لوگو رنوس

چطور هزینه های هتل را کنترل کنیم؟

برای هتلدارانی که می‌خواهند درآمد خود را به حداکثر رسانده و سرمایه گذاری خود را بازگردانند، کنترل هزینه‌ها مهم است. خوشبختانه در بخش‌هایی از هتل کنترل هزینه‌ها راحت است و با تغییراتی حتی کوچک متوجه کاهش چشمگیر هزینه‌ها خواهید بود.

عوامل مختلفی وجود دارد که در هزینه‌های بالای هتل نقش دارند، بنابراین تشخیص جاهایی که امکان صرفه جوبی دارند تا حدودی دشوار خواهد بود. در بیشتر موارد، اولین قدم به منظور کنترل هزینه‌های عملیاتی هتل، نظارت بهتر است که به شما کمک می کند تا هزینه‌های بالا را شناسایی و درک کنید.

پس از آن باید یفهمید چه عواملی باعث افزایش هزینه‌های بالای هتل می‌شود، سه منطقه اصلی وجود دارد که هتلداران می توانند از آنها برای کنترل هزینه‌ها استفاده کنند و نتیجه بهتری داشته باشند:

  • نیروی کار
  • هزینه‌های مستقیم
  • و هزینه‌های سربار.

می‌توانید برنامه‌ها، رویه‌ها و تجهیزات مناسب را برای محدود کردن آنها پیاده سازی کنید.

بخش خانه داری یکی از بخش‌های پر هزینه هتل است. خرید محصولات ضروری بخش خانه داری هتل که جز هزینه های مستقیم به شمار می رود، یکی از گزینه هایی است که با تغییر روش خرید آنها می توانید هزینه‌های سالانه هتل را کاهش دهید. در ادامه راهکارهای کاهش هزینه‌ها را به شما پیشنهاد داده‌ایم.

خرید محصولات با کیفیت هتلی

محصولات با کیفیت بخرید

در هنگام خرید وسایل هتل که می خواهید حداقل چندماه از آنها استفاده کنید، به کیفیت آنها توجه کنید. برخی از هتلداران ترجیح می دهند که برای خرید ملزوماتی همچون حوله هتلی، لحاف لایت هتلی، تشک هتلی و… از لوازم ارزان قیمت استفاده می‌کنند. اما این یک راه اقتصادی نیست. وسایل ارزان در کوتاه مدت هزینه کمی برای هتل خواهند داشت و ممکن است باعث خوشحالی شما از این خرید شوند. اما وقتی بعد از یک ماه دوباره مجبور به خرید شدید، آن وقت است که به خودتان می گویید ای کاش جنس با کیفیت تری را خریداری می‌کردیم!

به علاوه اینکه وسایلی مانند ملحفه هتلی، بالش هتلی، و تشک که در راحتی میهمانان نقش بسیار مهمی دارد، حتما باید از کیفیت و راحتی خوبی برخوردار می شود. نمی‌توان اعتبار هتل را فدای کاهش هزینه‌ها کرد. در مورد وسایلی همچون ملحفه و حوله که هرروز شسته می‌شوند، کیفیت بسیار مهم است. حوله و ملحفه‌های بی کیفیت با چندین بار شستن خراب شده و مجبورید آنها را تعویض کنید.

کیفیت را مورد توجه قرار دهید نه نام تجاری را !

در بعضی موارد هتلداران تنها به نام تجاری محصولاتی که خریداری می‌کنند، توجه می‌کنند. در نظر داشته باشید که همیشه یک نام تجاری از کیفیت خوبی برخوردار نیست. برخی تولیدکنندگان که به صورت تخصصی به تولید محصولات مختلف می‌پردازند، می توانند قیمت‌های بسیار مناسبی را ارائه دهند. می توانید از طریق مقایسه جزئیات محصولات بدون توجه به نام‌ها، تجهیزات و ملزومات هتلی بهتری تهیه نمایید. بنابراین در هنگام خرید وسایل چند بار مصرف به کیفیت آن توجه کنید.

محصولات بی‌کیفیت بخرید

در بالا راجع به محصولاتی صحبت کردیم که چند بار مصرف هستند و باید به کیفیت آنها توجه کرد. در مقابل آن برخی لوازم هتل هستند که یکبار مصرف بوده و توجه به کیفیت آنها ضرورتی ندارد. این وسایل تنها برای یک میهمان هستند و نباید به کیفیت آنها توجه زیادی کرد.  مانند لوازم تحریر، دمپایی یک بار مصرف، واکس کفش، کیسه های پلاستیکی و لوازم بهداشتی از جمله مسواک هتلی، شانه هتلی و … .

خریدهایتان را بصورت عمده انجام دهید

همانطور که می دانید خریدهای عمده قیمت کمتری نسبت به خریدهای جزیی دارند. در مورد وسایلی که پر مصرف هستند و خراب شدنی هم نیستند مانند حوله هتلی و ملحفه که مهمترین هزینه‌ها در بخش خانه داری است، سعی کنید که خرید آن ها را در حجم بیشتری انجام دهید. با یک عمده فروش مذاکره کرده و خریدهایتان را سازماندهی کنید. خرید عمده از یک فروشنده واحد در کاهش هزینه های سالانه موثر خواهد بود. ما در گروه رنوس تلاش می کنیم بهترین قیمت ها را به شما ارائه دهیم پس با ما در تماس باشید.

طرح استفاده مجدد از حوله را بگذارید

در اتاق هر میهمان یک پلاکارد یا نوشته قرار دهید و آن‌ها را به استفاده مجدد از حوله‌اش تشویق کنید. طبق گفته انجمن هتل‌های آمریکا، این ابتکار باعث می‌شود روزانه ۶٫۵ دلار صرفه جویی شده و مصرف آب و انرژی و هزینه‌های مربوط به آن و در نهایت هزینه‌های عملیاتی سالانه کاهش یابد. همچنین کمتر شسته شدن حوله‌ هتلی باعث طولانی‌تر شدن عمر حوله می‌شود. بهترین پیشنهاد اینست که از پیام‌های کمک به محیط زیست استفاده کنید. زیرا اکثر افراد نسبت به محیط زیست حساس بوده و حتما در این طرح شرکت خواهند کرد.

واگذار کردن بخش خانه داری

بخش خانه داری یکی از قسمت‌های پر هزینه در هتل است. خرید ملزومات آن از جمله پتو هتلی، تشک هتلی، حوله، ملحفه، خرید وسایل شستشو و همچنین استخدام کارمندان برای این بخش باعث پر هزینه شدن این بخش خواهد شد. یکی از پیشنهادات اینست که این قسمت را به طور کلی واگذار کنید. با واگذاری آن هر ماهه مبلغی ثابت را پرداخت می‌کنید و این باعث می‌شود که هزینه‌ها سالانه تان کاهش یابد.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم