لوگو رنوس

هتل‌های سنتی

هتل سنتی

همانطور که از نام آن پیداست، هتل‌های به سبک سنتی از سنت الهام گرفته شده اند. هتل‌های سنتی به‌جای پایبندی به طرحی واحد و خاص، ویژگی‌های چند سبک معماری تاریخی، عمدتاً سبک‌های معماری قرن هفدهم و هجدهم را با هم ترکیب می‌کنند. در این مطلب درباره هتل‌های سنتی صحبت می‌کنیم.

هتل به سبک سنتی چیست؟

هتل به سبک سنتی امروزه محبوب ترین سبک هتل به حساب می‌آید. این سبک ترکیبی از عناصر کلاسیک است که از هتل‌های گذشته با عناصر مدرن طراحی خانه بیرون کشیده شده است. عناصر متداول این سبک شامل پنجره‌های متقارن، خطوط سقف ساده و جزئیات متوسط ​​است. امکانات و تجهیزات هتلی هتل‌های سنتی در حد هتل‌های لوکس می‌باشد.

هتل های سنتی

تاریخچه هتل‌های به سبک سنتی

در بیشتر موارد، هتل‌های «سنتی» که در قرن بیستم ساخته شده‌اند، عناصر مختلفی از سبک‌های استعماری، خانه‌های کشاورزی و نئوکلاسیک را با هم ترکیب می‌کنند. همانطور که گفته شد، بسیاری از هتل‌های سنتی “مدرن” تفسیرهای معاصر از عناصر تاریخی را در خود جای می‌دهند. اگرچه این هتل‌ها هیچ پلان استانداردی ندارند، اما هتل‌های سنتی معمولاً به‌عنوان ساده، شیک و دلپذیر شناخته می‌شوند. از آنجایی که ظاهر ساده آنها تقریباً در هر مکانی یکپارچه با هم ترکیب می‌شود، هتل‌های سنتی را می‌توان در شهرها، حومه‌ها و مناطق روستایی یافت. مهم نیست کجا هستید، هتل‌های به سبک سنتی همیشه به نظر می‌رسند که در مکان مناسبی قرار دارند.

چه چیزی یک هتل را به سبک سنتی تبدیل می‌کند؟

طراحی هتل به سبک سنتی ترکیبی از ویژگی‌های یک یا چند سبک معماری تاریخی، عمدتاً سبک‌های قرن 17 و 18 است. حتی بدون یک سبک کاملاً مشخص، چیزهای خاصی وجود دارد که می‌توانید از پلان‌های یک هتل سنتی انتظار داشته باشید که اگر بگوییم «سنتی» هستند. این هتل‌ها همیشه دو طبقه دارند، با اتاق‌های نشیمن و غذاخوری مشخص در طبقه اول، اتاق‌خواب‌ها در طبقه دوم و زیرزمین پایین. نمای بیرونی یک هتل به سبک سنتی گرم و دلنشین است و ترکیب منحصر به فرد سبک های معماری تاریخی آن‌ها زیبایی آرام و کلاسیکی به آن ها می‌بخشد. خطوط بام ساده و محجوب هستند و تقریباً همیشه حداقل یک شیروانی در جلو دارند. پنجره‌ها می‌توانند از هر سبکی باشند، اما همیشه به طور متقارن در اطراف اتاق‌های هتل قرار دارند. برخی از هتل‌های سنتی دارای یک ایوان سرپوشیده بزرگ هستند که توسط ستون‌ها پشتیبانی می‌شود، اما اغلب، طراحی شامل یک ایوان جلویی کاربردی نخواهد بود. رایج ترین مصالحی که برای نمای بیرونی هتل‌های سنتی استفاده می شود سنگ، گچ و آجر است. اکثر هتل‌های سنتی قدیمی به طور کامل از آجر ساخته شده اند. جدیدترها ممکن است فقط برای نمای بیرونی، قاب بندی و ساخت هتل با مصالح ساختمانی امروزی از آجر استفاده کنند. همانطور که گفته شد، صاحبان خانه و معماران آزادند که از هر نوع سایدینگی که دوست دارند و در هر رنگی که می‌خواهند استفاده کنند. از آنجایی که هیچ دستورالعمل محکمی در مورد اندازه و شکل این هتل‌ها وجود ندارد، هتل‌های به سبک سنتی می‌توانند از هتل‌های اولیه ساده با ردپایی متوسط ​​تا هتل‌های بزرگ و لوکس با امکانات رفاهی پیشرفته و فضاهای تعریف شده برای نیازهای مدرن متغیر باشند. مانند دفاتر خانگی و سالن‌های ورزشی.

رایج ترین ویژگی های یک خانه به سبک سنتی عبارتند از:

  • خارجی: عناصر طراحی متفاوت تحت تأثیر معماری تاریخی، خطوط سقف ساده و تمیز، پیش امدگی لبه بام به طور متوسط، حداقل یک شیروانی رو به جلو، پنجره‌هایی با فاصله متقارن نمای بیرونی سنگ، گچ بری یا آجر
  • داخلی: چیدمان‌‎های کاربردی، سرسرا یا ورودی، فضاهای نشیمن و غذاخوری تعریف شده است.

داخل هتل سنتی

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم