لوگو رنوس

گام به گام تمیز کردن اتاق هتل

نظافت گام به گام اتاق هتل
در این مطلب به تشریح گام به گام تمیز کردن اتاق هتل می پردازیم که یک بخش مهمی از امور خانه داری در هتل است با ما در رنوس همراه باشید.

گام به گام تمیز کردن اتاق هتل

اگر کارکنان شما دقیقاً بدانند که از لحظه ورود به اتاق چه اقداماتی را باید انجام دهند، این امر به جلوگیری از فراموش شدن یا نادیده گرفتن هر چیزی کمک می‌کند. به همین دلیل ارائه چک لیست نظافتی که می‌توانند از آنها پیروی کنند، می‌تواند مفید باشد.

ما دو راهنمای گام به گام برای نظافت اتاق هتل گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید از آنها برای ایجاد چک لیست‌های سفارشی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید، اگر اتاق‌های مختلفی دارید باید برای هر یک چک لیست‌های متفاوتی تهیه کنید. به عنوان مثال اتاق‌های VIP نیازهای نظافت متفاوتی با اتاق اصلی شما دارد.

برای تمیز کردن عالی و پنج ستاره که باعث می‌شود مهمانان شما از استاندارد اتاق خود راضی باشند، خانه داران شما باید مراحل زیر را در هر اتاق خواب قبل از استقبال از مهمان جدید انجام دهند:

هوا را از اتاق خارج کنید:

باز کردن پنجره هتل در زمان نظافت

قبل از شروع، پنجره‌ها و درهای بالکن را باز کنید. این کار به ورود هوای تازه به اتاق کمک می‌کند و مانع از بوی هرگونه مواد شیمیایی تمیز کننده می‌شود. مسئول خانه داری باید هنگام نظافت در اصلی را باز بگذارد، این امر به تهویه کمک می‌کند.

تخت را بچسبانید:

ملحفه را بردارید و در سطل لباسشویی در سبد خانه نگهداری کنید. در زمان حضور مهمان در هتل، بنابه درخواست مهمان ملحفه‌ها تعویض می‌شوند و لازم نیست هروز آنها را تعویض کنیم. تنها کافیست تخت را مرتب کرده و در صورت جابه‌جایی تخت باکس و تشک هتل آنها را سرجایشان قرار داده و تخت را به دیوار بچسبانیم. به این سرویس “turn-down” برخی از هتل‌ها کارت می‌گذارند که مهمان می‌تواند روی تخت یا دستگیره درب قرار دهد و درخواست تعویض کامل ملحفه را بدهد.

زباله‌ها را خارج کنید:

سطل‌ها را خالی کرده و هرگونه زباله را از اتاق خارج کنید. آسترهای جدید را در سطل‌ها قرار دهید.
فنجان‌های استفاده شده را بردارید: هرگونه فنجان، لیوان یا ظروف مورد استفاده را برای وسایل تمیز عوض کنید و سرویس نوشیدنی‌های گرم (در صورت وجود) را تجدید کنید. مواردی که از مینی بار مصرف شده است را باید مورد توجه داشته باشید و طبق خط مشی هتل آنها را جایگزین کنید.

نظافت سطوح و گردگیری

سطوح را تمیز کنید:

همه سطوح را تمیز و ضدعفونی کنید. اگر وسایل مهمان بر سر راه شماست، هنگام کار آنها را با دقت به یک طرف منتقل کنید، و سپس آنها را مرتب تعویض کنید. فراموش نکنید که داخل قفسه‌ها یا کمد‌ها را نیز پاک کنید.

ضدعفونی کردن سطوح:

در زمان همه گیری (کووید 19) این بخش به نظافت سطوح اضافه شد. لازم است پس از خروج مهمان بعد از نظافت به ضدعفونی کردن با مواد مشخص شده در پروتکل‌ها اقدام کرد تا نسبت به جلوگیری از شیوع بیماری اقدامات لازم صورت پذیرد.

نظافت میز و صندلی هتل

 زدودن گرد و غبار:

همه سطوح را گردگیری کنید، از بالا شروع کرده و به سمت پایین حرکت کنید. گرد و غبار را از قسمت‌هایی که دسترسی به آنها دشوار است یا به راحتی از دست می‌دهید، مانند لوازم جانبی سبک، سر تخت، زیر تخت باکس هتلی، یا بالای کمد‌ها و قفسه‎‌ها را فراموش نکنید. اگر هتل شما دارای سقف بلند است، گردگیر تلسکوپی بازشو می‌تواند بسیار مفید باشد!

تمیز کردن کف:

با انجام این آخرین کار، با کثیف شدن مجدد آن در سایر مراحل نظافت، اطمینان حاصل می‌کنید که کار بیشتری برای خود ایجاد نمی‌کنید. کف‌های سنگ یا پارکت باید جارو شوند و تمیز شوند، در حالی که فرش‌ها باید جاروبرقی کشیده شوند، از گوشه داخلی شروع شده و به سمت در حرکت کنند.

خروج از اتاق:

لازم است پس از اتمام کارها یکبار دیگر مراحل را کنترل کرده، پنجره‌ها و درب بالکن بسته شوند و اگر وسایل مهمان جابه جا شده‌اند تا جای ممکن به حالت اول برگشت داده شوند.

 

ما در نوشته جداگانه‌ای به بررسی لوازم خانه داری هتل پرداخته‌ایم که می‌توانید از آن نیز استفاده کنید.

امیدواریم از مطالعه این مطلب بهره کافی گرفته باشید. خوشحال می‌شویم اگر براساس تجربه نکات دیگری نیز وجود دارند با ما و دیگر مخاطبان عزیز در بخش نظرها در میان بگذارید. همینطور می‌توانید این مطلب را با دوستان و دیگر همکاران خود به اشتراک بگذارید.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم