لوگو رنوس

چهار نکته برای نگهداری از تجهیزات رستوران هتل

تجهیزات رستوران هتل

اداره یک رستوران هتل یک کار دلهره آور است. با استانداردهای دقیق مهمانان، می توان به راحتی از نیازهای تعمیر و نگهداری رستوران به نفع مناطقی که مشتری رو به آن هستند، مانند غذا و محیط، نادیده گرفت. ساعات طولانی کار رستوران هتل را به آن اضافه کنید و جای تعجب نیست که تعمیر و نگهداری اغلب در کنار هم قرار می‌گیرد. با این حال، با توجه به این چهار نکته نگهداری رستوران هتل، مدیران هرگز نباید دوباره برای تعمیر خرابی‌های قابل اجتناب در تجهیزات هتلی تلاش کنند. در این مطلب می‌خواهیم درباره 4 نکته در مورد نگهداری از تجهیزات رستوران هتل صحبت کنیم.

اشپزخانه هتل

چند نکته دربارخ نگهداری تجهیزات آشپزخانه هتل

این 4 نکته عبارتند از:

  1. از کارکنان تعمیر و نگهداری هتل استفاده کنید: بسته به اینکه یک رستوران یال آشپزخانه توسط هتل اداره می‌شود یا به طور مستقل اداره می‌شود، استفاده از کارکنان ملک برای نیازهای تعمیر و نگهداری ممکن است در قرارداد گنجانده شود. اگر چنین است، مدیران باید از خدمات آنها نهایت استفاده را ببرند. رستوران‌های هتل به تجهیزاتی با نیازهای نگهداری متفاوت متکی هستند. در حالی که کارهای نظافت روزانه را می توان توسط کارمندان رستوران انجام داد، یک متخصص تعمیر و نگهداری ماهر و آگاه باید تعمیر و نگهداری معمولی این تجهیزات را انجام دهد. داشتن یک تکنسین ماهر که تعمیر و نگهداری توصیه شده را انجام دهد به افزایش طول عمر تجهیزات رستوران و لوازم پذیرایی هتلی کمک می‌کند و احتمال خرابی و تعمیرات پرهزینه را کاهش می‌دهد.
  2. یک برنامه نگهداری پیشگیرانه ایجاد کنید: برنامه نگهداری پیشگیرانه مجموعه ای از رویه‌های برنامه ریزی شده است که شامل نظافت، سرویس و بازرسی‌های برنامه ریزی شده منظم برای حفظ تجهیزات در اوج کار می‌باشد. برای ایجاد یک برنامه نگهداری پیشگیرانه، کتابچه راهنمای تجهیزات و اطلاعات مربوط به نیازهای منظم تجهیزات رستوران را جمع آوری کنید. با این اطلاعات، چک لیستی از وظایفی که باید به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه، شش ماهه یا سالانه تکمیل شوند، ایجاد کنید. مزیت ایجاد یک برنامه نگهداری پیشگیرانه این است که نه تنها هزینه‌های عملیات رستوران را در دراز مدت کاهش می‌دهد، بلکه به افزایش طول عمر تجهیزات کمک می‌کند. به عنوان مثال، متوسط ​​عمر مورد انتظار یک اجاق آشپزخانه تجاری هفت تا 10 سال است، اما با نگهداری مناسب می‌توان این مدت را تا 20 سال افزایش داد. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه همچنین می‌تواند به کاهش خرابی‌ها کمک کند، که تعمیر آنها پرهزینه است و می‌تواند عملیات را متوقف کند.
  3. گارانتی‌ها را پیگیری کنید: گارانتی قولی است از طرف سازنده برای ارائه خدمات تعمیر، نگهداری، تعویض یا بازپرداخت محصول برای یک دوره زمانی خاص. در صورتی که تجهیزات رستوران به درستی نگهداری و استفاده شود، ضمانت نامه‌ها شامل تجهیزات و قطعات مرتبط با آن در صورت وجود هرگونه نقص می‌شود. طول مدت گارانتی به توافق محصول و سازنده بستگی دارد. برای برخی از شرکت‌ها، این ممکن است یک سال یا کمتر باشد. با پیگیری ضمانت‌ها، رستوران‌های هتل می‌توانند هزینه‌های تعمیر را به جای بودجه تعمیر و نگهداری، بر عهده سازنده بگذارند. برای مثال، اگر سرخ کن جدید به هر دلیلی غیر از استفاده نادرست یا نگهداری نادرست از کار بیفتد، سازنده آن تجهیزات را تعمیر و تعویض می‌کند.
  4. برنامه تعمیر و نگهداری در زمان خرابی: بدون برنامه تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، تشخیص اینکه چه زمانی به تعمیر نیاز است دشوار است، و بنابراین برنامه ریزی تعمیرات بر اساس برنامه رستوران دشوارتر است. برای کاهش تداخل با خدمات دهی به مهمانان هتل و رستوران، کارهای تعمیر و نگهداری را خارج از ساعات کاری عادی، چه در اوایل صبح یا اواخر شب، برنامه ریزی کنید. علاوه بر این، برنامه ریزی وظایف از قبل به رستوران‌ها کمک می‌کند تا در بودجه نگهداری باقی بمانند. خدمات اضطراری در یک اجاق گاز تجاری می‌تواند دو برابر هزینه بازدید از سرویس برنامه ریزی شده باشد. با برنامه ریزی کار قبل از اینکه یک نیاز اضطراری باشد، از این هزینه به طور کلی اجتناب کنید.

خدمات رستوران هتل

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم