لوگو رنوس

هتل‌ها هرچند وقت تشک خود را تعویض می‌کنند؟

جنس تشک هتلی

یک هتل معتبر با گردش مالی بالا نیاز به تعویض تشک های خود هر 3 تا 5 سال یکبار دارد. اما، هتلی که با بودجه کم کار می‌کند، می‌تواند این کار را بعد از هر 10 سال انجام دهد. در حالی که نوع تشک هتلی دوام آن را تعیین می‌کند، حتی بهترین تشک هتلی نیز به مرور زمان دچار فرورفتگی و برجستگی می‌شود و نیاز به تعویض دارد. هر هتل مناسبی روی تشک‌های فنری داخلی با کیفیت سرمایه‌گذاری می‌کند که نه تنها راحت هستند، بلکه دوام بیشتری خواهند داشت و در شرایط خوبی باقی می‌مانند. همچنین نگهداری مناسب از این اقلام را تضمین می‌کند و از جابجایی خوب اقلام جایگزین شده اطمینان حاصل می‌کند.

طول عمر تشک هتلی چقدر است؟

میانگین طول عمر یک تشک بین 7 تا 10 سال است. اما این بستگی به عواملی مانند نوع تشک، ساختار اصلی آن، وزن و الگوهای خواب فرد دارد. از آنجایی که تشک‌ها تاریخ انقضا مشخصی ندارند، هتل‌ها باید بررسی‌های لازم را انجام دهند تا بدانند چه زمانی زمان تعویض آن فرا رسیده است.

تشک هتلی مناسب

عوامل موثر بر طول عمر تشک

گرچه یک تشک باید بین 7 تا 10 سال دوام بیاورد، برخی از آنها ممکن است برای مدت طولانی دوام نیاورند. برخی از عوامل موثر بر طول عمر تشک هتلی عبارتند از:

  1. نوع تشک: نوع تشک‌هایی که هتل‌ها روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند تعیین می‌کند که چقدر دوام خواهند داشت. این انواع شامل لاتکس، تمام فوم، فنر داخلی و هیبرید است. تشک‌های لاتکس از نظر دوام پیشتاز هستند و به دنبال آن تشک‌های پلی فوم یا مموری فوم با چگالی بالا قرار دارند. تشک‌های فوم هیبریدی و کم تراکم در مقایسه با بقیه عمر کوتاه تری دارند. تشک‌های فنری داخلی استاندارد بین 5 تا 6 سال دوام می‌آورند که کوتاه‌ترین طول عمر است.
  2. ساخت اصلی: کیفیت اولیه تشک در زمان خرید نیز بر دوام آن تأثیر زیادی دارد. تختی که هزینه بالایی دارد لزوماً از تخت ارزانتر ماندگارتر نیست. با این حال، به عنوان یک قانون کلی، تشک‌های گران قیمت بادوام تر و با کیفیت تر هستند. به عنوان مثال، یک تشک ارزان قیمت سریعتر از یک تشک گران قیمت فرسوده می‌‌شود.
  3. روتین مراقبت: تشک مانند سایر اقلام موجود در هتل یا خانه به مراقبت مناسب نیاز دارد تا دوام بیشتری داشته باشد. برخی از روال‌های مراقبت شامل تمیز کردن منظم، استفاده از پوشش‌های محافظ و پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت از سازنده است. چرخاندن و چرخاندن مکرر تشک نیز ممکن است به افزایش طول عمر آن کمک کند، اگرچه این بستگی به توصیه‌های سازنده دارد.
  4. مواد: مواد مورد استفاده در ساخت تشک نیز تعیین کننده مدت دوام آن است. به عنوان مثال، تشک‌های پلی فوم و لاتکس با چگالی بالا ممکن است بیشتر از پلی فوم با چگالی کم دوام بیاورند.
  5. وزن بدن و الگوهای خواب: افراد مختلف سبک خوابیدن متفاوتی دارند، به عنوان مثال، برخی به پهلو، پشت می‌خوابند، در حالی که برخی دیگر این کار را روی شکم خود انجام می‌دهند. هر فردی که روی تشک می‌خوابد نیازهای حمایتی منحصر به فردی دارد و از قسمت‌های خاصی از تخت استفاده می‌کند. هر چه فرد بیشتر در یک نقطه خاص بخوابد تشک سریعتر فرسوده می‌شود.

 

تشک هتل

 

هتل‌‌‌‌‌ها با تشک های قدیمی خود چه می کنند

هتل‌های مختلف روش‌های خود را برای برخورد با تشک‌های قدیمی دارند که عبارتند از:

  • اهدا: برخی از هتل‌ها تشک‌های تغییر یافته خود را به سایر هتل‌ها یا مسافرخانه‌های سطح پایین اهدا می‌کنند. آنها همچنین ممکن است تخت‌ها را به سازمان‌های خیریه مانند خانه‌های سالمندان و یتیم خانه‌ها بدهند.
  • بازیافت: برخی از هتل‌‍‌ها تشک‌های قدیمی خود را برای استفاده مجدد و استفاده مجدد به مراکز بازیافت می‌برند. این روش سازگار با محیط زیست کمک می‌کند تا تشک‌‍ها به محل دفن زباله نرسند و خروجی زباله را کاهش می‌دهد. برخی از اقلام قدیمی به حصیر، روکش‌های داخلی، روکش فرش، بالش، محصولات چوبی فشرده و مصالح ساختمانی تبدیل می‌شوند. فنرهای جعبه و فلزات تشک ها را می توان برای ساخت ابزار، مصالح ساختمانی و قطعات خودرو استفاده کرد.
  • فروش: ممکن است هتل‌ها تصمیم بگیرند که تشک‌های نه چندان قدیمی خود را به هتل‌های دیگر بفروشند. هتل‌های کوچک یا در حال توسعه که ممکن است توانایی سرمایه گذاری روی تخت‌های جدید را نداشته باشند، می‌توانند از موسسات بزرگتر خرید کنند.
  • ارسال به محل های دفن زباله: اگرچه توصیه نمی‌شود، اما برخی از هتل‌ها تشک‌های قدیمی خود را به محل دفن زباله می‌فرستند. تشک‌هایی که قابل فروش مجدد نیستند یا برای اهدا خوب نیستند، می‌توانند در گودال‌های حفاری شده دفن شوند. این روش به بازیابی برخی از زمین‌های بایر کمک می‌کند.

نشانه هایی که تشک هتلی نیاز به تعویض دارد

چندین نشانه وجود دارد که نشان می‌دهد تشک هتل شما نیاز به تعویض دارد از جمله:

  1.  مهمانان از ناراحتی یا بیدار شدن با خستگی و درد شکایت دارند. می‌توانید نظرات آنها را بررسی کنید تا بدانید که آیا آنها راضی هستند یا خیر.
  2. علائم قابل مشاهده ساییدگی و پارگی روی تشک. ممکن است متوجه برآمدگی یا افتادگی روی تخت شوید یا فنر وقتی دراز می‌کشد صدایی ایجاد می‌کند.
  3. زمانی که تشک پس از چرخاندن و چرخش هنوز ناراحت است.
  4. در صورتی که تشک از زمان خرید به سن دو رقمی رسیده باشد.

هتل‌ها هر چند وقت یک بار باید بالش هتلی خود را نیز تعویض کنند.

تشک هتلی

 

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم