لوگو رنوس

نکاتی که هنگام خرید موکت هتلی باید رعایت نمود

موکت هتلی مرغوب

پوشش‌های کف هتلی نه تنها می‌توانند زیبایی هتل را افزایش دهند، بلکه دارای خاصیت جذب صدا و ضد لغزش هستند. موکت‌ها به بخشی ضروری از طراحی بارگیری نرم هتل تبدیل شده اند. هنگام تزئین هتل‌ها باید موکت‌های هتل را انتخاب کنیم. کدام پوشش کف هتلی بهتر است؟ در ادامه به معرفی نکاتی هنئگام انتخاب موکت هتلی می‌پردازیم. در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نکات مهم هنگام خرید موکت هتلی

در هنگام خرید و انتخاب موکت هتلی باید به نکات زیر توجه نمود. این نکات بسیار حائز اهمیت هستند و به شرح زیر هستند:

  1. استانداردهای هتل: موقعیت هتل درجه و استاندارد موکت‌هایی را که استفاده می‌کند، تعیین می‌کند و موکت‌هایی که هتل‌های ستاره دار استفاده می‌کنند طبیعتاً نباید خیلی پایین تر باشند.
  2. جنس موکت هتل: اقامت مهمانان در هتل با مدت زمان بسیار کوتاهی ممکن است 1 تا 3 روز باشد و افراد زیادی در هتل زندگی کنند. جنس پوشش کف هتل باید مقاوم در برابر آلودگی و راحت باشد. موکت‌هایی با الیاف شیمیایی و مواد ترکیبی مناسب ترند.
  3. نسبت قیمت به عملکرد موکت هتل: علاوه بر موکت، هتل‌ها به تزئینات دیگری نیز نیاز دارند. اپراتورها باید هزینه‌ها را کنترل کنند، سعی کنند پول زیادی برای موکت خرج نکنند و هنگام خرید محصولات مختلف را با هم مقایسه کنند.
  4. نقش و نگار موت هتل: طرح موکت مورد استفاده در هتل باید با جلوه تزئینی کلی هماهنگ باشد و جلوه زیبایی را در زیر زمینه نور به ارمغان بیاورد.
  5. موکت هتلی سبک می‌شود: سبک کاشی موکت هتلی باید با سبک دکوراسیون هتل ترکیب شود. هتل‌های به سبک چینی فرش‌هایی به سبک مدیترانه ای را انتخاب می‌کنند. این سبک مطابقت ندارد و جلوه ارائه شده ناگهانی و زشت است.
  6. انتخاب موکت هتل موردنظر: در بسیاری از دکوراسیون هتل‌های سطح بالا، اغلب می‌توانیم فرش های هتلی را ببینیم. کاربری‌های هتل فرش تجاری گران‌قیمت نه تنها می‌توانند نقش تزئینی خوبی داشته باشند، بلکه از طریق ترکیب مواد و نقش‌های مختلف تفاوت ایجاد کنند. سبک کلی فضایی علاوه بر این، فرش‌های هتلی عموماً دارای عایق حرارتی، عایق صدا و اثرات حفظ حرارت هستند، بنابراین می‌توانند کیفیت کلی هتل را بهبود بخشند و تجربه مهمان را بهبود بخشند.

موکت در لابی هتل

نکاتی برای هماهنگ کردن موکت‌های هتل

موکت یکی از مواردی است که معمولاً در لوازم لابی هتل استفاده می‌شود. این یک ماده سنگفرش زمینی است که از الیاف طبیعی مانند پنبه، کنف، پشم، ابریشم و چمن یا الیاف مصنوعی شیمیایی از طریق فناوری دستی یا مکانیکی ساخته شده است، که عموماً برای ورودی لابی یا راه پله هتل استفاده می‌شود، برای تزئین یا بهبود کیفیت هوای داخل خانه استفاده می‌شود. پس چگونه باید فرش هتل را به درستی هماهنگ کنیم تا آن را با لابی هتل کاملتر کنیم؟

  • موکت هتل بازتاب سبک کلی هتل است: مهمترین چیز برای مطابقت با پوشش کف پروژه هتل، تکرار سبک کلی تزئینی است. سبک‌های مختلف تزئینی برای رنگ، شکل و نقش موکت هتلی الزامات متفاوتی دارند.
  • موکت‌های هتل و رنگ‌های داخلی: به طور کلی، تا زمانی که یک رنگ موجود در اتاق باشد، می‌توان از آن به عنوان رنگ فرش استفاده کرد، اما باید سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که بیشترین فضای کاربری داخلی و چشم نوازترین رنگ را داشته باشد. اشتباه کردن آسان نیست و ایمن تر است. اگر سبک دکوراسیون خانه بیشتر آوانگارد است و رنگ‌های بیشتری برای ترکیب و هماهنگی وجود دارد، می‌توانید رنگ‌هایی را که در اتاق کمیاب هستند یا رنگ‌های خنثی را انتخاب کنید.
  • موکت هتل و نورپردازی هتل: خانه ای که رو به جنوب یا جنوب شرقی است، دارای یک منطقه روشنایی بزرگ است. بهتر است موکت‌های منطقه پذیرایی را با رنگ‌های سرد مانند آبی و بنفش انتخاب کنید. موکت‌هایی مانند فرش مدرن آبی می‌توانند نور قوی را خنثی کنند. اگر جهت شمال غربی است و نور محدودی دارد، باید قرمز و نارنجی را انتخاب کنید. موکت‌های هتلی با رنگ‌های گرم باعث می‌شوند که خانه سردی گرم‌تر احساس شود و در عین حال می‌تواند فضا را نیز افزایش دهد.
  • موکت هتل و سبک مبلمان: سبک‌های مبلمانی که در اینجا به آنها اشاره می‌شود شامل تأثیر سبک‌های میز قهوه و مبل بر روی همخوانی موکت‌های هتل است. اگر میز و مبل هر دو حالت رضایت بخشی دارند، می‌توانید موکت هتلی مستطیلی را انتخاب کنید. اگر مبل قوس خاصی دارد و میز قهوه‌خوری نیز گرد است، می‌توانید موکت گرد هتلی را انتخاب کنید. اگر مدل مبل یا میز قهوه خوری شما متفاوت است، می‌توانید از سازنده نیز بخواهید که آن را به صورت سفارشی بسازد، اما قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم