لوگو رنوس

خرید پارچه ملحفه هتلی

پارچه های ملحفه هتلی

اگر بخواهیم درباره پارچه در هتل‌ها صحبت کنیم، می‌توانیم از پارچه مبل، پرده و ملحفه هتل صحبت کنیم تا دستمال‌های نظافت به کار رفته در خانه داری هتل. در این مطلب می‌خواهیم درباره پارچه ملحفه هتلی و نکاتی که باید هنگام خرید این نوع پارچه ملحفه رعایت کرد، صحبت کنیم.

پارچه ملحفه هتلی چیست؟

پارچه ملحفه‌ها جزو 10 پارچه پرفروش در بازار هستند که در هتل‌ها به مقدار قابل توجهی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پارچه‌های ملحفه هتلی با جنس، الیاف و عرض‌های مختلفی تولید می‌شوند. همچنین دارای طرح‌های متنوع هستند که باب میل سلیقه مشتری طراحی می‌شوند.
از پارچه‌های ملحفه‌ای اصولا برای تولید روبالشی، رو تختی و پتو استفاده می‌شود. شما نیز بهتر است برای هتل از پارچه‌های ملحفه‌ای استفاده کنید. رنگ پارچه در هتل‌ها بهتر است سفید باشد زیرا هتل اقامتگاه عمومی به حساب می‌آید و سفید باب سلیقه عام می‌باشد. همچنین تنها پارچه‌ای که هتل‌ها ممکن است به صورت خام خریداری نمایند، پارچه سفید برای ملحفه هتلی است.

پارچه هتلی ملحفه

انواع الیاف بکاررفته در پارچه ملحفه هتلی

انواع الیافی که در پارچه ملحفه هتلی بکاررفته است عبارتند از:

  • پنبه: این نوع الیاف پرطرفدارترین نوع در مصارف هتلی به حساب می‌آید. از مزایای این نوع پارچه می‌توان به نرم و لطیف، نگهداری ساده، تنفس پذیری، مقاوم، ضد حساسیت و مقرون به صرفه بودن اشاره کرد. اگر به منسوجات پنبه ای کمی ابریشم اضافه شود عمر طولانی تری خواهند داشت.
  • پلی استر: این نوع الیاف ماندگاری و مقاومت بالا در برابر لکه ها دارند. این نوع پارچه برای استفاده لازم است با الیاف دیگر ترکیب شود.
  • ابریشم: این نوع الیاف به دلیل داشتن بافتی ظریف و لطیف و درخشان، ظاهری لوکس در اتاق هتل ایجاد می‌کند. نگهداری این نوع پارچه هتلی بیسیار دشوار است.امکان ایجاد آلرژی برای برخی افراد می‌کند. این نوع پارچه‌ها نسبت به بقیه انواع پارچه‌ها قیمت بالاتری دارند.
  • کتان: این نوع الیاف برای فصول گرم سال بکار می‌رود و برای هتل‌هایی است که در مناطق گرمسیر قرار دارند. اشکال این نوع الیاف این است که به سرعت چروک می‌شوند. شستن و اتو کردن دشوار و ایجاد فضای مرتب در اتاق هتل با منسوجاتی که به سرعت چروک می‌شود، دردسر زیادی دارد . بهترین روش استفاده از ترکیب الیاف کتان و پلی استر می‌باشد تا به خوبی شسته و اتو شود.
  • یکبارمصرف: اسپان باند یا پارچه بدون بافت معمولا از 40% پلی استر و 60%  کتان تولید می‌شود. این نوع پارچه ملحفه‌ها با کیفیت‌های گوناگونی تولید می‌شوند اما برای هتل‌ها گزینه خوبی نمی‌باشد. هزینه این نوع  پارچه ملحفه‌ها مقرون به صرفه نیست. پس اگر به فکر صرفه جویی در هزینه‌های هتل و جلب رضایت مشتریان هستید از ملحفه یکبار مصرف پرهیز کنید. البته می‌توانید تعدادی برای مهمانان وسواسی و یا در زمان همه گیری کرونا داشته باشید تا رضایت همه مهمان‌های هتل را بتوانید جلب کنید.
  • بامبو: این نوع از الیاف به دلیل گیاهی بودن سازگار با محیط زیست هستند و برای افرادی که حساسیت و آلرژی دارند، بسیار مناسب است . پارچه‌های بامبو معمولا برای بالا بردن سطح کیفیت با الیاف دیگر ترکیب می‌شوند . این محصول بسیار سبک ، لطیف و ابریشمی می‌باشد . ماندگاری منسوجات تولید شده از الیاف بامبو و ایجاد سطحی یکدست و مات در فضای اتاق از دیگر مزایای این محصول به شمار می‌آید.
  • فلانل: این نوع الیاف با ضربه زدن الیاف پنبه و پشم تولید می‌شود . الیاف فلانل به دلیل ساختار کرکی و لطیف برای تولید پتو هتلی بسیار مناسب است.

پارچه ملحفهه هتلی

تراکم نخ پارچه ملحفه

تراکم بافت پارچه ملحفه هتلی از طریق وزن یک متر طول در عرض آن به دست می‌آید . تراکم‌هایی که به طور معمول در هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. تراکم 120 تا 70: بسیار زیبا است و کاربردی عمومی دارد. برای هتل‌هایی که بودجه کمتری دارند و بیمارستان‌ها توصیه می‌شود.
  2. تراکم 200: این تراکم بیشتر مناسب فصول گرم سال و هتل‌هایی که در مناطق  گرمسیری قرار دارد، می‌باشد و از قیمت مناسبی برخوردار است.
  3. تراکم 400: استانداردترین و پرفروش ترین منسوجات هتلی با تراکم 400 هستند. این نوع تراکم نخ نرم و لطیف است، در هنگام لمس احساس خوبی ایجاد می‌کند و دوام زیادی دارد. در هتل‌های بین المللی این تراکم منسوجات، از محبوبیت زیادی برخوردار است.
  4. تراکم 600: کیفیت عالی، فرآیند بافت ویژه، زیبایی و لطافت این نوع از تراکم ، مناسب یک میزبانی یک هتل مجلل است.
  5. تراکم 700 تا 1000: بسیار با کیفیت و زیبا است و در اوج تراکم نخ‌ها قرار دارد.

نکاتی که در هنگام خرید پارچه ملحفه باید رعایت کرد

در هنگام خرید پارچه ملفحه هتلی باید به یک سری نکات توجه نمود تا بهترین کیفیت و بهترین جنس را خریداری نمایید و خریدتان رضایتبخش باشد. این نکات عبارتند از:

  • باید دارای وزن سبک باشند.
  • باید بهترین الیاف در آن بکار رفته باشد.
  • قیمت آن مقرون به صرفه برای مصارف هتلی باشد.
  • کیفیت رنگ و بافت آن در برابر شستشو مقاوم باشد یا به عبارتی ضدآبژاول باشد.
  • جنس آن به گونه ای باشد که پرز ندهد.
  • الیاف بکاررفته در آن ضدحساسیت و ضد آلرژی باشد.

پارچه ملحفه در هتل

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم