لوگو رنوس

چطور ملحفه مناسب هتل را تشخیص دهیم؟(بخش اول)

انتخاب ملحفه هتلی
انتخاب یک ملحفه مناسب روی رضایت مهمانان هتل تاثیر زیادی دارد. اینکه ملحفه خوب چیست و چطور آن را انتخاب کنیم را در این رشته مطالب بررسی می‌کنیم

چطور ملحفه مناسب هتل را تشخیص دهیم؟

از مهم ترین مواردی که در هتلداری باید به آن دقت کرد، انتخاب ملحفه مناسب است. با انتخاب درست می توانید کیفیت خدمات خود را بالا ببرید و علاوه بر آن در هزینه‌ها صرفه جویی کنید و رضایت میهمانان خود را نیز جلب کنید. اما سوال این است که

“چطور ملحفه مناسب هتل را تشخیص دهیم؟”

در اینجا راه هایی برای تشخیص پارچه ملحفه هتلی با کیفیت، پبشنهاد می‌شود که با کمک آنها می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

ملحفه هتلی ساده

نحوه تشخیص جنس خوب پارچه ملحفه:

یکی از مواردی که در هنگام خرید ملحفه باید به آن دقت کرد، جنس های پارچه ملحفه است. جنس پارچه ملحفه ارتباط مستقیم با الیاف مصرف شده در تولید آن دارد. البته توجه داشته باشید که پارچه ملحفه خوب به کیفیت نخ مصرفی، تراکم بافت، یک دست بودن بافت، کیفیت چاپ و رنگ، میزان آبرفت پارچه، نوع تکمیل و لطافت بستگی دارد و تنها مربوط به نوع الیاف به کار برده نمی شود.  برای نحوه تشخیص جنس خوب پارچه ملحفه دو راه کار وجود دارد:

  • لمس پارچه: حس خوبی که در موقع لمس ملحفه به انسان دست دهد. لمس جنس های مختلف از یک پارچه به صورت تجربی و شناخت اندکی از الیاف و انواع آن می تواند کمک کننده باشد.
  • تراکم بافت ملحفه: جنس مرغوب ملحفه را می توان از تراکم بافت آن تشخیص داد.
  • شناخت انواع الیاف است: اگر قصد خرید عمده پارچه دارید، باید با انواع الیاف، مزایا و معایب هر کدام از آن ها آشنایی کامل داشته باشید. برای خرید ملحفه مناسب هتل، حتما از یک فرد وارد به الیاف پارچه ها، کمک بگیرید.
  • کیفیت چاپ یا رنگ ملحفه: جنس خوب پارچه ملحفه را می توان از کیفیت چاپ یا رنگ نیز تشخیص داد اما از آنجایی که در هتل ها بیشتر از ملحفه سفید استفاده می شود، کاربرد زیادی ندارد.

البته در اینجا هم می توانید تا حدودی با انواع الیاف ملافه آشنا شوید.

ابعاد ملحفه هتلی

الیاف پارچه‌های ملحفه:

کارخانجات بافندگی در تولید پارچه‌ها از انواع مختلف الیاف در تار و پود پارچه استفاده می‌کنند و در نهایت جنس‌های مختلفی پارچه  تولید می‌شود. پارچه ملحفه پنبه‌ای (صددرصد پنبه) بهترین نوع جنس ملحفه است. اصلی ترین ترکیبات الیاف در تولید پارچه ملحفه ای به شرح زیر است:

  • پنبه – پنبه
  • پنبه – پلی استر ویسکوز
  • فلامنت – پنبه
  • فلامنت – فلامنت
  • فلامنت – پلی استر
  • پلی استر پنبه – پلی استر پنبه
  • پلی استر ویسکوز – پلی استر ویسکوز
  • پلی استر پنبه – فلامنت
  • پلی استر ویسکوز – فلامنت

 

ملحفه هتلی

ملحفه‌های پرمصرف در هتل‌ها:

ملحفه سفید هتلی پرتقاضاترین ملحفه‌های نوع ساده هستند.  از اصلی‌ترین پارچه‌های ملحفه‌ای ساده انواع پارچه تترون، ترگال و کجراه و حتی ملحفه یکبار مصرف (پارچه اسپانباند یا بدون بافت) هستند که با بیش از ٧٠ رنگ ساده به عنوان روتختی، ملافه تشک و لحاف به خصوص برای مصارف هتل‌ها کاربرد دارند. در کل قیمت انواع پارچه ملحفه‌ای از یک جنس مشترک در نوع ساده از نوع ملافه طرح دار (چاپى) ارزان تر و به صرفه تر است. پارچه تترون ملحفه سفید در عرض های ٢ و ٣ متر، بیشترین فروش را در میان ملحفه‌های ساده دارند که با توجه به ضخامت قیمت خرید متفاوتی دارند. پارچه تترون ملحفه در رنگ های شیری، کرم قهوه‌ای، آبی، صورتی، قرمز خونی، زرد و بنفش در رتبه بعدی پر فروش‌ترین ها قرار دارند و انتخاب آنها به دکور هتل‌تان بستگی دارد. در انتخاب پارچه ملحفه هتلی،  معمولا از پارچه های ۴۰% پلي استر و ۶۰% از كتان استفاده می‌شود.

 

عرض انواع پارچه‌های ملحفه‌ای

اگر می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید، یکی از آسانترین راه ها انتخاب مناسب عرض انواع پارچه‌های ملحفه ای است. پارچه‌های ملحفه‌ای ساده و طرحدار در عرض‌های مختلفى تولید می‌شود که هر عرض مصرف خاص خود را دارد. در خرید عمده و خرده پارچه‌های ملحفه‌ای باید با توجه به کاربرد مورد نظر، عرض مناسب را انتخاب کرد. قیمت انواع پارچه‌های ملحفه‌ای حتی اگر از یک جنس باشند با توجه به عرض متفاوت است. عرض پارچه های ملحفه به شرح زیر است:

  • ملحفه عرض ٧۵ و با ۱۰۰ سانتیمتر: این دو عرض پارچه ملحفه، کمترین مصرف را دارند و توسط کارخانجات کمی تولید می شوند. بیشتر برای روکش تخت های یک نفره یا نوزاد به کار می روند و به ملحفه یک نفره شهرت دارند.
  • ملحفه عرض ١۵٠ سانتیمتر: پارچه تترون، ترگال و کج راه با عرض یک متر و نیم جزو پارچه های ملحفه ساده رنگی در این عرض هستند.
  • ملحفه عرض ۲۰۰ سانتیمتر: بیشترین مصرف پارچه ملحفه ای در عرض دو متر است. ملافه دو متر عرض از تمامی عرض ها پرفروش تر و پرکاربرد تر است. اکثر مشتری ها این عرض را برای خرید انتخاب می کنند. تترون ساده با عرض ١٨٠ سانتیمتر و ٢ متر نیز ملحفه ساده این بخش است.اکثر پارچه ملافه های عرض ٢ متر دارای جنس پلی استر پنبه با گرماژ ٢۴٠ گرم هستند.
  • ملحفه عرض ۲۴۰ سانتیمتر: برای ملافه ساده از تترون عرض ۲۴۰ سانتیمتر ساده در رنگبندی های مختلف به خصوص رنگ سفید استفاده می شود. پارچه کتان ملحفه ای بیشتر در این عرض تولید می شود.
  • ملحفه عرض ۲۵۰ سانتیمتر: این عرض نیز بیشتر برای ملحفه با جنس صددرصد پنبه در نظر گرفته می شود.
  • ملحفه عرض ۳۰۰ سانتیمتر: پارچه ملحفه ای با عرض دو متر و نود سانتیمتر و سه متر نیز برای روتختی های عریض مصرف می شوند. مدل طرح دار این عرض، اکثرا جنس پنبه‌ای و کتان دارد. تترون عرض سه متر نیز در دسته ملحفه‌های ساده این عرض قرار می گیرد.

اما یک راه دیگر نیز خرید ملحفه دوخته شده و آماده است. این روش نیز به دلیل استفاده از دوخت‌های صنعتی و هزینه پایین‌تر دستمزد دوخت امروز مورد توجه هتل‌ها قرار گرفته است. شما می توانید به راحتی و در سریعترین زمان ممکن ملحفه‌های مورد نیاز خود را از ما در گروه تجهیز و تامین هتلی رنوس خریداری کنید.

خب امیدواریم از بخش اول این مطلب بهره گرفته باشید. در روزهای آینده بخش دوم انتخاب ملحفه هتلی را برای شما منتشر خواهیم کرد. ما را در بهبود این مطالب با نظرات دقیق خود یاری کنید تا دیگران هم از آن بهرمند شوند.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم