لوگو رنوس

تولید ملحفه هتلی

دوخت ملحفه هتلی

ملحفه هتلی یکی از تجهیزات هتلی مهم حساب می‌آید. همچنین تولید ملحفه هتلی یکی از موارد مهم به حساب می‌آید که ممکن است چگونگی تولید آن برای خریداران ملحفه هتلی مهم باشد.

روش تولید ملحفه هتلی

تولید پارچه شامل تبدیل نخ‌ها و گاهی الیاف به پارچه‌ای با ویژگی‌هایی است که توسط مواد و روش های به کار رفته تعیین می‌شود. پارچه ملحفه‌ای در گروه پارچه‌های تخت باف هستند. در ابتدای کار به صورت تار و پود با الیاف مختلفی بافته می‌شود سپس فرایند رنگرزیو چاپ انجام می‌شود . بافت خام این پارچه در عرض‌های گوناگون می‌باشد که هر یک مصرف خاص خود را دارد .متداول‌ترین روش‌های تولید پارچه عبارتند از: بافندگی، قیطاندن، نمدکاری، تافت‌زنی و تولید نبافته. با این حال، روش اصلی تولید پارچه، بافت است. تولید این نوع ملحفه اهمیت زیادی دارد زیرا هتل‌ها یکی از اقامتگاه‌های مهم هر منطقه به حساب می‌آیند و رضایت مهمانان آنها اهمیت ویژه‌ای دارد.

تولید ملحفه هتلی

 

جنس ملحفه هتلی

ملحفه هتلی باید از لطافت بالایی برخوردار باشد و بهترین جنس نوع ملحفه که در هتل‌ها از آن استفاده می‌کنند از نوع پنبه است که صددرصد در آن پنبه بکار برده شده است. برای اینکه تشخیص دهیم ملحفه خوب و باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد می‌توانیم با لمس کردن پارچه و شناختی که از الیاف داریم به ما کمک کند تا ملحفه با کیفیت انتخاب کنیم. بهتر است از فردی که از اطلاعات کافی در مورد الیاف پارچه دارد کمک گرفته شود. در هتل‌ها بیشتر از ملحفه سفید و ساده استفاده می‌شود پس نیاز به شناخت رنگ الیاف نیست و عمدتاً جنس پارچه‌های هتلی از نوع تترون است. در تابستان بیشتر از جنس پارچه ای که از پنبه سرد بکار برده شده خریداری می‌کنند تا خنک تر به نظر برسد و رضایت مشتری و همچنین کمترین هزینه در مصرف برق داشته باشند. هتل ها برای اینکه هزینه آن‌ها زیاد نباشد به صورت عمده خریداری می‌کنند.در رابطه با جنس انواع ملحفه هتلی باید گفت که امروزه این وسایل با استفاده از پارچه‌های مختلفی تولید می‌شوند که معمولاً ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی می‌باشند. لازم به ذکر است که پنبه، بهترین و مرغوب‌ترین جنس ملحفه هتلی به شمار می‌آید. در واقع هر چه میزان الیاف پنبه ای ملحفه بیشتر باشد، کیفیت آن بالاتر خواهد بود.

تولید ملحفه هتلی

الیاف مورد استفاده در تولید ملحفه

کارخانه‌های بافندگی در فرایند تولید انواع مختلفی از الیاف را در تار و پود این پارچه استفاده می‌کنند که در جنس و مرغوبیت آن تاثیر دارد . همچنین تراکم بافت هم در کیفیت پارچه ملحفه‌ای هتلی نقش دارد. اصلی‌ترین ترکیبات الیاف در تولید پارچه ملحفه‌ای به شرح زیر است:

  • فلامنت – فلامنت
  • فلامنت – پلی استر
  • فلامنت – پنبه
  • پلی استر پنبه – فلامنت
  • پلی استر ویسکوز – فلامنت
  • پلی استر پنبه – پلی استر پنبه
  • پلی استر ویسکوز – پلی استر ویسکوز
  • پنبه – پنبه
  • پنبه – پلی استر ویسکوز الیاف بکار رفته در ملحفه هتلی

جنس پارچه ملحفه‌ای تنها مربوط به نوع الیاف به کار برده نمی‌شود. کیفیت نخ مصرفی، تراکم بافت، یک دست بودن بافت، کیفیت چاپ و رنگ، میزان آبرفت پارچه، نوع تکمیل و لطافت از دیگر شاخصه‌های اصلی پارچه ملحفه ای خوب به شمار می‌آید. معمولا الیاف به کار رفته در ملحفه‌های هتلی از نوع فلامنت – پنبه و پنبه – پلی استر می‌باشند.

ابعاد تولید ملحفه هتلی

  • ملفحه یک نفره در ابعاد 240*150
  • ملحفه دونفره در ابعاد 240* 230

تولید ملحفه هتلی در هرسایز و ابعادی مطابق با نیاز خریدار تولید و عرضه می‌شود. ولی عمده ابعاد تولیدی در ملحفه های یک نفره و دونفره است.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم