لوگو رنوس

بررسی بهترین محافظ تشک هتلی

محافظ تشک مناسب

محافظ تشک پارچه ای است با ویژگی‌های بازدارنده که برای جلوگیری از ورود مایعات، گرد و غبار، تعریق و … به رویه تشک استفاده می‌شود. در این نوشته می‌خواهیم درباره محافظ تشک هتلی، بررسی بهترین محافظ تشک هتلی و هر آنچه درباره این موضوع لازم است بدانیم، صحبت می‌کنیم.

تعریف محافظ تشک هتلی

محافظ تشک هتلی یک لایه پارچه یا حوله است که برای نظافت بیشتر و کیفیت تشک خواب در استفاده های مکرر از تشک استفاده می شود که امروزه بسیار در بین هتل‌ها رواج یافته است. همچنین باید بدانید که استفاده از محافظ تشک برای پیشگیری از مشکلات ناشی از حوادث و بیرون ریزی مواد به درون تشک، مواد آلرژی زا، حشرات  ذره بینی و آلودگی‌ها امری ضروری است. با استفاده از محافظ تشک عمر انواع تشک مانند تشک طبی، تشک های مموری فوم و تشک های معمولی  افزایش می‌یابد. شستن تشک با ابزاهای معمول امری غیر ممکن است، استفاده از محافظ تشک، امکان شست و شو، تعویض و حفظ سلامت محل خواب افراد را فراهم می‌کند.

بستن محافظ تشک

 

مزایای محافظ تشک هتلی چیست؟

انواع محافظ تشک هتلی دارای مزایا و ویژگی‌های یکسانی می‎‌باشند. این مزایا و ویژگی‌ها عبارتند از:

  • دارای دیواره توری جهت تهویه
  • راحت وآسانی شستشوی آن‌ها
  • قیمت مقرون به صرفه
  • ضد تعریق و ضدبو
  • ضد حساسیت و ضد آلرژی
  • دارای پارچه لمینت و غیر قابل نفوذ در برابر مواد زائد و اشعه خورشید
  • حفظ ثبات کلی رنگ تشک

کاربردهای محافظ تشک

محافظ تشک کابردهای مختلفی دارد که ازجمله کاربردهای این محصولات به شرح زیر هستند:

  1. جلوگیری از ساییدگی و پاره شدن تشک: روکش فابریک تشک مقداری از تشک در برابر ساییدگی جزئی و پارگی که ناشی از خواب و دراز کشیدن روی تشک ایجاد می‌شود، محافظت می‌کند.  ولی کم کم و به مرور زمان، تشک آلوده می‌شود و مواد و اشیا ریز به آن نفوذ می‌کنند و در تشک جمع می‌شوند یا بخش‌هایی از آن دچار ساییدگی می‌شود. محافظ‌های تشک، کاورهای تشک و پدهای تشک یا کاورهای جعبه فنر راه حلی برای مقابله با این مشکلات در حین استفاده از تشک هستند.
  2. ضد آب بودن: محافظ‌های ضد آب از تخریب تشک در برابر نشت مایعات و تعریق افراد در حین خواب جلوگیری می‌کنند و در نتیجه از تجمع آلودگی و تولید کپک در لایه‌های زیرین تشک جلوگیری خواهد شد. این محافظ‌ها برای افرادی که در حین خواب زیاد عرق می‌کنند، یا افرادی که هنگام خواب روی تشک عادت به خوردن و نوشیدن دارند، خانواده‌های بچه دار، افرادی که دارای مشکل بی اختیاری ادرار هستند، حیوانات خانگی که در تخت‌خواب می‌خوابند و یا افرادی که به دنبال محافظت از تشک خود در برابر لکه‌ها و تغییر رنگ هستند مفید و کاربردی هستند. محافظ های ضد آب می‌توانند مانع از ورود مایعات و رشد قارچ ها و کپک در تشک شوند.
  3. ضد حساسیت و ضد آلرژی بودن: کنه‌های ناشی از گرد و غبار معمولی ترین عامل آلرژی زا در منسوجات خانگی به حساب می‌آیند. آن‌ها از پوسته‌های پوست انسان تغذیه می‌کنند و در محیط تشک پرورش می‌یابند. مؤثرترین راه برای مقابله با آن‌ها و لذت بردن از یک محیط خواب سالم استفاده ازمحافظ تشک ضدآلرژی است تا به طور کامل تشک را از تمامی جهات بپوشاند. مواد آلرژی زای دیگر به خصوص برای افراد مبتلا به بیماری آسم، شوره بدن حیوانات، انواع قارچ و کپک‌ها هستند که می‌توانند به درون تشک‌های فاقد محافظ نفوذ کنند. کاورهای تشک از صاحبان حیوانات خانگی در برابر رشد شوره پوست حیوانات در تشک جلوگیری می‌کند.
  4. ضد حشرات موذی بودن محافظ تشک: ساس‌های تشک حشرات ریزی هستند که از خون انسان‌ها و حیوانات تغذیه می‌کنند و بنابراین ترجیح می‌دهند که در تشک و بالش زندگی کنند تا در نزدیکی منبع غذای خود باشند. یکی از راه‌های پیشگیری از ورود این حشرات ریز به تخت خواب استفاده از پوشش محافظ ضد ساس است. محافظ‌های ضد ساس کل تشک را از تمامی جهات محاصره خواهند کرد و بسیار ضخیم هستند به طوری که مانع از نفوذ ساس به درون یا خارج از تشک می‌شوند.

ضد آب بودن محافظ تشک

انواع محافظ تشک هتلی

انواع محافظ تشک هتلی یا پد محافظ تشک هتلی عبارتند از:

  • پد تشک هتلی ضد آب: از یک پارچه نخی که معمولا گرد بافت است، ساخته می‌شود که طرف زیرین آن با یک لایه لمینیت شده است که در مقابل نفوذ آب به تشک مقاومت می‌کند و همچنین باعث افزایش طول عمر تشک می شود.
  • پد تشک هتلی حوله ای: محافظ تشک هتلی یک لایه پارچه یا حوله است که برای نظافت بیشتر و کیفیت تشک هتلی در استفاده‌های مکرر از تشک استفاده می‌شود که امروزه بسیار در بین هتل‌ها مرسوم است.

نکاتی در هنگام خرید محافظ تشک هتلی

در هنگام خرید محافظ تشک باید به چند نکته توجه داشت تا خریدی خوب داشته باشیم. این نکات شامل موارد زیر هستند:

  1. کیفیت و مقاومت محافظ تشک بسیار مهم است. بنابراین در هنگام خرید باید مقاومت و کیفیت آن را بررسی کنیم.
  2. نوع پارچه بکار رفته در محافظ تشک هتلی حائز  اهمیت می‌باشد.
  3. ضد آب بودن محافظ تشک از نکاتی ضروری می‌باشد.
  4. ضد تعریق و ضد بو بودن محافظ تشک حائر اهمیت است.

محافظ تشک کشی

 

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم