لوگو رنوس

ایده های طراحی اتاق هتل

اصول طراحی اتاق هتل

طراحی داخلی اتاق هتل برای بسیاری از افراد هنگام انتخاب هتل در اولویت قرار دارد. بسیاری از مسافران در سراسر جهان، زیبایی و جذابیت، لوکس بودن و زیبایی شناسی هتل‌‌ها و اتاق‌های آن را بخش مهمی از سفر خود می دانند. در این مطلب می‌خواهیم درباره انواع ایده‌های طراحی اتاق هتل و… بپردازیم.

طراحی داخلی اتاق هتل

اولین قدم در دست داشتن یک پالت رنگی و طراحی متناسب با موقعیت هتل و طراحی داخلی اتاق هتل است تا بتوانید ایده روشنی از روش طراحی داخلی خود داشته باشید. اگر هتلی در نزدیکی ساحل واقع شده است، طراحی داخلی اتاق هتل باید فضایی آرامش بخش به کمک ساحل ایجاد کند. همچنین می‌توانید هنگام طراحی داخلی از رنگ‌های آبی یا رنگ‌های طبیعی مربوط به زمین (مانند رنگ شن) استفاده کنید تا حال و هوای منطقه در طراحی داخلی اتاق هتل منعکس شود. مرحله دوم، انتخاب یک تنالیته رنگ مناسب برای سقف و کفپوش، برای مطابقت و ایجاد فضای مناسب هنگام طراحی داخلی اتاق هتل است. شما قطعاً نمی‌خواهید که فضای داخلی را با انتخاب رنگ نامناسب تاریک یا به اصطلاح خفه کنید. هرچه قدر ارتفاع سقف اتاق هتل بالاتر باشد، کفپوش یا موکت هتلی می‌تواند تیره‌تر باشد، اما هرچه ارتفاع سقف پایین‌تر باشد، موکت شما باید در رنگ روشن‌تر باشد. مرحله سوم از طراحی داخلی اتاق هتل، برنامه ریزی فضا است. طراحان داخلی باید درباره فعالیت‌ها و امکاناتی که قرار است در اتاق هتل قرار بگیرد، تصمیم بگیرند. مهم نیست که اتاق هتل چقدر بزرگ یا کوچک باشد، همیشه می‌توانید با بخش‌های اتاق هتل و مکان یابی امکانات آن، بازی کنید. از این امکانات می‌توان به اتاق خواب، محلی برای مطالعه، سرویس بهداشتی و حمام و بخش سرویس دهی (دستگاه مینی بار / قهوه) اشاره کرد. مهمترین راه توزیع این مناطق از طریق اتصال قسمت‌های مرتبط و قرار دادن آن‌ها در کنار یکدیگر است. تختخواب باید در نزدیکی حمام قرار داشته باشد و قسمت مطالعه باید در کنار میز باشد.

طراحی اتاق هتل

قدم چهارمی که باید در طراحی داخلی اتاق هتل دنبال شود، سرویس تختخواب و مبلمان است. شما باید یک تخت راحت با بالش‌های راحت روی آن قرار دهید. مبلمان نباید بسیار حجیم و ناراحت کننده باشد. پارچه‌ها و رنگ‌های مورد استفاده برای ملحفه و مبلمان، شخصیت و روح اتاق هتل را ایجاد می‌کند. برخورداری از انواع الگوهای ساده و مواد با رنگ‌های روشن، باعث می‌شود فضا از نظر بصری سبک‌تر و شاداب به نظر برسد.

 

نورپردازی در طراحی داخلی اتاق هتل

مرحله پنجم از طراحی داخلی، روشن کردن و نورپردازی طراحی داخلی اتاق هتل است. شما می‌توانید با قرار دادن وسایل و چراغ‌های روشنایی در اتاق، فضای داخلی را روشن کنید. در هر اتاق هتل، باید 3 سوئیچ نوری وجود داشته باشد که در کنار تخت و چراغ شب ایستاده در کنار هر میز، قرار دارند. از چراغ‌های حبابی، معمولا در حمام، و در منطقه آرایش، چراغ‌های ایستاده در بالای بخش رختکن و در منطقه دوش استفاده می‌شود. از چراغ‌های ضد آب برای جلوگیری از بروز مشکلات الکتریکی می‌توان استفاده کرد. در صورت امكان از نورهای ضعیف استفاده كنید تا نورپردازی حال و هوای خاصی را برای اتاق فراهم كند. علاوه بر این، مرحله ششم از طراحی داخلی اتاق هتل، استفاده از مبلمان چند منظوره برای اتاق هتل کوچکتر است. به عنوان مثال، اگر فضای کافی در اتاق وجود ندارد، می‌توانید از میزی به عنوان یک میز تلویزیون استفاده کنید. همچنین می‌توانید به جای تخت خواب و مبل از یک تخت خواب تاشو استفاده کنید تا کمی فضا در اتاق هتل خود، ذخیره کنید. در آخر، قدم هفتم، داشتن نور طبیعی در طراحی داخلی اتاق هتل است. هرچه پنجره بزرگ‌تر باشد، اتاق هتل جادارتر خواهد بود. داشتن پنجره در اتاق هتل، حس تازه‌ای به اتاق می‌بخشد و فضای بصری اتاق هتل را تقویت می‌کند. سرانجام، هشتمین و مهم‌ترین مرحله، نیامیختن سبک‌های مختلف با هم، در طراحی داخلی اتاق هتل است. هرچه طراحی داخلی ساده‌تر و مینیمال باشد، کاربران و مسافران هتل، آرام و راحت‌تر خواهند بود. داشتن طرح‌های ساده برای اتاق هتل باعث می‌شود تا فضای بصری برای مهمانان هتل سبک و مناسب باشد.

دکوراسیون اتاق هتل

یکی از رازهای موفقیت هتل‌ها استفاده از وسایل تزئینی در دکوراسیون داخلی اتاق است. با استفاده از وسایل تزئینی و چیدمان دقیق، می‌توانید روح تازه‌ای به اتاق‌های هتل دهید و این امر باعث بهتر شدن روحیه مهمان‌ها و ارتقاء سطح کیفی هتل خواهد شد. در این جا به چند تکنیک ساده اما کاربردی در بهتر نشان دادن فضای اتاق‌ها اشاره خواهیم کرد. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هتل اتاق خواب هتل می‌باشد، زیرا محل آسایش و آرامش مهمان شماست. تخت خواب را به عنوان مرکز توجه قرار دهید و از طرح‌ها و مدل‌هایی استفاده کنید که توجه همگان را به خود جلب کند. بهتر است از تشک‌های پر و نرم استفاده کنیدکه هم ظاهر زیبایی دارند، هم بسیار نرم و مناسب هستند. با استفاده از رنگ آبی می‌توانید آرامش اتاق را دوبرابر کنید. یکی از بهترین راه‌های تزئین اتاق خواب، استفاده از انواع لامپ‌ها است. انتخاب رنگ برای طراحی داخلی اتاق هتل نیز از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد و بهتر است شما از رنگ‌هایی را انتخاب نمایید که متضاد یا مکمل یکدیگر هستند. در صورت تمایل می‌توانید روی تخت خواب و مبلمان کوسن‌های رنگی قرار دهید و با پهن کردن قالیچه یا فرش رنگی در قسمتی از کفپوش اتاق بر زیبایی و صمیمت فضا بیفزایید. اگر فضای اتاق هتل بزرگ نیست بهتر است از ترکیب رنگ های روشن برای دیزاین داخلی آن استفاده نمایید تا اتاق بزرگ و دلبازتر به نظر برسد. برای تزیین دیوار اتاق هتل نیز می توانید از تابلوهای هنری و فانتزی استفاده نمایید همچنین برای تزیین اتاق بهتر است گل و گیاهان طبیعی را در قسمت مناسبی قرار دهید و استفاده از شمع‌های تزیینی نیز می‌توانند آرامش را به فضای اتاق هتل بیفزاید. پرده یکی دیگر از انواع وسایل تزیینی برای اتاق هتل محسوب می‌شود و شما نیازی به استفاده از پرده‌ها با پارچه‌های گران قیمت ندارید و می‌توانید به کمک پرده‌ها با پارچه‌های ارزان قیمت و طرح دار و رنگی فضای اتاق را به راحتی تزیین نمایید. نگهداری ماهی در آکواریوم خانگی در فضای اتاق هتل علاوه بر اینکه دارای جنبه تزیینی است به چیدمان اتاق جلوه می‌بخشد و روی روحیه و سلامت مهمانان می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد از این رو بهتر است در قسمتی از اتاق آکواریوم با ابعاد مناسبی را قرار دهید.

طراحی داخلی اتاق هتلها

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق هتل

اتاق هتل علاوه بر اینکه باید دارای دکوراسیونی خاص و شیک باشد بهتر است از فضایی آرامش بخش و کاربردی نیز برخوردار باشد تا مشتریان شما از فضای اتاق لذت کافی را ببرند. برای راحتی بیشتر مهمانان بهتر است در اتاق هتل عناصری نظیر پتو اضافی و تعدادی بالشتک را قرار دهید و علاوه بر این طراحی یک میز تحریر کاربردی و کوچک در قسمتی از اتاق هتل نیز می‌تواند ایده کاربردی و مناسبی باشد. تعریف فضای مناسب جهت نشستن و مطالعه و استراحت نیز در اتاق هتل از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد و شما می‌توانید در این قسمت از فضای هتل مبلمان و صندلی یا نیمکت و میزی مناسب را قرار دهید. قرار دادن تخت خواب در مکانی مناسب نیز دارای اهمیت زیادی می‌باشد و بهتر است شما تخت خواب را در فضایی مناسب قرار دهید تا مشتریان در هنگام خواب آرامش بیشتری داشته باشند توجه داشته باشید که برای تزیین تخت خواب می‌توانید از روتختی و کوسن‌ها با طرح و رنگی زیبا استفاده نمایید و بهتر است روتختی و ملحفه‌های روی تخت خواب را بعد از تحویل اتاق هتل توسط مهمانان به صورت مرتب عوض کنید تا تمیز باشند.

دکوراسیون اتاق هتل

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم