لوگو رنوس

دلیل خوب بودن ملحفه هتلی نسبت به ملحفه‌های خانگی

ملحفه هتلی

وقتی در یک هتل خوب در رختخواب دراز می‌کشید و متوجه خواهید شد که ملحفه‌ها چقدر نرم هستند. متوجه خواهید شد که این ملحفه‌ها چقدر در برابر پوست شما احساس فوق العاده ای ایجاد می‌کنند. حتی ممکن است از نداشتن ملحفه‌های قابل مقایسه در خانه ناامید شوید. پس چرا ملحفه‌‌های هتل اینقدر خوب و بسیار بهتر از ملحفه‌های شما در خانه هستند؟ این یک پاسخ ساده نیست. یکی، بخشی از آن روانی است. شما به احتمال زیاد برای اهداف تعطیلات در آن هتل اقامت دارید، به دور از مشکلات خود در خانه. این همچنین به این معنی است که شما در چارچوب ذهنی نوع آرامش هستید. با توجه به آن، بخشی از لذتی که از ملحفه‌ هتلی احساس می‌کنید، احتمالاً کمی اثر دارونما است. هنگامی که از آن عبور کردید، تفاوت‌های واقعی و ملموسی بین ملحفه‌هایی که در هتل‌ها پیدا می‌کنید و آن‌هایی که در فروشگاه بزرگ محلی‌تان (یا روی تختتان برای آن موضوع) خواهید یافت، وجود دارد. برای ملحفه‌های هتل هدف خاصی وجود دارد. مهمانان هتل ازملحفه‌های هتل استفاده می‌کنند. شما در خانه، روی تخت خود، انتظارات یکسانی ندارید. بیایید این دو را با هم مقایسه کنیم و سپس به شما نشان خواهیم داد که چگونه ملحفه‌های هتل را روی تخت خود در خانه قرار دهید. برای اینکه بفهمیم چرا آن‌ها بسیار متفاوت هستند، اجازه دهید نگاهی به ساختار و هدف هر نوع ملحفه بیندازیم.

ملحفه هتلی

هنگامی که صحبت از ملحفه هتلی به میان می آید، دوام مهمترین عامل است. هتل ها تا 300 بار در سال ملحفه های خود را شستشو می دهند. بنابراین ملحفه‌ها طوری طراحی شده اند که حداقل یک سال چرخه شستشو را قبل از خرد شدن یا پاره شدن پشت سر بگذارند. ممکن است 10 تا 15 سال طول بکشد تا به تعداد 300 شستشو در خانه برسید. هنگام تلاش برای افزایش دوام، محدود کردن نگهداری یک هدف بزرگ است. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، استفاده از پارچه‌ها و بافت‌های مختلف است که باعث خنک‌سازی بهتر می‌شود. اگر کمتر عرق کنید، ملحفه‌هایتان بوی تمیزتری می‌دهند. و احتمالاً یک ست تازه نخواهید.

ملحفه

راه دیگر در ساخت پارچه است

ملحفه‌های خانگی معمولا از یک نوع پارچه استفاده می‌کنند. شما اغلب ملحفه‌هایی را خواهید یافت که 100٪ پنبه یا 100٪ ویسکوز و غیره هستند. ملحفه‌های هتلی تقریباً همیشه ترکیبی از پارچه‌ ملحفه‌ هتلی هستند. معمولاً ترکیبی از پنبه/پلی‌استر. برای کمک به تنفس بهتر، پنبه را با پلی استر مخلوط می کنند. بافت محکم‌تر پلی استر باعث ایجاد جیب‌ها و شکاف‌های باز در پارچه ملحفه هتلی می‌شود و پارچه‌ای قابل تنفس ایجاد می‌کند. این جریان هوا چیزی است که ملحفه‌های هتل را بسیار خنک نگه می دارد.

استفاده در هتل در مقابل استفاده خانگی

هتل‌ها در مقایسه با شما در خانه، برنامه نگهداری منحصر به فردی دارند. احتمالاً متوجه شده اید که ملحفه ها هر چه بیشتر بشویید نرم تر می شوند. و ملحفه های هتل زیاد شسته می شوند. همانطور که قبلا ذکر شد، یک ملحفه در یک هتل ممکن است تا 300 بار در سال شسته شود. این شستشوی مکرر ملحفه‌ها را کمی نرم می‌کند. شستن ملحفه‌ها مزیت دیگری نیز دارد. آیا تا به حال متوجه شده اید که ملحفه‌های تازه شسته شده چگونه نرم تر و نرم تر می شوند؟ بله، نرم کننده پارچه در این امر نقش دارد، اما چیزی بیشتر از آن وجود دارد. مردم هنگام خواب عرق می کنند. تعریق باعث ایجاد چین و چروک روی ملحفه‌ها می شود، آنها را چروک و بافت آن‌ها را خراب می کند و بعد از یک هفته یا بیشتر، تا دفعه بعدی که دوباره شسته شوند، تقریباً پوسته پوسته می شوند. برنامه شست و شوی روزانه در یک هتل از آن سطح بافت دار و پوسته دار جلوگیری می‌کند. مواد شوینده و نرم کننده های پارچه نیز یک عامل هستند. هتل‌ها از شوینده های تجاری و نرم کننده پارچه استفاده می کنند. اینها محصولات “فقط برای استفاده تجاری” هستند. نرم‌کننده‌های پارچه تجاری شامل مواد شیمیایی خاصی مانند فسفات‌ها هستند که لباس‌ها را به‌طور قابل‌توجهی تمیز می‌کنند و ملحفه‌ها را بسیار صاف و نرم می‌کنند. مواد شوینده و نرم کننده های فروخته شده در خرده فروشی ها مجاز به استفاده از این مواد شیمیایی نیستند.

ملحفه هتلی

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم