لوگو رنوس

رنگ و طرح مناسب موکت هتل کدام است؟

انتخاب موکت هتلی

انتخاب کفپوش مناسب بخش مهمی از طراحی دکوراسیون هتل‌ها است. یکی از گزینه‌های مناسب، موکت هتلی است. همچنین انتخاب رنگ و طرح مناسب برای هتل، در دکوراسیون و لوکس بودن هتل تاثیر به سزایی می‌گذارد. در این مطلب می‌خواهیم درباره موکت هتلی و رنگ و طرح مناسب موکت هتل صحبت کنیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

موکت هتلی چه نوع موکتی است؟

به موکت‌هایی که برای به کارگیری در هتل‌ها طراحی می‌شود، موکت هتلی می‌گویند. امروزه موکت‌های هتلی که یکی از تجهیزات هتلی مهم به حساب می‌آیند که در طرح‌های بسیار متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. بخش وسیعی از هتل توسط موکت پوشانده می‌شود. مثلا می‌توان به کف اتاق، لابی، آمفی تئاتر، رستوران، راهرو و حتی راه پله اشاره کرد. با توجه به این که موکت‌ها دارای تنوع رنگی بسیار بالایی هستند و از طرف دیگر دارای بافت و جنس‌های بسیار متفاوتی هستند به راحتی با عناصر دیگر هتل آمیخته و هماهنگ می‌شوند.

موکت هتلی مرغوب

اصول طراحی داخلی هتل‌ها

طراحی داخلی هتل بسیار مهم است. زیرا یکی از فاکتورهای بسیار مهم در جذب مشتری، زیبایی ظاهری هتل است. از این رو هتل‌های بسیار بزرگ و پر ستاره در سراسر دنیا وقت و هزینه زیادی را برای طراحی داخلی صرف می‌کنند. اگر چه اصول طراحی داخل هتل بحثی گسترده و تخصصی است، در ادامه به معرفی برخی از اصول طراحی داخلی هتل می‌پردازیم. این اصول عبارتند از:

  1. انتخاب کفپوش مناسب: موکت یکی از کفپوش‌های مناسب برای هتل است. امروزه انواع موکت هتلی مناسب برای راهرو، اتاق، پله‌ها، سالن غذاخوری و لابی و … تولید و در بازار عرضه می‌شود. برندهای ایرانی و خارجی بسیار زیادی وجود دارد که در عرصه تولید موکت فعال هستند. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم موکت هتلی این است که عایق صدا می‌باشد و به همین خاطر باعث ایجاد آرامش برای مسافرین می‌شود. انتخاب رنگ موکت هتل تاثیر بسیار زیادی در طراحی داخلی دارد و به همین خاطر باید متناسب با سایر عناصر موجود در دکوراسیون داخلی انتخاب شود.
  2. انتخاب رنگ مناسب: رنگ دیوارهای هتل درحالت کلی بهتر است با توجه به موقعیت جغرافیایی هتل انتخاب شود. به عنوان مثال بهتر است رنگ دیوار مناطق سردسیر از طیف رنگ‌های گرم باشد تا احساس گرما را برای مهمانان ایجاد کند. بهترین رنگ برای دیوارهای مناطق گرمسیر نیز، رنگ‌هایی با طیف سرد است تا باعث ایجاد احساس خنکی در مهمانان شود. همچنین از رنگ‌ها می‌توان برای تفکیک فضاهای مختلف هتل استفاده کرد. اما آن چه که مهم بنظر می‌رسد، انتخاب هوشمندانه رنگ است.
  3. نورپردازی مناسب: روشنایی و نورپردازی هتل قطعا ستاره‌های هتل را درخشان تر می‌کند. یکی از شکایات اصلی مسافران در ارتباط با هتل‌ها مربوط به نورپردازی غیر اصولی هتل بوده است. همچنین نکته بسیار مهم در نورپردازی هتل این است که تمام فضاهای هتل از روشنایی کافی برخوردار هستند. از طرف دیگر باید مسافران امکان ایجاد تغییرات در شدت نور اتاق را داشته باشند تا بتوانند در صورت نیاز از نور کم و یا زیاد استفاده کنند.
  4. انتخاب مبلمان هتلی مناسب: یکی از اجزا بسیار مهم در دکوراسیون داخلی هتل‌ها، مبلمان هتلی می‌باشد. انتخاب مبلمان هتلی در برخی موارد بسیار دشوار است. با توجه به این که در سال‌های اخیر مبلمان هتلی در تنوع بسیار زیادی تولید و عرضه شده است. از آن جایی که مبلمان هتلی تاثیر مستقیم در فضای داخلی هتل می گذارد، باید مبلمانی انتخاب کنید که با فضای هتل شما همخوانی داشته باشد.

طرح و رنگ مناسب موکت برای هتل

یکی از نکات بسیار مهم در طراحی داخلی هتل انتخاب رنگ موکت با طرح مناسب می‌باشد. همچنین موکت‌های هتلی در حال حاضر دارای تنوع بسیار زیادی هستند. انتخاب رنگ موکت ممکن است کمی دشوار باشد. برخی از نکاتی که هنگام انتخاب رنگ موکت هتل و طرح موکت باید به آن دقت نمود عبارتند از:

  • انتخاب رنگ موکت هتل: رنگ موکت هتلی نباید از طیف‌های بسیار روشن و یا تیره باشد. انتخاب رنگ موکت از طیف رنگی روشن یک اشتباه پر هزینه می‌باشد. با توجه به این که هتل جزو مکان‌های بسیار پر رفت و آمد است موکت با رنگ روشن، گردو غبار و کثیفی را به سرعت نشان خواهد داد. انتخاب رنگ موکت از طیف رنگی تیره نیز باعث ایجاد احساس کسالت و خستگی در مسافرین و مهمانان می‌شود. همچنین بهترین رنگ موکت هتل، رنگی است که بیش از اندازه روشن و یا تیره نباشد.
  • انتخاب طرح مناسب برای موکت هتلی: موکت‌های مورد استفاده در هتل‌ها در طرح‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند. هنگام انتخاب طرح موکت باید به سبک دکوراسیون داخلی توجه داشت. اگر سبک طراحی داخلی هتل، سبک کلاسیک باشد باید به سراغ موکت هتلی با طرح‌های کلاسیک رفت. ولی در صورتی که هتل به صورت مدرن دکور شده است بهتر است که طرح موکت هتل هم مدرن باشد تا بین تمام عناصر دکوراسیون داخلی هتل هماهنگی ایجاد شود. البته انتخاب موکت با طرح ساده برای هتل ، ایرادی ندارد اما رد به جای مانده از رفت و آمد و گرد و غبار را به راحتی در خود نشان خواهد داد.

موکت هتل در لابی

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم