لوگو رنوس

چطور ملحفه مناسب هتل را تشخیص دهیم؟(بخش دوم)

ملحفه پارچه چینی
در ادامه مطلب قبلی در مورد انتخاب ملحفه مناسب هتل به ادامه معیارهای مناسب برای خرید ملحفه هتلی می پردازیم

چطور ملحفه مناسب هتل را تشخیص دهیم؟

در بخش اول انتخاب ملحفه مناسب هتل به نحوه انتخاب پارچه، تعریف انواع نخ آن، عرض و کاربرد آنها پرداختیم. در ادامه به بخش دوم رسیدیم. که در ادامه آن را باهم خواهیم خواند. ملحفه یکی از مهمترین اقلامی هتلی است زیرا با مهمان ارتباط مستقیم و لامسه دارد. مهمان کیفیت را در ملحفه می تواند با پوست خود احساس کند. پس این بخش کوچک نیازمند توجه بیشتری است. در بخش اول در مورد جنس و الیاف و جزئیات ملحفه به بررسی پرداختیم در ادامه نیز به اندازه ملحفه مناسب، انتخاب و دوخت ، انتخاب از بین جنس های داخلی یا خارجی خواهیم پرداخت.

اندازه‌های ملحفه هتلی:

اگر به درستی از اندازه های ملحفه هتلی آگاه باشید می توانید از خریدهای نامناسب پیشگیری کنید. در انتخاب ملحفه سایز تشک تعیین کننده است. طول و عرض تشک ها و اگر از تشک های با ارتفاع بیشتر از ۲۵ سانتیمتر استفاده می کنید. ست ملحفه از روبالشی، کاور تشک کشدار، ملحفه رو انداز و کاور لحاف تشکیل می‌شود.

  • تخت های یک نفره بغير از اندازه های خاص كه سايز آنها به طراحی داخلی بستگی دارد، معمولا ۱۶۰ × ۲۷۰ سانتیمتر است.
  • تخت های دونفره بغير از اندازه های خاص كه سايز آنها به طراحی داخلی بستگی دارد، معمولا ۲۵۰ × ۲۷۰ سانتیمتر است.
  • اندازه روبالش ۵۰ × ۷۰ سانتیمتر است.

ملحفه لوکس هتلی

نکات مهم در انتخاب و دوخت ملحفه هتل:

در زمان انتخاب و دوخت ملحفه ها بع موارد زیر دقت کنید:

  • اگر انتخاب قطعی تان برای رنگ ملحفه ها سفید نیست، بهتر است رنگ روبالشی ها را سیرتر انتخاب کنید.
  • استفاده از ملحفه های گل دار یا رنگی در هتل مناسب نیست زیرا چرک در آن پنهان می ماند.
  • ملحفه باید بدون پرز باشد.
  • بهتر است جنس ملحفه باید ترکیبی از کتان و پلی استر باشد.
  • ملحفه باید خوش شور و خوش اتو باشد.
  • طرف پارچه که توسط دستگاه در کارخانه دوخته می شود ترکی دوزی شده است.
  • لبه ملحفه باید دوردوزی شود یا این که لبه تا خورده و دوخته شود. سر و ته ملحفه با دو اندازه های مختلف بالا ۵ سانتیمتر و پایين يک سانتیمتر، دوخت بزنید. كه بالا و پایین ملحفه را هميشه متمايز مي كند.

ملحفه هتلی

 

برای ملحفه هتلی، پارچه خارجی بهتر است یا ایرانی؟

پارچه ملحفه‌ای یا bed sheet از منسوجات پرفروش بازار است. فعالان بازار عمده پارچه به خوبی می‌دانند که خرید و فروش انواع پارچه‌های ملحفه‌ای ایرانی و خارجی با طرح و مدل های جدید در قیمت‌های گوناگون بسیار پررونق است. در حال حاضر پارچه ملحفه ایرانی توانسته به خوبی پاسخگوی نیاز کشور باشد و از لحاظ طرح و مدل نیز تا حد زیادی همگام با نمونه‌های خارجی حرکت کرده است. طراحان پارچه ایرانی به طور مرتب در حال ارائه مدل‌های جدید برای ملحفه به کارخانجات نساجی هستند. بیشتر شرکت‌های نساجی پارچه ملحفه در اصفهان، یزد، اردکان، بروجرد و مشهد قرار دارند. پارچه ملحفه‌ای اصفهان و یزد بهترین کارخانه‌ها و برندهای معروف را دارند. اما پارچه ملحفه ترک و چینی از معروف‌ترین پارچه‌های ملحفه خارجی موجود هستند که اتفاقا خریداران زیادی نیز دارند. اکثر پارچه‌های ملحفه‌ای که در ایران با نام ترک فروش می‌رود، تولید چین، تایوان، تایلند و یا خود ایران است. در خرید پارچه ملحفه ای ترک، مراقب رازهای فروشندگان پارچه باشید و به نام برند در لبه ترکی پارچه توجه کنید. تا آنجا که می‌دانیم، ملحفه ساتن و دورو از تولیداتی هستند که در کشور تولید نمی شوند و فقط نمونه خارجی آن ها فروش می‌رود. اصلی‌ترین عامل رقابتی ملحفه‌های خارجی و ایرانی، جذاب بودن طرح و مدل پارچه است. از آنجایی که برای هتل‌ها معمولا از پارچه های سفید استفاده می شود پس انتخاب پارچه ایرانی هم می تواند نیازتان را به راحتی برآورده کند.

ملحفه لوکس هتلی

آیا استفاده از ملحفه یکبار مصرف برای هتل‌ها انتخاب درستی ست؟

در كشور ما به علت بالا بودن قيمت پارچه ملحفه هتلی و اینکه این انتخاب تناسبی با قيمت دريافتی از ميهمانان ندارد، محلفه‌ها بارها شستشو و بسته بندی و مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اما یکی از گزینه‌های پیش روی هتل داران برای انتخاب ملحفه هتلی، ملحفه یکبار مصرف است. ملحفه و روتختی هتلی یکبار مصرف اغلب پارچه هایی از جنس فلامنت – فلامنت، فلامنت – پنبه، تترون نازک و یا پارچه‌های بی بافت (اسپانباند) هستند. این ملحفه کیفیت‌های متنوعی دارند اما برای هتل‌ها گزینه خوبی نیستند. هزینه ملحفه و روتختی هتلی یکبار مصرف به صرفه نیست و معمولا میهمانان هتل احساس خوبی از تجربه استفاده از ملحفه یکبارمصرف نداشته‌اند. پس اگر به‌فکر صرفه جویی در هزینه‌ها و جلب رضابت مشتریان هستید از ملحفه یکبار مصرف پرهیز کنید. البته می توانید از این ملحفه‌ها برای میهمانان وسواسی استفاده کنید و از مشاهده لبخند رضایت بر لبانشان، لذت ببرید.

خب به پایان بخش دوم انتخاب ملحفه مناسب هتل رسیدیم. امیدواریم توانسته باشیم آنچه به دنبالش بوده‌اید را پیدا کرده باشید. اما مطمئنا می‌توان این مطالب را با تجربه‌های بیشتر و اطلاعات دقیقتر شما بهبود داد. پس ما و مخاطبین این مطلب را از دیدگاه ها و نظرات خودتان بهره مند کنید.

ما در گروه رنوس می توانیم براساس نیاز و درخواست شما انواع ملحفه ها را با سرعت بالا تامین نماییم. با ما در تماس باشید.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم