لوگو رنوس

معیارهای خرید حوله هتلی

معیار خرید حوله هتلی
معیار خرید حوله هتلی خیلی مهم هستند چون انتخاب ما با مهمان ما تماس مستقیم دارد و حس در لحظه مهمان برای رفع خستگی به آن بستگی دارد. فرقی نمی کند که مدیر یک هتل دو ستاره یا هتل 5 ستاره باشید، قطعا انتخاب حوله مناسب برای هتل، از الویت های شماست. با در نظر گرفتن معیارهای خرید حوله هتلی، انتخاب راحتتر و سریع تری خواهید داشت

معیارهای خرید حوله هتلی

فرقی نمی کند که مدیر یک هتل دو ستاره یا هتل ۵ ستاره باشید، قطعا انتخاب حوله مناسب برای هتل، از الویت های شماست. با در نظر گرفتن معیارهای خرید حوله هتلی، انتخاب راحتتر و سریع تری خواهید داشت. فراموش نکنید علاوه بر اینکه بودجه هتل‌ها در این معیارها تاثیرگذار است، نباید از دکوراسیون هتل نیز غافل شد. همچنین رضایت میهمانان هتل از جمله مواردی ست که در هنگام انتخاب حوله هتل باید به آن توجه داشت. در اینجا بیشتر به  معیارهای خرید حوله های هتلی می پردازیم.

 

حوله هتلی

 

حوله های هتلی برای خدمات تکمیلی:

ممکن است هنگامی که به حوله هتلی فکر می‌کنید، صرفا پارچه‌های قابل شست‌وشو، حوله‌های دستی و حوله‌های استاندارد حمامی به ذهنتان ب‌رسد. حوله در هتل ها، مسافرخانه ها، متل ها، خوابگاه ها و … به عنوان خدمات تکمیلی به مسافران ارائه می شود تا از این طریق سفر راحت تری برای آنان فراهم شود. بنابراین برای تهیه‌ حوله‌ های هتل باید تمام نیازهای مشتریان خود را در نظر داشته باشید تا آنها اقامتی دلپذیر و راحت را در هتل شما تجربه کنند. هتلداران باید در انتخاب حوله هتلی دقت بالایی داشته باشند زیرا وقتی حوله هتلی تمیز و شیک و نرم باشد و پرز دهی نداشته باشد و آبگیری و بوی خوبی داشته باشد نشان می‌دهد هتل از کیفیت بالاتری در خدمات نظافت و بهداشت برخوردار است و به رضایت مشتریان خود اهمیت می‌دهد.

خرید حوله هتلی

 

انواع حوله های هتلی:

حوله های هتلی به خاطر گسترده بودن نیازهای مسافران در هتل در انواع بسیار مختلفی از جمله: تن پوش، استخری، بزرگسال و بچه گانه، پالتویی، حمامی، روتختی، دمپایی و… تولید می شوند. قبل از خرید حوله های هتلی باید با توجه به هتل خود، در انتخاب نوع حوله دقت کنید و در نظر بگیرید کدام یک از انواع حوله با بودجه و شراط هتلتان هم خوانی دارد. معمولا حوله حمام و حوله دستی در الویت هستند. حوله‌های دستی مناسب خشک کردن دست و صورت در ابعاد کوچک تولید می شوند. معمولا حوله های دستی یکی از انواع پرتقاضا در خانواده حوله های هتلی هستند. این نوع حوله از خوابگاه ها و مسافرخانه های کوچک گرفته تا بزرگ ترین هتل ها تقاضا دارد چرا که حوله های دستی چندین بار در روز برای همۀ مسافران با هر سنی که باشند کاربرد دارند. حوله‌های حمامی بزرگ نیز مناسب خشک کردن تمام بدن تهیه می شوند و در هتل های سه ستاره به بالا کاربرد دارند. حوله‌های تن پوش و استخری نیز حوله‌ها پالتویی با قدرت جذب آب بالا هستند. در هتل های از حوله‌های زیرپایی نیز استفاده می شود که از حوله‌های حمامی کوچک‌ترند و برای جلوگیری از ایجاد لغزش در حمام به‌کار می‌روند.

فروش حوله هتلی

نکات مهم در خرید حوله هتلی:

برای خرید حوله های هتلی باید به چند نکته توجه کرد که این نکات از مهم ترین معیارهای خرید حوله هتلی محسوب می شوند:

  • نخ حوله: مواد اولیه حوله نخ است که باید از پنبه مرغوب با تاب مطلوب تولید شده باشد. جنس نخ در میزان آبگیری حوله هتلی نقش مهمی دارد.
  • تراکم تاروپود در بافت حوله: تراکم غیر مطلوب در تاروپود حوله موجب می‌شود که بعد از شستشو از کیفیت آب گیری حوله کم شود .
  • وزن حوله هتلی: وزن حوله‌ها بسیار مهم است و نباید زیاد سنگین باشد تا مصرف کننده را اذیت نکند و نباید زیاد سبک باشد تا کیفیتش زود افت کند، حوله‌ها بسته به کاربردی که دارند وزن و جنس متفاوتی دارند. هر چه وزن حوله بیشتر باشد پرزهای بلندتر و قابلیت جذب آب بیشتری دارد،‌ البته وزن تا حدودی به جنس حوله هم بستگی دارد. وزن حوله‌ها با واحد GSM (گرم بر مترمربع) بیان می‌شود. حوله‌هایی که دارای GSM کمی هستند، نازک‌تر و سبک‌ترند.
  • قیمت حوله هتلی: علاوه بر اینکه کیفیت حوله مهم است باید به قیمت تمام شده آن نیز اهمیت داد. برای خرید حوله با کیفیت نیاز نیست حتما اجناس خارجی تهیه کنید. خوشبختانه در بین حوله‌های تولید ایران نیز، می توان اجناس با کیفیت و قیمت مناسب، خریداری کرد.

کیفیت حوله های هتلی را چطور بررسی کنیم؟

حوله‌های حمام فوق‌العاده نرم و با کیفیتی هم که در هتل‌ها استفاده می‌شوند از پنبه‌های استاندارد در گرم بالا تولید شده‌‌اند تا دوام و کارایی خوبی داشته باشند. حوله‌های پنبه‌ای-پلی‌استر (۸۶٪ پنبه و ۱۴٪ پلی استر نخ ریسی شده) برای استفاده‌های مکرر دوام بیشتری دارند. حوله‌هایی که با روش Zero Twist بافته می‌شوند تا ۳۰٪ از حوله‌های دیگر سبک‌ترند. در این حوله‌ها از پنبه کمتری استفاده شده، سریع ‌تر خشک می‌شوند و با محیط زیست هم سازگارند.

به‌طور کلی هرچه میزان پنبه در حوله بیشتر باشد قدرت جذب آن بالاتر است زیرا الیاف پنبه به ‌طور طبیعی می‌توانند تا ۲۵ برابر وزن‌شان مایعات را جذب کنند.

در حوله‌‌های مصارف روزمره از پنبه‌های استاندارد استفاده شده است. حوله‌های ۱۰۰٪ پنبه‌ای نرم‌‌تر و لطیف‌تر هستند و قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای دارند. اگر این حوله‌ها با مقدار کمی سیلک (ابریشم) ساخته شوند، برای استفاده‌های طولانی ‌مدت عالی هستند.

شستشوی حوله هتلی

اصول شست‌ وشوی حوله‌های هتلی:

معمولا همه میهمانان به برداشتن حوله‌های هتلی علاقمند نیستند پس باید اصول شست‌ وشوی حوله‌های هتلی برای حوله‌های باقیمانده را به درستی رعایت کرد. حوله‌ها به دلیل رطوبت، گرما، اکسیژن موجود بین الیاف و مواد مغذی حاصل از پوسته‌های بدن، محیط بسیار مناسبی برای رشد باکتری‌ها به شمار می‌روند. حوله‌ها هر چقدر که باکیفیت و بادوام باشند باید از آن‌ها در برابر اثرات منفی شست‌وشو، خشک کردن و فضای نگهداری مراقبت کنید. اگر چه هتل‌ها روش‌های مختلفی را برای شست ‌وشوی حوله‌ها به کار می‌گیرند اما در اینجا نکاتی برای شست ‌و شوی راحت‌ حوله‌ها پیشنهاد می‌کنیم:

  • قبل از افزودن مواد شیمیایی حوله را در زیر آب با فشار بالا قرار دهید.
  • هیچ گاه حوله‌ها را همراه با دیگر لباس‌ها در ماشین شستشو یا لاندری قرار ندهید.
  • همیشه دستورالعمل شستوشویی را که تولیدکنندگان به حوله می‌زنند را مطالعه کنید، زیرا دمای بالا ممکن است منجر به تغییر شکل حوله به خصوص حوله‌های تن پوش شود. معمولاحوله‌ها را با استفاده از مواد شوینده ملایم و در دمای ۳۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد می‌شویند. البته مواد شوینده جدیدی به بازار آمده که آنزیم های آن در دمای آب پایین نیز فعال می‌شود و به افزایش عمر حوله می‌افزاید.
  • هرگز استفاده از سفید کنند‌ه‌ها را برای شست‌ و شوی حوله‌ها استفاده نکنید، اما در صورت لزوم از سفید کننده‌هایی استفاده کنید که دارای کلر نباشند. در این صورت به حفظ کیفیت و ظاهر حوله کمک خواهید کرد.
  • پس از اتمام شست‌ و شو، حوله‌ها را از ماشین لباسشویی خارج کنید و برای خشک کردن از حرارت بالا استفاده کنید تا حوله عاری از وجود هر گونه میکروب شود.

هدیه حوله هتلی

هدیه حوله راهی برای بهتر کردن تجربه مشتری:

یکی از راه های افزایش اعتبارتان در بین میهمانان هتل، هدیه کردن از حوله هتلی است. حوله هتلی به این صورت است که هر هتلی برای خود، حوله‌هایی را برای کاربردهای مختلف سفارش می‌دهد که آرم و اسم هتل روی حوله بافته یا چاپ و یا گلدوزی می‌شود. علاوه بر بهداشت و نظافت یکی از موارد دیگری که اهمیت محصولات حوله‌ای که هتل را چندین برابر می‌کند این است که حوله‌ها جز وسیله‌هایی هستند که اغلب می‌توان در پایان اقامت در یک هتل آن‌ها را به یادگار برداشت. این موضوع باعث شده که با هر بار استفاده مجدد از آن حوله خاطرات خوش سفر دوباره برای مسافر تداعی شود. این امور دلایل محکمی هستند برای اینکه هتل‌ها در خرید و سفارش محصولات خود بهترین کیفیت را خواستار باشند تا هم میزان اهمیت آن‌ها به مشتریان را نشان دهد و همچنین دوام بیشتری داشته باشند. یکی از مهم ‌ترین مواردی که مسافرین آن را مرتبط با کیفیت هتل و هتلداری می‌دانند جنس حوله‌ها و ملافه‌هایی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم