لوگو رنوس

بررسی ظروف هتلی

ظروف هتلی

رمز موفقیت و یکی از مشخصه های شاخص هر هتل مجلل انتخاب ظروف آن برای مهمانان خود می‌باشد. پس در انتخاب این ظروف باید دقت نمایید. ظروف هتلی یکی از ملزومات مهم هتلی برای پذیرایی از مهمان به حساب می‌آید. هدف ما از این نوشته بررسی ظروف هتلی برای آنچه برای هر هتلی مناسب است می‌باشد.

تعریف ظروف هتلی

ظروف هتلی یکی از تجهیزات هتلی مهم به حساب می آید. این ظروف باید به نحوی انتخاب شوند که از لحاظ زیبایی، استحکام و قابل حمل و نقل بودن مورد رضایت کارکنان هتل و مهمانان هتل باشد.

انواع ظروف هتلی

  • ظروف چینی هتلی
  • ظروف ملامینی هتلی

ظروف چینی هتلی

در واقع انواع ظروف چینی هتلی همان ظروف ساخته شده از سرامیک هستند که در پروسه تولید و تحت دمای کوره به ظروف چینی تبدیل شده‌اند. از پروسه ساخت و تولید چینی که بگذریم همیشه بحث چینی مرغوب و نامرغوب وجود دارد. اگر می خواهید پول تان را صرف خرید ظروف چینی مرغوب کنید موارد زیر را در نظر بگیرید:
ظروف چینی مرغوب با مواد استاندارد ساخته شده و فاقد ترکیبات زیان اور برای سلامتی انسان است. ﺳﺮب و ﻛﺎدﻣﯿﻮم در تولید و رنگ های به کار رفته در ظروف چینی هتلی  به کار می‌رود. چینی‌های استاندارد که دارای پروانه ساخت هستند دارای کمترین میزان از فلزات سنگین سرب و کادمیوم می‌باشند و غذا خوردن در آن ظروف، مشکلی ایجاد نمی‌کند. ظروف هتلی مرغوب نفوذ آب کمتری دارند. درهنگام خرید ظروف چینی باید دقت داشته باشید که لعاب روی ظرف دارای پوسته ی اضافی نباشد و به صورت کاملا یک دست سطح ظرف را پوشش بدهد.  سطح ظروف چینی صاف و صیغلی است.

ظروف چینی هتلی

 

تفاوت ظروف چینی هتلی با ظروف چینی خانگی

  1. مقاومت بالا در مقابل ضربه و لب پر شدن : استفاده روزمره از ظروف چینی هتلی باعث می‌شود تا سرویس غذاخوری در معرض آسیب های بیشتری قرار داشته باشد. البته ظروف چینی مرغوب با مواد اولیه با کیفیت ساخته شده‌اند و در تولیدشان به استحکام خوبی رسیده‌اند، ولی همیشه جنس ظروف چینی هتلی با ظروف چینی خانگی از لحاظ مقاومت و استحکام تفاوت دارد. ظروف چینی هتلی سنگین تر از ظروف چینی خانگی هستندو دارای لبه‌های زخیم‌تری می‌باشند. عمر ظروف چینی هتلی از ظروف چینی خانگی بیشتر است.
  2. ظروف چینی هتلی ضدباکتری هستند : ظروف چینی هتلی از مرغوب ترین سرویس‌های چینی در بازار بوده و کمترین منافذ ریز را دارند. این منافذ بسیار ریز می‌تواند منشا بسیاری از آلودگی‌های موادغذایی در هتل‌ها می‌باشد.
  3. قابلیت استفاده در ماکروویو : ظروف چینی هتلی را میتوان در داخل ماکروویو قرار داد زیرا از شوک پذیری بالا برخوردارند، ولی ظروف چینی خانگی را نمی‌توان در داخل ماکروویو قرار داد زیرا سبب آسیب رساندن به سطح چینی می‌شود.
  4. شستشوی ظروف چینی هتلی : ظروف چینی هتلی در معرض مواد رنگی حاصل از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها قرار دارند بنابراین لازم است تا همیشه بدون لک باشند. ظروف چینی هتلی قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارند و به سادگی کثیف نمی‌شوند.
  5. رنگ ظروف چینی : یکی از تفاوت‌های ظروف چینی هتلی با خانگی در رنگ سرویس های غذاخوری است. ظروف چینی هتلی اغلب بدون طرح و یک دست سفید هستند ولی ظروف چینی خانگی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف طراحی می‌شوند.
  6. تعداد و سایز ظروف چینی : برخلاف ظروف چینی خانگی تعداد قطعات ظروف چینی در هتل‌ها بسیار بیشتر است. به طور معمول برای پذیرایی از مهمان‌ها در هتل از ظروف غذاخوری بزرگتر استفاده می‌شود. اندازه متفاوت ظروف غذاخوری و تعداد بالای آن باعث شده تا حمل و نقل ظروف در هتل‌ها سخت تر باشد. برای همین لازم است که همیشه تعداد بیشتری ظرف در انبار هتل‌ها باشد.

ظروف ملامین هتلی

برای هتل‌ها همیشه انتخاب ظروف مناسب و زیبا از دغدغه‌هایشان محسوب می‌شود. بعضی از هتل‌ها از ظروف چینی استفاده می‌کنند که اغلب سنگین هستند. از این جهت می‌توان از ظروف ملامین به جای ظروف چینی استفاده کرد. این  ظروف علاوه بر سبکی، زیبایی خاصی دارند. همچنین می‌توانید تمام ظروف از بشقاب‌ها گرفته تا کاسه می‌توان از جنس ملامین انتخاب کرد، زیرا هم سبک هستند و هم احتمال شکستن در آن‌ها کمتر از ظروف چینی است.

 

ظروف ملامین هتلی

تاریخچه ی ظروف ملامین هتلی

ملامین برای اولین بار در کشور ایتالیا ساخته شده است و در همان سال‌های نخست وارد ایران شد. استفاده از این ظروف خیلی زود فراگیر شد. میتوان گفت ملامین هم مانند تفلون پرمصرف، زیبا و محکم است.

ویژگی ظروف ملامین هتلی

  • ضخامت مناسب با توجه به ظرفیت ظروف که معمولا بین 1 میلی متر تا 1.3 میلی متر است.
  • شست و شوی راحت و آسان
  • امکان استفاده از ظروف ملامین برای ریختن غذای خیلی داغ و یا خیلی سرد بدون شکستن یا ترک برداشتن این ظروف
  • می‌توان این ظروف را در مایکروویو قرار داد.

امیدواریم از مطالعه این نوشته آنچه را به دنبالش بوده‌اید را یافته باشید. ما در این نوشته تلاش کردیم که به بررسی ظروف هتلی بپردازیم. خوشحال میشیم نظرات خودتون رو در مورد این نوشته با ما در میان بگذارین.

 

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم