لوگو رنوس

5 نکته برای طراحی آشپزخانه هتل

آشپزخانه هتل

خدمات اتاق، اندازه کارکنان، ترافیک، عملکرد و فضای ذخیره سازی همه عوامل مهمی هستند که نیاز به توجه دقیق در طراحی یک آشپزخانه هتل موثر دارند. طراحی آشپزخانه هتل بسیار شبیه طراحی آشپزخانه برای هر عملیات خدمات غذایی تجاری است. با این حال، در راس این ملاحظات، مسئولیت‌های اضافه شده برای تأمین نیازهای بسیار پیچیده‌تر است. با وجود صدها مهمان بالقوه ای که از چندین مفهوم غذاخوری حمایت می کنند، مدیریت خدمات غذایی یک هتل مانند نظارت بر چندین رستوران در یک هتل است. با وجود چنین وظایف گسترده ای، آشپزخانه آن باید مانند همتایان کوچکترش کار کند.در این مطلب می‌خواهیم به 5 نکته برای طراحی آشپزخانه هتل بپردازیم. بنابراین اگر شماهم می‌خواهید آشپزخانه هتل خود را طراحی کنید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

اشپزخانه هتل

نکات در طراحی آشپزخانه هتل

نکات زیر می‌تواند به ایجاد بهترین چیدمان برای این شاخه منحصر به فرد مهمان نوازی کمک کند:

  • سرویس اتاق را فراموش نکنید: قاعده کلی کلاسیک هنگام ایجاد فضای یک آشپزخانه تجاری، اختصاص حداقل پنج فوت مربع فضا برای هر صندلی در جلوی خانه (FoH) است. این استاندارد خوبی برای پاسخگویی به نیازهای اکثر عملیات خدمات غذایی است، اما متاسفانه برای هتل ها پیچیده تر است. این به این دلیل است که اگرچه این دستورالعمل‌ها ممکن است برای پذیرایی از مهمانان در اتاق غذاخوری هتل کافی باشد، اما کسانی که ممکن است همزمان سرویس اتاق را سفارش دهند، در نظر گرفته نمی‌شود. تعداد این سفارش‌ها به ظرفیت مهمان و مشتری بستگی دارد، اما اگر قصد ارائه این خدمات را دارید، باز هم ممکن است مفید باشد که فضای بیشتری را در آشپزخانه در نظر بگیرید. محدود کردن منوی سرویس اتاق، در صورت امکان، به غذاهایی که می توان به سرعت و به راحتی تهیه کرد، می تواند به کاهش فشار بر کارکنان آشپزخانه کمک کند.
  • ایجاد دسترسی مستقیم به راهروهای اصلی: برخلاف رستوران‌های معمولی، مهمانانی که از آنها پذیرایی می‌کنید ممکن است فقط چند فوت دورتر ننشینند. آنها می توانند در یک اتاق کاملا متفاوت یا حتی در یک طبقه متفاوت باشند! میهمانانی که سرویس اتاق سفارش می دهند، در مورد خدمات سریع، همان انتظاراتی را دارند که در FoH نشسته اند. طراحی آشپزخانه شما به گونه ای که دسترسی سریع به راهروهای مرکزی و آسانسورها داشته باشد، مستقیم ترین مسیرها را برای مهمانان شما ایجاد می کند و زمان سفر تیم شما از آشپزخانه را کاهش می دهد. مطمئن شوید که تعداد زیادی چرخ دستی برای حمل و نقل آن سفارش‌ها دارید.
  • ترافیک اشپزخانه را سازماندهی دهید: مانند هر آشپزخانه تجاری، ترافیک نابسامان منجر به حوادثی می شود که باعث اتلاف زمان، منابع و پول می شود. این امر به ویژه در مورد آشپزخانه‌های هتل صادق است، که معمولاً کارکنان بزرگ‌تری دارند که همزمان کار می‌کنند. طراحی گذرگاه هایی که دو نفر بتوانند به راحتی از یکدیگر عبور کنند، به جلوگیری از برخورد کارکنان کمک می کند. اگر مفاهیم غذاخوری شما به اندازه کافی متمایز است، و بودجه و فضای شما اجازه می دهد، حتی ممکن است بخواهید امکانات آشپزخانه را برای مفاهیم مختلف در مناطق نیمه مستقل جدا کنید تا سردرگمی بیشتر از بین برود.
  • انعطاف پذیری را در اولویت قرار دهید: انتظار می‌رود بیشتر هتل‌ها چندین کارکرد را برای مهمانان خود ارائه دهند. خدمات استاندارد شام، کنفرانس‌ها، عروسی‌ها و رویدادهای دیگر می‌تواند به سبک‌های متفاوتی از خدمات غذایی نیاز داشته باشد. یک کنفرانس تجاری کوچک ممکن است به یک بوفه ساده نیاز داشته باشد، در حالی که یک عروسی احتمالاً به حجم بیشتری از غذا نیاز دارد که یکباره آماده شود. یکی از کلیدهای یک آشپزخانه هتل کارآمد، انتظار پتانسیل این تغییرات و گنجاندن آن در طراحی است. توانایی جابجایی آسان میزها و تجهیزات آماده سازی برای سفارشی کردن چیدمان برای نیازهای مختلف، کارکنان شما را قادر می سازد تا بدون توجه به موقعیت، کارآمد کار کنند.
  • گزینه های ذخیره سازی خود را کاوش کنید: بر خلاف اکثر خدمات غذا، بسیاری از هتل ها به گزینه های ذخیره سازی بیشتری دسترسی دارند. برخی از اقلام ضروری، مانند مواد اولیه خام یا سایر مواد غذایی، باید برای ایمنی و راحتی در آشپزخانه نگهداری شوند، اما برخی دیگر، مانند کالاهای کاغذی، لوازم سرایداری و مازاد ظروف غذاخوری، ممکن است لزوماً نیازی به نگهداری در آشپزخانه واقعی نداشته باشند. بررسی کنید که آیا می توانید از فضای ذخیره سازی اضافی در سراسر امکانات هتل استفاده کنید یا خیر. ممکن است زمانی که زمان بازیابی آنچه در جای دیگری ذخیره کرده اید به کمی پیاده روی نیاز داشته باشد، اما انجام این کار می تواند مزایای مهمی را به همراه داشته باشد: در نظر گرفتن این موضوع در طراحی خود به این معنی است که ممکن است مجبور نباشید فضای ذخیره سازی زیادی را به چیدمان آشپزخانه واقعی اختصاص دهید، فضای بیشتری در پشت خانه (BoH) برای اهداف دیگر، یا فضای بیشتری در FoH برای ایجاد درآمد اضافی باقی بگذارید. . توانایی ذخیره موجودی های بزرگتر از لوازم، توانایی شما را برای خرید عمده افزایش می دهد، که باعث صرفه جویی در پول کسب و کار و کاهش تعداد سفارشات می شود.

آشپزخانه هتلی

ممنون که در ادامه این مطلب ما را همراهی کردید. همچنین می‌توانید برای تجهیزات آشپزخانه هتل، مقاله چند نکته برای خرید لوازم پذیرایی هتلی را نیز مطالعه کنید.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم