لوگو رنوس

تفاوت تخت باکس با تخت خواب

تفاوت باکس تخت با تخت خواب

با اینکه برخی مردم تخت باکس را با تخت خواب یکی می‌دانند، ولی این دو باهم تفاوت‌هایی دارند. در این نوشته می‌خواهیم به بررسی تخت باکس و تخت خواب بپردازیم و تفاوت تخت باکس با تخت خواب را بررسی کنیم.

تعریف تخت باکس

تخت باکس که به نام تخت با رویه پارچه نیز شناخته می‌شود از اسکلت باکس، پارچه رویه و پایه تشکیل شده است. در این مدل تخت‌ها تشک بروی سطح باکس قرار گرفته و ما کفی تخت را نمی‌بینیم. در بازار ما سه مدل تخت باکس داریم که شامل تخت باکس هتلی، تخت باکس جکدار، تخت باکس کشودار می‌شود. تخت باکس ساده را معمولا در هتل‌ها دیده ایم. چیزی شبیه تشک است که سطحی محکم دارد و زیر آن پایه نصب شده است که تشک هتلی را روی آن قرار می‌گیرد. تخت باکس هتلی معمولا با پارچه پوشیده می‌شوند اما اسکلت درونی آنها چوبی یا فلزی هم می‌تواند باشد که معمولا برای آب و هوای با رطوبت بالا از جنس چوبی و برای آب و هوای معمولی از باکس فلزی استفاده می‌کنند. رنگ پارچه‌های تخت‌های باکس معمولا سفید است اما بعضی شرکت‌ها از پارچه‌های طوسی رنگ نیز استفاده می‌کنند. همینطور از پارچه‌های مخملی و چرم‌ها نیز با رنگ های متنوع برای دکوراسیون‌های متفاوت می‌توان باکس‌ها را سفارش داد. ولی در هتل‌ها معمولا از پارچه‌های سفید یا طوسی ساده برای رویه‌ی تخت باکس هتلی استفاده می‌شود.

تخت باکسس

ویژگی‌های تخت باکس

از مزایا و ویژگی‌های تخت باکس‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لبه ندارد و ملحفه هتلی و ملحفه‌های ساده و رویه‌ها را می‌توان به راحتی روی آن انداخت.
  • وزن پایین و سبک بودن باکس تخت حمل و نقل و جابحایی را آسان نموده است و کمترین آسیب را به باکس وارد می‌کند در نتیجه طول عمر آن افزایش خواهد یافت.
  • سطح صاف باکس از تشک محافظت خواهد کرد و از ناهمواری و دفرمه شدن تشک جلوگیری می کند.
  • در نوع ساده و جکدار تولید و روانه بازار شده است نوع جکدار به علت استفاده از محفظه داخلی باکس به منظور جابجایی وسایل اضافی در اتاق خواب‌های کوچک کاربردی می‌باشد.
  • تخت باکس در دونوع اسکلت چوبی و فلزی تولید می‌شود که نوع دوم از استحکام و دوام بالاتری برخوردار است
  • قیمت تخت باکس بسیار مقرون به صرفه است و مورد استقبال اکثر افراد می‌باشد.

تعریف تخت خواب

تخت خواب به محصولی گفته می‌شود که با سه عدد قید و یک تاج به شکل مستطیل به هم بسته و در درون آن یک کفی پایه دار یا بدون پایه قرار گرفته و بر روی آن تشک قرار می‌گیرد. تخت خواب در دو حالت پایه دار و بدون پایه ساخته می‌شود که در بعضی از مدل‌ها در قیدهای بغل کشوهایی تعبیه شده که به شما امکان چیدن وسایل و یا لباس‌هایتان را در زیر تخت خواب می‌دهد. کفی تخت خواب‌ها در دو حالت جک دار و معمولی ساخته شده که مدل‌های جک دار امکان استفاده از تمامی فضای تخت را به شما می‌دهد ولی مدل‌های معمولی دسترسی شما را به زیر کفی و تخت محدود می کند.

تخت خواب

نکاتی درباره تخت خواب

در هنگام خرید تخت خواب باید به چند نکته دقت کرد. این نکات عبارتند از:

  • به ابعاد آن‌ها دقت کنید زیرا تختخواب‌های بزرگ برای اتاق‌های کوچک مناسب نمی‌باشند.
  • انتخاب ابعاد درست و استاندارد تخت خواب این کمک را می‌کند به خریداران تا تشک مناسب به راحتی قابل تهیه باشد و خریداران را از پرداخت هزینه‌های زیاد تشک سفارشی بی نیاز خواهد کرد.
  • تختخواب باید از تاج مناسب برخوردار باشد تا در هنگام نشستن در تختخواب تکیه گاه مناسب به منظور محافظت از ستون مهره وجود داشته باشد.
  • دقت در ارتفاع تختخواب از اهمیت بالایی برخوردار باشد ارتفاع استاندارد برای تختخواب بین 50 تا 70 سانتیمتر است به طوری که در هنگام نشستن بر لبه تختخواب زانو در زاویه 90 درجه قرار گیرد و کمترین فشار ممکن به ستون مهره وارد شود.

تفاوت تخت باکس با تخت خواب در چیست؟

همانطور که از قبل گفتیم این دو برخلاف فکر اکثر مردم دارای تفاوت‌هایی هستند که این تفاوت‌ها به شرح زیر است:

  • تخت خواب‌ها اکثرا به صورت سرویس و با لوازم جانبی به فروش می‌رسند و قیمت آن بسیار گران است. در حالی که تخت باکس یا باکس تخت با ویژگی‌های خاصی که دارند، از قیمت مناسبی برخوردار می‌باشد.
  • تخت خواب با توجه به جنس آن و تزیینات به کاررفته در آن بسیار سنگین و جابجایی آن مشکل است و استمرار در جابجایی باعث آسیب به ستون مهره خواهد شد در حالی که تخت باکس به علت وزن کم علاوه بر سهولت در جابجایی برای افرادی که در بازه زمانی مشخص باید محل سکونت خود را تغییر دهند، گزینه خوبی می‌باشد.
  • در اکثر تخت خواب‌ها به جای سطح صاف از سطح مشبک و میله‌ایی استفاده شده است که این امر باعث آسیب به سطح تشک و باعث از فرم افتادن آن‌ها خواهد شد در حالی که تشک بر روی باکس به صورت صاف و یکدست قرار می‌گیرد و در نتیجه طول عمر آن افزایش خواهد یافت.
  • برندهای مطرح در طراحی تخت باکس از پارچه رویه تشک استفاده می‌نمایند که یک ست زیبا و مقرون به صرفه را ایجاد خواهد کرد و برای تشک با هر ارتفاعی مناسب می‌باشد در حالی که ست کردن تشک با تخت خواب در اکثر موارد کاری سخت می‌باشد و باید ارتفاع تشک با ارتفاع لبه تخت خواب متناسب باشد.

تفاوت تخت باکس با تخت خواب

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم