لوگو رنوس

مجموعه بازی کودکان چه تاثیری در توسعه دارد؟

توسعه زمین بازی کودکان

به لطف مطالعات متعدد و شواهد غیرقابل انکار در طول سال‌ها، مدارس و مهدکودک‌ها اکنون آشکارا به اهمیت تجهیزات زمین بازی برای کسانی که در سال‌های اولیه زندگی هستند اذعان دارند. با توجه به اینکه بسیاری از آنها نمی‌پرسند چه فوایدی برای بچه‌های کوچک هنگام ماجراجویی در زمین بازی مورد علاقه‌شان وجود دارد، ما در این مطلب می‌خواهیم درباره تاثیر مجموعه بازی کودکان در توسعه صحبت کنیم. گاهی اوقات، دور کردن کودکان از صفحه نمایش مخوف دستگاه و بازی در فضای باز می‌تواند کار سختی باشد. با این حال، با کمک یک زمین بازی، دستیابی به این کار بسیار ساده تر می‌شود، زیرا کودکان زمین‌های بازی را دوست دارند. علاوه بر این، بیرون آوردن آنها به آن زمین بازی، چه در زمین بازی یک مؤسسه آموزشی باشد یا یک زمین بازی با بودجه شورای محلی، می‌تواند از چندین جهت تجربه بسیار مفیدی باشد. در اینجا فقط برخی از راه‌هایی وجود دارد که تجهیزات زمین بازی در سال های اولیه می‌تواند به کودکان و توسعه آنها کمک کند.

زمین بازی کودکان

 

سلامت جسمانی

بازی در فضای باز فواید زیادی دارد. نه تنها کودکان را در بیرون از خانه تشویق می‍‌کند، بلکه آنها را در معرض ویتامین D قرار می دهد که دریافت کافی از آن در ماه‌های تاریک دشوار است، بلکه باعث می‌شود هوای تازه دریافت کنند و ریه‌ها و کل سیستم تنفسی آنها سالم بماند. به این واقعیت اضافه کنید که آنها بیرون از خانه خواهند بود و از گروه‌های ماهیچه‌ای مختلف خود برای بالا رفتن از یک وسیله به وسیله دیگر استفاده می‌کنند و واضح است که مزایای سلامت جسمانی که می‌توان با استفاده از زمین بازی به دست آورد.

مهارت‌های اجتماعی

زمین‌های بازی مکانی باورنکردنی هستند. آنها نه تنها فضای شگفت انگیزی را برای سرگرمی در اختیار کودکان قرار می‌دهند، بلکه به بیرون آوردن بچه های کوچک از پوسته خود کمک می کنند و به آنها کمک می کنند با کودکان هم سن و سال خود معاشرت کنند. بازی در فضای باز راه بسیار خوبی است که به کودکان اجازه می دهد مهارت‌های اجتماعی خود را تقویت کنند و دوستان جدیدی پیدا کنند، زیرا با دیگرانی که با وسایل مشابه بازی می کنند تعامل دارند. آنها یاد خواهند گرفت که نه تنها وسایلی را که با آنها بازی می کنند به اشتراک بگذارند، بلکه یاد می گیرند که چگونه با سایر گروه های کودکانی که ممکن است در کنار بچه های آنها بازی می کنند تعامل داشته باشند.

خلاقیت

وقتی صحبت از رشد سال‌های اولیه به میان می‌آید، اغلب به عنوان بازی تخیلی شناخته می‌شود، زیرا تخیل کودک وقتی بیرون بازی می‌کند واقعاً شکوفا می‌شود. وسایل چوبی زمین بازی را پرتاب کنید و تخیل آنها می تواند در یک مجموعه کامل از مکان های جدید و شگفت انگیز بچرخد. یک نیمکت یا کلبه چوبی می تواند به یک اداره پست، یک مغازه، یک خانه، یک آشپزخانه تبدیل شود. هم سن و سال آن‌ها آنها ناگهان به اقوام یا مغازه دار آنها تبدیل می شوند.

سلامت روانی

در دنیایی که به نظر می‌رسد هر روز بیشتر از استرس و اضطراب رنج می‌برد، برای کودکان بسیار مهم است که یاد بگیرند چگونه خاموش شوند. ما می‌خواهیم بچه‌ها بخارشان را رها کنند، استراحت کنند و آرام شوند و آنها این کار را به خوبی از طریق بازی انجام می‌دهند. با ورود کودکان به دوران تحصیل، حتی از سن 4 و 5 سالگی، فشار مدرسه و دانشگاه را احساس می کنند. خوشبختانه، زمین‌های بازی راهی عالی برای بازی، تعامل و لذت بردن آن‌ها است که با افزایش فعالیت بدنی، اندورفین ترشح می‌کند و به نوبه خود سلامت روان و رفاه را بهبود می‌بخشد. با ورود کودکان به دوران تحصیل، حتی از سن 4 و 5 سالگی، فشار مدرسه و دانشگاه را احساس می کنند. خوشبختانه، زمین‌های بازی راهی عالی برای بازی، تعامل و لذت بردن آن‌ها است که با افزایش فعالیت بدنی، اندورفین ترشح می‌کند و به نوبه خود سلامت روان و رفاه را بهبود می‌بخشد.

مهارت حرکتی

از لمس اجسام لمسی گرفته تا تجربه طیفی از بافت‌ها و اشکال مختلف. تجهیزات زمین بازی برای تقویت مهارت های حرکتی کودک فوق العاده است. مهارت‌های حرکتی ظریف کودک به طور طبیعی با بازی کردن از طریق آنچه به عنوان بازی حسی و ساختنی شناخته می‌شود، تقویت می‌شود. این بدان معناست که تجهیزات زمین بازی مانند جعبه‌های شنی و حتی قاب‌های کوهنوردی، که آنها را تشویق به نگه داشتن و گرفتن می‌کند، همگی به آنها کمک می‌کند تا این مهارت‌های حرکتی را بدون اینکه حتی متوجه شوند ایجاد کنند.

مهارت حرکتی کودکان

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم