لوگو رنوس

اهمیت بازسازی هتل

نحوه بازسازی هتل

امروزه مشتریان به نوع امکانات، خدمات‌دهی و ظاهر هتل‌هایی که قصد اقامت در آن را دارند، توجه زیادی نشان می‌دهند. افرادی که در این مکان‌ها اقامت می‌کنند علاقه دارند تا اوقات خوشی را در هتل‌ها گذرانده و با توجه به هزینه‌ای که صرف این اقامت می‌کنند، بهترین استفاده را از امکانات آن داشته باشند. ازاین‌رو می‌توان گفت بازسازی هتل باید در اولویت برنامه‌های هتلداری قرار داشته باشد. در این مطلب می‌خواهیم درباره اهمیت بازسازی هتل و علت بازسازی هتل صحبت کنیم.

طراحی و بازسازی هتل

بازسازی هتل نخستین قدم جهت بهبود وضعیت رزرو اتاق‌های آن می‌باشد ، بنابراین با توجه به ساختار هتل می‌توان با یک بازسازی و دکوراسیون خوب ، جذب مسافران را دو چندان کرد. بسیاری از کسانی که صاحبان هتل می‌باشند تصور می‌کنند که اگر هتلی با تمام تجهیزات داشته باشند و آن را به شیوه‌های نوین بسازند هر زمان قادر به اداره‌ی آن می‌باشند، یا این که تغییری در بافت، ظاهر و نحوه‌ی اداره‌ی امور پیش نخواهد آمد . اما واقعیت این است همین طور که تکنولوژی در حال پیشرفت است و همه چیز درحال تغییر است، بافت هتل ها نیز به مرور فرسوده می‌شود. هر امارت یا بنایی در طول زمان نیاز بهبازسازی و مرمت پیدا می‌کند .
برای مرمت هتل خود می‌توانید هر ساله پولی را کنار بگذارید و وقتی متوجه شدید که باید فرسودگی‌ها و بافت‌های قدیمی را از بین ببرید، دست به کار شوید. این کار نه تنها باعث بالا رفتن درجه هتل می‌شود بلکه تعداد مشتریان شما را نیز می‌افزاید .
بهترین روش برای این که کاستی‌ها و عیوب هتل خود را بر طرف کنید، در واقع بازسازی و تغییر دکوراسیون هتل می‌باشد. یکی از مزایای اساسی هتل تضمین پایداری بقای هتل می‌باشد. برای این که یک بازسازی خوب داشته باشیم، علاوه بر توجه به سلیقه و زیبا ساختن فضای هتل باید تجهیزات در نظر گرفته شده نیز مقرون به صرفه باشد.

اصول بازساززی

علت بازسازی هتل

بازسازی هتل‌ها یکی از موارد کلیدی و ضروری در امر گردشگری در آن شهر محسوب می‌شود چرا که مردم از نقاط مختلف جهان به آنجا سفر می‌کنند پس آن شهر یک قطب مهم اقتصادی به شمار می‌آید و همینطور بیانگر فرهنگ آن شهر و کشور است. تصور کنید به شهری سفر نموده‌اید و هتل‌های شهر مخصوصا آن‌هایی که در خیابان‌های اصلی شهر واقع شده‌اند با ظاهری کهنه، پنجره‌های شکسته یا دیوارهای آسیب دیده باشند، آیا شما به عنوان یک مسافر حاضر به سکونت در آن هتل هستید حتی برای چند روز؟ پس در صورتی که شما دارای هتلی هستید که از لحاظ بنا و زیر ساخت مستحکم و مقاوم است می‌توانید با اصول بازسازی هتل خود و ایجاد تغییرات ظاهری، از یک ساختمان قدیمی و کهنه ساختمانی شیک بسازید.

بازسازی در هتل چه اهمیتی دارد؟

هنگامی که از اکثر هتل‌داران قدیمی می‌پرسند که چرا به هتل نمی‌رسید این جواب را می‌دهند که ساختمان قدیمی شده و هر ساله مبلغی را هزینه می‌کنیم اما درآمدمان کم است، اما مالکان این هتل‌ها به این نکته مهم توجه ندارند که علت مشتری کم آن‌ها، بی‌توجهی در نگهداری و عدم نوسازی تجهیزات است چرا که در محیط‌های قدیمی آن‌ها دلسرد شده‌اند و به همان میزان راندمان کاری آن‌ها نیز کاهش یافته است. همچنین بهترین روش برای کمبود هتل‌های موجود، بازسازی و بهبود هتل‌های فعلی است به طوری که با امکانات و خواسته‌های روز کشور مطابقت داشته باشد. چنانچه مالکان هتل‌های قدیمی با توجه به پیشرفت زمان پیش نروند و هزینه‌ای را برای تغییرات و پیشرفت هتل خود  صرف نکنند به تدریج مشتریان آن‌ها رو به کاهش می‌رود. مالکین هتل‌ها می‌توانند با برآورد کردن هزینه و تجزیه و تحلیل بودجه‌های مربوطه عملیات بازسازی هتل را به بهترین شکل انجام دهند. از آنجا که مدیرهای چنین هتل‌هایی با توجه به تجارب زیادشان در سرویس‌دهی همیشه به خوبی عمل می‌کنند با نوسازی هتل‌ها می‌توانند مشتریان بیشتری را برای خود بدست آورند و این یکی از رقابت برانگیزترین جوانب هتل‌داری محسوب می‌شود. باید دقت داشت که بازسازی و نوسازی هتل فقط شامل تغییرات ظاهری و ساختمانی هتل نمی‌شود بلکه از تجهیزات هتلی و تشکیلات هتل هم نباید غافل شد. در صورتی که هتل‌داران هزینه‌ای را به صورت دوره ای برای مرمت مجموعه لحاظ نکنند احتمال اینکه در آینده نزدیک از لیست هتل‌های محبوب خارج شوند زیاد است، زیرا هر ساختمانی به تدریج مستهلک می‌شود بنابراین به تمامی هتلداران توصیه می‌گردد که عملیات بازسازی و مرمت مجموعه خود را جدی بگیرند.

اصول طراحی هتل

ارکان مهم بازسازی هتل

مسافران هتل پس از انتخاب هتل در درجه اول به نظافت و پاکیزگی بخش‌های مختلف هتل توجه دارد و در مذحله دوم نورپردازی و رنگ‌هایی که در بخش‌های داخلی و خارجی هتل بکار رفته است توجه مشتری را جلب می‌کند. همین نکات کوچک اما کلیدی در بازسازی هتل، در تصمیم گیری مشتریان دخالت تاثیر گذار است و حتی ممکن است تمایل آن‌ها را برای سکونت بیشتر در آنجا افزایش دهد. این موارد توسط معمار بازسازی مورد توجه قرار می‌گیرد و با لحاظ قرار دادن این موارد پروسه مرمت و نوسازی را انجام می‌دهد.

نورپردازی نکته ضروری است که اگر درست و اصولی انجام گیرد در ارتقاء کیفیت چیدمان وسایل بسیار کمک کننده است و در غیر این صورت سبب پایین آمدن تاثیر بصری دکور می‌شود. به همین علت کارشناسان طراحی و دکوراسیون لابی، به نکات زیادی توجه می‌کنند، زیرا تاثیر گذارترین قسمت هتل در زمینه نورپردازی،بخش لابی هتل است. از دیگر قسمت‌ها که در هنگام بازسازی باید مورد توجه قرار گیرد دیوارهای هتل می‌باشد. همچنین  می‌توانید از طراحان خاص و کارشناسان جهت طراحی داخلی هتل کمک بگیرد تا بتوانید یک ترکیب و هماهنگی خاصی را بین قسمت‌های مختلف آن ایجاد نمایید. از طرف دیگر می‌توانید برای زیبا نمودن دیوارهای هتل از کاغذ دیواری، پوستر و یا رنگ استفاده کنید. همچنین نورپردازی و طراحی سقف نیز دارای تاثیر بسیار چشمگیری بر روی زیبایی هتل می‌باشد. استفاده از دکورهای چوبی جهت دکوراسیون از دیگر کارهای خلاقانه‌ایی است که امروزه می‌توان از آن جهت طراحی و بازسازی هتل های قدیمی استفاده کرد. این روش به طور قابل توجهی در جلب توجه مشتریان و مسافران دارای تاثیر بسیار زیادی است. تعویض کردن پنجره‌های قدیمی از دیگر اقداماتی است که در بازسازی هتل‌ها به آن پرداخته می‌شود. برای این کار باید پنچره‌های قدیمی و فرسوده را با پنجره‌های یو پی وی سی که در برابر سر و صدا عایق هستند را تعویض کنید. این کار به نوعی مانع از اتلاف انرژی شده و از ورود صدا به داخل اتاق‌ها جلوگیری می‌کند.

ارکان مهم بازسازی

 

اهداف بازسازی هتل

بازسازی هتل به دلایل زیر انجام می‌گیرد:

  • فزایش میزان اشتغال
  • همگام بودن با تجهیزات روز دنیا
  • افزایش ظرفیت هتل
  • رفع مشکلات قبلی
  • کم کردن نیروی بازسازی
  • سرویس‌دهی بهتر و بالا بردن راندمان کاری

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم