لوگو رنوس

هتل لاله کندوان تبریز

هتل لاله کندوان تبریز

در کنار روستای کندوان در اطراف تبریز ساخت هتل بین المللی صخره‌ای لاله کندوان که سومین هتل صخره‌ای در دنیا می‌باشد شرایط حضور گردشگران خارجی و داخلی را در بهترین شکل فراهم نموده است. در این نوشته می‌خواهیم درباره هتل لاله کندوان تبریز و امکانات و موقعیت مکانی این هتل صحبت کنیم.

آشنایی با هتل لاله کندوان

هتل صخره‌ای لاله کندوان تبریز سومین هتل صخره‌ای جهان است در دل کوه احداث شده است. معماری منحصربفرد و موقعیت قرار گیری هتل صخره‌ای لاله کندوان باعث شده هتل تا این اندازه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار بگیرد و سالانه ده‌ها هزار نفر از آن بازدید کنند. روستای کندوان در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و آب و هوای آن هم ییلاقی است و در فصول گرم سال نیز، دمای هوا مطبوع و دلپذیر می‌باشد. این هتل در 60 كيلومتری شهر تبريز واقع گردیده است. هتل لاله از نخستين هتل بوتیک‌های كشور می‌باشد.

هتل لاله کندوان

 

تاریخچه هتل لاله کندوان

هتل لاله کندوان تبریز در سال 1386 افتتاح شده است. این هتل صخره‌ای بوده و تماما از سنگ است و بدلیل شرایط اقلیمی تفاوت‌هایی با دیگر هتل‌ها دارد که از مهم‌ترین این تفاوت‌ها نداشتن آسانسور و یا بالابر است. هتل لاله کندوان  دارای 40 باب اتاق سنگی (کرانه) به شکل‌ صخره‌ای و یا کله قندی است که تمامی امکانات یک هتل 5 ستاره را پوشش می‌دهند و دارای چشم اندازی به کوه و رودخانه هستند.

اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل لاله کندوان

از انواع اتاق های موجود در این هتل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتاق‌های دو تخته دبل: 1 تخت دو نفره به همراه 1 نفر ظرفیت اضافه
  • اتاق‌های دو تخته تویین: 2 تخت یک نفره
  • اتاق‌های دو تخته دبل با جکوزی: 1 تخت دو نفره به همراه 1 نفر ظرفیت اضافه
  • سوییت‌های چهار نفره با جکوزی: 2 تخت یک نفره و 1 تخت دو نفره به همراه 1 نفر ظرفیت اضافه
  • سوییت‌های رویال دو خوابه چهار نفره با جکوزی: 2 تخت یک نفره و 1 تخت دو نفره به همراه یک نفر ظرفیت اضافه
  • سوییت‌های امپریال پنج نفره: 3 تخت یک نفره و 1 تخت دو نفره به همراه 1 نفر ظرفیت اضافه

تمامی اتاق های این هتل دارای امکاناتی همچون موکت هتلی، یخچال، مبلمان نشیمن، دروار، آباژور، میز تحریر، چای‌ساز، رخت آویز، کمد لباس، تلفن، تلویزیون، حمام، مینی بار با هزینه، سیستم تهویه مطبوع، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی( شامل صابون هتلی، شامپو هتلی، خمیردندان هتلی و مسواک هتلی)، سیستم گرمایش و سرمایش، صندوق امانات، روم سرویس و اینترنت پرسرعت هستند.

اتاق هتل کندوان

امکانات هتل لاله کندوان

با توجه به موقعیت فوق‌العاده و خاص هتل لاله کندوان، این هتل در نگاه مسافران محبوبیت بسیاری دارد. یکی از امکانات فوق‌العاده هتل لاله کندوان آب لوله‌کشی شده آن از بهترین آب‌های معدنی ایران محسوب می‌شود که برای درمان بیماری‌های کلیوی بسیار مفید است. اتاق‌های (کرانه) هتل لاله کندوان مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی هستند که قطعا از این نظر مشکلی نخواهید داشت. از دیگر امکانات این هتل می‌توان به رستوران (سرو غذای محلی تبریز و ایرانی)، کافی‌شاپ، سفره‌خانه سنتی، سالن کنفرانس، سونا و جکوزی، اینترنت رایگان در اتاق‌ها، خشک‌شویی، صندوق امانات، پارکینگ و تاکسی‌سرویس اشاره داشت. رستوران هتل لاله با ظرفیت پذیرایی از 125 نفر در طبقات میانی قرار گرفته است و منویی باز و متنوع از انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی و سنتی را ارائه می‌دهد. هتل دارای پارکینگی به ظرفیت 16 خودرو نیز می‌باشد که در صورت به همراه داشتن وسیله نقلیه می‌توانید از آن استفاده کنید. از دیگر امکانات و خدمات هتل هم میتوان به خدمات CIP (تشریفات ویژه)، فضای سبز، ترانسفر رفت و برگشت با هزینه، اتاق تلفن، خدمات بیدار باش، سیستم تهویه مطبوع، چایخانه سنتی، کافی شاپ، خدمات باربری، خدمات خانه‌داری، تاکسی سرویس، خدمات تور، اتاق چمدان، سیستم اعلام حریق، خدمات تهیه بلیط، صندوق امانات، پذیرش 24 ساعته، لاندری (خشکشویی)، فروشگاه و آژانس مسافرتی اشاره کرد. با توجه به بافت صخره‌ای، هتل فاقد آسانسور و بالابر بوده و راه ارتباطی به هتل کاملا پلکانی است، بنابراین افرادی که مشکل پیاده‌روی دارند، باید حتما به این مساله توجه کنند. همچنین این هتل سعی دارد بهترین تجهیزات هتلی در تبریز را برای مسافران خودفراهم آورد.

هتل تبریز

اماکن نزدیک به هتل لاله کندوان

فاصله تا بام و تله کابین عون بن علی: 72 کیلومتر و 652 متر
فاصله تا برج خلعت پوشان: 62 کیلومتر و 682 متر
فاصله تا مجتمع تجاری لاله پارک تبریز: 69 کیلومتر و 725 متر
فاصله تا آسیاب خرابه: 204 کیلومتر و 644 متر
فاصله تا برج آتش نشانی: 59 کیلومتر و 23 متر
فاصله تا موزه ادبی شهریار: 54 کیلومتر و 829 متر
فاصله تا تالاب قوری گل: 100 کیلومتر و 854 متر

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم