لوگو رنوس

وظایف لابی هتل چیست؟

لابی هتل

همه ما می‌دانیم که لابی هتل چیست. اتاق‌هایمان را در لابی چک می‌کنیم. لابی همچنین به عنوان ورودی هتل عمل می‌کند. چه ویژگی‌های دیگری را می‌توانید در لابی هتل ببینید؟ چه نوع لابی‌هایی وجود دارد؟ در اینجا لیست ما از عملکردهای یک لابی در یک هتل است.

چرا لابی هتل مهم است؟

لابی در هتل اولین چیزی است که هنگام ورود به هتل می‌بینید. شرایط یک لابی اولین برداشت شما از هتل را تعیین می‌کند. یک لابی بد تزئین، بد سازماندهی و شلوغی به سرعت مشکلاتی را ایجاد می‌کند. نه تنها یک لابی شلوغ و از نظر بصری ناخوشایند برای مهمانان جذاب نیست. تردد افراد در لابی باید برای بهینه سازی عملکرد کارکنان سازماندهی شود. اگر سازماندهی به درستی انجام نشود، مهمانان شروع خوبی از اقامت خود نخواهند داشت.

لابی هتل در هتل

وظایف اصلی لابی هتل

کارکردهای لابی هتل بین انواع مختلف لابی هتل متفاوت است. اما سه عملکرد اصلی وجود دارد که جهانی هستند.

  • فضای ورودی: قبلاً به عملکرد لابی هتل در موقعیت مکانی آن اشاره کرده ایم. یک لابی ورودی هتل را به بقیه ملک متصل می‌کند. بنابراین، تمام ترافیک مهمانان، کارکنان و چمدان‌ها را هر روز پشتیبانی می‌کند.
  • ورود / خروج: یکی دیگر از عملکردهای بارز لابی هتل، ورود و خروج است. همه هتل‌ها دارای میزهایی هستند که در لابی خود برای چک کردن مهمانان در داخل و خارج از آن قرار دارند. اینکه این میزها کجا هستند، بستگی به نحوه سازماندهی همه چیز در طبقه همکف دارد.
  • منطقه انتظار: لابی هتل‌ها نیز مکان هایی هستند که مردم در آنجا منتظر می‌مانند. ممکن است این کارکرد واضحی نباشد که شما ممکن است با لابی هتل مرتبط کنید. عمدتاً به این دلیل که هیچ کس دوست ندارد تعطیلات خود را در هتل متوقف کند! بسیاری از هتل‌ها این عامل را در نظر می‌گیرند. ممکن است در لابی هتل‌ها فضای انتظار نسبتا راحت و دنج پیدا کنید.

انواع مختلف لابی هتل

هر لابی هتل احتمالاً با یکدیگر متفاوت است. حتی آن املاک همان زنجیره یا گروه هتل. انواع مختلف لابی با امکاناتی که هتل‌ها به مهمانان خود ارائه می‌دهند مرتبط هستند.

  • منطقه دوستدار خانواده: هر هتلی که انتظار پذیرش خانواده‌ها را دارد متفاوت است. آنها امکانات مختلفی در لابی خود خواهند داشت. در اینجا چند نمونه هستند. یک منطقه بازی برای کودکان کوچکتر می‌تواند یک مکمل عالی برای هر هتل مناسب خانواده باشد. این ویژگی ورود و خروج را برای والدین بسیار آسان‌تر می‌کند. نشیمنگاه‌های بزرگ برای حداقل 4 نفر نمونه دیگری است. شما نمی‌خواهید در تعطیلات خانوادگی دور از خانواده منتظر بمانید. به عنوان مثال، مناطقی با مبل‌های سه نفره اطراف یک میز قهوه ایده آل هستند. به خصوص برای خانواده‌های پرجمعیت در لابی.
  • زوج‌ها / منطقه رمانتیک: بیا با آن روبرو شویم. لابی هتل‌ها همیشه رمانتیک ترین مکان‌ها نیستند. به خصوص اگر تازه ازدواج کرده اید یا در ماه عسل هستید. ورود به روحیه تعطیلات در یک لابی شلوغ و پر سر و صدا می‌تواند دشوار باشد. بنابراین، برخی از هتل‌ها مناطقی را برای زوج‌ها در لابی خود ارائه می‌دهند. به خصوص هتل‌ها در مقاصد محبوب ماه عسل. این می‌تواند یک منطقه انتظار نیمه خلوت باشد. با تزئینات رمانتیک مانند گل‌های تازه و نورپردازی خلق و خوی کامل کنید.
  • منطقه تجاری: هتل‌های کلان شهرها و شهرهای بزرگ به احتمال زیاد دارای یک منطقه تجاری در لابی خود هستند. این برای کسانی است که در سفرهای کاری هستند و برای کسانی که می‌خواهند در طول تعطیلات خود در برخی کارها فعالیت کنند.

لابی در هتل

ویژگی‌های کلیدی مورد انتظار

شما می‌توانید انتظار داشته باشید که ویژگی‌های زیر را در هر لابی هتل پیدا کنید:

  1. میز ورود: این یکی از ویژگی‌های ضروری یک لابی است. وظیفه اصلی یک لابی، خوش آمدگویی به مهمانان است. به طور سنتی، از لابی در هتل فقط برای این منظور استفاده می‌شود. اما با محبوبیت هرچه بیشتر چک‌این‌های آنلاین، اوضاع در حال تغییر است. لابی‌هایی که امروزه در هتل‌ها پیدا می‌کنید احتمالاً بیش از یک کارکرد خواهند داشت. اما برای هتل‌های کوچکتر، این ممکن است هنوز تنها عملکرد لابی آنها باشد! با این حال، میزهای ورود احتمالاً بیش از یک عملکرد دارند. معمولاً این فضاها به عنوان منطقه خدمات مشتری دو برابر می‌شوند. اگر می‌خواهید حمل و نقل به فرودگاه و برگشت را ترتیب دهید. یا به سادگی برای یک جاذبه محلی راهنمایی بخواهید. شما همیشه می‌توانید به میز تحویل و درخواست مراجعه کنید.
  2. محل نشستن: اندازه یک قسمت نشیمن به اندازه ملک بستگی دارد. این می‌تواند یک منطقه جداگانه در لابی باشد. یا ممکن است چند نیمکت در نزدیکی میز پذیرش باشد. اما هتل‌ها به مهمانان مکانی برای نشستن و منتظر آماده شدن اتاق‌هایشان ارائه می‌دهند.
  3. تنقلات: هتل‌ها با فضای نشیمن، معمولاً به مهمانان نوشیدنی می‍‌‌‌دهند. خدماتی که آنها ارائه می‌دهند به هتلی که در آن اقامت دارید بستگی دارد. اما می‌توانید انتظار اصول اولیه را داشته باشید. هتل‌ها آب، آب میوه و سایر نوشابه‌های خود را ذخیره می‌کنند.
  4. اینترنت وای فای رایگان: امروزه بسیاری از لابی‌های هتل به مهمانان خود وای فای رایگان ارائه می‌دهند. اکثر اتاق‌های هتل مجهز به شبکه هتل هستند. اما بررسی‌ها ممکن است آنطور که شما و کارکنان میز پذیرش انتظار دارید، راحت پیش نرود. در چنین مواقعی، کمی وای فای رایگان می‌تواند مهمانان را در حالی که منتظر ورود هستند راضی نگه دارد.

 

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم