لوگو رنوس

4 مزایای مدیریت نگهداری پیشگیرانه هتل

مدیریت پیشگیرانه هتل
4 مزایای مدیریت نگهداری پیشگیرانه هتل در حالی که بیشتر رویه‌های مدیریتی ضروری که هتل را به خوبی کار می‌کنند، دور از چشم مهمانان شما پنهان هستند، بسیاری از آنها به اندازه نگهداری پیشگیرانه مهم نیستند. هر زمان که مهمانان با خوشحالی ترک می‌کنند و توجه می‌کنند که در طول اقامتشان «هیچ چیز اشتباهی پیش نیامده»، در اکثر مواقع، مدیریت تعمیر و نگهداری پیشگیرانه مؤثر مسئول این تصور است.
مهمانان و زنگ هتل

مفهوم مدیریت پیشگیرانه

مفهوم مدیریت پیشگیرانه (PM) بسیار ساده است. این مستلزم مدیریت معمول و منظم تعمیر و نگهداری در هتل شما است. این بدان معنی است که کارکنان تعمیر و نگهداری شما به طور موثر تمام تجهیزات و دارایی های مهم هتل شما را پیگیری می‌کنند تا مطمئن شوند که همه چیز همانطور که باید کار می‌‌کند. هدف از مدیریت نگهداری پیشگیرانه جلوگیری از خرابی تجهیزات و دارایی‌های برنامه ریزی نشده و غیرمنتظره است که می‌تواند هزینه بر باشد و مهمتر از همه منجر به تجربه ای آلوده و رضایت بخش برای مهمانان شما شود. نقطه مقابل نگهداری پیشگیرانه، تعمیر و نگهداری اصلاحی یا واکنشی است. این بدان معنی است که شما به جای انجام اقداماتی برای جلوگیری از خرابی مهمترین تجهیزات هتل خود، مشکلات را همانطور که رخ می‌دهد برطرف می‌کنید. این رویکرد به طور غیرقابل انکاری گران‌تر و اجرای آن سخت‌تر است، که اغلب منجر به فرآیندهای تعمیر و نگهداری آشفته می‌شود که هم می‌تواند باعث استرس خدمه تعمیر و نگهداری شما شود و هم مهمانان را ناامید و حتی عصبانی کند. خوشبختانه، امروزه ابزارهای زیادی در دسترس مدیران املاک است که ترکیب و اجرای یک فرآیند مدیریت نگهداری پیشگیرانه مناسب را آسان و مقرون به صرفه می‌کند. بیایید نگاهی بیندازیم به برخی از مزایای اصلی که ملک شما می‌تواند از آن برخوردار باشد، هنگامی که یک سیستم نگهداری پیشگیرانه در محل خود دارید.

  1. بودجه بندی بهتر و کاهش قابل توجه هزینه‌ها با نرم افزار تعمیر و نگهداری پیشگیرانه هتل: هنگامی که تیم شما نوعی نرم افزار یا پلت فرم تعمیر و نگهداری هتل را نصب کرده و از آن استفاده می‌کند، مدیریت هتل و پرسنل تعمیر و نگهداری مجاز می‌توانند وضعیت همه برنامه‌ها و رویه‌های تعمیر و نگهداری را که بسیار مورد نیاز است، حفظ کنند. این شامل وضعیت تجهیزات شما و نحوه عملکرد آن، سفارش‌های کاری مرتبط، و یادداشت‌های حیاتی و داده‌های باقی‌مانده توسط کارکنان تعمیر و نگهداری مربوط به همه مهم‌ترین دارایی‌های هتل شما است که نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. این به هتل شما اجازه می‌دهد تا بودجه خود را به حداکثر برساند و هزینه‌های غیرمنتظره و اغلب هزینه های فوق العاده را کاهش دهد. هنگامی که تعمیر و نگهداری منظم طبق برنامه انجام می‌شود، مهندسان و سایر کارکنان تعمیر و نگهداری دید کلی بهتری از نحوه عملکرد تجهیزات شما خواهند داشت. این به آنها تخمین‌های دقیق تری در مورد هر قطعه از تجهیزات و زمانی که می‌توانند انتظار داشته باشند مجبور به تعمیر یا در نهایت تعویض آن شوند، می‌دهد. این آینده نگری به هتلداران اجازه می دهد تا هزینه های آینده خود را به طور مناسب و دقیق برنامه ریزی کنند. هر چه بودجه بندی شما در طول سال بهتر باشد، مقابله با رویداد اجتناب ناپذیر یک نقص غافلگیرکننده که نیاز به تعمیر در زمان پرواز دارد، آسان تر خواهد بود. نگهداری پیشگیرانه مناسب به شما کمک می‌کند تا احتمال بروز این نوع خرابی‌ها را کاهش دهید و همچنین رسیدگی به آنها را در زمان وقوع بسیار آسان تر می‌کند. مدیریت نگهداری پیشگیرانه فقط با تجهیزات شما سروکار ندارد، بلکه می‌تواند به پیگیری موجودی نیز بسط یابد. این به شما امکان می‌دهد قبل از اینکه کمبود موجودی بر تجربه مهمانان شما تأثیر بگذارد، یادداشت کنید چه چیزی در حال اتمام است و هر چیزی را که از دست داده است به موقع جایگزین کنید. این نوع مدیریت موجودی نیز می‌تواند بر بودجه بندی شما تأثیر مثبت بگذارد و به شما امکان می‌دهد آنچه را که نیاز دارید به موقع، به صورت عمده و با قیمت‌های بهتر خریداری کنید.
  2. حذف زمان بیکاری کارکنان تعمیر و نگهداری: وقتی در مورد اداره یک هتل صحبت می‌کنیم، “زمان بیکاری” به چه معناست؟ زمان بیکاری دوره زمانی است که در طی آن یک کارمند (یا یک ماشین) یا برای انجام وظایفی که باید انجام شوند در دسترس نیست یا به سادگی کار سازنده ای انجام نمی‌دهد. زمان بیکاری برای کارکنان تعمیر و نگهداری می‌تواند مستلزم انتظار برای تحویل یک قطعه یا انتظار برای در دسترس قرار گرفتن یک ابزار قبل از استفاده از آن برای انجام یک کار باشد. هر دقیقه از زمان بیکاری هزینه هتل شما را دارد. و در حالی که دوره‌های کوچک بیکاری در هر خط کاری اجتناب ناپذیر است، هدف همیشه به حداقل رساندن زمان بیکاری و افزایش کارایی کارمندان و تجهیزات شما است. نگهداری پیشگیرانه دقیقاً این کار را انجام می‌دهد. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه همه چیز در مورد بهینه سازی گردش کار کارکنان شما، ایجاد ارتباط فوری کارکنان، ایجاد بارهای کاری و برنامه‌های متعادل تر، نصب رویه‌های عملیاتی واضح، واگذاری وظایف معمول، و ارائه چک لیست‌ها و ابزارهای حسابرسی است. مدیریت نگهداری پیشگیرانه به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که کارکنان تعمیر و نگهداری شما همیشه می‌دانند که باید چه کاری انجام دهند و مهمتر از همه، همیشه کاری برای انجام دادن دارند.
  3. کارایی و بهره وری کارکنان تعمیر و نگهداری را افزایش می‌دهد: یکی از بسیاری از شرایط ناگوار بیماری همه‌گیر کرونا، این واقعیت است که بسیاری از هتل‌ها در حال حاضر با کاهش تعداد کارکنان در حال فعالیت هستند. یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با این کمبود پرسنل، نصب روش‌های مدیریت نگهداری پیشگیرانه است. این می‌تواند بسیاری از فرآیندهای تعمیر و نگهداری شما را خودکار کند و به شما کمک کند تا کارهای بیشتری را با افراد کمتر انجام دهید. راه حل‌های مدرن مدیریت هتل امروزی کارکنان تعمیر و نگهداری را قادر می‌سازد تا وظایف خود را از طریق تلفن همراه خود دریافت کنند و همیشه چک لیست ها و روش های نگهداری پیشگیرانه را در دسترس خود داشته باشند. این به آن‌ها امکان می‌دهد در حال حرکت کار کنند، کارهایی را که انجام داده‌اند بررسی کنند، و حتی یادداشت‌ها و اندازه‌گیری‌ها و تجزیه و تحلیل تجهیزات را بر روی تلفن‌های خود ثبت کنند، که باعث افزایش کارایی و شفافیت در کل تیم می‌شود. کارفرمایان اغلب از معرفی فناوری جدید و اتوماسیون به نیروی کار خود می ترسند و معتقدند که ممکن است کارکنان آنها را گیج کند. اما واقعیت این است که اکثر کارگران اتوماسیون و نرم افزار را به عنوان کمک کار ترجیح می دهند. بر اساس یک نظرسنجی اخیر که توسط Zapier انجام شده است، نزدیک به 40٪ از کارگرانی که مورد بررسی قرار گرفتند می‎‌گویند که نرم افزار اتوماسیون به آنها کمک می کند تا وظایف خود را سریعتر انجام دهند. آنها همچنین ادعا کردند که اتوماسیون به آنها کمک می‌کند تا سازماندهی بیشتری داشته باشند، کار کلی آنها را بهبود بخشد و به آنها کمک می‌کند تا روی مهمترین وظایف خود تمرکز کنند.  تعمیر و نگهداری پیشگیرانه به معنای دقیق تر کار کردن است نه سخت تر. وجود سیستمی که به تیم تعمیر و نگهداری شما چک لیست‌ها و توانایی گزارش دهی می‌دهد، به آنها کمک می‌کند تا خود را بهتر سازماندهی کنند. این به آن‌ها امکان می‌دهد نه تنها وظایف برنامه‌ریزی شده خود را آسان‌تر و کارآمدتر انجام دهند، بلکه برای رسیدگی به مسائل فوری در مواقع لزوم مجهزتر باشند.
  4. افزایش سطح رضایت مهمان: وقتی همه چیز گفته و انجام می‌شود، واقعاً هیچ چیز برای صاحبان و مدیران ملک مهم تر از مهمانان خوشحال نیست. با به دست آوردن دید بیشتر و تضمین بهره وری و کارایی بیشتر کارکنان، سیستم نگهداری پیشگیرانه شما می‌تواند به کاهش قابل توجهی در شکایات مهمان منجر شود. زمان‌بندی خودکار PM به کارکنان شما کمک می‌کند تا مسائل کوچک را قبل از تبدیل شدن به مسائل بزرگ تشخیص دهند و مشکلات را قبل از اینکه گسترده شوند، محلی‌سازی کنند. همانطور که نگهداری پیشگیرانه احتمال غافلگیری بر کارکنان شما را کاهش می‌دهد، می‌تواند همین کار را برای مهمانان نیز انجام دهد. این می‌تواند منجر به تجربه‌های آرام و دلپذیری شود که رضایت مشتری، نظرات مثبت و امکان رزرو آینده را افزایش می‌دهد. تعمیر و نگهداری روتین تهویه مطبوع، لوله کشی، تهویه، برق و سایر سیستم‌های مشتری، احتمال بروز مشکلاتی را که نیاز به تعمیرات گران قیمت و فوری دارند، به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

مهمانان هتل

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم