لوگو رنوس

مزایای مجموعه بازی کودکان

مجموعه بازی کودکان

مجموعه بازی علاوه بر ارائه ساعت‌ها لذت، می‌تواند به طور قابل توجهی برای کودک مفید باشد. در این مطلب می‌خواهیم درباره فواید مجموعه بازی کودکان و هر آنچه در این مورد باید بدانیم، صحبت می‌کنیم.

فواید مجموعه بازی

وسایل مجموعه بازی کودکان جزو مبلمان شهری به حساب می‌آید. در اینجا می‌خواهیم درباره فواید مجموعه بازی صحبت کنیم که شامل:

  • فواید جسمانی: دویدن، کوهنوردی، پریدن و غیره همگی به تقویت قدرت و استقامت کمک می‌کنند و می‌توانند به مبارزه با چاقی کودکان کمک کنند. این فعالیت‌ها همچنین به بهبود تعادل و هماهنگی کمک می‌کند.
  • مزایای اجتماعی: تعامل با دوستان در طول بازی تجربه تصمیم گیری و حل اختلافات را فراهم می‌کند.
  • مزایای یادگیری و خلاقیت: بازی در فضای باز به کودک کمک می‌کند تخیل خود را تمرین دهد.

بهترین ساختار بازی را برای کودک خود انتخاب کنید

بین ست بازی چوبی، ست بازی فلزی یا ست بازی پلاستیکی را انتخاب کنید. ست‌های چوبی ظاهری گرم و غنی را ارائه می‌دهند که به خوبی با منظره ترکیب می‌شود. آنها به گونه ای طراحی شده اند که در برابر حشرات و پوسیدگی مقاوم باشند، اما به نگهداری منظم نیاز دارند تا الوار را در شکل خوب نگه دارند. ست‌های فلزی به نگهداری کمتری نیاز دارند و معمولاً فقط کمی رنگ لمسی روی خراش‌ها اعمال می‌شود. ست‌های بازی پلاستیکی به طور کلی برای کودکان کوچکتر انتخاب عالی هستند، زیرا اندازه طرح کوچکتر است و مواد صاف کمتر به پوست آنها آسیب می‌رساند. آنها همچنین تعمیر و نگهداری پایینی دارند و به ندرت به چیزی بیشتر از یک اسپری ساده با شلنگ نیاز دارند. تجهیزات زمین بازی خانه خود را با فضای خود، بودجه و فعالیت‌ها و علایق مورد علاقه فرزندتان تنظیم کنید. اکثر ست‌ها شامل برج و ست تاب است. از آنجا می‌توانید مجموعه‌هایی با سرسره‌ها، حلقه‌ها، جعبه‌های شنی، میزهای پیک نیک و مناطق کوهنوردی پیدا کنید.

مطمئن شوید که فعالیت‌ها و لوازم جانبی مناسب هستند. به عنوان مثال، کودکان زیر پنج سال نباید با چیزی بیش از 5 فوت ارتفاع بازی کنند. اگر نمی‌توانند به تنهایی از دیوار بالا بروند یا تاب بخورند، هنوز برای لوازم جانبی آماده نیستند. با رشد فرزندتان به تدریج مجموعه بازی کودکان را عوض کنید. می توانید اجزای جانبی مانند میله های ذوزنقه ای، کیسه های بوکس، پریسکوپ و گل های بسکتبال را پیدا کنید. مجموعه پخش را با فضای خود مطابقت دهید. علاوه بر فضایی برای ست بازی، به یک ناحیه بدون مانع حداقل 6 فوتی در اطراف کل سازه و لوازم جانبی آن نیاز دارید. برای چرخش، فاصله اضافی در جلو و پشت که حداقل دو برابر ارتفاع پرتو چرخش باشد، در نظر بگیرید. در مورد برنامه های آینده برای تخت گل، درختان، درختچه ها یا حصارها فکر کنید – هر گونه افزودنی که می تواند به منطقه ایمنی تجاوز کند. شما همچنین به فضایی نیاز دارید تا ابزارها و مواد را در طول مونتاژ مرحله بندی کنید.

فواید مجموعه بازی

مونتاژ یک ست پخش در فضای باز

مونتاژ یک ست پخش در فضای باز اگر مونتاژ پلی ست خود گزینه ترجیحی شماست، از این دستورالعمل‌های زیر برای اطمینان از نصب موفقیت آمیز استفاده کنید. همچنین باید موارد کلی که باید در نظر بگیرید. شما باید حداقل 6 فوت فضای باز در هر طرف مجموعه بازی داشته باشید تا بچه‌ها فضای کافی برای دویدن و بازی آزادانه داشته باشند.
  • به قابلیت دید فکر کنید: در صورت امکان، ست بازی را در جایی نصب کنید که از پنجره‌های مختلف خانه قابل مشاهده باشد تا بتوانید راحت تر مراقب کودکان بازی باشید.
  • مکانی را برای مجموعه بازی تعیین کنید: بدون موانع مانند کنده درخت، اندام‌‌‌‌های کم آویزان، سیم‌های بالای سر و غیره. روی سطوح سخت نصب نکنید. مکانی را در نظر بگیرید که برای محافظت از کودک شما در برابر نور خورشید و جلوگیری از سوختگی در اثر سطوح فلزی داغ، کمی سایه ایجاد کند. ممکن است نیاز به حفاری برای تسطیح زمین، بهبود زهکشی یا گذاشتن مواد پر کنید.
  •  زمین را هموار کنید: فضایی را که ست بازی قرار می‌گیرد اندازه بگیرید و اطراف آن را با چوب‌های چوبی و ریسمان مشخص کنید. سپس از یک سطح استفاده کنید تا مطمئن شوید که رشته‌ها شاقول هستند، چمن ها را با یک بیل بردارید و نوع مواد بالشتک را انتخاب کنید. به این ترتیب تعیین می‌کنید که برای رسیدن به سطح زمین چقدر عمیق باید حفاری کنید. اگرچه بعداً اضافه خواهد شد. چندین ناحیه اطراف محل را بررسی کنید تا مطمئن شوید کل فونداسیون همسطح است.

سرسره در مجموعه بازی کودکان

گزینه های سطح زمین بازی

مواد پرکننده شل (پوست خرد شده یا مالچ لاستیکی، خرده چوب، ماسه یا شن ریز) را در زیر مجموعه بازی و حداقل 6 فوت فراتر از آن در همه جهات اضافه کنید تا از کودکان در صورت افتادن محافظت کنید. عمق مناسب پس از ته نشین شدن مواد 6 تا 12 اینچ است که بستگی به نوع ماده و ارتفاع احتمالی سقوط دارد.

لنگرهای ست تاب

ست پخش را به درستی لنگر بزنید تا در طول بازی و در شرایط آب و هوایی بادی پایدار بماند. قبل از افزودن هر گونه مالچ، شن یا سایر سطوح، می خواهید لنگرها را نصب کنید.

Playset خود را تست کنید

قبل از دادن اوکی برای رفتن بچه‌ها به بازی، تست کنید که تجهیزات و لوازم جانبی ست بازی ایمن هستند. این کار را می‌توان به سادگی با فشار دادن یا پایین کشیدن تاب‌ها، سرسره ها، لنگرها و سایر ویژگی ها انجام داد.

ایمنی زمین بازی و Playset

مطمئن شوید که ست پخش در فضای باز شکافی بین 3-1/2 اینچ تا 9 اینچ نداشته باشد (به عنوان مثال، فاصله بین نرده های نرده و پله های نردبان). این شکاف‌ها می‌تواند کودک را به دام بیندازد. برای جلوگیری از برخورد، مناطق بازی جداگانه ای را در زمین بازی کودکان خود نگه دارید و فضای کافی را برای کودکان فراهم کنید تا از اسباب بازی‌ها خارج شوند بدون اینکه به یک قطعه دیگر یا کودک برخورد کنند. منطقه ایمنی اطراف دستگاه پخش را عاری از هر گونه مانعی نگه دارید. طناب‌ها و زنجیرها (به استثنای آنهایی که برای تاب خوردن استفاده می‌شوند) را در هر دو انتها ببندید. به طوری که نتوان آنها را روی خودشان حلقه کرد، تا خطر خفه شدن را کاهش دهید. شاخه‌های درختی را که خیلی نزدیک به محل بازی هستند بردارید. برای جلوگیری از تصادف، ست‌های فرسوده یا نادیده گرفته شده را فوراً بردارید. نظارت بزرگسالان ضروری است. قبل از وقوع آسیب رفتارهای خطرناک را متوقف کنید و قوانین بازی ایمن را آموزش دهید:

  • نگاه کنید: هرگز پشت یا جلوی کسی که در حال تاب خوردن است فرار نکنید.
  • به اشتراک بگذارید: به نوبت تاب، کوهنورد و سرسره را انجام دهید.
  • Dry It: روی ست بازی خیس بازی نکنید.

حفظ ساختارهای بازی در فضای باز

بازرسی مکرر مجموعه بازی خود و نگه داشتن آن در حالت خوب به شما کمک می‌کند تا یک منطقه بازی ایمن ایجاد کنید و از سرمایه خود محافظت کنید. دفترچه راهنمای شما باید مراحل نگهداری را ارائه دهد، اما در اینجا چند نکته کلی وجود دارد.

بست‌های شل را سفت کنید و پیچ‌های بیرون زده را اصلاح کنید. مطمئن شوید که نرده‌های محافظ یا دیگر موانع دست نخورده هستند. قطعات فرسوده و آسیب دیده را جایگزین کنید: زنجیر، طناب، سخت افزار، سایبان و قطعات فعالیت. هر قسمت ناهموار را شن و ماسه کنید. عمق صحیح مواد پر را حفظ کنید. قطعات پلی ست را با صابون ظرفشویی یا یک پاک کننده همه منظوره مناسب تمیز کنید. قبل از زمستان، اجزا و طناب های تاب دار را پایین بیاورید. حتما آنها را و قبل از نصب مجدد بررسی کنید. هر بهار آویزهای تابشی را روغن کاری کنید. هر سه سال یکبار اجزای چوب را با واشر فشار تمیز کنید. پس از خشک شدن، یک درزگیر چوبی بزنید.

تاب در مجموعه بازی

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم