لوگو رنوس

چگونه طراحی داخلی هوشمند عملکرد هتل شما را بهبود می بخشد

هتل

بر کسی پوشیده نیست که طراحی داخلی در میان محوری ترین جنبه‌های جذابیت یک هتل قرار دارد. با این حال، بسیاری از توسعه دهندگان هتل به اندازه کافی فراتر از جنبه زیبایی شناختی طراحی داخلی نگاه نمی‌کنند و جنبه دیگری را که به همان اندازه مهم است از دست می‌دهند: عملکرد. طراحی داخلی هوشمند و مبتکرانه نه تنها چشم را خشنود می‌کند و یک تجربه عالی برای مهمان ایجاد می‌کند، بلکه کارایی عملیات هتل شما را نیز بهبود می‌بخشد و سودآوری را در قیمت نهایی شما افزایش می‌دهد. طراحی داخلی هوشمند و مبتکرانه نه تنها چشم را خشنود می‌کند و یک تجربه عالی برای مهمان ایجاد می‌کند، بلکه کارایی عملیات هتل شما را نیز بهبود می‌بخشد و سودآوری را در قیمت نهایی شما افزایش می‌دهد.

پذیرش و لابی

 

  1. کارایی عملیاتی را در مراحل اولیه طراحی خود در نظر بگیرید: عملکرد طراحی را می‌توان در بسیاری از زمینه‌های عملیات در حال اجرا بهبود بخشید. با این حال، برخی از جنبه‌های حیاتی طراحی عملکردی باید در اوایل مرحله برنامه ریزی در نظر گرفته شود. نظافت منزل را در نظر بگیرید: هر چه یک خانه دار به زمان کمتری برای تمیز کردن اتاق مهمان نیاز دارد، کل بخش کارآمدتر خواهد بود. یک هتل بزرگ بگیرید و تأثیر مقیاس چند برابر می‌شود. بنابراین، طراحی داخلی هوشمند باید سهولت تمیز کردن را در نظر بگیرد. با این حال، به‌ویژه در حمام‌ها، ما هنوز تزئینات دیواری مانند تخته‌های سنگی باریک را می‌یابیم که تمیز کردن آن را برای خانه‌داران بسیار سخت و زمان‌بر می‌کند. همچنین خشک شدن آب سخت در حمام، اثری از گچ سفید روی سطوح به جا می گذارد. هر چه سطح متخلخل تر باشد، تمیز کردن آن سخت تر است. صاف و گردتر سطوح، نظافت کارآمد را برای خانه داری آسان تر می‌کرد. نمونه دیگری که تأثیر مستقیم بر روی خط تولید دارد، تجهیزات هتلی است. بسیاری از هتل‌ها دارای پرده‌ها، روتختی‌ها و کوسن‌های ساخته‌شده از پارچه‌های ظریف هستند که نیاز به تمیز کردن خشک دارند و هزینه‌های گزافی برای شستشو ایجاد می‌کنند. اگر پارچه ملحفه هتلی شیک و در عین حال قابل شستشو را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید با کسری از هزینه آن‌ها را در خانه یا بیرون بشویید. هنگامی که اتاق ساخته و مبله می‌شود، یک خانه دار کارآمد نمی‌تواند برای صرفه جویی در زمان بهبود یابد. پس از خرید تمام منسوجات، تعویض همه آنها پرهزینه خواهد بود. با این حال، در طول مرحله طراحی و تدارکات، توسعه دهندگان این فرصت را دارند که همه چیز را از انتخاب مواد گرفته تا شکل اثاثیه داخلی و شل بهینه کنند. این فرصت را از دست ندهید.
  2. رضایت کارکنان را به عنوان هدف اصلی در طراحی و استراتژی تدارکات خود قرار دهید: همه ما می دانیم: کارمندان خوشحال مشتریان شما را نیز خوشحال می‌کنند. همچنین می‌دانیم: شرایط کار در عملیات مهمان نوازی طبیعتاً سخت است. به همین دلیل مهم است که روی تجهیزاتی سرمایه گذاری کنید که زندگی کارکنان شما را آسان تر کند. حتی ملاحظات کوچک طراحی می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد و به آنها نشان می‌دهد که به آنها اهمیت می‌دهید. به عنوان مثال گارسون‌ها را در نظر بگیرید: آنها هر روز کیلومترها پیاده روی می‌کنند و وزن زیادی را در طول شیفت کاری خود حمل می‌کنند. با کاهش وزن خالص سینی‌های سرویس، بلافاصله شرایط کاری آنها را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشید. از یک سینی نقره‌ای سنتی به یک سینی کربنی نرم تغییر دهید و به معنای واقعی کلمه چندین کیلو را از روی شانه‌های آنها بردارید. مثال دیگر: اگر فضای بیرونی بزرگی در آب و هوای قاره‌ای دارید، حتماً از قبل برای فضای ذخیره‌سازی برنامه‌ریزی کنید تا تمام کوسن‌های تراس را در فصول مرطوب نگهداری کنید. یک تراس 80 نفره به راحتی به 10 متر مکعب انباری نیاز دارد. اگر برای آن برنامه ریزی نشده باشد، بالشتک‌ها در قسمت پشت خانه که قبلاً کمیاب هستند، دچار گرفتگی می‌شوند. طراحی هوشمند یک رستوران و تمام تجهیزات آن ابتدا باید برای کارمندان طراحی شود و نه فقط برای مهمانان. به طور طبیعی، این چالش‌هایی را به همراه دارد که اکثر توسعه دهندگان هتل با آن آشنا نیستند: به چند ایستگاه خدمات در مقابل چند میز مهمان نیاز دارید؟ آنها را در کجا قرار می‌دهید که در مسیر قرار نگیرند اما همچنان در دسترس کارآمد باشند؟ چه مقدار کارد و چنگال باید ذخیره شود؟ شمع‌های شام در زمان ناهار کجا می‌روند؟ بسیاری از سوالات طراحی نیاز به بینش یک متخصص عملیاتی قبل از اجرای عملیات دارند. بنابراین، یک متخصص خارجی را استخدام کنید تا ورودی‌های مهم را در مرحله برنامه ریزی خود دریافت کنید یا حتی برای تجزیه و تحلیل عملیات در حال اجرا.
  3. تجربه مهمانان خود را با طراحی فراتر از زیبایی شناسی بهبود بخشید: بدون شک، زیبایی شناختی طراحی داخلی امری ضروری است، اما به هیچ وجه آن چیزی نیست که یک مهمان عالی را تجربه می کند. عوامل زیادی وجود دارد که فراتر از چشم است. به عنوان مثال راحتی صندلی را در نظر بگیرید: همه صندلی های زیبا به یک اندازه راحت نیستند. قبل از سفارش مجموعه کامل صندلی برای رستوران خود، صندلی را در ترکیب با میز تست کنید تا از فاصله مناسب بین بالای میز و ارتفاع صندلی اطمینان حاصل کنید. همچنین رومیزی را انتخاب کنید که نه تنها زیبا، بلکه ماندگار، ارگونومیک و با چسبندگی مناسب برای مشتری باشد. مثال دیگر: آیا تا به حال در یک رستوران بوده اید و فکر کرده اید که چیزی درست نیست اما نمی‌توانید انگشت خود را روی آن بگذارید؟ بگذارید به شما بگویم: این نورپردازی است. نور خوب یک علم است. اگر رستورانی دارید که در زمان ناهار و شام کار می‌کند، حتماً یک طراح نور حرفه‌ای داشته باشید که جادوی خود را انجام دهد، هم برای صحنه‌های روز و هم در شب.

به طور کلی، کارایی را از ابتدای فرآیند طراحی خود در نظر بگیرید، به کارکنان عزیز خود فکر کنید و سعی کنید تجربه ای فراتر از زیبایی شناسی را برای مهمان فراهم کنید. نمونه‌هایی که با شما به اشتراک گذاشتم تنها چند نمونه هستند و اگر خودتان را به جای سایر ذینفعان قرار دهید، تعداد راه حل‌های نوآورانه ای که می‌توانید ارائه دهید بی نهایت است. و اگر محصول مناسب را در بازار پیدا نکردید، آن را تهیه کنید. همیشه افرادی هستند که مشتاق توسعه راه حل‌هایی برای شما هستند، یا آنها را با شما پیدا می‌کنند.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم