لوگو رنوس

اصول بازسازی هتل

اصول بازسازی هتلها

در این مطلب می‌خواهیم به اصول بازسازی هتل و اهمیت بازسازی هتل و هرآنچه لازم است در این مورد بدانیم، می‌پردازیم.

بازسازی هتل

در برخی مواقع، ساختمان از نظر فنی احتیاج به تغییرات کلی مانند تغییر و جابه جایی دیوار و سقف دارد، یا ممکن است صاحب ساختمان بخواهد، کمی داخل آن را تغییر دهد و اتاق ها و طبقات بیشتری در آن ایجاد کند. بنابراین شما می‌توانید بعد از گرفتن مجوز رسمی از شهرداری و اقدام برای گسترش و بازسازی ساختمان قدیمی، با یک مهندس سازه، طراح داخلی و نقشه کش ساختمان صحبت کنید تا بتوانید برای بازسازی هتل، به بهترین شکل اقدام کنید. بهتر است برای ظاهر ساختمان هتل، از سرامیک‌های براق و نو استفاده کنید، به خصوص اگر هتل شما در مناطق گردشگری واقع شده، می‌توانید روی ظاهر اصلی ساختمان ایده و نظر خود را بدهید تا در نگاه اول بتواند هر فردی را به خود جلب کند.

اصول بازسازی هتل

نکاتی درباره بازسازی هتل

اگر می‌خواهید یک عملیات بازسازی جدی و عمیق برای تمامی بخش‌های هتل را انجام دهید، بعد از ساخت و تغییرات احتمالی ساختمان اصلی هتل، به سراغ بخش‌های داخل آن می‌رویم که شامل لابی، اتاق ها، آسانسور، راه پله و راهروهای هتل می‌شود. برخی از نکات اساسی که باید درباره اصول بازسازی هتل اطلاع داشته باشیم، عبارتند از:

  • اولین بخشی که افراد بعد از ورود به هتل با آن مواجه می‌شوند، لابی و طراحی‌های دکوراسیون آن بخش می‌باشد، به همین علت شما باید زمان و وقت زیادی را برای لابی هتل بگذارید. سعی کنید از سرامیک‌های سفید براق استفاده کنید تا تمیزی زمین را به خوبی نشان دهد، در صورت تمایل و علاقه به کاغذ دیواری، می‌توانید برای برخی از دیوارها از کاغذ دیواری سه بعدی نیز استفاده کنید که جلوه زیبایی به محیط می‌بخشد.
  • مورد بعدی که افراد به سراغ آن می روند، آسانسور و پلکان هتل است. بهتر است برای دیوارهای اطراف آسانسور از سنگ‌های زینتی استفاده کنید تا زمانی که افراد در انتظار پایین آمدن آن هستند، از محیط اطراف لذت ببرند و قابل ذکر است که اگر آسانسور به پلکان نزدیک باشد خیلی بهتر است و اگر کسی زمان برای ایستادن در انتظار آسانسور نداشته باشد، می‌تواند از پلکان برای رسیدن به طبقه مورد نظر استفاده کند.
  • مورد بعدی در بازسازی ساختمان هتل این است که برای اتاق‌های هتل، از پنجره‌های بلند استفاده کنید تا نور بیشتری به داخل اتاق بتابد و همچنین فرد بتواند سطح شهر را به راحتی مشاهده کند، برای تمامی اتاق‌ها سیستم گرمایش و سرمایشی را چک کنید، که اگر افراد در فصول مختلف به هتل مراجعه کردند مشکلی با سردی و گرمی هوا نداشته باشند.
  • برای سرویس‌های بهداشتی هتل، هر دو نوع توالت فرنگی و دستشویی به سبک ایرانی را، ایجاد کنید که اگر فردی از کشورهای خارجی به هتل شما مراجعه کرد برای رفتن به سرویس بهداشتی به مشکل بر نخورد.

اهمیت بازسازی هتل

معمولا در تمامی کشورها، شهرهای گردشگری که افراد از قسمت‌های مختلف جهان، به آنجا مراجعه می‌کنند یک قطب مهم اقتصادی و گردشگری محسوب می‌شود و همچنین نشانه فرهنگ آن شهر و کشور است. بنابراین با توجه به این توضیح به اهمیت نوسازی هتل می‌رسیم، تصور کنید که چه قدر زشت می‌شود که هتل‌های سطح شهر، به ویژه آن‌هایی که در کناره‌های خیابان اصلی ساخته شده‌اند، ساختمانی با ظاهر قدیمی و کهنه، که رنگ دیوارهای آن رفته و برخی از قسمت‌های ساختمان به ویژه در پنجره‌ها شکستگی وجود داشته باشد. بنابراین اگر هتلی دارید که از نظر ساختار و زیرساخت، قوی و مستحکم است و تنها به کمی تغییر مصالح و کارهای جزئی مانند رنگ دیوارها، استفاده از سنگ‌ها و سرامیک‌های دیواری تزئینی و … دارد، می‌توانید از یک ساختمان با ظاهر قدیمی، یک بنای جدید و مدرن و چشم گیر برای توریست‌ها ایجاد کنید.

اصول بازسازی هتل

 

استاندارد بازسازی هتل‌ها

برای بازسازی باید به نکات مهمی توجه کرد. از مهم‌ترین نکات و استانداردهای بازسازی هتل عبارتند از:

  1. تغییرات در هتل‌ها حتما نباید فقط در ساختمان انجام گیرد زیرا همان‌گونه که ساختمان کهنه شده تجهیزات نیز فرسوده و قدیمی شده‌اند، امروزه ساختمان، تشکیلات و تجهیزات هتل محصول دقت و کنجکاوی مردم می‌باشد که بیش از پیش به آن توجه دارند. همچنین اگر دقت کنید هتل‌هایی که سال‌ها پیش ساخته شده‌اند از ترکیب همان طراحی و مبلمان سال‌های پیش استفاده می‌کنند.
  2. گاهی هم به مرور در این مدت وسیله‌ای برای تأمین کسری تجهیزات تهیه کرده‌اند وسیله‌ای که به نظرشان جالب آمده به میل خود یا به سلیقه مهمانان هتل خریداری نموده‌اند. البته غالب این تغییرات بدون توجه به ویژگی‌های تجهیزات هتل، تکنولوژی، فضای موجود و طراحی بقیه وسایل انجام گرفته است.
  3. اگر دقت کنیم طی این چندین سال بارها رنگ دکورهای چوبی عوض شده، رنگ دیوار یا سقف، تعدادی از مبل و صندلی تغییر نموده و بخشی از تجهیزات به علت فرسوده شدن کنار گذاشته شده یا بازسازی شده رنگ موکت و طرح آن، روکش مبلمان و رنگ آن و همه این تغییرات گوناگون هیچ هماهنگی با موکت، پرده، اتاق و لابی، رستوران، ندارد و هیچ توجهی نکرده‌اند که این تعویض‌ها کاملاً با آن طراحی سال‌ها پیش متضاد است.
  4. در چنین وضعی هر بخش یک طراحی خاصی را دارد. طراحی و مدل قبل برای همان رنگ و همان موکت، مبل، پرده، رومیزی بوده است و آن زمان رنگ دیوارها، رنگ موکت‌ها، مبلمان و دکورها یک‌دست بوده اما اکنون اصلاً شباهتی به رنگ و طرح اتتخابی فعلی ندارد. نتیجه این تغییرات شتاب زده چنین است که هتل کهنه‌تر، قدیمی‌تر و زشت‌تر جلوه داده می‌شود.
  5. نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که اگر بناست موکت‌های بخش‌های هتل تعویض شود باید ویژگی‌های همان بخش را داشته باشد اهمیت رنگ موکت را نباید از نظر دور داشت زیرا رنگ موکت یک عامل مهم برای نمایش حوزه و محیط دید و آنچه که در آن محدوده به چشم می‌خورد تلقی می‌شود یعنی کنترل‌کننده اتمسفر مجموعه ساختمان، اشیاء و وسایل دیگری است که در آنجا متشکل شده است.
  6. بنابراین رنگ موکت هتلی باید معقولانه و با دقت و تأمل انتخاب شود. همچنین اگر موکت ضد آتش نبوده یا الکتریسته ایجاد می‌کرده یا در شستشو ایجاد بوی نامطبوع ایجاد میکرده باید در خرید جدید این عیوب را برطرف کنیم، این نکته حائز اهمیت است که برای انتخاب موکت محل‌های پر ترافیک انتخاب درستی داشته باشیم آن‌گونه که دوام و زیبائی بیشتری داشته باشد همچنین اگر رویه مبل ضد آتش نبوده یا به راحتی قابل شستشو نبوده در خرید جدید باید توجه شود که رویه‌های تازه دارای ویژگی‌های خاص خود باشد. اصولاً بهتر است موکت، پرده، رویه مبل و صندلی هم‌ز‌مان تعویض شود تا هماهنگی از نظر رنگ و جنس به وجود آید.
  7. موقع بازسازی بهترین زمان برای انجام و نوسازی آنچه از قبل پیش‌بینی نشده یا غلط انجام شده می‌باشد مثل: سیم کشی برق،‍ تلفن، پیچ، سنسور آتش، کابل شبکه کامپیوتر، آنتن مرکزی، رادیو مرکزی و نکات مهم و ضروری دیگری که برای آن هتل به‌خصوص، لازم است انجام شود. همچنین برای هر تغییری در اتاق‌ها، راهروها، لابی، رستوران، رسپشن، انبار، آشپزخانه و اصلاح وسایل نصب شده بهترین موقعیت است که با هزینه کم عیب آن‌ها اصلاح شود. همچنین نباید فراموش کرد برای صرفه‌جویی کردن تا جای ممکن هرگونه خریدی که انجام می‌شود نو و دست اول باشد.
  8. در بسیاری از بازدیدهایی که از هتل‌ها داشته‌ام اکثر هتل‌های قدیمی به علت اینکه لوله‌کشی هتل فرسوده بوده برای ترمیم مجبور به تعویض همان تعداد از کاشی حمام‌ها شده‌اند البته هر جا به شکلی کاشی‌های شکسته شده را تعویض نموده‌اند. چرا که آن نوع کاشی در بازار نبوده و مقرون به صرفه هم نبوده که تمام کاشی‌ها را عوض کنند بنابراین سعی نموده‌اند شبیه و رنگ همان کاشی ولی با طرحی دیگر نصب نمایند که بسیار زشت است در صورتی‌که در چنین مواقعی می‌توان به جای تعویض کلیه کاشی‌ها چند کاشی دیگر از همان محل را مثلاً به صورت + یا – یا L یا H یا هر شکلی که ممکن است زیباتر شود ایجاد کرد (بستگی به تعداد کاشی که شکسته‌اند) و آن قسمت را با نصب کاشی رنگ متضاد ولی هم اندازه ترمیم نمود به طوری که خود نوعی طراحی در قسمتی از حمام دیده می‌شود کمتر کسی فکر می‌کند به خاطر ترکیدگی لوله و ترمیم شده است. در هتلداری برای هرکاری و هر تعمیر و ترمیمی نیاز به ابتکار می‌باشد و این ابتکارها باعث کم‌شدن هزینه و زیبایی می‌شود بنابراین باید برای بازسازی هتل از قبل برنامه نوشت.

دکوراسیون داخلی هتل

یکی از موضوعاتی که باید برای هتل به آن اهمیت ویژه ای داد، دکوراسیون بخش‌های مختلف هتل است. اگر برای لابی از کاغذ دیواری‌های سه بعدی، سنگ‌های تزئینی برای دیوار راهروها استفاده کنید تا جلوه خاصی به لابی شما ببخشد. یا از مبلمانی استفاده کنید که شیک، تمیز، مدرن و راحت باشد که فرد بدون احساس معذب بودن در فضا، بتواند مدتی روی آن استراحت کند. برای اتاق‌ها نیز بهتر است از تخت‌های چوبی، کمدهایی که هم جنس تخت‌ها هستن، کفپوشی شیک و تمیز و در صورت علاقه از کاغذ دیواری با طرح‌های مختلف نیز می‌توانید استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی هتل

هزینه بازسازی هتل چقدر است؟

ممکن است یک هتل نیاز به تغییر ارتفاع سقف، جابجایی دیوارها، کم یا افزودن اتاق‌های بیشتر داشته باشد، یا کف هتل لابی و اتاق‌ها نیاز به تعویض مصالح و سرامیک نیاز داشته باشد، به همین علت برای بازسازی هتل نمی‌توان یک قیمت کلی را تخمین زد و با توجه به میزان خرابی و مشکلات هتل خود، بهتر است قبل از شروع کار برای بخش‌های مختلف آن برنامه ریزی کنید تا بتوانید متناسب با بودجه تان، هتل را بازسازی کنید. بودجه بازسازی هر هتل مختلف است زیرا هر هتل بازسازی متفاوتی را انجام می‌دهد.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم