لوگو رنوس

بخش های اصلی در یک هتل

هتلی

به عنوان یک فرد خارجی وقتی به یک هتل نگاه می‌کنید، عملیات بسیار ساده به نظر می‌رسد، فروش اتاق‌ها و خدمات غذا و نوشیدنی و غیره. اما، در واقع، هتل یک عملیات بسیار پیچیده است که در آن چندین بخش کار می‌کنند، هماهنگ می‌کنند و برای یک آرامش تعامل دارند. عملیات روزانه برای اداره هتل به عنوان یک واحد عملکردی، چندین بخش در یک هتل وجود دارد که با هم کار و هماهنگی می‌کنند و بخش‌های اصلی هتل عبارتند از:

  • دپارتمان فرانت آفیس: این بخش وظایف مختلفی از جمله رزرواسیون، پذیرش، ثبت نام، اختصاص اتاق و تسویه قبوض مهمان مقیم را انجام می‌دهد و بخش جلویی به عنوان مرکز اعصاب هتل در نظر گرفته می‌شود. کارکنان بخش جلو از مهمانان استقبال می‌کنند، چمدان‌های آنها را حمل می‌کنند، به آنها کمک می‌کنند تا ثبت نام کنند، کلید اتاق و پست خود را به آنها می‌دهند، به سؤالات مربوط به فعالیت‌های هتل و اطراف آن پاسخ می‌دهند و در نهایت آنها را بررسی می‌کنند. در واقع، تنها تماس مستقیمی که بیشتر مهمانان با کارمندان هتل دارند، به غیر از رستوران‌ها، با کارکنان دفتر جلو است.
  • بخش خانه داری: بخش خانه داری مسئول تمیزی، نگهداری و نگهداری زیبایی از اتاق‌ها، فضاهای عمومی، کالای خواب هتلی نظیر ملحفه هتلی، قسمت‌های پشتی و محیط اطراف یک هتل و مراقبت و نگهداری بی نقص از تمام اتاق‌های مهمان و فضاهای عمومی در همه حال است. کارکنانی که در بخش‌های خانه داری سرآمد هستند، به جزئیات توجه دارند و به آموزش، توسعه و انگیزه گروه متنوعی از کارکنان با استعداد متعهد هستند. این خدمات و تمیزی است که واقعاً روی مهمانان ما تأثیر می‌گذارد و تعیین می‌کند که آیا آنها برمی‌گردند و همچنین هتل را به دیگران توصیه می‌کنند.

خانه داری

  • بخش خدمات غذا و نوشیدنی: این بخش از خدمات غذا و نوشیدنی به مهمانان مراقبت می‌کند. غذایی که در آشپزخانه درست می‌شود و نوشیدنی‌هایی که در بار برای مشتریان (مهمان) در محل غذا و نوشیدنی تهیه می‌شود. برخی از نمونه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی و نوشیدنی عبارتند از: رستوران‌ها، کافه‌ها، هتل‌ها، خطوط هوایی، کشتی‌های کروز، قطارها، شرکت‌ها، مدارس، کالج‌ها، بیمارستان‌ها، زندان‌ها، غذای آماده و غیره.
  • بخش تولید آشپزخانه یا مواد غذایی: تمام غذاها و نوشیدنی‌هایی که برای مهمان هتل سرو می‌شود در آشپزخانه تهیه می‌شود. آماده سازی آشپزی به عنوان یک هنر و علم در آشپزخانه مدرن، به چیزی بیش از آگاهی از غذای در حال تهیه و روش‌های تهیه آن نیاز دارد. از طریق آگاهی از مهارت‌های اولیه، اصطلاحات و قوانین آشپزخانه است که هدف نهایی، آماده سازی و خدمات با کیفیت در آشپزخانه هتل به دست می‌آید.
  • بخش مهندسی و نگهداری: بخش مهندسی مسئولیت تعمیر و نگهداری کارخانه و ماشین آلات، تصفیه و توزیع آب، دیگ‌ها و گرمایش آب، تصفیه فاضلاب، روشنایی محوطه بیرونی و مشاع، فواره ها و آبنماها و غیره را بر عهده دارد و همچنین مراقبت از کلیه تجهیزات را بر عهده دارد. مبلمان و وسایل نصب شده در هتل.
  • بخش حساب و اعتبار: این بخش کلیه تراکنش‌های مالی را انجام می‌دهد. دپارتمان‌های حسابداری معمولاً وظایف مهم مختلفی را انجام می‌دهند. چنین وظایفی اغلب شامل صورتحساب مشتریان، نظارت و جمع آوری حساب‌های دریافتنی، تطبیق حساب‌ها، پردازش مطالبات پرداختنی، ادغام چند واحد تجاری تحت مالکیت مشترک، بودجه بندی، گزارش مالی دوره ای و همچنین تجزیه و تحلیل مالی است. همچنین ایجاد کنترل‌های داخلی کافی برای کلیه فرآیندهای تجاری (برای جلوگیری از سرقت/اختلاس دارایی‌ها)، رسیدگی به حسابرسی‌های خارجی و معامله با بانک‌ها به منظور تأمین مالی رایج است. مالیات ها گاهی اوقات توسط دپارتمان‌های حسابداری در خانه انجام می‌شود، اما این کار اغلب با حسابداران مالیاتی خارج از قرارداد انجام می‌شود.
  • بخش امنیت: بخش امنیت یک هتل مسئولیت امنیت کلی ساختمان هتل، مهمانان داخلی، بازدیدکنندگان، کاربران روزانه و کارکنان هتل و همچنین وسایل آنها را بر عهده دارد.
  • بخش منابع انسانی: بخش منابع انسانی مسئول اکتساب، استفاده، آموزش و توسعه منابع انسانی هتل است. نقش بخش منابع انسانی نیز با اداره یک سیستم عدالت داخلی بی طرفانه است که شفافیت و باز بودن ارتباطات سازمانی را ارتقا می‌دهد. بخش منابع انسانی همچنین به عنوان صدای مترقی در یک سیستم مشترک عمل می‌کند و تلاش می‌کند تا رقابت را در شرایط خدمت به کارکنان تضمین کند.
  • بخش فروش و بازاریابی: نقش عمده بخش فروش و بازاریابی، راه اندازی کسب و کار است و همچنین افزایش فروش محصولات و خدمات هتل، وظیفه اصلی این بخش است.
  • بخش خرید: بخش خرید مسئول تهیه موجودی تمام بخش‌های یک هتل است.
  • فناوری اطلاعات (IT):  سیستم‌ها بخش فناوری اطلاعات مسئولیت پشتیبانی روزانه از کلیه سیستم‌های فناوری اطلاعات، سیستم‌های تجاری، سیستم‌های اداری، شبکه‌های کامپیوتری و سیستم‌های تلفن را در سراسر هتل/توسعه بر عهده دارد. علاوه بر این، مسئول مسائل، محصولات و خدمات فناوری اطلاعات در ملک است. آموزش کاربر و پشتیبانی از کلیه سیستم‌های دارایی/سایت، بهبود شبکه، پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری و غیره را ارائه می‌دهد.

ای تی

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم