لوگو رنوس

راهنمای خرید لحاف هتلی

کالای خواب هتلی
برای خرید یک لحاف مناسب برای هتل، مهمانسرا یا مرکز رفاهی لازم است جزئیات بیشتری را بدانید در این نوشته با هم همه چیز در مورد لحاف هتلی را بررسی میکنیم

در صنعت گردشگری و به خصوص اقامتی، همه به دنبال ارائه یک خواب خوب و استراحت کافی برای مهمان خودشان هستند. این خواب خوب می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی رضایت مهمان و نگرش مثبت او به مجموعه اقامتی که هتل، مجموعه رفاهی یا حتی هاستل‌ها باشد. پس اگر صاحب یا مدیر یک هتل یا مهمانسرا هستید و می‌خواهید تجربه بسیار خوبی برای مهمانان خود بسازید، فقط به دنبال ارائه یک شب بدون حاشیه برای مهمانان خود نباشید، بلکه به دنبال بالاترین سطح رضایت آنها بروید. خب! حالا در جای مناسبی هستید. ما می دانیم که خرید لحاف در صورتی که اطلاعات درستی ندارید می‌تواند گیج کننده باشد، بنابراین در اینجا راهنمای نهایی خرید بهترین لحاف برای شما آمده است:

لحاف چیست؟

لحاف یک نوع روانداز است که بیشتر ما را یاد زمستان و کرسی می‌اندازد. به صورت عادی لحاف شامل یک لایه میانی الیافی است و پارچه رویی که مانند غلاف دور لایه میانی پیچیده شده است. به زبان ساده‌تر، لحاف معمولاً از سه لایه استفاده می شود. این لایه ها به طور سنتی شامل روکش پارچه ای بافته شده، لایه ای از الیاف با استفاده از تکنیک‌های دوخت آماده می شود. این فرآیند دوختن یا ترکیب سه لایه با هم برای تقویت مواد است. الگوهای دوخت می‌توانند یک عنصر تزئینی باشند. یک تکه پارچه را می‌توان برای بالای لحاف (یک “لحاف پارچه ای کامل”) استفاده کرد، اما در بسیاری از موارد رویه از قطعات پارچه ای کوچکتر متصل به هم یا تکه تکه ایجاد می شود. طرح و رنگ این قطعات باعث ایجاد طرح می‌شود.

چه نوع الیافی برای لحاف بهتر است؟

از نظر علمی الیاف موجود در لحاف دمای بدن را در زمان بی‌حرکتی در حالت متعادل نگه می‌دارد. البته الیاف به کار برده شده درون لحاف ممکن است متنوع باشد با توجه به رنج قیمت ممکن است طبیعی یا مصنوعی باشند مثل انواع پر، پشم، پنبه و پلی استر باشد و پتوهایی که به عنوان لحاف مورد استفاده قرار می گیرند دارای اکریلیک و مینک هستند.

  • الیاف طبیعی
  • الیاف مصنوعی

الیاف طبیعی

الیاف طبیعی هم به دو دسته گیاهی و حیوانی تقسیم می‌شوند. الیاف گیاهی بیشتر از فراوری پنبه، کتان، بامبو و سایر گیاهان بدست می‌آید. حیوانی که شامل انواع پر و پشم حیوانات می‌شود.

الیاف‌های مصنوعی

هم متنوع هستن با توجه به نوع لحاف انتخاب می شوند در حال حاضر بیشتر لحاف‌های موجود دارای الیاف مصنوعی هستند. الیاف مصنوعی نیز میتواند دست اول (ویرجین) یا بازیافتی باشد. ما الیاف مصنوعی را به اسم پشم شیشه نیز می‌شناسیم. پر مصرف ترین نوع این الیاف را با نام هالو در لحاف‌ها استفاده می‌کنیم. اما دلیل اینکه این لحاف‌ها با وزن یکسان از لحاظ نرمی و لَخت بودن این همه با هم تفاوت دارند چیست؟ خب علاوه بر اینکه جنس مواد اولیه یکسان باشد، ضخامت رشته الیاف، میزان سیلیکون، طول رشته الیاف و … با هم تفاوت دارند.

بالاخره کدام نوع الیاف برای هتل بهتر است؟

به دلیل اینکه قیمت الیاف طبیعی بالاتر هستند و همینطور ممکن است حساسیت زا باشند بعلاوه طرفداران حقوق حیوانات نیز نسبت به تولید و استفاده از حیوانات حساسیت نشان می‌دهند، بهترین گزینه استفاده از لحاف‌های با الیاف مصنوعی هستند. البته از بهترین نوع آنها!

لحاف نازک یا ضخیم؟

ممکن است که حجم الیاف کم یا زیاد باشد، مثل لحاف بهاره که نازکتر است و الیاف کمتری دارد یا لحاف زمستانی که ضخیم تر و سنگین تر است. شما برای انتخاب لحاف مناسب باید اول به شرایط آب و هوایی منطقه خود توجه کنید. مثلا برای کیش که اغلب اوقات دمای هوا متوسط و گرم است، لحاف ضخیم گزینه مناسبی نیست. به همین دلیل در سواحل مدیترانه نیز از رواندازهایی شبیه حوله استفاده می‌کنند که ما ما در رنوس در حال کار روی بخش تامین این سبک محصولات هستیم. برعکس کیش شما برای تبریز که اغلب دمای هوا پایین است بهتر است از لحاف های ضخیم تر استفاده کنید تا گرمای مطلوب مورد نظر مهمان را تامین کرده باشید. اما جدا از متوسط دمایی، همه هتل‌ها دارای سیستم تهویه مطبوع هستند که در هوای گرم فضا را خنک و در سرما هوای گرم وارد فضا شده و دمای اتاق هتل بین 20 تا 25 درجه تعیین می‌شود. در این صورت یک لحاف با وزن متوسط می‌تواند بهترین گزینه باشد.

 

پارچه لحاف لایت

پارچه لحاف لایت به صورت عادی سفید است که می‌تواند از جنس‌های مختلفی از پارچه‌ها تولید شود. در واقع پارچه لحاف لایت از دوجهت در کیفیت لحاف انتخابی ما تاثیر گذار است:

  1. میزان لَختی لحاف
  2. جذب آب

خب هرچه لحاف لَخت‌تر باشد بهتر روی بدن قرار میگیرد و حس بهتری دارد و هرچه پارچه نرم و لطیف‌تر باشد در نتیجه لحاف نرم و لَخت‌تری خواهیم داشت. اغلب لحاف هتلی را با یکی از این 3 پارچه تولید می‌کنند:

  1. تترون: قیمت مناسب، دوام
  2. میکرو: لَختی و لطافت بالا
  3. پنبه‌ای: جذب آب و حس خوب

اگر می‌خواهید خیلی لوکس و عالی باشید لحاف با پارچه میکرو یا پنبه‌ای گزینه‌های بهتری هستند. اما اگر قیمت برای شما بسیار مهم است ما لحاف با پارچه تترون را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به هرحال شما روی لحاف قرار است کاور لحاف بکشید و در نهایت با الیاف یکسان، نتیجه پارچه‌های مختلف تفاوت چندانی نخواهد کرد.

دوخت لحاف هتلی

لحاف هتلی را معمولا با دستگاه‌های اتوماتیک می‌دوزند که به صورت رولی یا تکی این کار انجام می‌شود. همینطور لحاف میتواند مغذی دوزی و یا نوار دوزی شده باشد. توجه کنید که لحاف باید دارای قلاب درگوشه ها باشد که هنگام کاور کردن با کاور لحاف فیکس باشد.

 

لحاف میکروفایبر

حاوی الیاف بسیار ظریفی است که محکم با هم بدون هیچ فضای خالی بافته شده‌اند و در نتیجه خواب شب بسیار گرم‌تری ایجاد می‌شود.

این ساختار ، همراه با این واقعیت که وزن بسیار کمی دارند، لحاف میکرو الیاف را به گزینه‌ای عالی تبدیل می‌کند.عدم پر شدن طبیعی نیز این لحاف را برای افرادی که حساسیت دارند مناسب می‌کند.

لحاف‌پر

اکنون اجازه دهید به گران‌ترین نوع لحاف بپردازیم.

به عنوان لوکس‌ترین گزینه‌های لحاف در نظر گرفته می‌شود و مزایای بسیاری از آنها برای پشتیبانی از این امر وجود دارد.

با این حال ، این در قیمت منعکس می‌شود و آنها بسیار بالاتر از لحاف‌های پر شده مصنوعی هستند.

هنگام مقایسه اردک و غاز، خوشه‌های غاز معمولاً بزرگتر از خوشه‌های اردک است. این باعث می‌شود لحاف پرهای اردک کمی سنگین‌تر باشد زیرا به پر شدن بیشتری نیاز دارند.

اگر یک لحاف کمی سنگین‌تر را ترجیح می‌دهید یا نه، به ترجیح شخصی بستگی دارد.

لحاف‌های طبیعی پر از تنفس و راحت‌تر از لحاف‌های مصنوعی هستند که برچسب قیمت را توجیه می کند. ممکن است متوجه جهش جزئی دیگری شده باشید ، اما این به این دلیل است که یکی از با کیفیت ترین لحاف‌های موجود در بازار است.

بگذارید توضیح دهم که چرا لحاف پر و غاز سرمایه گذاری خوبی است.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، خوشه های پر غاز به طور کلی بزرگتر از پر اردک هستند، زیرا از پرندگان بزرگتر و بزرگتر می‌آیند. این بدان معناست که برای لحاف پر کردن کمتری لازم است و بسته به ترجیح شما سبک‌تر و راحت‌تر می شود. پرهای غاز می توانند هوای بیشتری را بین خود به دام بیندازند، که این امر یک خواب گرم و راحت را تضمین می‌کند.

با این حال، به دلیل پر شدن طبیعی این لحاف، آنها برای مبتلایان به آلرژی مناسب نیستند، بنابراین قطعاً هنگام خرید باید به این نکته توجه کرد.

اگر هنوز نگران برچسب قیمت بالا هستید ، لحاف هایی با پرکن طبیعی بسیار مقاوم تر هستند و دوام بیشتری نسبت به نمونه های مصنوعی دارند ، بنابراین آن را به عنوان یک سرمایه گذاری ببینید.

لحاف میکرو هتلی (پلی استر پنبه )

اگر به دنبال سهولت استفاده و صرفه جویی در وقت هستید (صادقانه بگویید ، چه کسی نیست؟) این ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. پلی استر پنبه به شما امکان می دهد از دوام پلی استر و نرمی پنبه استفاده کنید ، زیرا ترکیبی از هر دو است.

یکی از مزایای اصلی پلی استر پنبه ، و اینکه چرا گفتم در وقت شما صرفه جویی می کند این است که نیازی به اتو کردن ندارد. هنگام خرید عمده ، این می‌تواند یک مزیت عمده برای شما باشد ، زیرا اتو کردن ملافه می‌تواند بسیار وقت‌گیر باشد.

پلی استر پنبه  تنفس‌پذیر ، مقاوم در برابر پارگی و هنوز بسیار راحت است ، حتی اگر فقط ترکیبی از پنبه باشد.

کدام لحاف برای تابستان بهتر است؟

همه ما چرخه دائمی پرتاب و چرخش را تجربه کرده‌ایم ، یک پا داخل و یک پا بیرون ، و اگر شما هم مثل من هستید ، لحاف را به زمین می‌اندازید ، اما نیم ساعت بعد هنگامی که کمی سرد شود دوباره آن را  بلند می کنید.

لحاف لایت با ضخامت کم و سبک و پارچه ی پنبه بهترین گزینه برای فصول گرم سال هست .

کدام لحاف برای زمستان مناسب است؟

هنگامی که شما خیلی سرد هستید ، نمی‌توانید یک شب خوب بخوابید ، بنابراین لحاف با کیفیت خوب مهم است. وقتی صحبت از ماه‌های سردتر می‌شود ، ما حداقل 10.5 گرم را پیشنهاد می کنیم.

خواب در زمستان می تواند برای همه متفاوت باشد ، برخی هنوز در عین داشتن گرما ، گزینه سبک وزن می خواهند.

برای یک گزینه مصنوعی ، ما میکرو الیاف را پیشنهاد می کنیم. اگر طبیعی است که به دنبال آن هستید ، به دنبال پرهای غاز و پایین بروید ، زیرا آنها سبک ترین گزینه های وزنی هستند در حالی که هنوز گرمای نهایی را تضمین می کنند.

برای کسانی که ترجیح می دهند احساس امنیت بیشتری کنند و در لحاف خود پیچیده شده باشند ، لحاف میکرو هتلی توصیه ما است.

 

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم