کوچک نمی توانند خدمات اولیه و اضافی جامع و سریع را به مشتریان خود ارائه دهند. با این حال، هر هتلی باید مخاطبان هدف خود را داشته باشد، نیازها و خواسته های آنها را بیاموزد، برای برآورده کردن آنها تلاش کند. لیست و کیفیت خدمات اضافی باید مطابق با الزامات دسته ای باشد که یک هتل به آن اختصاص داده شده است – به عبارت دیگر، تعداد ستاره هایی که دارد.

خدمات در هتل

اندازه یک هتل و زیرساخت، محدوده خدمات هتل را تعیین می کند و مشخص می‌کند که آیا آنها خدمات استاندارد هستند یا نه، یک هتل می‌تواند چه چیزی را بپردازد و چقدر سودمند است. در موارد خاص، نه تنها خدمات اولیه و اضافی بلکه خدمات فردی نیز وجود دارد. به عنوان یک قاعده، اینها هتل های رده بالایی هستند که مشتریان VIP در آنها اقامت می‌کنند، برای تصویر هتل و توسعه تجارت مهم است. اما همه مشتریان به دلایل مالی یا فنی نمی‌توانند خدمات مشابهی داشته باشند. با این حال، آنها برای موقعیت‌های خاص قابل قبول هستند. به طور خاص، خدمات فردی هتل ممکن است شامل یک مدیر شخصی، انحراف با انگیزه از رویه استاندارد یا به یادگار ماندن با لوگو باشد. خدمات اولیه و اضافی ارائه شده توسط هتل‌های مدرن و سایر اشیاء منبع درآمد مستقیم برای کسب و کار هتل می‌باشد. با این حال، باید در نظر داشت که برای هر سرویسی نباید پول پرداخت کرد.

خدمات هتل پولی و بدون پرداخت

هنگامی که برای کسب و کار خود برنامه ریزی می‌کنید، مهم است که نوع خدماتی را که قرار است به مشتریان ارائه دهید و اینکه آیا خدمات پولی یا بدون دستمزد آنها ارائه می‌شود، در نظر بگیرید. خدمات اصلی هتل بدون پرداخت در قانون ذکر شده است: بیدار شدن در زمان معینی، تحویل نامه های شخصی به اتاق هتل در صورت ارسال به آدرس هتل، تماس با آمبولانس در صورت نیاز، استفاده از کیت کمک های اولیه، ارائه مجموعه ای از ظروف، آب جوش، قیچی، سوزن و نخ. علاوه بر این، صاحب یک هتل می تواند با توجه به سودآوری، فصلی بودن، محیط رقابتی و عوامل دیگر، سایر خدمات بدون پرداخت را به صلاحدید خود ارائه دهد. مهم است که به یاد داشته باشید که اگر فقط خدمات اولیه بدون پرداخت را ارائه دهید، رتبه بندی‌ها کاهش می‌یابد. اگر نرخ رقابتی بالاتر است، باید انتظارات مهمانان را پیش بینی کنید و مطابق با پیشرفت های جدید، خدمات هتل را بهبود بخشید. به عنوان مثال، اگر دائماً برای سرویس اینترنت هزینه می‌کردید، اکنون اغلب به عنوان سرویس بدون پرداخت در نظر گرفته می‌شود. هتل هایی که آن را ارائه نمی‌دهند، مشتریان کمتری خواهند داشت. رایج ترین خدمات پولی هتل: اقامت در اتاق هتل، وعده های غذایی، تعمیر لباس و کفش، خشکشویی، خدمات تفریحی و توانبخشی، فروش سوغات و محصولات چاپی، تبدیل ارز،اجاره محل. در خدمات هتل پولی بر اساس استانداردهای خاصی ارائه می‌شود. دو قانون از همه مهمتر هستند:

  • نه تنها خواسته‌ها را دنبال کنید، بلکه آنها را نیز پیش بینی کنید. به این معنی که باید به مشتری پیشنهاد شود خدمات ارائه شده توسط یک هتل را انتخاب کند.
  • خدمات را نمی‌توان به مشتریان تحمیل کرد یا برخی از آنها به شرط خرید سایرین توسط مهمانان ارائه می‌شود.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم