لوگو رنوس

چگونه یک محیط خواب مناسب را برای مهمانان هتل ایجاد کنیم؟

محیط خواب خوب

محققان با تجزیه و تحلیل استراتژی‌های مدیریت خواب هتل‌ها از دیدگاه مسافران تجاری و تفریحی، نشان می‌دهند که چگونه هتل‌ها می‌توانند بهترین منابع خود را برای بهینه‌سازی کیفیت خواب مهمانان تخصیص دهند. چنین استراتژی‌هایی ممکن است به هتل‌ها منبع منحصربه‌فردی از مزیت رقابتی ارائه دهند که آنها را قادر می‌سازد تا در محیط بازار پرمخاطره امروزی بقای خود را حفظ کرده و حتی رشد کنند. فرصت خواب راحت و عمیق برای هر مهمان هتل مهم است. مسافران اوقات فراغت مایلند از استرس و فشارهای زندگی روزمره فرار کنند، از خوابی آرام لذت ببرند و سرحال از خواب بیدار شوند تا از تعطیلات خود نهایت استفاده را ببرند. کیفیت خواب برای مسافران کاری که شغل آنها مستلزم استراحت و هوشیاری است به همان اندازه مهم است. همانطور که محققان به ما یادآوری می‌کنند، خواب با کیفیت خوب برای سلامت ما ضروری است. این نه تنها خلق و خو و تمرکز را بهبود می‌بخشد، بلکه خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را نیز کاهش می‌دهد. متأسفانه برای هتلداران، مردم به ندرت می‌توانند در یک محیط جدید خوب بخوابند. این به عنوان اثر “شب اول” شناخته می‌شود و نگرانی خاصی برای مدیران هتل دارد. محققان توضیح می‌دهند: «بسیاری از گردشگران انتظار دارند که اولین شب اقامتشان در هتل کمتر از آرامش باشد، به دلیل جت لگ، خوابیدن در تخت متفاوت، اتاق‌هایی که خیلی گرم یا خیلی سرد هستند، سر و صدای خیابان یا همسایه‌ها. نور از راهرو، و غیره». از آنجایی که تغییرات کوچک در محیط جدید مهمانان هتل می‌تواند بر خواب آنها تأثیر بگذارد، محققان تاکید می‌کنند که برای مدیران حیاتی است که “محیط هتل مناسبی را شناسایی کنند که کیفیت خواب را به حداکثر برساند”. مدیریت عوامل خارجی مانند این حتی می‌تواند به هتلداران کمک کند تا تأثیر عوامل روانی از قبل موجود مانند استرس و نگرانی مهمانان را کاهش دهند. به طور کلی، مسافرانی که به خوبی استراحت می‌کنند، بیشتر از اقامت خود راضی هستند و بنابراین در آینده به هتل باز می‌گردند. پس جای تعجب نیست که هتل‌ها پول زیادی را برای شناسایی استراتژی‌هایی برای خواب راحت مهمانان خود سرمایه گذاری کرده اند. محققان توضیح می‌دهند که برخی بر روی فراهم کردن تشک‌هتلی مناسب و ملحفه هتلی راحت در اتاق‌های خنک، تاریک و ساکت تمرکز می‌کنند. برخی دیگر دیوارهای ضخیم و اتاق‌های عایق صدا خود را تبلیغ می‌کنند. حتی چند نفر قبل از خواب به مهمانان شیر گرم و کلوچه می‌دهند. با این حال، به گفته محققان، اطلاعات کمی در مورد اینکه کدام استراتژی‌های مدیریت خواب بهتر عمل می‌کنند یا اینکه چگونه بر رضایت مسافران و قصد بازگشت آنها تأثیر می‌گذارند، معلوم نیست.

محیط خواب خوب برای مهمانان هتل

مشکلات معمولی

به دنبال رفع این کمبود دانش، اولین وظیفه محققان این بود که دریابند دقیقاً چه استراتژی‌هایی را هتل‌ها باید برای به حداکثر رساندن کیفیت خواب مهمانان اجرا کنند. آنها مشکلات رایجی را شناسایی کردند که بر خواب مهمانان در هتل‌های لوکس و ارزان تاثیر می‌گذارد. برای مثال، «بسیاری از هتل‌ها بر کیفیت امکانات خواب تمرکز می‌کنند، اما به ندرت پچ پچ‌های صبحگاهی خانه‌دارها یا تلق‌های مهمانان هتل را کنترل می‌کنند». اتاق‌ها ممکن است خیلی گرم یا خیلی سرد باشند و بوهای مزاحم مانند دود سیگار یا پختن غذا ممکن است از طریق واحدهای تهویه مطبوع وارد شود. در مرحله بعد، محققان سه استراتژی مدیریت خواب را که توسط هتل ها برای اطمینان از خواب راحت مهمانانشان اجرا شده است، شناسایی کردند. اولین مورد امکانات تخت است که باید تمیز و راحت باشد. برای مثال، محققان می‌نویسند: «هتل‌ها ممکن است انواع مختلفی از بالش (بالا یا کم)، تشک (سفت یا نرم) یا لحاف (لحاف یا پنبه) را ارائه دهند. دوم، طراحی اتاق باید گرم، دلپذیر و آرام، با نور مناسب و شاید پرده های خاموش باشد. در نهایت، هتلداران باید یک محیط اتاق مناسب برای خواب فراهم کنند. مهمانان می‌توانند از کنترل‌های دما و رطوبت برای سفارشی کردن آب و هوای اتاق استفاده کنند، و برخی ممکن است از نمک‌های حمام، گوش‌گیر یا لیوان‌های هورلیکس استقبال کنند.

بهداشت خوب در خواب

اول، همانطور که انتظار می‌رفت، هر دو گروه امکانات تخت خواب راحت، طراحی اتاق دنج با پرده‌های سنگین و محیط اتاق به راحتی قابل کنترل را برای یک خواب خوب مهم در نظر گرفتند. همه این استراتژی‌ها هم رضایت آنها را از هتل و هم قصد بازگشت آنها را افزایش داد. با این حال، بین این دو گروه از مسافران نیز تفاوت هایی وجود داشت. محققان می‌نویسند، این توضیح می‌دهد که چرا مهمانان هتل بازخورد متفاوتی در مورد کیفیت خواب خود در شرایط محیطی یکسان اتاق هتل ارائه می‌دهند. برای ارضای نیاز خاص مسافران تجاری به انتخاب، مدیران هتل می‌توانند انواع مختلفی از امکانات تخت، از جمله تشک‌ هتلی نرم یا سفت، بالش‌های با ارتفاع‌های مختلف، لحاف‌های نخی یا لحاف، یا تشک‌های فنردار را ارائه دهند. برای برآوردن نیازهای خاص مسافران تعطیلات، هتلداران باید روی ارائه اتاق‌های تمیز و دلپذیر با رنگ‌های گرم، با کنترل کافی بر دما و رطوبت اتاق تمرکز کنند. به طور کلی، توجه داشته باشید که محققان، مدیران هتل‌ها می‌توانند «تخت‌خواب‌های با طراحی خاص و درجه یک، دیوارهای ضخیم و طراحی اتاق عایق صدا، رایحه‌درمانی، و طبقه‌های منطقه آرام را برای مهمانان فراهم کنند». محققان اذعان می‌کنند که برخی از مسافران مشکلات شخصی را تجربه می‌کنند که خواب آنها را مختل می‌کند، مانند جت لگ یا بی خوابی. پرداختن به این مسائل ممکن است به خدمات شخصی سازی شده بیشتری نیاز داشته باشد. محققان پیشنهاد می‌کنند: «متخصصان خواب آموزش دیده که می دانند چگونه کیفیت خواب را افزایش دهند، می توانند برای آموزش به کارکنان خط مقدم به عنوان مشاور خواب و ارائه پیشنهادات به مهمانان استفاده شوند. ساده تر، ارائه شکلات داغ به مهمانان می‌تواند فضای آرامش بخشی را برای خواب ایجاد کند. ” اگرچه هتل‌ها منابع زیادی را برای ایجاد یک محیط خواب با کیفیت به کار گرفته اند، اما محققان به ما می‌گویند که “اثربخشی آنها متغیر است”. این مطالعه بینش بسیار مورد نیازی را ارائه می‌دهد که چگونه هتلداران می‌توانند منابع خود را در استراتژی‌های مدیریت خواب سرمایه گذاری کنند که نیازهای گروه های خاصی از مسافران را برآورده می‌کند. راضی کردن مهمانان نه تنها برای رفاه آنها مفید است، بلکه “برای موفقیت تجاری و تعیین کننده بقای طولانی مدت هتل‌ها” ضروری است.

بهداشت در خواب

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم