لوگو رنوس

راه‌هایی برای خواب عالی مهمانان هتل

حواب خوب مهمانان هتل

تصور کنید پس از چند ساعت سفر طولانی، چمدان در یدک کش آماده برای یک سفر فوق العاده دور با خانواده یا افراد مهمی که در این مرحله زیاد شما را آزار نمی‌دهند، بالاخره به هتل خود می‌رسید. شما به مقصد رسیدید و اولین قدم خود را در لابی هتل بر می‌دارید. در حالی که کارکنان از شما استقبال می‌کنند، کلید اتاقتان را می‌دهید و به سمت اتاقتان می‌روید، ناگهان یک فکر دلخراش به ذهنتان خطور می‌کند: «اگر نتوانم بخوابم چی؟». شما با این نگرانی تنها نخواهید بود. تحقیقات نه تنها نشان داده است که 75 درصد از مسافران می‌گویند که خواب ضعیف می‌تواند تعطیلات آنها را خراب کند، بلکه مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از ما “اثر شب اول” (FNE) را تجربه می‌کنیم. «اثر شب اول» – دشواری در به خواب رفتن به دلیل قرار گرفتن در یک محیط ناآشنا (مانند اتاق هتل) – می‌تواند زمان کلی خواب شما را کاهش دهد یا مانع از رسیدن شما به REM شود: مرحله خواب عمیق که رویاها در آن رخ می‌دهند.

8 راز برای خواب خوب در هتل

در اینجا 8 نکته برتر ما در مورد چگونگی داشتن یک خواب خوب شبانه در هتل آورده شده است:

  • مکان و موقعیت: شرط می‌بندیم که هرگز به موقعیت مکانی اتاق هتل‌ خود فکر نکرده‌اید که می‌تواند عامل مهمی در خواب راحت شما باشد. درخواست اتاقی که در سطح بالاتری قرار دارد می‌تواند احتمال یک چرت زدن راحت را افزایش دهد، زیرا از مزاحمت‌های سر و صدای خیابان و بار هتل و/یا لابی دورتر هستند. با این حال، قبل از درخواست سطح بالاتر، مطمئن شوید که هتل شما یک مولد برق پشت بام یا کلوپ شبانه پر جنب و جوش روی پشت بام ندارد. همچنین می‌توانید اتاقی را درخواست کنید که در وسط راهرو طبقه شما قرار دارد. این اتاق‌ها از آسانسورها و راه‌پله‌ها دورتر خواهند بود و بنابراین پای مهمانان دیگر ممکن است شما را بیدار نگه دارد. آن‌ها معمولاً از تمیز کردن کمدها نیز دورتر هستند، به این معنی که با تکمیل سبد نظافتی صبح زود ناراحت نخواهید شد. به‌علاوه، احتمال بیشتری وجود دارد که اتاق شما آخرین اتاقی باشد که در طبقه‌تان تمیز می‌شود. به شما اجازه می‌دهد یک دراز کشیدن شایسته داشته باشید.
  • از پرسیدن نترسید: اگر نپرسید، هرگز دریافت نخواهید کرد. اگر احساس می‌کنید تشک هتلی شما ممکن است خیلی سفت باشد، از یک روتختی اضافی یا یک پتوی ضخیم برای دراز کشیدن درخواست کنید. حتی برخی از هتل‌ها منوی بالش هتلی خاصی برای انتخاب شما دارند، مانند بالش‌های ضد حساسیت برای کسانی که حساسیت‌های حساس دارند. حدود 31 درصد از بازدیدکنندگان هتل درخواست کرده‌اند بالش‌های خود را عوض کنند، زیرا این بالش‌ها مطابق با اولویت‌شان نبوده است، بنابراین با خیال راحت صحبت کنید.

کالای خواب مناسب در هتل

  • به آنچه می‌دانید پایبند باشید: همه آن یک شب فراموش نشدنی را در هتلی تجربه کرده‌اند که در آن از خواب بیدار می‌شوید و احساس شادابی و طراوت برای روز می‌کنید، و این می‌تواند مربوط به استفاده هتل از محصولات خاصی باشد. مانند تشک، ملحفه‌های تازه و لوازم نظافت. هتل‌های زنجیره‌ای و مارک‌دار معمولاً روی یک نوع تشک برای تمام دارایی‌هایشان تحقیق می‌کنند و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.
  • وسایل راحتی به خانه بیاورید: شما نمی‌توانید آشنایی با خوابیدن در تخت خود را شکست دهید، اما نمی‌توانید دقیقاً اتاق خواب خود را در چمدان دستی خود ببندید. بنابراین، با اعتراف 59٪ از مسافران بریتانیایی که خواب بهتری در خانه دارند، چرا کمی از خانه را به هتل خود نیاورید. همراه داشتن روبالشی یا یک پرتاب مورد علاقه می‌تواند به اتاق شما حس شخصی بدهد. همچنین، بسته‌بندی پیژامه‌های نخی سبک، اسپری معمولی کتانی اتاق خواب یا مالیدن روغن‌های ضروری (مانند اسطوخودوس) روی مچ دست‌ها همگی می‌توانند به خوابی خنک در فضایی آشنا کمک کنند.
  • روال مهم است: چه سفرتان شما را به آن سوی دنیا برده باشد و چه تازه در حال تعطیلات در جاده هستید، به محض اینکه به آن ملحفه‌های تازه و تمیز هتل چشم دوختید، بدون شک چرت خواهید زد. اما سعی کنید در برابر این خواسته مقاومت کنید. مطالعات نشان داده‌اند که ریتم شبانه‌روزی شما، یا ساعت بدن شما، به روال عادی متکی است. اگر به برنامه خواب منظم خود پایبند باشید، احتمالاً شب راحت بخوابید، مانند زمانی که در خانه هستید. اگر بتوانید از پس آن برآیید، این امر به ویژه برای جلوگیری از تاخیر جت مهم است. اگر در طول روز به هتل خود می‌رسید، توصیه می‎‌شود که به بیرون بروید و قرار گرفتن در معرض نور طبیعی را افزایش دهید و همچنین برای بیدار ماندن فعال باشید. وقتی در نهایت به رختخواب نشستید، یک بار دیگر قرار گرفتن در معرض نور را کاهش دهید و سعی کنید سر خود را تکان دهید.
  • اتاق خود را متحول کنید: ایجاد فضای مناسب برای محیط خواب شما می‌تواند زمانی که از خانه دور هستید دشوار باشد. با تنظیم ترموستات اتاق روی 16 تا 19 درجه سانتی‌گراد (60 تا 70 درجه فارنهایت) شروع کنید، دمای مورد نظر برای اقامت راحت، اگر قبلاً نبوده است. یک اتاق ساکت و تاریک می‌تواند مغز را آرام کند، بنابراین پرده‌های خاموش یکی دیگر از ویژگی‌های ضروری برای هر شب آرام است. با این حال، اگر اتاق شما به اندازه کافی خوش شانس نیست که این تجملات را در خود جای دهد، گیره‌های بولداگ راهی مقرون به صرفه برای بستن پرده های شما و انجام کار هستند. همچنین، دستگاه‌های نویز سفید را می‌توان در صورت درخواست توسط هتل شما تهیه یا اجاره کرد که حس آرامش را برای چرت زدن شما ایجاد می‌کند. اگر بودجه‌ای ندارید، گوش‌گیرها به همان میزان مؤثر، دنیای بیرون را مسدود می‌کنند. همچنین می‌توانید یک حمام حباب‌دار آب گرم داشته باشید (اگر اتاقتان حمام دارد)، و کتاب بخوانید یا به موسیقی گوش دهید تا شما را برای اولین خواب شبانه بسیار مهم آماده کند.
  • دور از نور باشید: تلفن خود را زمین بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید و چراغ خواب را خاموش کنید. اگرچه ابزارهای شما ممکن است هنگام تنهایی به شما احساس راحتی کنند، اما در واقع مانع خواب شما می‌شوند. این به دلیل ملاتونین بدن شما است: یک هورمون طبیعی که توسط نور کنترل می‌شود و خواب را آغاز می‌کند. هنگامی که در معرض نور قرار می‌گیرید، تولید ملاتونین کمتر است و به شما امکان می‌دهد در طول روز بیدار و هوشیار بمانید. هنگامی که در یک اتاق دنج و کم نور با نور کمتری هستید، ملاتونین در بدن شما ترشح می‌شود و باعث می‌شود که ما احساس آرامش و آمادگی برای خواب کنیم. توصیه می‌شود حدود دو تا سه ساعت قبل از نیاز به خواب از نمایشگرهای الکترونیکی خودداری کنید. اما اگر به سادگی نمی‌توانید گوشی خود را خاموش کنید… .

دور از نور باشید

  • کاری کنید که فناوری برای شما کار کند: فشردن دکمه خاموش روی تلفن ممکن است گزینه‌ای برای شما نباشد. شاید منتظر یک ایمیل کاری باشید، منتظر اخبار خانواده باشید یا فقط باید امتیاز نهایی فوتبال را بدانید. بنابراین، چرا از نیاز خود به فید استفاده نکنید و یکی از بسیاری از برنامه‌های کمک به خواب را دانلود نکنید که می‌تواند به شما کمک کند به راحتی از آن دور شوید.

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم