لوگو رنوس

نحوه برخورد با چالش های رایج در صنعت هتلداری

صنعت هتلداری

مسافرت و مهمان نوازی یک صنعت پرسود است که همیشه چیزهای جدیدی برای ارائه به مهمانان دارد. سال به سال این صنعت شاهد افزایش مسافران در سطح جهان است. چالش‌های مختلفی در راه است. ممکن است همه آنها منحصر به فرد نباشند، اما مطمئنا ارزش توجه را دارند. بنابراین، اگر شما نیز ناامید هستید و واقعاً می‌خواهید بر چالش‎‌ها غلبه کنید، در جای مناسبی هستید. این مطلب در مورد تمام چالش‌های رایج در صنعت هتلداری و راه حل‌های احتمالی آنها صحبت می‌کند.

چرا باید در مورد تمام چالش‌های صنعت هتلداری بدانید؟

اداره یک کسب و کار هتلداری یک راهپیمایی نیست. سطح ریسک درگیر بسیار زیاد است. بنابراین، هتلداران باید مراقب هر مانعی باشند که بر سر راه قرار می‌گیرد. تعداد زیادی از هتل‌ها در سراسر جهان تمایل دارند که بیشتر چالش‌ها را نادیده بگیرند. در نتیجه با عواقب جدی مواجه می‌شوند. اجازه بدهید یک حادثه را به اشتراک بگذارم. ملک فوق العاده بود و من عاشق اقامتم بودم. روز دوم اقامتم با مدیر هتل آشنا شدم و با هم گفتگو کردیم. و خیلی چیزها را شناختم. در ابتدا، به نظر نمی‌رسید مشکل بزرگی باشد، اما زمانی که آنها مجبور بودند کارهای خاصی را به صورت دستی انجام دهند، اختلافات افزایش یافت و در یک نقطه از کنترل خارج شد. حال، اگر هنوز فکر می‌کنید که لازم نیست بر هر چالشی تأکید کنید، این درست نیست. برای فعال نگه داشتن یک هتل؛ در واقع، رونق، بازرسی همه جانبه از تمام چالش‌های یک کسب و کار هتل.

هتل

چالش‌های رایج در صنعت هتلداری و راه حل‌های آنها

برای غلبه بر چالش‌ها به علم موشک نیاز ندارید. بلکه باید یک رویکرد استراتژیک داشته باشید. در طول سال‌ها، بسیاری از هتلداران نکات دردناک بسیاری را با ما در میان گذاشتند. بنابراین، در این بخش به چند موضوع و چالش‌های جهانی در صنعت هتلداری و راه حل‌های آنها می پردازیم.

  • استخدام و حفظ کارکنان: استخدام و نگهداری کارکنان همواره یکی از رایج ترین مشکلات در صنعت مهمان نوازی بوده است. هر هتلی به کارکنان باکیفیت در همه زمینه ها نیاز دارد. مدیریت، تعمیر و نگهداری، آشپزخانه، خانه داری یا میز جلو. فقدان مهارت در جوانان تحصیل کرده فارغ التحصیل از خانه های آموزشی نیز به عنوان یک چالش بزرگ در صنعت هتلداری ثابت شده است.                                                                                                                                                                                                                                                  راه حل: آموزش نیروی کار جدید به طور منظم تنها راه حل موجود است. حفظ کارکنان واجد شرایط، مستلزم به کارگیری چند تاکتیک است. به عنوان مثال، پرورش احساس تعلق (فرهنگ) و ارزش برای اعضای تیم، آنها را به شغل خود وابسته می کند و احساس مسئولیت را در ذهن آنها القا می کند.
  • تغییر در روند و پویایی بازاریابی: مسائل بازاریابی در صنعت هتلداری به امری عادی تبدیل شده است. تغییر در روند تبلیغات و بازاریابی اغلب مشکلاتی را برای هتلداران ایجاد می‌کند. همچنین، روش‌های بازاریابی سنتی در حال حاضر چندان مؤثر نیستند. بنابراین، برای کسانی که همیشه به روش‌های قدیمی پایبند بوده‌اند، درست کردن استراتژی یکی از بزرگترین چالش‌های صنعت مهمان‌نوازی است. بازاریابی آنلاین یک روش مطمئن است، اگرچه سال ها طول می کشد تا صاحبان هتل قدرت خود را تثبیت کنند. معاملات آنلاین توسط مهمانان واقعی رزرو می‌شود و معاملات عمده از قبل پرداخت می‌شود.                                                                                                                                                                                                       راه حل: تعامل با مهمانان خود در رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌های پیام رسانی و سایر منابع آنلاین می‌تواند معجزه کند و در عرض چند ماه به شما نتیجه دهد. اجرای استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال موثر راه حلی قوی برای چنین مسائلی در صنعت مهمان نوازی است. با هر تاکتیکی که به کار می‌برید، سازگار و صبور باشید. اجتناب ناپذیر است که با استراتژی‌های درست.
  • مسائل عملیاتی: چالش‌های عملیاتی بی شماری در صنعت هتلداری وجود دارد. اعم از مدیریت رزرواسیون، رسیدگی به مهمانان، انجام کلیه عملیات جلویی، حفظ نظافت در اتاق‌ها و محل‌های هتل و موارد دیگر. با این حال، بخش‌های هتل اغلب در انجام همه وظایف به طور هماهنگ شکست می خورند که منجر به هرج و مرج و نارضایتی مشتری می‌شود.                       راه حل: علاوه بر عملیات، مشکلات و راه حل‌های دفتر جلو به یک سیستم PMS هتل یکپارچه متصل است. هرچه سریعتر آن را بپذیرید، برای دارایی شما بهتر است. عملیات شما خودکار است و عملکردهای دپارتمان با PMS همگام می‌شوند زیرا ارتباطات را تا حد زیادی ساده می‌کند.
  • افزایش هزینه مواد مصرفی روزانه: تورم قیمت محصولات روزانه، خوراکی‌ها و سایر لوازم در چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است. در حالی که همه صنایع را تحت تاثیر قرار داده است، بخش بزرگی از مسائل و چالش‌های پیش روی صنعت گردشگری و هتلداری را به خود اختصاص می‌دهد.                                                                                                       راه حل: یک راه حل قابل مشاهده برای این امر، بررسی مداوم موجودی، کنترل موجودی و کاهش هدر رفت تا حد امکان است. اجرای استراتژی‌های مفید صرفه جویی در هزینه را در ملک خود در نظر بگیرید، که به شما در مدیریت هزینه‌های فزاینده کمک می کند.
  • هتل‌ها مبتنی بر داده نیستند: شما به خوبی می‌دانید که برخی از هتل‌ها برای تصمیم‌گیری تجاری به هیچ داده مطمئنی متکی نیستند. و به دلیل تصمیمات مبتنی بر فرضیات، بسیاری از هتل‌ها مجبور به تعطیلی در یک بازه زمانی کوتاه می‌شوند. به عنوان مثال، تصمیمات تجاری برای هزینه تبلیغات در OTA، فضای داخلی، نرخ اتاق و نوع اتاق بر اساس گزارش های آماری واقعی تصمیم گیری نمی‌شود.                                                                                                                                                                                                                        راه حل: برای مبارزه با یکی از چالش‌های برجسته در صنعت هتلداری، باید از نرم افزاری استفاده کنید که تمام بینش‎های تجاری را در اختیار شما قرار دهد. می‌تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه تجاری کمک کند و در هزینه‌های گزاف صرفه جویی کند. با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل کامل داده ها، حتی می‌توانید استراتژی‌های مدیریت درآمد مناسب را برای کسب درآمد بالاتر اعمال کنید.
  • جریان‌‎های نقدی نامنظم: یکی از چالش‌های مهم در صنعت هتلداری، تهدید اعتبار است. برخورد با طرف‌هایی که بعد از مدت 30، 60 و 90 روزه یا حتی بعد از آن پرداخت می‌کنند. در حالی که این نوع معاملات بزرگتر هستند، اما در طول بحران پول کمک چندانی نمی‌کنند. علاوه بر این، بسیاری از پرداخت‌ها به تأخیر می‌افتند یا بدهی بدی می‌گیرند.                                                راه حل: تغییر فروشندگان و تامین کنندگان را پس از یک مدت پرداخت طولانی در نظر بگیرید. یا با آنها معامله کنید تا پرداخت های سررسید خود را به صورت اقساطی و نه یکباره دریافت کنید. این باعث می شود قایق شما برای مدت طولانی تری حرکت کند. علاوه بر این، می‌توانید یک کمپین بازاریابی آنلاین برای جذب رزرو راه‌اندازی کنید، زیرا این استراتژی‌ها بازگشت سرمایه سریعی را فراهم می‌کنند. به این ترتیب در استخدام پرسنل اضافی برای جمع آوری پرداخت صرفه جویی می کنید و حتی می توانید قبض های خود را به موقع پرداخت کنید. به طور خلاصه، شما ذخیره نقدی کافی برای سرمایه در گردش دارید. و این بهترین کاری است که می توانید برای مقابله با چنین چالش های صنعت هتلداری انجام دهید.
  • مسائل خانه داری: نظافت از نیازهای اساسی هر مهمان است. در واقع، هنگام سفر نیز از شما درخواست یک اتاق هتل تمیز و مرتب می کنید. اکثر مهمانان هتل هر روز یک اتاق تمیز را به امکانات رایگان ترجیح می دهند. همچنین، اگر به آن فکر کنید، یک اتاق ناپاک و نامرتب نیز یکی از شکایات رایج مهمانان است. اما مواقعی وجود دارد که وفادار ماندن به این موضوع برای هتل ها کمی دشوار می شود. به هر حال، چالش‌های خانه‌داری مختلفی وجود دارد و برای مقابله با آن‌ها باید استراتژی‌هایی اتخاذ شود.                                                                                 راه حل: چالش‌های خانه داری هتل باید با استراتژی ها و فرآیندهای فکری موثر مدیریت شوند. فرآیند خانه داری باید از اتاق های تمیز و کثیف آگاه باشد و به طور مداوم از مناطق مشترک نگهداری کند (مخصوصاً پس از این همه گیری). این اقدامات را در وب سایت و رسانه های اجتماعی خود برجسته کنید تا اعتماد مهمانان خود را جلب کنید.

خانه داری

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم