لوگو رنوس

اقامتگاه بومگردی چیست؟

اقامتگاه بومگردی

اقامتگاه‎‌های بومگردی نوعی هتل هستند که در بسیاری از نقاط جهان، به ویژه در کشورهای مختلف آفریقایی یافت می شوند. آنها اغلب در مناطقی قرار دارند که طبیعت سرسبز زیادی در اطراف آنها وجود دارد. اقامتگاه‌های بومگردی دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. برای کسانی که به دنبال سفر به روشی پایدارتر هستند، یک اقامتگاه بوم گردی برای رزرو اقامتگاه برای یک سفر آینده گزینه بسیار خوبی است. در حالی که آنها گاهی اوقات گزینه گران تری هستند، اما این فاکتور بیشتر از یک هتل سنتی، سایر انواع اقامتگاه‌های تعطیلات برای محیط زیست است. یک اقامتگاه بومگردی از بسیاری جهات به جامعه محلی خود کمک می‌کند. این نوشته به این می‌پردازد که اقامتگاه بوم گردی چیست و چه چیزی آنها را از رقبای خود در صنعت متمایز می‌کند.

اقامتگاه‌های بومگردی از چه زمانی وجود داشته اند؟

اقامتگاه‌های بومگردی از دهه 1990 وجود داشته است. هتل‌های سبز نیز مدتی است که وجود داشته‌اند، اما یک اقامتگاه بوم‌گردی واقعاً چیزی بسیار متفاوت است. هتل‌های سبز هتل‌هایی هستند که متعهد شده‌اند که پایدارتر باشند. به عنوان مثال، آنها به شستشوی کمتر حوله می‌پردازند و از لامپ‌های کم مصرف استفاده می‌کنند. این هتل‌ها توالت‌های کم جریان نصب می‌کنند و سعی می‌کنند کمتر از محصولات پلاستیکی یا یکبار مصرف استفاده کنند. آنها با تامین کنندگان پایدارتری همکاری می‌کنند و به طور کلی تلاش می‌کنند تا در تجارت خود دوستدار محیط زیست باشند.

اقامتگاههای بومگردی

تعریف یک اقامتگاه بومگردی

به طور معمول و به طور سنتی، اقامتگاه‌های بوم گردی به دلیل موقعیت مکانی آنها معمولاً در جنگل‌ها یا مناطق سبز به ویژه نامگذاری می‌شوند. در حالی که ممکن است «هتل‌های سبز» (همانطور که در بالا توضیح داده شد) در شهرهای بزرگ پیدا کنید، اقامتگاه‌های بوم‌گردی مناسب معمولاً در مناطقی هستند که بیشتر بر طبیعت متمرکز هستند. اقامتگاه‌های بومگردی به ویژه در کاستاریکا، اندونزی و گامبیا رایج هستند. معمولاً آنها باید معیارهای زیر را داشته باشند:

  • وابستگی به محیط طبیعی
  • داشتن پایداری اکولوژیکی
  • سهم ثابت شده در حفاظت محلی
  • ارائه برنامه های آموزشی زیست محیطی
  • تلفیق ملاحظات فرهنگی
  • ارائه بازده اقتصادی به جامعه محلی

تعاریف هر کجا که می‌روید متفاوت است، اما به طور کلی یک اقامتگاه بوم گردی هتلی در یک منطقه نسبتاً روستایی است که به محیط اطراف خود و همچنین به آنها کمک می‌کند. اغلب آنها از منابع پایدار ساخته می‌شوند و بیشتر آنها از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند. این غذا ارگانیک و به صورت محلی رشد می‌کند، بنابراین برای کشاورزان منطقه شغل ایجاد می‌کند. به طور کلی، آنها دارایی‌هایی هستند که تلاش می‌کنند بهترین کار خود را توسط جامعه محلی و کره زمین انجام دهند.

اقامتگاه

اقامتگاه‌های بوم گردی چه ویژگی‌هایی دارند؟

البته همه اقامتگاه‌های بومگردی یکسان نیستند. با این حال، در مورد ویژگی‌هایی که اقامتگاه‌های بومگردی دارند، یک فرض اساسی وجود دارد. برخی از آنها را در زیر خواهید دید:

  1. آنها معمولا کوچک هستند و معمولاً کمتر از 30 اتاق دارند. این بدان معنی است که آنها همیشه تأثیر کمتری بر محیط زیست دارند.
  2. اقامتگاه‌های بومگردی را خواهید دید که در یک منطقه طبیعی یا در یک منطقه روستایی در فاصله کوتاهی از یک منطقه طبیعی قرار دارند. آنها معمولاً تحت تأثیر یک شهر، سر و صدا، ترافیک، مه دود یا آلودگی قرار نمی‌گیرند.
  3. اقامتگاه‌های اکو از سیستم‌هایی استفاده می‌کنند که از محیط زیست در برابر هر گونه آلودگی و تخریب محافظت می‌کنند.
  4. آنها اغلب از تاکتیک‌های صرفه جویی در انرژی و احتمالاً فناوری انرژی‌ای تجدیدپذیر استفاده می‌کنند.
  5. آنها اغلب از تاکتیک‌های صرفه جویی در انرژی و احتمالاً فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کنند.
  6. اقامتگاه‌های بوم گردی به اقتصاد محلی کمک خواهند کرد. آنها به نشان دادن این که اکوتوریسم روش بلندمدت پایدارتری برای کسب درآمد نسبت به تخریب یا تغییر زیستگاه‌های محلی برای دستاوردهای سرمایه داری کوتاه مدت است
  7. هدف اقامتگاه‌های بوم گردی استفاده از راهنمای طبیعت تفسیری است. اینها افرادی هستند که یا در زمینه زیست شناسی آموزش دیده اند یا دانش محلی قابل توجهی از زیستگاه دارند. آنها می‌توانند آموزش برای مهمانان و بازدیدکنندگان فراهم کنند.
  8. اقامتگاه‌های اکو افراد محلی را با دستمزد منصفانه آموزش می‌دهند و استخدام می‌کنند. این یکی از راه‌های اصلی بازپرداخت به جامعه است.

هدف اقامتگاه‌ها اطلاع رسانی به مهمانان، کارکنان و بازدیدکنندگان در مورد اهمیت و ارزش یک اکوسیستم سالم است. آنها نشان خواهند داد که چگونه می‌توان از منطقه بدون تأثیرگذاری به بهترین وجه لذت برد. اغلب، اقامتگاه‌های بوم گردی برنامه‌ها و فعالیت‌هایی را ارائه می‌دهند که به مهمانان اجازه می‌دهد روی زمین کار کنند و به جامعه محلی نیز کمک کنند. اقامتگاه‌های بومگردی مناسب را در بسیاری از کشورهای جهان خواهید یافت. همانطور که گفته شد، بسیاری از این کشورها گامبیا، کاستاریکا و اندونزی هستند. اینها همه کشورهای زیبایی هستند که در فهرست رای بسیاری از مردم قرار دارند.

اقامتگاه بومگردی

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم