لوگو رنوس

آشنایی با برج هلال ماه دبی

برج هلال دبی
وقتی شما به دبی پا بگذارید، این شهر را مملو از جاذبه ها و مناظر دیدنی خواهید دید. مشاهده سازه های شگفت انگیز و یا برج های دیدنی هر بیننده‌ای را شگفت زده خواهد کرد. یکی از چشم نوازترین ساختمان‌ها، برج هلال ماه شهر دبی است. این برج همانطور که از نامش هم پیداست به شکل هلال ماه ساخته شده است.

برج هلال ماه در قسمت شرقی پارک زابیل واقع شده است. این برج در 33 طبقه احداث و ساخته شده است که با موجب شده، برج هلال ماه به یکی از سازه های دیدنی در جهان تبدیل بشود. شهرداری دبی 2 هدف را از ساخت این پروژه دنبال می کرده است:

  1. هدف اول شروع پروژه، حفظ ارتباط دبی با جهان اسلام بوده است
  2. هدف دوم آن نیز به قدرت نمایی و نشان دادن سطح توانمندی های اقتصادی این شهر شگفت انگیز گفته شده است.

برج معروف هلال ماه دبی

امکانات برج هلال ماه در دبی

از امکاناتی که برای این سازه هلالی شکل در نظر گرفته شده است می توان از واحدهای مسکونی لوکس و مدرن، کتابخانه های مدرن مخصوص کودکان، انواع رستوران‌ها، سالن‌های کنفرانس، مدل‌های متنوعی از کافه و دیگر موارد اشاره کرد. اینکه شهر دبی توانسته است شهر بیابانی خود را در مدت کوتاهی به یکی از قطب های جهان تبدیل کند، کار بسیار بزرگی در کنار یک برنامه ریزی بوده است.

وقتی به شهر دبی سفر کنید، خواهید دید که این شهر با سازه‌های مدرن و البته زیبا، احاطه شده است که برج هلال ماه فقط یکی از آنهاست. ساخت این برج در حدود ۵ سال به طول انجامیده است.

موقعیت برج هلال ماه دبی

برج هلال ماه، به وسعت تقربی ۲۲۰ هزار متر مربع ساخته شده است. جهت اینکه این برج را بسازند، منطقه‌ای که قرار بود طرح در آن اجرا شود را به طور کامل پاکسازی کردند. شاید شنیدن آن برای شما هم جالب باشد اگر بدانید که برای ساخت این برج ۵۰ هزار نفر از ساکنین پارک زابیل، و چیزی حدود ۴۸ هزارنفر از کارگران منطقه بسیج شدند. گفته می شود که این برج، خط افقی دبی را قطع کرده است و یکی از مواردی که سبب بیشتر به چشم آمدن این برج شده است همین است. به همین دلیل گردشگران و مسافران زیادی برای دیدن این برج هلالی شکل به دبی سفر می کنند تا هر ساله شهر دبی شاهد افزایش فعالیت های علمی، تفریحی و فرهنگی خود باشد.

برج هلال ماه دبی را بشناسید

در تازه ترین رتبه بندی برج‌ها در جهان که همیشه نامی از برج های دبی دیده می شود، برج هلال ماه رتبه ۸۶ را به خود اختصاص داده است. با این همه اگر به دبی سفر می کنید، توصیه می کنیم حتماً از این برج که طراحی فوق العاده ای دارد، دیدن کنید. این پروژه در شرق پارک Za’abeel و شمال مرکز تجارت جهانی دبی نزدیک صحرای دبی در حال ساخت است.

آشنایی با برج هلال دبی

برج هلال ماه به دلیل سازه و شکل خاص و برجسته‌ای که دارد امروزه به یکی از زیبا‌ترین بناهای جهان و چشم نوازترین مناظر دبی تبدیل شده است. بعید است که شما نظیر این شاهکار معماری را در نقطه دیگری از کره زمین پیدا کنید. دبی بار دیگر با ساخت این برج توانسته است توانایی‌های خود را به رخ کشورهای دیگر بکشد و همگان را مجذوب خود کند. این بنا به شکل هلال ماه بسیار بزرگی ساخته شده است. گویی که هلال ماه از آسمان بر روی زمین افتاده است.

طراحی و ساخت برج هلال ماه دبی

مشخصات برج هلال ماه دبی

برج هلال ماه دبی با عظمت و شکوه خاصی که دارد از ۳۳ طبقه شامل واحدهای مسکونی و رستوران‌های بسیاری تشکیل شده است. بنابراین مساحت چند صد هکتار را به خود اختصاص داده است. گفته می‌شود حدود پنجاه هزار نفر از افراد منطقه برج و ۴۸۰۰۰ نفر کارگر برای شروع و اتمام این پروژه آستین‌های خود را بالا زده‌اند. طبق رتبه‌بندی‌های انجام شده جهانی برج هلال ماه دبی توانسته است جز ۱۰۰ برج برتر دنیا قرار بگیرد. جایگاه آن در این رتبه‌بندی ۸۶ است. با توجه به تمامی این تفسیرها و توصیف‌ها می‌توان متوجه شد که چرا این برج در بین توریست‌ها و گردشگران شهرت زیادی دارد. حتما شما هم در طول سفر خود از این برخ منحصر به فرد دیدن کنید. پیشنهاد می‌کنیم تا دوربین عکاسی خود را در این بازدید به همراه خود داشته باشید. چرا که می‌توانید با کمی خلاقیت عکس‌های بسیار جالب و خاصی را از سفر به دبی برای خود ثبت کنید و آن‌ها را در دنیای مجازی با دوستان و آشنایان خود در میان بگذارید.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم