لوگو رنوس

لیست لوازم و تجهیزات خانه داری هتل

لوازم خانه داری و ترولی
در این مطلب لیست لوازم و تجهیزات خانه داری هتل را با هم بررسی خواهیم کرد انواع ابزارهای دستی نظافت، تجهیزات برقی، و انواع شوینده مورد نیاز خانه داری را بررسی خواهیم کرد.

“پدرم یک مدیر کل در حیات بود، بنابراین ما در هتل زندگی می‌کردیم تا اگر مشکلی پیش آمد او در کنار ما باشد. مادرم همیشه اصرار داشت که ما از آن سوء استفاده نکنیم. بنابراین من هنوز مجبور بودم اتاقم را تمیز کنم. خانه‌داری هرگز نیامد و خودم انجامش دادم.»

– دایانا آگرون، بازیگر، خواننده و رقصنده آمریکایی.

کارکنان خانه دار باید اتاق‌های مختلف مهمان، حمام مهمان و تعدادی از فضاهای عمومی هتل را تمیز کنند. تیک خانه داری باید از تجهیزات مختلف نظافتی کمک بگیرند و در عین حال سعی می‌کنند ساختمان هتل را در بالاترین استاندارد ظاهری نگه دارند. ما در این نوشته لیست لوازم و تجهیزات خانه داری هتل را بررسی خواهیم کرد. داشتن تجهیزات مناسب باعث بهبود عملکرد تیم خانه داری که شامل بالاتر رفتن استانداردها، کاهش زمان و کاهش فشار و خستگی پرسنل خانه داری می‌شود.

امروزه طیف گسترده‌ای از محصولات پاک کننده در بازار موجود است.

مزایای تجهیزات نظافتی

تجهیزات نظافت از طرق مختلف سودمند هستند:

  • برای امور نظافت عمومی و همچنین کارهای سخت تر نظافت به همان اندازه موثر هستند.
  • قابلیت تمیز کنندگی بالا
  • کاهش خستگی کار و افزایش بهره وری کارکنان خانه داری.
  • در وقت کارکنان خانه داری هتل صرفه جویی می‌کند.
  • قدرت مانور بالا. آنها می توانند به هر گوشه یا ارتفاعی از اتاق برسند که در غیر این صورت دسترسی به آن دشوار است.
  • سازگار با محیط زیست، به طور گسترده در دسترس، و آسان برای کار.
  • آنها با استفاده از دستورالعمل‌های مناسب در برابر صدمات ایجاد شده در هنگام نظافت از پرسنل خانه داری محافظت می‌کنند.

طبقه بندی تجهیزات نظافتی

به طور کلی به شرح زیر طبقه بندی می‌شوند:

تجهیزات تمیز کردن دستی

همانطور که از نام آن پیداست، آنها به صورت دستی برای تمیز نگه داشتن سطوح استفاده می‌شوند. برخی از تجهیزات دستی که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • ساینده‌ها: سمباده یا کاغذهای سنگ زنی هستند که برای صیقل دادن سطوح فلزی یا چوبی استفاده می‌شوند. بسته به اندازه ساینده و چسبندگی ذرات ساینده روی کاغذ، ساینده های مختلفی وجود دارد.
  • برس‌ها: برس های صاف دستی با پرز برای گردگیری سطوح ساده و همچنین گوشه‌ها هستند. آنها با دسته‌های ضد لغزش و موهای سفت و بدون خش عرضه می‌شوند. آنها به از بین بردن گرد و غبار سرسخت کمک می‌کنند.

ابزار خانه داری هتل

  • ترولی خدمتکار/ چرخ دستی خانه داری: این چرخ دستی به اندازه ای بزرگ است که می تواند تمام وسایل اتاق مهمان و حمام مهمان را به صورت سازمان یافته نگهداری کند. این کار باعث می‌شود که کارکنان خانه داری در حین نگهداری و نظافت اتاق های مهمان، آن را جابجا کرده و تعداد زیادی اقلام را به یکباره حمل کنند.
  • سطل زباله: برای جمع آوری زباله‌های روزانه تولید شده در هتل استفاده می‌شود.
  • پارچه‌های گردگیری: پارچه‌های نرمی هستند که برای پاک کردن گرد و غبار سطح استفاده می‌شوند.
  • خاک انداز: برای جمع آوری گرد و غبار و زباله از روی زمین و ریختن آن به سطل زباله استفاده می‌شود.
  • چرخ دستی سرایدار: چرخ دستی است که وسایل نظافتی مانند مواد شوینده، بطری‌های اسپری، سطل زباله، پاک کن و پارچه‌های گردگیری را به صورت فشرده در خود نگه داری می کند. به راحتی می‌توان آن را جابجا کرد. این چرخ چالش خانه داری مدرن در هتل‌ها را برآورده می کند.
  • تی‌ها: انواع مختلفی از تی‌ها مانند تی های نخی، تی های مسطح، پاک کننده های گرد و غبار و تی های مصنوعی وجود دارد. تی‌ها معمولاً از رشته‌های پنبه‌ای مسطح یا اسفنج‌های با تراکم بالا که بر روی قاب‌های فلزی ثابت می‌شوند ساخته می‌شوند. تی‌های پنبه‌ای توانایی جذب بالایی دارند اما برخلاف تی‌های مصنوعی که توانایی جذب تقریباً صفر و نگهداری بسیار کمتری دارند، نیاز به مراقبت بیشتری دارند.
  • سطل چرخ‌دار تی شور: چرخ دستی سطل تی شور (یا سطل دستی تی شور) یک سطل چرخدار است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا بدون کثیف شدن دست، یک تی خیس را بچرخاند. تی‌ها بین دو سطح فشرده می‌شوند تا آب کثیف از آن خارج شود.
  • ماشین چمن زن: برای نگهداری باغ‌ها، زمین‌های گلف و چمن در محوطه هتل استفاده می‌شود. چمن را بریده و خزه‌ها و چمن‌های مرده را از بین می‌برد. به رشد چمن‌های مخملی کمک می‌کند. اسکریفایرها دارای تیغه‌های چاقوی ثابتی هستند که به سیلندر چرخشی متصل شده‌اند. آنها از طریق چمنی که توسط آن شاخه‎ها به تعداد زیادی گیاهان جداگانه جدا می‌شوند، برش می‌دهند. این به ضخیم شدن چمن و بهبود سلامت آن کمک می‌کند.
  • بطری‌های اسپری: برای پاشیدن آب یا محلول‌های شیمیایی روی سطحی که نیاز به تمیز کردن دارد استفاده می‌شود. همچنین برای پاشیدن آب روی گل‌ها یا برگ‌های ظریف گل آرایی استفاده می‌شود.

تجهیزات نظافت برقی

همانطور که از نام آن مشخص است، این تجهیزات برای کار کردن به برق نیاز دارند. آنها با برق AC یا با باتری کار می‌کنند. برخی از تجهیزات الکتریکی مهم عبارتند از:

  • جارو برقی جعبه‌ای: این جاروی برقی است که از یک برس اصطکاکی (مثل جارو دستی) تشکیل شده است. برس اغلب برای چرخش عمودی یا افقی مناسب است، زمانی که تجهیزات روی سطح حرکت می‌کنند. می‌تواند کف و فرش را نیز تمیز کند. هرچه دهنه آن پهن‌تر باشد، برس جارو باکس بهتر است.

 

اقلام نظافتی خانه داری

  • جاروبرقی: این از همان تجهیزاتی است که عمدتاً در خانه داری هتل مورد استفاده قرار می‌گیرد. همراه با یک موتور مکنده مناسب در یک محفظه، یک شیلنگ خرطومی و اتصالات مختلف برای تمیز کردن ظریف و سخت.
  • دستگاه پولیش: برای درخشندگی به کف بیشتر مناطق پر رفت و آمد هتل از پولیشر استفاده می‌شود.
  • اسکرابر: از تجهیزات مراقبت از کف است که همراه با اسکرابر دستی با کارکرد برقی ارائه می‌شود. در جاهایی استفاده می‎شود که فقط پاک کردن کفایت نمی‌کند. اسکرابر می تواند لکه های چسبنده و سرسخت را روی کف کافه تریاها، رستوران ها، لابی‌ها و باشگاه‌های ورزشی که افراد می‌توانند غذا و نوشیدنی ببرند پاک کند.
  • ماشین بخار شور: آنها در جایی استفاده می‌شوند که بوهای شیمیایی مورد نظر نیستند. آنها برای کار مداوم مجهز هستند. آنها به سرعت گرم می شوند و با رطوبت کم کار می کنند. آنها حشرات تخت و تخم های آنها را می‌کشند و محیطی کاملاً تمیز به دست می‌آورند.

پاک کننده‌ها یا مواد شیمیایی

به غیر از آب و مواد شوینده معمولی، کارکنان خانه داری از مواد شیمیایی پاک کننده نیز استفاده می‌کنند که اغلب به صورت مایع، قالب و پودر موجود است.

  • آب: متداول ترین وسیله‌ای است که برای تمیز کردن و شستشو استفاده می‌شود. کارکنان خانه باید فقط از آب نرم استفاده کنند زیرا آب سخت نمی تواند مواد شوینده را به درستی رقیق کند. لکه‌های غیر چرب و غیر چرب مانند لکه جوهر را می‌توان با آب پاک کرد.

انواع شوینده برای خانه داری هتلی

  • سرکه: برای از بین بردن لکه‌های سبک در حمام استفاده می‌شود.
  • پاک کننده‌های حمام: برای تمیز کردن آسان به شکل مایع هستند. آنها دیوارهای حمام، وان حمام، کف حمام، سینک و دوش را تمیز، رسوب زدایی و ضدعفونی می‌کنند. آنها اغلب حاوی اسید فسفریک هستند. در حال حاضر ما در رنوس در تلاش هستیم محصولات جدیدتر حامی محیط زیست که کمتر به ما و محیط زیست آسیب میزند را جایگزین این محصولات کنیم.
  • اسپری‌های هوای پاک: آنها برای شاداب کردن راهروهای هتل، دستشویی‌ها، حمام‌ها و قسمت‌های پذیرایی بهترین هستند. این اسپری‌ها بوی تند تنباکو، دود و ضایعات آلی را از بین می‌برند.
  • چربی زدا: این عمدتا در میله‌ها برای از بین بردن علائم چربی و رژ لب استفاده می‌شود که با شستن سنتی لیوان‌ها و فنجان‌ها پاک نمی‌شوند. چربی زدا درخشندگی و شفافیت سطح لیوان‌ها و کاسه‌ها را باز می‌گرداند.
  • کف شوی و آب بند: یکی از وظایف مهم خانه داری هتل، تمیز کردن دوره‌ای کف و آب بندی آن با کمک سیلر با قوام مناسب برای نگهداری بهینه است. برخی از مناطق هتل شلوغ و دارای ترافیک سنگین هستند مانند لابی، راهروها، پارکینگ‌ها، رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری. کفپوش آنها نرمی و درخشندگی را از دست می‌دهد. در چنین شرایطی از شوینده‌ها و درزگیرهای کف برای بازگرداندن ظاهر و درخشندگی آنها استفاده می‌شود.
  • پاک کننده‌های لاندری (لباسشویی): کنسانتره‌های مایع با مقادیر متغیر پراکسید هستند که لکه‌های سخت را از بین می‌برد، کتانی را سفید می‌کند و سفیدی آن را افزایش می‌دهد.

تعدادی از مواد شیمیایی در خشک شویی استفاده می شود. آنها روغن کافور، ارواح سقز، بنزن، نفت سفید و بنزین سفید، حلال های نفتی مانند مخلوط نفتا، کلروفرم، تتراکلرید کربن و دی اکسید کربن مایع هستند. آنها لکه های ملیله ابریشم را بدون آسیب رساندن به الیاف پاک می کنند.

  • ضدعفونی کننده‌های سطحی: آنها اغلب به شکل کنسانتره مایع هستند. آنها بر پایه آب هستند و سطوح را بدون آسیب رساندن به ظاهر آنها ضد عفونی می کنند. ضدعفونی‌کننده‌ها حضور باکتری‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. آنها با غلظت ها و رایحه های مختلف عرضه می شوند.
  • بلوک‌های توالت: آنها توالت ها را خوشبو می کنند و بوی تازه ای به آنها می دهند. آنها با دو نوع ارائه می شوند: عمل مستمر و اقدام فوری. آنها حاوی عوامل اکسید کننده مانند ازن، پراکسید هیدروژن یا کلر هستند که بوی نامطبوع آلی را از سطح یک ماده حذف می کند.
  • پاک کننده‌های توالت: آنها به شکل مایع حاوی اسید هیدروکلریک قوی موجود هستند. آنها به راحتی لکه‌ها و فلس‌های لوله کشی را از بین می‌برند و درخشندگی را به سطح خود باز می گرداند.
  • نمایندگی‌های قالیشویی: نظافت و نگهداری فرش‌ها از وظایف مهم خانه داری هتل است. همانطور که پیشنهاد شده است، تمیز کردن فرش زمانی کامل می‌شود که مسائل زیر برطرف شود:
    • مهار خاک
    • جاروبرقی
    • لکه زدایی
    • نظافت موقت
    • تمیز کردن ترمیمی

مواد شیمیایی قالیشویی اغلب پاک کننده‌هایی با رطوبت کم و سریع خشک می‌شوند که به طور موثری از مسائل ذکر شده در بالا مراقبت می‌کنند.

  • پاک کننده های استخر: برای تمیز کردن آب استخر از پاک کننده‌های مخصوص استفاده می‌شود. برخی از آنها گرانول یا قرص TCCA-90، SDIC، اسید هیدروکلریک (HCL)، کلر مایع و زاج هستند. مواد شیمیایی پاک کننده استخر رشد باکتری‌ها و جلبک‌ها را در آب از بین می‌برند.

مواد شیمیایی مانند دی کلرو ایزوسیانورات سدیم (SDIC) دارای 60 درصد کلر است و در سراسر جهان برای ضد عفونی کردن آب استفاده می‌شود. مواد شیمیایی تمیز کننده استخر به سرعت در آب حل می‌‍شوند و نتایج تمیز کردن سریعی را ارائه می‌دهند. کارکنان خانه داری باید هنگام تمیز کردن استخرهای کودک با استفاده از این پاک کننده‌ها مراقبت بیشتری داشته باشند.

در این نوشته 3 دسته اصلی ابزارها، لوازم و تجهیزات مورد نیاز خانه داری را بررسی کردیم. اما نکته بسیار مهم این است که ما باید این ابزارها را متناسب با طراحی‌ها و دیگر لوازم خریداری شده برای هتل انتخاب و تهیه نماییم. اینکه جنس پوشش کف هتل یا جایی که میخواهیم به صورت صنعتی نظافت کنیم چیست، فرش است یا موکت؟ از چه جنسی است؟ مساحت کف ما چقدر است؟ همه اینها در انتخاب دستگاه‌ها تاثیر گذار است. همینطور جنس شیرآلات، سینک، دیوارها سطوح کف لابی و رستوران و … . ما باید براساس این جزئیات تجهیزات هتلی را خریداری نماییم.

خب امیدواریم از این مطلب چیزی را که به دنبالش بوده اید را یافته باشید. همینطور از همکاران و اساتید عزیز که ما را با نظرات خود در راستای بهبود مطالب یاری میدهند سپاسگزاریم.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم