لوگو رنوس

اصول تجهیز هتل آپارتمان

هتل اپارتمان تجهیز

همانطور که می‌دانیم هتلی با ویژگی‌های متفاوت می‌باشد. در این نوشته می‌خواهیم به بررسی هتل آپارتمان، اصول تجهیز هتل آپارتمان و هر آنچه لازم است در این رابطه بدانیم می‌پردازیم.

هتل آپارتمان چیست؟

هتل آپارتمان‌ها نوعی مکان اقامتی اجاره‌ای هستند. هتل آپارتمان نوعی اقامتگاه است که از ترکیب هتل و آپارتمان حاصل شده است. مهمانان می‌توانند هتل آپارتمان را برای مدت طولانی رزرو کنند که این مدت ممکن است از چند روز تا چند ماه متغیر باشد و در عین حال مبلغ کمتری را نسبت به هتل برای اقامت خود پرداخت کنند. هر واحد آپارتمان از امکاناتی چون آشپزخانه برخوردار بوده و خدمه خانه داری حداقل یک بار در هفته به نظافت آن می‌پردازند. همچنین قیمت هتل آپارتمان به ازای افزایش مدت اقامت کاهش پیدا می‌کند. اقامت در هتل‌ آپارتمان بسیار شبیه به اجاره آپارتمان است با این تفاوت که قرارداد اجاره‌ای وجود ندارد و مسافر هر زمان که بخواهد می‌تواند با هتل تسویه حساب نموده و آنجا را ترک نماید. بر خلاف هتل‌ها که دارای شرایط سختی هستند هتل‌ آپارتمان‌ها انعطاف پذیری بالایی دارند و انواع بسیار متفاوتی دارند. این هتل آپارتمان‌ها معمولا شبیه هتل‌ها ساخته می‌شوند و دارای تعداد زیادی آپارتمان می‌باشند.

هتل اپارتمان

راه اندازی هتل آپارتمان

پیش نیازهای بسیار مهم در هتل‌ آپارتمان‌ها باید به سیستم‌های امنیتی و شبکه دوربین‌های مدار بسته، سیستم‌های آلارم و اطفاء حریق، سیستم‌های تهویه، سیستم گرمایشی و سرمایشی، شبکه‌های ارتباطی، سیستم‌های صوتی و تصویری و … اشاره کنیم . همینطور از دیگر پیش نیازهای بسیار مهم که در رفاه حال مهمانان بسیار تاثیر گذار می‌باشد سیستم‌های پنل‌های عایق بندی بین اتاق‌ها و ورودی‌ها میباشد که در ذخیره میزان انرژی و همینطور جلوگیری از ایجاد سر و صدا در اتاقهای مجاور هم و ورودی ها بسیار حائز اهمیت می باشد. تعبیه فضای ورودی در هتل نیز بسیار مهم است و طراحی این فضاها باید بصورت اختصاصی برای مهمانان در نظر گرفته شوند ، معمولا در هتل اپارتمان‌های لوکس و استاندارد ورودی پرسنل هتل بصورت مجزا تعبیه می‌گردد تا تداخلی در بخش ورود و خروج پرسنل و مهمان‌ها به وجود نیاید. همچنین سالن غذاخوری مجزا هم برای پرسنل باید طراحی گردد و ظروف این بخش هم باید از ظروف مهمان‌ها متفاوت باشد و از ظروف ارزانتر در این بخش استفاده گردد. تامین پارکینگ در هتل آپارتمان‌ها بسیار حائز اهمیت است تا مهمان، با خیالی آسوده به هتل بیاید و دغدغه فضای پارکینگ را نداشته باشد. یکی از قسمت‌های بسیار مهم دیگر که باید در طراحی آن و پیش نیازهای آن بسیار دقت شود، اتاق‌ها و یا سوئیت‌های میهمان می‌باشد ، ویو  وچشم انداز اتاق‌، نورگیر بودن و تامین نور کافی برای اتاق‌ها ، تامین کمدها و سایر امکانات رفاهی همچون در نظر گرفتن شبکه‌های اینترنت بی سیم (WIFI) و… در اتاق‌ها می‌تواند در رفاه حال مهمانان و جلب رضایتمندی آن‌ها بسیار تاثیرگذار باشد . از دیگر قسمت‌های بسیار مهم در طراحی‌های اولیه هتل در نظر گرفتن لابی مستقل می‌باشد ، لابی هتل آپارتمان هم مکانی است که ممکن است مهمان، مقدار زیادی از زمان خود را برای مطالعه، قرارهای کاری، دور همی‌ها و یا نوشیدن نوشیدنی‌ها در آن صرف نماید، معمولا کافی شاپ مرکزی هتل در مکان لابی طراحی می‌گردد تا مهمان بتواند از این فضا لذت بیشتری ببرد و در این مکان احساس راحتی نماید.

طراحی هتل آپارتمان

تجهیزات هتل آپارتمان

هتل‌ آپارتمان‌ بیش از آن‌ که امکانات و خدمات هتلی را ارائه بدهد، شامل امکانات و تجهیزاتی هستند که در یک آپارتمان واقعی وجود دارد. این امکانات شامل موارد زیر می‌باشد:

  • آشپزخانه
  • اتاق خواب
  • اتاق نشیمن
  • حمام و سرویس بهداشتی
  • خدمات خانه داری و نظافتی
  • تلویزیون
  • یخچال و فریزر
  • میز و ناهارخوری
  • تجهیزات و لوازم آشپزی همچون قابلمه، ظرف، قاشق، چنگال و …
  • گاز، فر و امکانات پخت‌وپز
  • کاناپه

    البته ممکن است برخی از این خدمات و امکانات مشابه در هتل‌ها نیز ارائه شوند. اما با این‌حال برخی از این خدمات و امکانات را نمی‌توان به این راحتی در هر هتلی پیدا کرد. به‌طور مثال آشپزخانه و اتاق‌ خواب، گاز، فر و لوازم آشپزی.

هزینه تجهیز هتل آپارتمان چقدر است؟

ممکن است یک هتل آپارتمان نیاز به تغییر ارتفاع سقف، جابجایی دیوارها، کم یا افزودن اتاق‌های بیشتر داشته باشد، یا کف هتل لابی و اتاق‌ها نیاز به تعویض مصالح و سرامیک نیاز داشته باشد، به همین علت برای تجهیز هتل آپارتمان نمی‌توان یک قیمت کلی را تخمین زد و با توجه به میزان تجهیزات لازم هتل آپارتمان خود، بهتر است قبل از شروع کار برای بخش‌های مختلف آن برنامه ریزی کنید تا بتوانید متناسب با بودجه تان، هتل را تجهیز کنید. بودجه تجهیز هر هتل مختلف است زیرا هر هتل تجهیزات متفاوتی را نیاز دارد.

برای تجهیز هتل آپارتمان چه اصولی را باید رعایت کرد؟

هتل آپارتمان نوعی از مجتمع اقامتی است که واحدهای اقامتی و سوئیت‌هایی مجهزتر از هتل دارد که در اختیار گردشگران قرار می‌گیرند. آنچه که هتل آپارتمان را نسبت به دیگر هتل‌ها متمایز می‌کند، داشتن آشپزخانه است. این به این معنی است که با رزرو یک سوئیت، علاوه بر خدمات اتاق، از آشپزخانه و امکانات مختص آن مانند ظرف و ظروف، سینک ظرفشویی، یخچال، کابینت و گاز بهره‌مند می‌شوید و می‌توانید غذای مورد علاقه خود را بپزید. در حالی ک هتل‌ها از داشتن خدماتی همچون آشپزخانه در هتل بهره‌مند نیستند. معمولا ابعاد آشپزخانه‌ی هتل آپارتمان‌ها زیاد نیست و وسایل آن احتیاجات مسافران را برطرف می‌کند. به دلیل وجود آشپزخانه معمولا ابعاد واحدهای اقامتی در هتل آپارتمان‌ها بیشتر از هتل‌های معمولی است و همین باعث شده تا خانواده‌ها و مسافران زیادی که خواهان سرو غذای خانگی و احساس راحتی بیشتر در سفرشان هستند، این گونه از هتل را انتخاب نمایند. هتل آپارتمان‌ها همانطور که از نامشان پیداست، شبیه به یک آپارتمان به نظر می‌رسند و در بعضی اوقات حال و هوای منزل را برای مسافران تداعی می‌کنند. همچنین در اغلب اوقات قیمت هتل آپارتمان‌ها از هتل‌های معمولی نیز کمتر است و این دلیل دیگری است برای محبوب بودن آن. بنابراین برای تجهیز هتل آپارتمان باید در نظر گرفت مسائل و ویژگی‌هایی که مطرح شد را. به همین علت یکی از اصولی که باید رعایت کرد این است که این نوع هتل در اتاق‌هایش مجهز به آشپزخانه است و مهمانان خود باید غذاهای خود را آماده کنند.

اتاق هتل آپارتمان

 

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم