لوگو رنوس

بهترین استراتژی کاهش هزینه های عملیاتی هتل

کاهش هزینه های عملیاتی

افزایش هزینه‌های عملیاتی هتل می‌تواند به طور قابل توجهی بر درآمد شما تأثیر بگذارد. بنابراین، مدیریت هزینه‌ها برای تضمین سلامت مالی بلندمدت و بهبود موفقیت هتل شما بسیار مهم است. اگر ملک شما در حال از دست دادن مقدار زیادی پول از طریق هزینه‌های قابل اجتناب است، باید اقدامات پیشگیرانه ای برای کنترل هزینه‌ها انجام دهید. بیشتر هتل‌های موفق هزینه‌های عملیاتی را پیگیری می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که هزینه‌ها با درآمدزایی مرتبط است. از آنجایی که کسب و کارها به دنبال به حداکثر رساندن سود هستند، باید هزینه‌های عملیاتی را برای افزایش درآمد بهینه کنند. کاهش هزینه‌ها مناسب ترین راه حل برای افزایش سودآوری است. با این حال، کاهش بیش از حد هزینه‌ می‌تواند بهره وری را کاهش دهد و در درازمدت به درآمد هتل شما آسیب برساند.

هزینه هتل

هزینه‌های عملیاتی هتل چیست؟

سلامت مالی هتل شما به ورودی و خروجی نقدی بستگی دارد. پولی که برای روشن نگه داشتن چراغ‌ها و اجرای عملیات روزانه نیاز دارید، هزینه عملیاتی کسب و کار است. شما نمی‌توانید بدون اطلاع از هزینه‌های مرتبط با ایجاد درآمد، سود را محاسبه کنید. بنابراین، هزینه‌های عملیاتی بخش مهمی از صورت سود و زیان است که مروری بر شاخص‌های سلامت مالی ارائه می‌دهد. هزینه‌های عملیاتی هزینه‌های مورد نیاز برای کارکردن هتل شما، مانند پرداخت اجاره یا اجاره، دستمزدها و هزینه‌های آب و برق را پوشش می‌دهد. این هزینه ها همچنین شامل خرید لوازم و ارائه خدمات مهمان نوازی است که اغلب به عنوان هزینه کالای فروخته شده نامیده می‌شود. هنگام تعیین استراتژی قیمت گذاری خدمات خود، باید مفاهیم هزینه‌های عملیاتی را درک کنید تا مطمئن شوید که درآمد شما می‌تواند تمام هزینه‌ها را پوشش دهد. هنگام ایجاد اعداد درآمد ناخالص، باید هزینه‌های عملیاتی را از درآمد کسر کنید. هزینه های عملیاتی شامل هزینه‌های فروش، بازاریابی و اداری است که مستقیماً با فعالیت‌های درآمدزا مرتبط است. با این حال، بین هزینه‌های عملیاتی و هزینه‌های غیرعملیاتی تفاوت وجود دارد، و مخلوط کردن این هزینه‌ها می‌تواند منجر به گزارش‌های گمراه‌کننده و ارائه نادرست سلامت مالی واقعی هتل شما شود. هزینه‌های غیرعملیاتی مربوط به هزینه‌های تامین مالی مانند بهره وام‌ها، هزینه‌های سرمایه گذاری و مالیات است. صاحبان مشاغل می‌توانند تصمیمات هوشمندانه تری بگیرند اگر تصویر روشنی از مبلغی که برای اداره هتل هزینه می‌شود داشته باشند. به عنوان مثال، آنها می‌توانند هزینه‌های مرتبط با استخدام و متناسب بودن آن با درآمد ایجاد شده را تعیین کنند. اگر می‌خواهید تصمیمات بهتری برای هتل خود بگیرید، باید هر هزینه عملیاتی و پیامد آن را برای ملک خود درک کنید.

چه نوع هزینه‌های عملیاتی در بخش هتل وجود دارد؟

هزینه‌های راه اندازی و نگهداری هتل‌ها می‌تواند ثابت یا متغیر باشد. بیایید به پیامدهای این هزینه‌ها برای کسب و کار شما نگاه کنیم.

  • هزینه‌های ثابت: در عملیات هتلداری، هزینه‌های ثابت ارتباط کمی با تغییرات حجم فروش یا سطح اشغال دارند. این بدان معنی است که آنها به طور قابل توجهی تغییر نمی‌کنند، چه هتل شما شکوفا باشد و چه در تلاش برای شناور ماندن باشد. هزینه‌های ثابت اغلب با هزینه های ثابت یا بدون تغییر اشتباه گرفته می‌شوند. با این حال، ممکن است پس از یک دوره تغییر کنند، اما تأثیر کمی بر عملیات روزانه دارند. متأسفانه، هزینه‌های ثابت نمی‌تواند منعکس‌کننده بهره‌وری هتل شما باشد، زیرا باید بدون توجه به عملکرد، به پرداخت آن‌ها ادامه دهید. برخی از هزینه‌های ثابت در هتل‌ها عبارتند از: هزینه‌های رهن، اجاره یا اجاره مالیات و هزینه های بیمه مرتبط با اموال، حقوق پرسنل، قبوض آب و برق، ثابت حق بیمه سلامت برای کارکنان، هزینه‎های تعمیر و نگهداری ثابت برای تجهیزات و نرم افزار شما می‌توانید هزینه‌های ثابت را برای صرفه جویی در مقیاس تقسیم کنید. در مورد بسیاری از هزینه‌های ثابت، یک شرکت می‌تواند میانگین هزینه هر واحد را کاهش دهد و بهره وری را افزایش دهد. متأسفانه، هتلداران آن تجمل را ندارند زیرا اکثر هزینه‌های عملیاتی آنها متغیر است.
  • هزینه‌های متغیر: هزینه‌های متغیر بسته به سطوح بهره وری در نوسان است، زیرا به طور مستقیم با حجم کسب و کار و اشغال هتل مرتبط است. در مقیاس اشغال، شما متحمل هزینه‌های عملیاتی اضافی خواهید شد و بالعکس. هتلداران مجبورند برای مدیریت هزینه‌ها و حفظ کارایی عملیاتی روزانه تصمیماتی بگیرند. چند نمونه از هزینه‌های متغیر عبارتند از:
    • دستمزد ساعتی: در حالی که می‌توانید حقوق‌ها را ثابت نگه دارید، دستمزد ساعتی برای کارگران نیمه وقت یا اضافه کاری به تقاضا بستگی دارد. شما باید هزینه‌ها را با تقاضا تطبیق دهید تا از پرسنل بیش از حد یا کمبود نیرو جلوگیری کنید.
    • هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی: هزینه‌های بازاریابی شما زمانی افزایش می‌یابد که رزرو به دلیل کمیسیون زیاد باشد. همچنین زمانی که ضریب اشغال شما پایین است باید برای جذب مشتری بیشتر برای تبلیغات هزینه کنید.
    • مواد غذایی، آشامیدنی و نظافت منزل: زمانی که اشغال زیاد است، برای پذیرایی از مهمانان خود به لوازم اضافی نیاز دارید و بالعکس. با این حال، منابع بیش از حد می‌تواند هدر رفتن را افزایش دهد و بر درآمد شما تأثیر منفی بگذارد.
    • هزینه‌های خدمات: در حالی که می‌توانید برنامه‌های ثابتی برای اینترنت و کابل پیدا کنید، سایر ابزارها بسته به استفاده متفاوت هستند.

مهم است که به یاد داشته باشید که هزینه‌های متغیر می‌تواند باعث ایجاد یا شکست یک هتل شود. اگر هزینه‌های روزانه زیاد باشد، کسب و کار به سختی به سر می‌برد. با این حال، نظارت بر هزینه‌های متغیر می‌تواند بهره وری را به حداکثر برساند و سلامت مالی را بهبود بخشد.

چگونه هزینه‌های عملیاتی هتل را کاهش دهیم؟

هتلداران برای موفقیت به خدمات مشتری با کیفیت بالا متکی هستند. با این حال، کنترل هزینه‌ها بدون تأثیر بر ارائه خدمات یک چالش مهم است. چگونه هزینه‌های عملیاتی را محدود می‌کنید و از مزایای بلند مدت هتل اطمینان می‌دهید؟

  1. از آموزش و برنامه ریزی برای بهینه سازی هزینه‌های نیروی کار استفاده کنید: حقوق کارکنان و دستمزد ساعتی تا 50 درصد از هزینه‌های هتل را تشکیل می‌دهد، بسته به اندازه. این باعث می‌شود زمانی که هزینه‌های هتل را کاهش می‌دهید، اولین هدف باشد. با این حال، اگر تقاضا را با نیازهای نیروی کار متعادل نکنید، مهمانان ناراضی و کارمندان ناامید خواهید داشت. زمان‌بندی مناسب می‌تواند هزینه‌های نیروی کار را بهینه کند، زیرا می‌توانید از پیش‌بینی برای تعیین نرخ اشغال و مطابقت تقاضا با نیازهای کارکنان استفاده کنید. هتلداران نیز باید کارکنان را برای انجام وظایف مختلف آموزش دهند. به این ترتیب، اگر یک کارمند در مرخصی باشد، سایر کارکنان می‌توانند وظایف خود را بدون نیاز به هزینه‌های اضافی برای استخدام کارمند اضافی انجام دهند. اگر پایه محکمی داشته باشید و با برنامه ریزی قبلی بازی کنید، بسیاری از رویدادها می توانند توسط کارکنان موجود هتل پوشش داده شوند. کاهش جابجایی کارکنان همچنین می‌تواند هزینه‌های نیروی کار را به حداقل برساند. تحقیقات نشان می‌دهد که یک کسب و کار احتمالاً 33 درصد از حقوق یک کارمند را در طول فرآیند استخدام خرج می‌کند. بنابراین، برای کاهش گردش مالی، باید تجربه و مزایا را بهبود بخشید.
  2. کاهش هزینه‌های آب و برق: ایین نگه داشتن هزینه‌های آب و برق به کاهش هزینه ها و ایجاد حسن نیت مشتری کمک زیادی می کند. ابتدا باید مصرف انرژی را دنبال کنید تا راه های خلاقانه ای برای کاهش هزینه ها کشف کنید. برخی از توصیه ها برای کاهش هزینه های آب و برق عبارتند از: استفاده از لامپ های کم مصرف و نصب حسگرهای اشغال برای اطمینان از خاموش شدن آنها هنگام خروج مهمان از اتاق مراقبت از تعمیر و نگهداری – برای مثال، معیوب مصرف انرژی را تا 15٪ افزایش می‌دهد، استفاده از بخاری خورشیدی برای استخر.
  3. در مورد نیازهای نرم افزاری خود تجدید نظر کنید: نرم افزار در محل می‌تواند هزینه‌های سربار را به دلیل مجوزهای نرم افزاری و هزینه‌های تعمیر و نگهداری مکرر افزایش دهد. این هزینه ها البته به ملکی که دارید بستگی دارد. به علاوه، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود فردی را استخدام کنید که قادر به مدیریت این نرم افزار باشد.
  4. از اتوماسیون بهره ببرید: اتوماسیون آینده صنعت هتلداری است. بهترین بخش این است که کارایی را بهبود می‌بخشد و هزینه‌ها را بهینه می‌کند و در عین حال اطمینان می‌دهد که مهمانان شما راضی هستند. برای مثال، می‌توانید رزروها را مدیریت کنید و به مهمانان اجازه دهید به‌جای صف‌بندی در میز پذیرش، از راه دور چک‌این کنند.
  5. هزینه‌های بازاریابی خود را محدود کنید: هزینه‌های بازاریابی می‌تواند یک تجارت را سنگین کند، به خصوص اگر هزینه کمیسیون بالا باشد.

هتل

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم