لوگو رنوس

روش های طراحی دکوراسیون هتل

طراحی داخلی هتل

طراحی داخلی هتل برای ایجاد یک تجربه مثبت برای مهمانان، برنامه ریزان و شرکت کنندگان در آنها، کارکنان شما و هرکس دیگری که قدم به ملک شما می‌گذارد، از اهمیت حیاتی برخوردار است. طراحی یک هتل نشان دهنده مخاطبانی است که می‌خواهید جذب کنید، وعده برند شما را به اشتراک می‌گذارد، تمام امکاناتی را که ارائه می‌دهید برجسته می‌‌کند و خیلی چیزهای دیگر. اما طراحی داخلی هتل چیزی فراتر از خطوط شیک و مبلمان گران قیمت است. بنابراین، ما این راهنما را که شامل 10 نکته تخصصی و نمونه‌های پیشرو در صنعت از املاک در سراسر جهان و همچنین سوالات متداول در مورد طراحی داخلی به طور کلی است، گردآوری کرده ایم. به خواندن ادامه دهید تا همه چیز در مورد اهمیت طراحی داخلی هتل و اینکه چگونه حتی کوچکترین تغییرات در ملک شما می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، بیاموزید. در این مطلب درباره روش‌ها و نکته‌های طراحی دکوراسیون هتل صحبت می‌کنیم.

چرا طراحی داخلی هتل اهمیت دارد؟

رقابت در صنعت مهمان‌نوازی شدید است و هتل‌های بی‌نظیر برای برقراری ارتباط با مخاطبانی که به دنبال گزینه‌های هدفمندتری هستند، تلاش می‌کنند. مهمانان چه متوجه باشند یا نه، املاکی را انتخاب می‌کنند که با زیبایی‌شناسی، آرزوها و دیدگاه‌هایشان در مورد اینکه یک هتل باید باشد مطابقت داشته باشد. هتل شما باید چیزهای زیادی را با طراحی داخلی خود منتقل کند. یک فضای خوب طراحی شده می‌تواند:

  • انواع مهمان‌هایی را که می‌خواهید بارها و بارها ببینید را هدف قرار دهید
  • ویژگی ها و امکانات هتل خود را برجسته کنید
  • به شما کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شوید
  • برنامه ریزان را تشویق کنید تا رویدادهای ملک شما را رزرو کنند
  • از جامعه محلی خود به رسمیت شناخته شوید
  • قول برند خود را منتقل کنید

طراحی هتل

10 نکته درباره طراحی دکوراسیون داخلی هتل

  • تمرکز طراحی داخلی خود را پیدا کنید: طراحی عالی سعی نمی‌کند همه چیز برای همه باشد. در عوض، تمرکز خود را با نگاه کردن به پایه‌های خود پیدا کنید. مخاطب اصلی شما کیست؟ آنها از ملک و برند شما چه می‌خواهند؟ چگونه می‌توانید قول برند خود را به شیوه ای بصری جذاب انجام دهید؟ هنگامی که تصمیم می‌گیرید همه چیز از تم و زیبایی شناسی کلی خود گرفته تا رنگ‌ها، مبلمان، آثار هنری، وسایل و موارد دیگر را انتخاب کنید، این تمرکز را در ذهن داشته باشید. مهمانان می‌توانند خیلی سریع اهداف و چشم انداز هتل را که در طراحی داخلی منعکس شده است ببینند و سپس می‌توانند بر اساس آن چشم انداز اقامت خود را انتخاب کنند.

مبل در طراحی داخلی

  • از روانشناسی برای انتخاب رنگ برای طراحی داخلی هتل خود استفاده کنید: روانشناسی نقش مهمی در انتخاب رنگ‌های مناسب برای طراحی داخلی هتل شما دارد. رنگ‌های سرد مانند آبی و سبز باعث آرامش و آرامش می‌شوند و برای اتاق خواب و حمام به خوبی کار می‌کنند. لهجه‌های کوچک زرد می‌توانند مکالمه را تحریک کنند و می‌توانند در حوزه‌های تجاری یا گوشه‌های گفتگو استفاده شوند. رنگ بنفش به ویژه زمانی که با رنگ‌های خاکستری یا متالیک ترکیب شود، احساس پیچیدگی، تجمل و مجلل را به شما القا می‌کند. اشباع و سایه نیز بخش مهمی از روانشناسی رنگ هستند. به عنوان یک قاعده کلی، رنگ‌های روشن به عنوان رنگی مطبوع تلقی می‌شوند و اتاق‌ها را روشن تر و جادارتر می‌کنند. از سوی دیگر رنگ‌های تیره، پیچیدگی و صمیمیت را می‌بخشند. بنابراین یک لابی روشن و باز ممکن است با رنگ‌های روشن مانند طلایی و کرم فوق‌العاده به نظر برسد، در حالی که فضای صمیمی مانند میله ممکن است با رنگ‌های شرابی، بنفش و خاکستری بهتر عمل کند.
  • مطابقت فرم با تابع: طراحی داخلی زیبای هتل هرگز نباید بیشتر از عملکرد آن باشد، به خصوص در اتاق های مهمان شما. مطمئن شوید که ویژگی های اتاق برای استفاده و درک آسان است. باید برای مهمانان جدید روشن باشد که چگونه از همه چیز استفاده کنند – از قلاب و کشو گرفته تا دستگیره درها، سوئیچ ها و شیرآلات. این ساده به نظر می رسد، اما اشتباه کردن آن به طرز شگفت انگیزی آسان است. شما همچنین می خواهید شکل و عملکرد را در تمام فضاهای عمومی خود متعادل کنید. این شامل چند نکته کلیدی است:

    • اطمینان حاصل کنید که قسمت های نشیمن راحت و روشن هستند، از جمله نور بالای سر و چراغ های رومیزی در صورت لزوم.
    • مناطق لابی را برای رفت و آمد پیاده باز نگه دارید و برای مهمانانی که مشکلات حرکتی دارند در دسترس باشد.
    • برای مناطق پرتردد موکت هتلی بادوام انتخاب کنید.
    • برای ناوبری آسان علائم مناسبی را در نظر بگیرید.
    • استفاده از هر فضا را با انتخاب های طراحی خود روشن کنید.
    • رنگ های مکمل را برای مناطق با کاربرد مختلط انتخاب کنید تا چیدمان های مختلف را در خود جای دهد.
  • از موقعیت مکانی خود الهام بگیرید: مهمانان شما به دلیلی، چه کاری یا تفریحی، از مکان شما دیدن کرده اند. با آوردن برخی نکات محلی به آنها احساس کنید که بخشی از جامعه محلی هستند. این می‌تواند به شکل عناصر معماری، مصالح ساختمانی، طرح‌های رنگی، سبک های دوره، یا حتی قطعات دکوری باشد که مستقیماً به مقصد اشاره دارد.
  • اتاق‌های مهمان را با در نظر گرفتن آینده طراحی کنید: طراحی داخلی می‌تواند هزینه سرمایه ای هنگفتی باشد و ممکن است برای مدت طولانی فرصتی برای بازسازی اتاق مهمان خود نداشته باشید. با انتخاب تم‌ها و وسایلی که به خوبی پیر می‌شوند، طرح خود را ماندگار کنید. شما می‌توانید با ساده نگه داشتن قسمت‌های اصلی طراحی، طرح های اتاق خود را در آینده اثبات کنید. این شامل ملحفه هتلی، دیوارها، کفپوش، وسایل حمام، و قطعات اصلی مبلمان است. از وسایل کوچکتر، وسایل متحرک و لوازم جانبی برای افزودن شخصیت و انعکاس روندهای فعلی استفاده کنید. به این ترتیب، وقتی روندها پیش می‌روند، فقط باید تغییرات کوچکی ایجاد کنید تا ظاهر کلی اتاق‌هایتان به روز شود. وقتی زمان یک راه اندازی بزرگ یا طراحی مجدد فرا می‌رسد، زمانی را اختصاص دهید تا متوجه شوید که مهمانان شما دقیقاً چه چیزی از طراحی جدید می‌خواهند. ماریوت با آزمایشگاه نوآوری خود، مدلی از یک اتاق واقعی هتل که مدیران، طراحان و گروه‌های تمرکز همگی می‌توانند آن را ببینند، تجربه کنند و درباره آن بازخورد بدهند، این را به سطح بعدی ارتقا می‌دهد. حتی اگر منابع لازم برای یک ماکت حضوری را ندارید، با نشان دادن تصاویری از عناصر طراحی پیشنهادی به مهمانان، کارکنان و سایرین بازخورد دریافت کنید تا ببینید آنها چه فکر می‌کنند.
  • مناطقی را برای برجسته کردن هنر محلی پیدا کنید: یک هتل زمانی می‌تواند سطوح جدیدی از موفقیت را پیدا کند که با جامعه ارتباط برقرار کند. در نظر بگیرید که آیا فضاهایی برای برجسته کردن هنر و هنرمندان محلی در ملک شما وجود دارد یا خیر. این به مهمانان شما فرصتی می‌دهد تا فرهنگ مکان شما را بیشتر ببینند، پیوند قوی با هنرمندان و مشاغل محلی ایجاد می‌کند و می‌تواند طراحی داخلی هتل شما را به طور قابل توجهی تقویت کند. مناطقی که به ویژه برای آثار هنری مناسب هستند عبارتند از لابی، قسمت های غذاخوری، اتاق مهمان و فضاهای انتقالی مانند راهروها. اگر ایده یک مجموعه دائماً در حال تغییر را دوست دارید، حتی می‌توانید قطعات را برای فروش به مهمانان ارائه دهید. هتل‌های رنسانس از هنر و هنرمندان محلی استقبال می‌کنند تا موقعیت منحصر به فرد هر ملک را به نمایش بگذارند. برای مثال، هتل رنسانس نیویورک میدتاون در منطقه پوشاک منهتن مستقر است و از هنر هنرمندان ساکن نیویورک استفاده می کند که بر مد، لباس و مواد خیاطی تمرکز دارد. با ارتباط با جنبه‌های کلیدی آنچه ملک شما را منحصر به فرد می‌کند، می‌توانید از هنر و دکوراسیونی که مهمانان خود را احاطه می‌کند الهام بگیرید.
  • با محیط اطراف خود ترکیب شوید: بیشتر هتل‌ها در حال طراحی فضاهایی هستند که به روشی مکمل با محیط اطراف خود ترکیب می‌شوند. این را می‌توان از طریق پنجره‌ها و درهای بزرگی که فضاهای داخلی و خارجی را با هم ادغام می‌کنند، لابی‌های فضای باز، ویژگی‌های طبیعی که چشم انداز اطراف را تقلید می کنند، و لمس های معماری که تداعی کننده سایر نقاط شهر است، انجام داد. راه های خلاقانه زیادی برای استفاده از محیط هتل برای الهام گرفتن وجود دارد. ریزورت بولگاری در دبی یک نمونه بارز از ترکیب بی دردسر فضاهای داخلی و خارجی است. پنجره‌ها، درها و بالکن‌های بزرگ مناظر خیره‌کننده و دسترسی به امکانات فضای باز را ارائه می‌دهند، در حالی که عناصر معماری در اتاق‌های مهمان منعکس کننده مناظری است که از بیرون دیده می‌شود. فضاهای عمومی مانند رستوران، عرشه استخر روی پشت بام و لابی همگی با فضاهای بیرونی اطرافشان ترکیب می شوند و رنگ های ساحل و دریا در دکوراسیون منعکس می‌شوند.
  • به نورپردازی توجه نمایید: نورپردازی هتل، عنصری که اغلب نادیده گرفته می‌شود، پیامدهای عملی و زیبایی شناختی برای مهمانان و کارکنان دارد. نور مناسب باعث می‌شود مهمانان احساس آرامش، شادابی و طراوت کنند. نورپردازی اشتباه می تواند استرس را افزایش دهد، بدون اینکه مهمانان واقعاً دلیل آن را بدانند. این شبیه به روانشناسی رنگ است که در بالا توضیح داده شد و نقش بسیار زیادی در طراحی داخلی هتل ایفا می کند.

نورپردازی اتاق هتل

  • انتقال را فراموش نکنید: در حالی که آنها برای طراحی داخلی جذاب نیستند، انتقال در سراسر فضای شما برای درست کردن مهم است. وقتی مهمانان از فضای بیرونی شما به لابی، یا لابی به آسانسور یا راهرو به اتاق‌هایشان می‌روند، باید احساس کنند که این انتقال منطقی است و آنها را برای اتفاقات بعدی آماده می‌کند. در هر منطقه انتقالی که مهمانان پتانسیل گم شدن را دارند، مانند بانک‌های آسانسور، سازه‌های پارکینگ، امکانات رفاهی مشترک و راهروها، علائم واضح باید در اولویت قرار گیرد. نورپردازی انتقالی می‌تواند مهمانان را تشویق کند که در جهت درست حرکت کنند و آنها را به رستوران، اسپا یا فروشگاه هدیه شما بکشاند.
  • از متخصصان در طراحی داخلی کمک بگیرید: اگر چیزی وجود داشته باشد که نباید در لیست «خودت انجام بده» برای هتلداران باشد، آن طراحی داخلی است. طراحی فضای شما برای درست کردن آن بسیار مهم است و اکنون زمان آن نیست. مطمئن شوید که یک طراح بزرگ را استخدام کنید که به مهمان نوازی عادت داشته باشد و با برند، اهداف و موقعیت مکانی شما آشنا باشد. هنگامی که فرد یا شرکت مناسب را پیدا کردید، ایده‌های خود را به آنها بیاورید و شروع به همکاری کنید تا فضای خود را تا آنجا که می توانید از نظر زیبایی شناسی دلپذیر کنید.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم