لوگو رنوس

راه‌های افزایش طول عمر تشک هتلی

طول عمر تشک

با نگهداری صحیح و مراقبت از تشک هتلی، می‌توان سال‌ها شکل تشک را به خوبی حفظ کرد و از آن برای اتاق هتل‌ها استفاده نمود. در این نوشته می‌خواهیم درباره راه‌های افزایش طول عمر تشک هتلی صحبت کنیم.

تعریف تشک هتلی

تشک هتلی یا تشک خوشخواب هتلی، تشکی است که برروی سرویس خواب یا تخت باکس هتلی انداخته می‌شود. تشک‌هایی که در هتل استفاده می‌شود باید به دقت انتخاب و خریداری شوند زیرا که درگیر با سلایق زیاد مهمانان متنوع خود است. همچنین برای  یک هتلدار توقع دارد محصول به  نسبت گرانی مثل تشک برایش با دوام باشد. همچنین قیمت نیز عامل مهمی برای تصمیم گیری برای یک خرید است و خیلی طبیعی است که برندهای زیادی در زمینه تولید و عرضه تشک فعالیت می‌کنند اما همه آن‌ها فقط تشک تولید می‌کنند و ایده‌ای نسبت به هتل و آنچه نیاز واقعی یک هتل است ندارند. بنابراین وظیفه مسئول خرید این است که دنبال محصولی با معیارهای مورد نیاز هتل خود بگردد. همچنین برای افزایش طول عمر تشک هتل خود باید نکاتی را رعایت کرد که در ادامه به آن می‌پردازیم. این نکات و راه حل‌ها به شرح زیر می‌باشند.

1) محل قرارگیری تشک در تخت

مطمئن شوید که جای قرار گرفتن تشک مناسب است. ممکن است همیشه نیازی به خرید یک تختخواب یا تخت باکس همراه با خرید یک تشک جدید نباشد ولی باید مطمئن شوید که تشک به خوبی از تمامی جهات به صورت یکنواخت روی محفظه زیر خود قرار می‌گیرد. این موضوع کمک می‌کند که از سایش غیر یکنواخت تشک پیشگیری شود. به توصیه‌های نوشته شده روی برچسب تشک و شرایط ضمانت آن توجه کنید. جعبه‌های فنر عموما به همراه تشک‌های فنری مورد استفاده قرار می‌گیرند در حالی که مموری فوم‌ها و سایر تشک‌ها نیاز دارند که روی سطحی سفت و یکنواخت قرار بگیرند.

2) استفاده از محافظ تشک

از ابتدای استفاده از تشک هتلی، از محافظ تشک استفاده کنید. استفاده از محافظ تشک یکی از بهترین راه‌های افزایش دوام تشک است. یک محافظ تشک ضدآب با کیفیت بالا، از تشک شما در مقابل نشت مایعات یا حوادث و همچنین جذب گرد و غبار و خاک محافظت کرده و از نفوذ آلودگی به تشک شما پیشگیری می کند. به این ترتیب از تخریب مواد به کار رفته داخل تشک شما جلوگیری کرده و مانع از نفوذ چربی پوست و عرق افراد در حین خواب به تشک گردیده و از ایجاد آلرژی‌های ناشی از گرد و غبار پیشگیری می‌کند. هم چنین یک محافظ مناسب از تشک شما در مقابل ضربه‌ها مراقبت می‌کند.

استفاده از محافظ تشک

3) چرخاندن تشک

چرخاندن منظم تشک برای هر نوع تشکی صرف نظر از جنس و اندازه آن مفید است. برخی از تولیدکنندگان ادعا می‌کنند که نیازی به چرخاندن تشک نیست اما باید دانست که چرخاندن تشک از ایجاد نرمی و فشار یکنواخت بر یک ناحیه خاص از تشک پیشگیری می‌کند. بنابراین بهتر است هر 6 ماه یک بار تشک هتل خود را 180 درجه (از سر به پا) بچرخانید. این عمل به خصوص در دو سال اول استفاده از تشک که شکستگی‌های آن شکل می‌گیرد، بسیار حائز اهمیت است.

4) شستشوی منظم ملحفه‌های هتلی

در هنگام خواب، چربی و عرق بدن مهمانان به ملحفه هتلی و تشک منتقل می‌شوند، غذا خوردن در تختخواب نیز منجر به ریختن خرده‌های مواد غذایی روی تشک می‌گردد. تمامی این موارد می‌توانند به داخل لایه‌های تشک شما نفوذ کرده و منجر به ایجاد باکتری‌های مضر و بوی نامطبوع گردند. روکش و ملحفه‌های تشک باید بر حسب نحوه استفاده شما از تشک هر هفته یا نهایتا هر دو هفته یک بار شسته شوند. حتی با وجود استفاده از محافظ تشک هم، شستشوی ملحفه‌ها و تمیز نگه داشتن روکش و ملحفه تشک امری مهم است. محافظ تشک هم باید طبق توصیه‌های نوشته شده توسط تولید کننده در برچسب محافظ، حتما مورد شستشو قرار گیرند.

شستشوی ملحفه

5) تابش نور آفتاب بر روی تشک

هر چند وقت یک بار تشک هتلی را در معرض نور آفتاب قرار دهید. هر ماه یا هر دو ماه یک بار در یک روز خشک و آفتابی، پوشش تشک خود را برداشته و برای چند ساعت در معرض هوای آزاد و نور خورشید قرار دهید (اگر امکان وجود ساس در منطقه باشد تشک را از پوشش خارج نکنید واجازه دهید پوشش تشک مانع از ورود ساس به آن شود). این عمل رطوبت اضافی ایجاد شده توسط استفاده کننده از تشک و یا رطوبت هوا را از بین می‌برد و مانع از جذب و جمع شدن گرد و غبار در تشک می‌شود.

6) شستشوی تشک

به توصیه‌های تولیدکننده تشک در ارتباط با روش تمیز کردن تشک عمل کنید. برای حفظ سلامت محیط خواب، هر نوع تشکی نیاز به شستشوی منظم دارد. بسیاری از تولیدکنندگان روش‌هایی را برای پاک کردن لکه‌ها و تمیز کردن تشک ارائه می‌دهند اما اکثر تخت خواب‌ها باید با اتصال به شیر مکش از گرد و غبار پاک گردند. لکه‌ها می‌توانند با محلول آب و صابون پاک شوند اما قبل از استفاده از تخت باید کاملا خشک شوند. به هیچ عنوان از شوینده‌های شیمیایی قوی استفاده نکنید، این موارد می‌توانند منجر به فرو رفتن فوم و از بین رفتن یکپارچگی آن شوند. بسته به میزان خاک، آلرژی‌ها یا خصوصیات شخصی عمل مکش باید هر یک تا سه ماه یک بار انجام گردد.

شستشوی تشک

 

 

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم