لوگو رنوس

اقامتگاه بوم گردی شهرزاد یزد

اقامتگاه بوم گردی شهرزاد

اقامتگاه بوم گردی شهرزاد در بافت شهری و تاریخی شهر یزد واقع شده است. در این مطلب می‌خواهیم درباره اقامتگاه بوم گردی شهرزاد یزد و امکانات و اتاق‌های آن صحبت کنیم.

معرفی اقامتگاه بوم گردی شهرزاد

اقامتگاه بوم گردی شهرزاد یزد در بلوار بسیج واقع شده است و قدمتی 650 ساله دارد. اقامتگاه بوم گردی شهرزاد یک خانه نقلی زیبا در فاصله 2 کیلومتر امیرچخماق است که محیط باصفا و دوست داشتنی دارد. اقامتگاه بوم گردی شهرزاد یزد مربوط به دوره ایلخانیان، به صورت حیاط مرکزی و با معماری 4 ایوانی ساخته شده و از معدود بناهای تاریخی یزد می‌باشد که دارای چنین معماری است. با اقامت در این خانه قدیمی، لحظات به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. هرچند بوم گردی شهرزاد مانند دیگر خانه‌های سنتی یزد دارای حیاط بزرگ ، حوض آب و باغچه‌های متعدد نیست اما صاحب خوش ذوق خانه توانسته با استفاده از المان‌های بومی ، گلدان‌های زیبا و تخت‌های سنتی محیط دوست داشتنی را برای اقامت مسافران یزد فراهم آورده است. این خانه خشتی با حیاطی با صفا و چیدمان سنتی، دارای اتاق‌هایی به صورت مدرن با امکانات و تجهیزات مدرن کامل برای گردشگران است.

اقامتگاه سنتی شهرزاد

نکات و قوانین اقامتگاه شهرزاد

برخی ویژگی‌ها و قوانین این هتل در زیر آورده شده است:

  • درب اقامتگاه برای امنیتت مسافرین ساعت 11 شب بسته می‌شود و بعد از ساعت 1 بامداد پذیرش صورت نمی‌گیرد.
  • سیستم گرمایشی اقامتگاه شهرزاد شوفاز و سیستم خنک کننده آن کولر آبی می‌باشد .
  • تمام طول مسیر تا اقامتگاه آسفالت می‌باشد.
  • اقامتگاه فاقد پارکینگ اختصاصی است ولی گردشگران می‌توانند خودروی خود را در نزدیکی اقامتگاه با خیال آسوده پارک کنند(کنترل با دوربین مدار بسته).
  • اتاق‌ها به صورت تخت خواب می‌باشند و سرویس خواب برای اقامت شبانه فراهم است.
  • 7 اتاق اقامتی دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی و مابقی اتاق‌ها بدلیل حفظ معماری سنتی، فاقد سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی می باشد.
  • اقامت برای کودکان کمتر از 5 سال رایگان می باشد.
  • ساعت تحویل اتاق 14 و ساعت تخلیه آن 12 ظهر است.

امکانات اقامتگاه بوم گردی شهرزاد

اقامتگاه بوم گردی شهرزاد یزد با قدمت 650 ساله، در زمینی به مساحت 380 متر و زیربنای 270 متر مربع در 2 طبقه بنا شده و دارای 9 اتاق اقامتی می‌باشد. اقامتگاه بوم گردی شهرزاد یزد در مجموع 9 باب اتاق دارد و می‌تواند پذیرای 20 الی 25 مهمان باشد. امکانات موجود در اقامتگاه بوم گردی شهرزاد یزد شامل: سرویس خواب دونفره، سرویس خواب تک نفره، حمام عمومی، لباسشویی، اینترنت رایگان و نامحدود، کپسول آتش‌نشانی، سرویس بهداشتی ایرانی عمومی، فروشگاه صنایع‌دستی و سوغات، خدمات تهیه بلیط، خدمات خانه‌داری، خدمات تور، جعبه کمک‌های اولیه می‌باشد. از ویژگی‌های منحصر به فرد اقامتگاه بومگردی شهرزاد یزد می‌توان به موقعیت مکانی آن به دلیل نزدیکی به آب انبار رستم گیو و میدان امیر چخماق اشاره کرد که با چند دقیقه پیاده روی مهمانان می‌توانند این بناهای تاریخی را از نزدیک مشاهده نمایند. همچنین لازم به ذکر است که گروه تجهیزات هتلی رنوس تمامی منسوجات مورد نیاز این اقامتگاه سنتی را فراهم می‌کند.

اتاق اقامتگاه شهرزاد

اماکن نزدیک به اقامتگاه بوم گردی یزد

فاصله تا موزه آب یزد : 1500 متر
فاصله تا آتشکده یزد : 1700 متر
فاصله تا بازار و حمام خان : 2000 متر
فاصله تا مجموعه امیر چقماق : 2000 متر
فاصله تا برج لب خندق : 2.6 کیلومتر
فاصله تا آسیاب آبی کوشک نو : 2.8 کیلومتر
فاصله تا زندان اسکندر : 3.4 کیلومتر
فاصله تا باغ دولت آباد : 4.2 کیلومتر
فاصله تا دخمه زرتشتیان : 13 کیلومتر

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم