لوگو رنوس

هتل سنتی عتیق اصفهان

هتل سنتی عتیق

هتل سنتی عتیق از جمله خانه‌های سنتی و قدیمی ایرانی است که با تغییر کاربری به اقامتگاه سنتی زیبایی تبدیل شده است. در این نوشته می‌خواهیم درباره هتل سنتی عتیق اصفهان و امکانات این هتل سنتی صحبت کنیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

معرفی هتل سنتی عتیق

هتل سنتی عتیق مانند بسیاری از دیگر خانه‌های ایرانی از بخش‌های مختلفی مانند سرداب، بیرونی، شاه نشین، هشتی و غیره تشکیل شده است. نکته جالب در مورد خانه‌های ایرانی جدا کردن حریم خانواده از سایر قسمت‌ها است به طوری که خانه‌ها به دو بخش کلی بیرونی و اندرونی تقسیم می‌شدند تا بانوان و کودکان خانه فضایی مخصوص خود، پر از آرامش و آسایش را داشته باشند. هتل سنتی عتیق اصفهان ازخانه‌های قدیمی اصفهان است که از دوران قاجار به یادگار مانده است. این خانه درواقع محل اقامت یکی از خانواده‌های مرفه اصفهانی به نام نیلفروش زاده بود که از تجار معروف و شناخته شده اصفهان به شمار می رفت. این خانه سنتی با مساحتی حدود 1182 متر مربع در سال 1382 جزو آثار ملی درفهرست آثار ملی ایران ثبت شد و سال بعد یعنی در سال 1383 تا 1390 کارهای مرمت و بازسازی آن صورت گرفت. هتل سنتی عتیق پس از این مرمت‌ها و بازسازی‌ها کارهای تغییر کاربری خود را آغاز کرد. در این هتل سنتی از بهترین امکانات و تجهیزات هتل در اصفهان استفاده شده است.

اتاق‌های هتل سنتی عتیق

هتل سنتی عتیق در 3 طبقه واقع شده است و دارای 30 واحد اقامتی می‌باشد. در این هتل 2 اتاق یک تخته، 12 اتاق بصورت 2 تخته، 10 اتاق 3 تخته، 5 اتاق 4 تخته و یک سوئیت 4 تخته قاجار تعبیه شده که بطور کلی ظرفیت پذیرش و جانمایی 80 گردشگر با یکدیگر را دارددر اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل می‌توان اسباب و وسیله‌های چوبی را دید. در بخش بهار خواب نیمکت‌های چوبی با گلدان‌های شمعدانی قرار گرفته، در شاه نشین کنده کاری‌ها و ظریف‌کاری‌های خاص خانه حفظ شده است اما شاهکار هتل عتیق اصفهان را می‌توان در سوئیت قاجار با پنجره‌های سنتی رنگی دید که نه تنها اقامت را برای مهمانان خاطره انگیز می‌کند بلکه سوژه‌ای فوق العاده برای عکس‌های ایسنتاگرام و آلبوم خاطرات خواهد بود.

اتاق هتل سنتی عتیق

امکانات هتل سنتی عتیق

 

از اتاق‌ها و سوئیت‌های خاطره انگیز هتل که بگذریم، امکانات هتل عتیق در حدی است که مهمانان تمایلی به خروج از هتل نخواهند داشت. رستوران هتل که چیزی کم از زیبایی سوئیت‌های سنتی هتل ندارد، انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی را سرو می‌کند. پارکینگ رایگان هتل مهمانان را از پیدا کردن جای پارک مناسب بی نیاز کرده است. همچنین مهمانان هتل عتیق امکان اتصال به اینترنت را در لابی و اتاق‌ها خواهند داشت. از امکانات داخل اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل عتیق اصفهان می توان به یخچال، چای ساز، مینی بار( باهزینه)، صندوق امانات، تلویزیون، و روم سرویس اشاره کرد. هتل عتیق اصفهان فاقد استخر است اما امکانات و خدمات دیگری مانند خدمات باربری، تاکسی سرویس، ترانسفر رفت و برگشت( باهزینه)، خدمات تور، خدمات خانه داری و خدمات تهیه بلیط را به میهمانان خود ارائه می‌دهد. بد نیست بدانید ه هتل سنتی عتیق آسانسور نیز دارد و میهمانانی که استفاده از پله برای‌شان ناخوشایند است می‌توانند از آسانسور هتل استفاده کنند. هتل عتیق اصفهان از کادری مجرب و آموزش دیده برخوردار است و پذیرش آن به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و پذیرش مهمانان است.

فاصله هتل سنتی عتیق تا اماکن نزدیک هتل

فاصله هتل تا مسجد جامع عتیق: 0.6 کیلومتر
فاصله هتل تا مسجد امام: 3.1 کیلومتر
فاصله هتل تا میدان نقش جهان: 2.5 کیلومتر
فاصله هتل تا کاخ چهلستون: 3.3 کیلومتر
فاصله هتل تا منار جنبان: 10 کیلومتر
فاصله هتل تا حمام علیقلی آقا: 2.4 کیلومتر
فاصله هتل تا محله تاریخی جویباره: 1.1 کیلومتر
فاصله هتلتا خانه تاریخی کیانیپور( گیلانیان): 2.4 کیلومتر

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم