لوگو رنوس

انواع موقعیت‌ها در هتل

مشاغل هتل

کار در صنعت هتلداری بسته به هتل و موقعیت شما در آنجا می‌تواند سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد. مشاغل زیادی برای انتخاب وجود دارد، اگرچه برای برخی از مشاغل باید مدرک، آموزش یا چندین سال تجربه داشته باشید. در حالی که بسیاری از مردم به کار در هتل‌ها یا استراحتگاه‌های لوکس بزرگ فکر می‌کنند، متل ها، تختخواب و صبحانه و بسیاری از کارفرمایان دیگر نیز وجود دارند. با این حال، در هر هتل، موقعیت‌های مشابه باید پر شود. معمولاً کارمندان مدیریت، کارکنان تعمیر و نگهداری، کارکنان آشپزخانه و انتظار (اگر هتل دارای رستوران باشد)، کارکنان خانه داری، کارمندان میز پذیرش، و کارکنانی که لوازم خریداری می‌کنند، کارهای حسابداری را انجام می‌دهند و پشتیبانی مشابهی ارائه می‌دهند، وجود دارند.در این مطلب انواع موقعیت‌ها در هتل صحبت می‌کنیم.

انواع مشاغل در هتل

به طور کلی دو نوع شغل اصلی هتل وجود دارد: خدمات مهمان و اداری و پشتیبانی. در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد هر یک از این انواع و برخی از مشاغل خاص مرتبط با هر دو دسته آورده شده است. همچنین لازم به ذکر است که این مطمئناً لیست کاملی از مشاغل نیست و فقط رایج ترین مشاغل در صنعت هتلداری.

خدمات مهمان/ سطح ورودی

کارمندان میز پذیرش: همانطور که از نام آن پیداست، این کارمندان بخش پذیرش را مدیریت می‌کنند که اولین جایی است که مهمانان هنگام ورود به هتل می‌روند. به عنوان یک کارمند میز پذیرش، باید رزرو مهمان را تأیید کنید. اگر مهمان رزرو نکرده باشد، باید در دسترس بودن اتاق را بررسی کنید.

کارمندان میز پذیرش

مشاغل دیگر هتل

فرآیند ورود مهمانان معمولاً شامل دریافت اطلاعات کارت اعتباری، دادن کارت عبور به مهمان برای ورود به اتاق و پاسخ به هر سؤالی است که مهمان دارد. کارمندان میز پذیرش نیز اغلب تماس‌های تلفنی می‌گیرند و رزرو می‌کنند. در برخی از هتل‌ها این یک شغل سطح ابتدایی است. در هتل‌های دیگر، قبل از اینکه واجد شرایط این موقعیت شوید، باید مدرک یا سال‌ها تجربه داشته باشید.

  • باربرها: به این کارمندان زنگوله نیز می‌گویند و در برخی هتل‌ها هنوز هم هستند. آنها معمولا لباس فرم می‌پوشند تا مهمانان متوجه شوند که کارمند هتل هستند. به محض ورود مهمان به میز پذیرش، باربر به مهمان کمک می‌کند تا چمدان خود را به اتاق برساند و مطمئن شود که اتاق برای مهمان قابل قبول است. اغلب از باربر در مورد سایر خدمات هتل سؤالاتی پرسیده می‌شود، بنابراین او باید از همه چیزهایی که هتل ارائه می‌دهد آگاه باشد. باربرها معمولا در هتل هایی با خدمات کامل استخدام می شوند نه متل‌ها.
  • دربان: در خدمات کامل و هتل‌های سطح بالا یا لوکس، دربان‌ها برای ارتباط با مهمانان در دسترس هستند. در صورتی که مهمان به خدمات خاصی مانند پرستار کودک نیاز داشته باشد، مهمان می‌تواند با دربان که هماهنگی اجرای این سرویس را بر عهده دارد، تماس بگیرد. سایر خدماتی که دربان‌ها به آنها کمک می‌کنند عبارتند از هماهنگی برای خشکشویی، خرید بلیط نمایش، و رزرو در رستوران های محلی. در برخی از هتل‎‌ها این یک شغل سطح ابتدایی است. در هتل های دیگر، قبل از اینکه واجد شرایط این موقعیت شوید، باید مدرک یا سال‌ها تجربه داشته باشید.
  • خانه داری: هیچ چیز در هتل بدتر از اتاق‌های کثیف یا یک منطقه ناپاک لابی نیست. هتل‌ها متکی به کارهای تکراری هستند و مهمانان معمولاً به هتلی که فکر می‌کنند کثیف است باز نمی‌گردند. وجود کارکنان خانه داری با کیفیت در محل، تمیزی هتل، تمیز بودن اتاق‌ها و بازگشت مهمانان را تضمین می‌کند. به عنوان یکی از اعضای خانه داری ممکن است مجبور شوید اتاق های مهمان را تمیز کنید، ملحفه هتلی و حوله هتلی را بشویید، لوازم بهداشتی استفاده شده را جایگزین کنید و سایر قسمت‌های هتل را تمیز کنید.
  • سرویس اتاق: اگر هتل مجهز به آشپزخانه باشد، اغلب سرویس اتاق ارائه می‌دهد. مهمانانی که می‌خواهند غذا بخورند اما نمی‌خواهند هتل را ترک کنند یا به رستوران هتل بروند (در صورت وجود) می‌توانند از منوی اتاق خود سفارش دهند. به عنوان یک کارمند سرویس اتاق، ممکن است سفارشات سرویس اتاق را دریافت کرده و سپس آنها را تحویل دهید.
  • پیشخدمت: اگر هتل رستوران دارد، به پیشخدمت و پیشخدمت نیز نیاز دارد. در یک هتل، معمولاً بیشترین وعده غذایی صبحانه است، بنابراین برای ساعات اولیه کار آماده باشید. وعده غذایی بعدی که اغلب سرو می شود شام است. شما باید سفارشات مهمانان را بپذیرید و غذاها را سرو کنید و مطمئن شوید که آنها همه چیز مورد نیاز خود را دارند. برخی از هتل‌ها به مهمانان اجازه می دهند تا صورتحساب اتاق خود را دریافت کنند، در حالی که برخی دیگر هزینه را دریافت می کنند. باید مطمئن شوید که صورتحساب غذا به جای درستی می‌رسد تا بتوان آن را پرداخت کرد.
  • کارکنان آشپزخانه: همانطور که از نام آن پیداست، به عنوان یک کارمند آشپزخانه ممکن است بسته به شغل خود مشغول آشپزی، شستن ظروف، تهیه سالاد، سفارش لوازم، برنامه ریزی منوها یا وظایف مشابه باشید. به عنوان یک کارمند اولیه آشپزخانه، به احتمال زیاد در حال تهیه غذا برای آشپزها یا سرآشپزهای ارشد هستید تا برای مهمانان بپزند.

اشپزخانه هتل

خدمات مهمان / موقعیت‌های پیشرفته تر

  • ناظر خدمات مهمان: شما به عنوان ناظر خدمات مهمان، ممکن است مسئول استخدام کارکنانی باشید که خدمات خانه داری، پرسنل میز پذیرش، هماهنگ کننده‌های رزرواسیون، یا دربان را ارائه می‌دهند. همه این وظایف به نوع هتلی که در آن کار می‌کنید و ساختار آن بستگی دارد. برخی از هتل‌های بزرگ دارای بخش‌های جداگانه خدمات مهمان هستند که در درجه اول به تلفن پاسخ می‌دهند و اطمینان حاصل می‌کنند که مهمانان آنچه را که نیاز دارند. در این نوع هتل شما بر آن بخش نظارت می‌کنید و مطمئن می‌شوید که کارکنان آن به خوبی کار می‌کنند.
  • سرپرست میز جلو: سرپرست میز جلو، کارکنان میز جلو را مدیریت می‌کند. ممکن است لازم باشد این کارگران را استخدام، اخراج یا تنبیه کنید. باید اطمینان حاصل کنید که از مشتریان به گرمی استقبال می‌شود و به طور موثر بررسی می‌شوند. ممکن است مجبور باشید آموزش بدهید، و همچنین ممکن است نیاز داشته باشید که کارگران را طوری برنامه ریزی کنید که میز پذیرش همیشه با تعداد مناسب کارگر در هر شیفت پر شود.
  • سرپرست خانه داری: اگر چندین سال به عنوان خانه دار کار کرده اید، ممکن است بتوانید به سمت سرپرست ارتقا پیدا کنید. در این موقعیت ممکن است شما مسئول استخدام خانه دار و آموزش آنها باشید. همچنین ممکن است لازم باشد کارگران را طوری برنامه ریزی کنید که همیشه تعداد مناسبی از کارگران در هر شیفت وجود داشته باشد.
  • مدیر آشپزخانه: معمولاً کارگران آشپزخانه زیادی وجود دارند و مدیر باید مسئول باشد تا مطمئن شود که عملیات آشپزخانه به خوبی پیش می رود. شما ممکن است مسئول استخدام کارمندان جدید آشپزخانه باشید و همچنین مطمئن شوید که آنها آموزش های مورد نیاز خود را دریافت می کنند. زمان‌بندی نیز ممکن است در حوزه مسئولیت شما قرار گیرد، به این معنی که باید مطمئن شوید افراد کافی برای پوشش هر شیفت برنامه‌ریزی شده‌اند.
  • مدیر رستوران: در حالی که مدیر آشپزخانه از عملیات آشپزخانه مراقبت می کند، مدیر رستوران بر خدمات مهمان در رستوران تمرکز می کند. او مطمئن می شود که از مهمانان به سرعت استقبال شود، در سریع ترین زمان ممکن بنشینند و بهترین خدمات و غذا را دریافت کنند. مدیر ممکن است مسئول استخدام سرورها، هاست ها و آموزش آنها باشد. او همچنین به شکایات مهمان رسیدگی خواهد کرد.
  • سرآشپز اجرایی: سرآشپز اجرایی منوی تمام وعده‌های غذایی را بر اساس خط مشی‌ها و دستورالعمل‌های هتل برنامه ریزی می‌کند. او مسئول نظارت بر سایر آشپزها، آشپزها و کارمندان مشابه آشپزخانه است. او همچنین ممکن است مسئول سفارش تمام غذا و حفظ بودجه باشد.

مشاغل اداری هتل

  • بازاریابی و تبلیغات: هماهنگ کننده بازاریابی و تبلیغات با توجه به بودجه بازاریابی و تبلیغات، وظیفه معرفی هتل را به جامعه از طریق کانال‌های تبلیغاتی مختلف بر عهده دارد. برخی از هتل‌ها تبلیغات زیادی انجام می‌دهند، در حالی که برخی دیگر بسیار کم. اکثر هتل‌هایی که یک شخص یا کارمند تبلیغاتی تمام وقت استخدام می‌کنند، تبلیغات و بازاریابی زیادی انجام می‌دهند.
  • حسابداری: کارکنان حسابداری وظیفه دارند اطمینان حاصل کنند که هتل تمام درآمدها و هزینه های خود را به درستی ثبت می کند، صورت حساب ها، مالیات ها و کارکنان خود را پرداخت می‌کند.

حسابداری هتل

  • خرید: کارمندان خرید به استفاده از اقلام مورد استفاده برای اداره هتل نگاه می‌کنند و مطمئن می‌شوند که مقدار زیادی از آن اقلام در انبار برای رفع نیازهای مهمانان وجود دارد. آنها کلید خرید موفق این است که به اندازه کافی موجودی داشته باشید که تمام نشود، اما نه آنقدر که برای سازمان هزینه بر باشد.
  • برنامه‌ریز رویداد: بسیاری از هتل‌ها دارای اتاق‌های کنفرانس، سالن‌های رقص، سالن‌های غذاخوری یا فضاهای دیگری هستند که برای رویدادهایی مانند عروسی، سمینار و مناسبت‌های مشابه به مشاغل و افراد اجاره می‌دهند. برنامه ریز با نماینده ای از شرکت یا شخص کار می کند تا مطمئن شود که همه چیز برای رویداد آماده است. برخی از هتل ها برای استفاده از برنامه ریز رویداد هزینه اضافی دریافت می‌کنند.
  • دستیار مدیر هتل: دستیار امور اداری را برای مدیر انجام می دهد و بر بسیاری از عملیات نظارت می کند و همچنین بسیاری از گزارش ها و بودجه های مورد استفاده هتل را تدوین و تهیه می کند. این به دستیار مدیر یک پایه محکم می دهد تا بتواند مدیر شود.
  • مدیر هتل: مدیر هتل معمولاً جایی است که “باک متوقف می‌شود”. او در نهایت مسئول تمام جنبه‌های اداره هتل است. اگر هتل کمتر از مهمان بازدید می‌کند، مدیر باید توضیح دهد که چه چیزی باعث این افت شده است و برنامه ای برای بازیابی درآمد داشته باشد. او همچنین سرپرستان یا مدیران دیگری نیز خواهد داشت که به او گزارش می‌دهند و باید با عملیات هتل آشنا باشد.

 

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم