لوگو رنوس

بهترین روش برای بهینه سازی عملیات خانه داری هتل

به عنوان یک خانه دار، این برای شما بسیار سودمند خواهد بود. تصور کنید، فقط باید عصا را تکان دهید و همه چیز تمیز و درخشان شود. لابی هتل، اتاق، خشکشویی یا رستوران باشد. در واقع، برای انجام این کار به هیچ پرسنلی نیاز ندارید. و به همین دلیل، سطح رضایت مهمانان در صدر جدول قرار می‌گیرد. با این حال، بخش غم انگیز این است که چنین جادویی غیرممکن است. اما، می‌توانیم نکاتی را برای بهبود عملیات خانه داری هتل برای تجربه بهتر مهمان به شما بگویم.

عملیات خانه داری در هتل‌ها چیست؟

به بخش خانه داری، ستون فقرات هتل می‌گویند. دلیل آن این است که خانه داری یکی از مهمترین وظایف یک هتل، حفظ نظافت و بهداشت را بر عهده دارد. با این حال، وظایف مربوط به عملیات خانه داری به آن محدود نمی‌شود. مسئولیت‌های دیگری نیز وجود دارد، مانند: افزایش نیازهای موجودی، نگهداری از سهام، مدیریت خدمات خشکشویی، رسیدگی به آثار گم شده و پیدا شده، ردیابی دزدی‌ها و تلفات اتاق هتل. اگرچه بخش خانه داری جزو بخش‌های درآمدزا محسوب نمی‌شود، نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که نقش حیاتی در کنترل هزینه ایفا می‌کند.

خانه داری هتل

چگونه عملیات خانه داری هتل را بهینه کنیم؟

 اجازه دهید مراحلی را که می‌توانید برای کارآمدتر کردن آن استفاده کنید، به شما بگویم. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.

  1. روند خود را ساده کنید: وقتی می‌گوییم فرآیند خود را ساده کنید، به این معنی نیست که روی SOP خود کار کنید. البته این هم مهم است و در قسمت بعدی به آن خواهیم پرداخت. ساده‌سازی فرآیند شما به معنای همسو کردن عملیات خانه‌داری هتل با وظایف بخش‌های دیگر است. بگذارید مفصل توضیح دهیم. بخش خانه داری مسئولیت نگهداری از اتاق و امکانات رفاهی مرتبط با آن را به صورت کامل بر عهده دارد. اکنون، این شامل بررسی هرگونه مشکل تعمیر و نگهداری نیز می‌شود. فرض کنید، یکی از اتاق‌ها نیاز به تعمیر و نگهداری عمده دارد. در این صورت، ناظر خانه داری باید به ترتیب به قسمت جلو و بخش نگهداری اطلاع دهد. چنین کارهایی زمان زیادی می‌برد، به این معنی که یک اتاق برای مدت کوتاهی از کار افتاده است. از این رو، تیم مدیریت درآمد اطمینان حاصل می‌کند که فروش اتاق‌های دیگر در سطح بالاتری باشد تا از دست دادن یک شب اتاق برای آن دوره را پوشش دهد. این فقط یک نمونه است. بسیاری از وظایف دیگر وجود دارد که به کمک سایر بخش‌ها نیاز دارد. به همین دلیل است که باید عملیات خانه داری هتل خود را ساده کنید تا از موقعیت‌های پیچیده جلوگیری کنید.
  2. تغییرات به موقع در SOPها ایجاد کنید: همانطور که در بالا گفتم، شما باید هر از گاهی SOP‌های خود را بهینه کنید. دلیل آن این است که به شما کمک می‌کند تا عملیات خانه داری خود را بهبود بخشید و کارایی کارکنان را افزایش دهید. آماده کردن اتاق باید به طور متوسط 20 دقیقه طول بکشد. انشعاب به این شرح است: 7 دقیقه برای درست کردن تخت، 5 دقیقه برای تمیز کردن حمام،  3 دقیقه برای گردگیری، 2 دقیقه برای تکمیل امکانات، 3 دقیقه برای جارو کردن و پاک کردن. اما زمانی که کار در هتل‌ها را شروع کردم، در واقع همه چیز متفاوت بود. هر کار مرتبط با نظافت اتاق بسته به اندازه اتاق، تعداد کارکنان درگیر در آن زمان متفاوتی داشت. به عنوان مثال، برخی از هتل‌ها به جای جاروهای سنتی و پارچه پاک کن از جاروبرقی یا چوب دستی استفاده می‌کنند. این به کاهش زمان لازم برای تمیز کردن یک اتاق کمک کرد.
  3. کیفیت نظافت و بهداشت را استاندارد کنید: هیچ کس دوست ندارد در یک هتل کهنه و کثیف بماند. اینجاست که بخش خانه داری به تصویر کشیده می‌شود. مطمئن شوید که بالاترین استانداردهای مربوط به نظافت و بهداشت را تنظیم کرده اید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می‌توانید انجام دهید: ضدعفونی اتاق بعد از خروج، ملحفه هتلی را برای مهمانان جدید عوض کنید، از یک ضد عفونی کننده برای تمیز کردن کف استفاده کنید (یکی با رایحه متوسط را انتخاب کنید)، در هر اتاق یک ضد عفونی کننده نگه دارید، هنگام تمیز کردن اتاق از ماسک و وسایل محافظ استفاده کنید، تمیز کردن با کد رنگی را انتخاب کنید.
  4. تمرکز بر مدیریت موجودی: مدیریت موجودی بخش مهمی از عملیات خانه داری هتل است. به این دلیل که بخش خانه داری مسئول افزایش درخواست و توزیع انواع امکانات رفاهی بین مهمانان و کارکنان است. این شامل امکانات اتاق، لوازم التحریر برای بخش جلو (قلم، پرونده، کاغذ، کارت کلید و غیره)، لباس کارمندان، و موارد دیگر از این قبیل است. در حالی که لیست طولانی است، باید مطمئن شوید که حتی یک مورد را از دست ندهید.
  5. سرمایه گذاری روی فناوری: فناوری نقش مهمی در هر هتل ایفا می‌کند و هنوز هم بسیاری از آنها در پذیرش آن تردید دارند.برخی آن را گران می‌دانند، در حالی که برخی دیگر معتقدند سرمایه گذاری در جنبه‌های فناوری بیهوده است.اما این جایی است که آنها اشتباه می‌کنند.PMS‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند تمام محاسبات، مدیریت موجودی و به روز رسانی وضعیت اتاق شما را در عرض چند ثانیه انجام دهند.علاوه بر این، اگر بتوان آنها را با سایر نرم افزارهای خانه داری ادغام کرد، می تواند وضعیت اتاق زندگی را برای شما به ارمغان بیاورد و به ارسال مستقیم صورت حساب در برگه های مهمانان کمک کند.جدای از آن، می‌تواند به شما کمک کند تا درخواست‌های مهمان و رسیدگی به آنها را پیگیری کنید یا خیر.این به بهبود تجربه مهمان کمک می‌کند.
  6. موارد دور ریخته شده خود را بررسی کنید: بیشتر هتل‌ها از فرآیند دور ریختن پرهیز می‌کنند و در اینجاست که ضرر می‌کنند. اساساً دور ریختن شامل حذف اقلام منقضی شده از موجودی و پر کردن آنها با موارد جدید است. فرض کنید، شما انباری از حوله هتلی‌های قدیمی نگه داشته اید تا دور بیندازید. حالا، یا آنها را بین کارکنان خود توزیع می کنید، از آنها برای تمیز کردن استفاده می کنید یا آنها را بازیافت می کنید. گاهی اوقات، یک کارمند یا یک فروشنده می تواند در اینجا بازی ناپسند انجام دهد. او برای به دست آوردن مزایای اضافی، موارد قدیمی را با جدید جایگزین می کند یا شاید برخی از موارد تازه را در آن دسته اضافه کند.
  7. با فروشندگان مناسب کار کنید: یکی از روش‌هایی که بسیاری از هتل‌ها از آن غافل هستند، برون سپاری خانه داری است. اگر آگاه نیستید، دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد، گرفتن کارکنان خانه داری از یک شخص ثالث یا آژانس خارجی. با این حال، هنگام انتخاب فروشندگان مناسب برای برون سپاری خانه داری، باید بسیار مراقب باشید. از این گذشته، شما بهترین خدمات را برای مبلغی که قرار است بپردازید می‌خواهید، و هیچ فروشنده ای نمی‌تواند آن را ارائه دهد. بنابراین، قبل از امضای قرارداد با هر فروشنده، بخشی از تحقیقات دقیق خود را انجام دهید. خواه در مورد اصالت فروشندگان، کیفیت محصولاتی که ارائه می‌کنند یا هر عامل دیگری. علاوه بر این، اگر فقط با یک فروشنده کار می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به عنوان پشتیبان با چند نفر از آنها ارتباط برقرار کنید. دلیل آن این است که بسته به یک مورد ممکن است مشکلاتی مانند تاخیر در تحویل، در دسترس نبودن برخی اقلام، نوسانات بی رویه قیمت و غیره ایجاد کند.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم