لوگو رنوس

7 نشانه که زمان موکت جدید فرا رسیده است

موکت هتلی

آیا به فکر تعویض موکت هتلی خود هستید؟ برای متقاعد کردن همسر یا صاحبخانه که وقتش رسیده مشکل دارید؟ کفپوش یکی از اولین چیزهایی است که مهمانان و خریداران بالقوه هنگام ورود به خانه به آن توجه می‌کنند و می تواند تأثیر زیادی داشته باشد، گاهی اوقات در بدترین حالت.

موکت مناسب

نشانه‌های تعویض موکت

در اینجا 7 نشانه اصلی وجود دارد که نشان می‌دهد زمان آن رسیده است که از شر موکت قدیمی خلاص شوید و آن را با چیز جدیدی مبادله کنید.

  • آسیب آب و کپک: آسیب‌های ناشی از آب و کپک زدن نشانه‌های بسیار واضحی هستند که شما نیاز به موکت جدید دارید. لکه‌های آب ناخوشایند هستند و به سختی از بین می‌روند. آسیب آب می‌تواند ناشی از نشت لوله ها در حمام، آشپزخانه یا سقف خانه‌های چند طبقه باشد و حتی می‌تواند منجر به لکه‌های کپک و کپک شود. همیشه مطمئن شوید که لوله‌های خود را برای نشتی که می‌تواند باعث آسیب آب شود، کنترل کنید. کپک می‌تواند خطرناک و در بدترین حالت برای کسانی که آسم و آلرژی‌های قارچی شدید دارند کشنده باشد. در افرادی که آلرژی دارند، کپک می‌تواند علائمی مانند تب یونجه مانند عطسه، سرفه و قرمزی چشم ایجاد کند. همچنین می‌تواند به طور ناگهانی ظاهر شود، به خصوص در مناطق گرم و تاریک. بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات قالب، بازرسی منظم است. به دنبال لکه‌های سبز، سیاه یا سفیدی باشید که رشد می‌کنند و شکلشان را تغییر می‌دهند، یا بوی کپک‌زده و کهنه‌ای که هر کاری انجام می‌دهید یا چگونه تمیز می‌کنید، از بین نمی‌رود. یک کیت تست قالب بخرید تا مطمئن شوید که در فرش خود قالب دارید.
  • ساییدگی و پارگی: فرسودگی و پارگی روی موکت هتلی می‌تواند هتل را هر چقدر هم تمیز باشد، آشغال و کثیف نشان دهد. پارگی، لکه‌های فرسوده تقریباً شفاف، حصیر، ساییدگی و نواحی صاف همگی نشانه‌های طبیعی سن موکت هستند و گاهی اوقات نمی‌توان از آنها پیشگیری کرد. الیاف فرش اغلب در عرض 3-5 سال مات و فرسوده می‌شوند. انتظار می‌رود که یک فرش فقط 5 تا 15 سال از زمان نصب آن دوام بیاورد، بنابراین اگر موکت شما کمی کند به نظر می‌رسد، احتمالاً زمان تعویض آن فرا رسیده است. مناطقی که بیشترین فرسودگی را دارند معمولاً راهروها، پله‌ها و قسمت‌های نشیمن هستند.
  • لکه‌ها: اگرموکت شما بیش از صرفه جویی لکه دار شده است، ممکن است ارزش وقت شما را داشته باشد تا از پنهان کردن لکه‌ها با موکت و مبلمان منطقه خودداری کنید و شروع به خرید موکتی تازه کنید. لکه‌ها معمولاً فقط نتیجه ساییدگی و پارگی طبیعی هستند، اگرچه حوادثی اتفاق می‌افتد، و اگر با شراب قرمز، خردل یا قهوه اتفاق بیفتد، موفق باشید. لکه‌های موکت و در نتیجه کل اتاق را می‌سازند. برای اینکه عمر بیشتری از موکت لکه دار داشته باشید، قالیشویی یا سایر ابزارهای قالیشویی را اجاره کنید یا با یک متخصص تماس بگیرید تا موکت شما را شامپو کنند.

کثیفی موکت

  • بوی نامطبوع: اولین چیزی که مردم هنگام ورود به هتل شما متوجه آن می‌شوند بوی آن است و موکت هتلی قدیمی قطعا عطر خاص خود را دارد. پاها، آلرژن‌ها، کثیفی‌ها و لکه‌های غذا می‌توانند بوی بد موکت را پس از سال‌ها ایجاد بوی بد کنند. اگر موکت شما بوی بدی می‌دهد و همه چیز را امتحان کرده اید تا بو را از بین ببرید، وقت آن رسیده است که آن را تعویض کنید.
  • عمر موکت: موکت فقط برای دوام بین 5 تا 15 سال طراحی شده است. اکثر مردم اغلب موکت خود را تعویض نمی‌کنند، به خصوص صاحبخانه‌هایی که سعی در صرفه جویی در هزینه دارند. چند نفر از ما صادقانه می‌دانیم که موکت خانه ما واقعا چند قدمت دارد؟ اولین مکان‌هایی که سن را نشان می‌دهد، مناطقی هستند که بیشترین ترافیک را دارند. راهروها، پیاده روها و ورودی ها. اگر شک دارید که مال شما در حال پیر شدن است و سن خود را نشان می‌دهد، وقت آن است که آن را جایگزین کنید.
  • زیبایی شناسی: شاید موکت شما از مد افتاده باشد یا بخواهید اتاقی را برای ظاهری تازه به روز کنید. موکتی که متعلق به دهه 70 است، ممکن است 40 سال پیش زیبا به نظر می‌رسید، اما به سرعت با یک اتاق آشنا می‌شود و تمام تلاش‌های دیگر شما را برای تزئین به هدر می‌دهد. اگر می‌خواهید خانه خود را به زودی بفروشید این نیز چیزی است که باید در نظر بگیرید. خریداران و اجاره دهندگان دوست دارند موکت جدید را در خانه ببینند و مایلند برای چیزی به روز و شیک هزینه بیشتری بپردازند. مطمئن شوید که به سلیقه‌های منطقه ای توجه کرده اید. با همسایگان خود مشورت کنید تا ببینید چه چیزی در منطقه شما شیک است یا از یک دکوراتور محلی بپرسید.
  • حساسیت زا و آلرژی زا: موکت‌ها مانند اسفنج‌ها مواد حساسیت زا را حفظ می‌کنند. خاک، گرد و غبار، کنه‎ها، گرده‌ها و بسیاری از مواد آزاردهنده دیگر در موکت پنهان شده‌اند و مهم نیست که موکت خود را هر چند وقت یکبار یا با دقت تمیز می‌کنید، آنها راه خود را در آنجا پیدا می کنند. نظافت منظم برای حفظ بهداشت و سلامت در خانه با موکت مهم است. با این حال، موکت را فقط می توان چندین بار قبل از شروع به پوشیدن تمیز کرد و حتی تمیز کردن کامل آن می‌واند مواد حساسیت زا را پشت سر بگذارد. مهم است که حداقل سالی یک بار موکت خود را به طور حرفه ای تمیز کنید تا طول عمر موکت شما حفظ شود، اما به خاطر داشته باشید که تمیز کردن بیش از حد آن می‌تواند طول عمر آن را کاهش دهد.

با نگهداری مناسب، یک موکت می‌تواند مدت زمان زیادی دوام بیاورد. با این حال، حتی با مراقبت خوب، یک موکت می تواند پس از چند سال قدیمی و قدیمی به نظر برسد. در نهایت، بهترین قضاوت خود را در مورد تعویض موکت خود به کار ببرید. قبل از تصمیم گیری برای تعویض موکت، سن و احتمالاً پتانسیل فروش یک موکت خاص را در نظر داشته باشید. با یک متخصص تماس بگیرید تا بدانید چه نوع موکتی جایگزینی برای سبک زندگی شما و خانواده شما مناسب است.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم