لوگو رنوس

راهنمای تجهیزات ایمنی مورد استفاده در صنعت هتلداری

تجهیزات ایمنی

وقتی صحبت از بخش مهمان نوازی می‌شود، ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است. صنعت هتلداری باید قوانین ایمنی و بهداشت را رعایت کند. اما آنچه واقعاً یک اقامتگاه عالی را از یک جو معمولی متمایز می‌کند، نگرانی واقعی برای ایمنی و آسایش مهمانان و کارمندان است. بیایید روی الزامات ایمنی و اقدامات صنعت هتلداری تمرکز کنیم و اینکه چگونه می‌توانند از حوادث جلوگیری کنند و در صورت وقوع خسارات وارد شوند. در این نوشته می‌خواهیم درباره راهنمای تجهیزات ایمنی مورد استفاده در صنعت هتلداری صحبت کنیم.

تجهیزات ایمنی هتلداری

در صنعت هتلداری همانطور که اشاره کردیم، باید قوانین ایمنی و بهداشتی برای اقامت راحت مهمانان رعایت شوند. تجهیزات ایمنی هتلداری را به صورت مختصر به شرح زیر آورده ایم.

آشکارسازهای مونوکسید کربن

مونوکسید کربن خطرناک ترین گازی است که در هر احتراق تولید می‌شود. این معمولاً محصول جانبی یک بخاری آب، بخاری نفتی، دیگ بخار زغال سنگ یا هر واحد نفتی دیگر است که کار نمی‌کند. خواص مونوکسید کربن به گونه ای است که به راحتی قابل تشخیص نیست. بو یا قابل مشاهده نیست. با این حال، ماهیت خطرناک آن نیز می‌تواند باعث مرگ شود. بنابراین وجود یک آشکارساز مونوکسید کربن در تأسیسات با تراکم جمعیت بالا ضروری می‌شود.

آشکار سازهای دود

اکثر هتل‌ها همچنان بر نصب این تجهیزات ایمنی اولیه اصرار دارند. در حالی که آشکارسازهای دود خودکار پیشرفته‌ای وجود دارند که اکنون بازار را پر کرده‌اند، نمونه‌های سنتی وقتی در شرایط خوبی نگهداری می‌شوند می‌توانند برای واحدهای هتل کوچک‌تر نیز به این هدف عمل کنند. آشکارسازهای دود باید در راهروها، انبارها، زیر راه پله‌ها، اتاق مهمان، مکان‌های عمومی و فضاهای ذخیره سازی قرار گیرند. هنگامی که دارایی بزرگ‌تری دارید، بیشتر حوزه‌های قضایی نیاز دارند که یک آشکارساز دود متمرکز خودکار داشته باشید که همه آشکارسازهای دود را در هر مکان با یک پانل اصلی ادغام کند. این به کارکنان هشدار می‌دهد که فوراً محل فعال شدن آشکارساز دود را شناسایی کنند و بدون تأخیر اقدامات لازم را انجام دهند. هتلداران باید بدانند که انواع جدیدتر آشکارسازهای دود یا گرما می‌توانند تجمع گرما را قبل از شواهد واقعی از دود یا شعله تشخیص دهند و گزارش دهند، برخلاف انواع قدیمی تر که فقط به دود یا سایر محصولات احتراق پاسخ می‌دهند.

اشکارسازی دود

کپسول‌های آتش نشانی

دلیلی وجود دارد که هر ملکی یک کپسول آتش نشانی دارد. وقتی صحبت از صنعت هتلداری می شود، اهمیت بیشتری پیدا می کند. کپسول های آتش نشانی برای کنترل و خاموش کردن آتش های کوچک ساخته می شوند. نصاب ها معمولاً از یک استاندارد شناخته شده ملی پیروی می کنند که بسته به مکان و اندازه، نوع کپسول آتش نشانی را تعیین می کند. به همین دلیل است که راهروها اغلب دارای واحدهایی هستند که برای خاموش کردن کاغذ و سایر مواد قابل احتراق مناسب هستند، در حالی که مناطق آشپزخانه دارای واحدهایی هستند که برای خاموش کردن آتش سوزی چربی طراحی شده اند. چهار نوع آتش سوزی وجود دارد که یک هتل یا هر مکان اقامتی دیگری باید همیشه برای آن آماده باشد. آتش سوزی کلاس A شامل مواد قابل احتراق معمولی است آتش سوزی کلاس B شامل مایعات قابل اشتعال آتش سوزی کلاس C شامل تجهیزات الکتریکی آتش کلاس K شامل روغن و چربی پخت و پز آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا خاموش کننده ها در کابینت های دیواری قرار می گیرند یا همیشه به دیوار آویزان می شوند؟ این برای جلوگیری از قرار گرفتن اقلام در بالای آنها است و از نظر امنیتی ضروری است. در اینجا لازم به ذکر است که کپسول های آتش نشانی حتی در صورت وجود سیستم های اسپرینکلر کامل در هتل یک ضرورت است. بسیاری از هتل‌های زنجیره‌ای این دیدگاه را تأیید می‌کنند که کپسول‌های آتش‌نشانی را می‌توان در تأسیسات با سیستم‌های آبپاش خودکار حذف کرد. این از نظر امنیتی خطرناک است. کپسول های آتش نشانی می توانند به سرعت یک آتش کوچک را قبل از اینکه به اندازه کافی بزرگ شود و گرمای زیادی برای فعال کردن سیستم اسپرینکلر اتوماتیک تولید کند، حمله کرده و خاموش کنند. اگرچه آتش سوزی هتل ها به طور کلی چندان رایج نیست، اما یکی از بزرگترین تهدیدها برای صنعت است. آتش سوزی هتل اگر فوراً مهار نشود می تواند به سرعت گسترده شود و جان و مال را بگیرد. همچنین ارائه آموزش مناسب به کارکنان هتل در مورد نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی ضروری می شود. آنها باید بدانند که چه زمانی و چگونه از آن استفاده کنند و چه زمانی بدون معطلی با آتش نشانی تماس بگیرند.

 

کپسول اتش نشانی

سیستم‌های آبپاش

آتش سوزی سال نو میلادی که در یک هتل بسیار معروف در دبی رخ داد، صنعت هتلداری را موج زد. در حالی که دلایل و نتایج زیادی وجود داشت که مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اما تمرکز را به سیستم‌های بسیار مهم آبپاش در هتل ها بازگرداند. طبق قوانین ایمنی هتل و آتش نشانی در بسیاری از کشورها، اکنون سیستم های اسپرینکلر در موسسات چهار طبقه یا بالاتر اجباری است. با این حال، اکثر حوزه‌های قضایی اصرار دارند که تمام تأسیسات تجاری جدید، صرف نظر از ارتفاع، باید دارای سیستم‌های آبپاش کامل باشند. آبپاش‌ها می‌توانند به سرعت تجمع آتش را قبل از پخش شدن در هتل و ایجاد وحشت و هیستری خاموش کنند. در واقع، یک سیستم امنیتی آتش نشانی داخلی که به خوبی مدیریت شده است، از آتش گرفتن در فضای داخلی Address Downtown در دبی محافظت می‌کند، در حالی که نما شعله ور می‌شود.

دوربین‌های مدار بسته

بنابراین ممکن است تعجب کنید که چرا این مورد به این لیست راه یافته است، در حالی که در صنعت هتلداری بسیار فراگیر است. این در واقع درست است که تمام هتل های بزرگ در سراسر جهان به دوربین های مدار بسته مجهز هستند. با این حال، هنوز برخی واحدها، استراحتگاه های طبیعی (که تلاش می کنند همه وسایل الکترونیکی را دور نگه دارند) وجود دارند که از استفاده از دوربین های مدار بسته خودداری می کنند. یک زوج آمریکایی از سرقت جواهرات گرانبها از یک اقامتگاه طبیعی معروف در کوه سامویی در تایلند خبر دادند. با این حال، بررسی‌ها نتوانست چیزی را با قاطعیت ثابت کند زیرا این ملک هیچ دوربین مدار بسته نصب نکرده بود. دوربین‌های مداربسته برای امنیت مهمان و همچنین شهرت هتل ضروری هستند، زیرا نماهای ثابتی از گوشه ها، شکاف ها و گوشه های مخفی هتل ارائه می دهند. مهمانان با دانستن اینکه دوربین‌های مدار بسته در ملک نصب شده اند احساس امنیت بیشتری می‌کنند. آنها به عنوان بخش مهمی از سیستم امنیتی در هر کسب و کاری به ویژه در صنعت هتلداری ظاهر شده اند.

علائم خطر و دستورالعمل ایمنی

دوربین مدار بسته

بر اساس OSHA، سه نوع علائم پیشگیری از تصادف وجود دارد. علائم خطر همه مناطق خطر مانند مناطق ممنوعه، مناطق آتش گرفته، خروجی‌های اضطراری و موارد مشابه را نشان می‌دهد. دومین علائم پیشگیری از تصادف، علائم احتیاط هستند که معمولا با رنگ زرد نشان داده می شوند. آنها برای نشان دادن خطرات احتمالی مانند کف لغزنده، راه پله های ناایمن و مناطق ساخت و ساز استفاده می شوند. آنها برای آگاه کردن هر کسی از خطر احتمالی استفاده می‌شوند. سومین نوع از علائم پیشگیری از تصادف، تابلوهای دستورالعمل ایمنی هستند که اساساً دستورالعملی برای استفاده کنندگان در خصوص استفاده ایمن از مناطق یا امکانات خاص هستند. با وجود تجهیزات فوق و عملکرد مناسب، سطوح ایمنی در یک هتل مناسب در نظر گرفته می شود. با این حال، مدیریت باید مراقب باشد که نگهبانان امنیتی با صلاحیت و هوشیار داشته باشد که می‌دانند چگونه از موقعیت های خطرناک در صورت وقوع جلوگیری کنند و همچنین با آنها مقابله کنند. Mace BourgeoisMace Bourgeois زمانی در صنعت ایمنی آتش نشانی بزرگ شد که برای پدرش در دبیرستان “لوله برش” برای تاسیسات سیستم اطفاء حریق آشپزخانه کار کرد. 30 سال بعد، میس به عنوان رئیس/مدیر عامل شرکت Fire & Safety Commodities، با افتتاح دفاتر جدید و ایجاد مشاغل جدید به بهبود و گسترش تجارت خود ادامه می‌دهد. Fire & Safety Commodities به نیواورلئان متروپلکس، لافایت، دریاچه چارلز، ساحل خلیج می سی سی پی و بخش‌هایی از آلاباما خدمات می‌دهد.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم