لوگو رنوس

نکات و ترفندهایی برای اتاق‌های تمیز هتل

تمیز کردن اتاق هتل

تخت‌های ناراحت‌کننده، خدمات نامناسب یا حوله‌های خارش‌دار را فراموش کنید. مهمانان هتل به احتمال زیاد به دلیل نظافت نامناسب خانه‌داری می‌شوند. چه شما یک B&B دنج داشته باشید یا یک هتل پنج ستاره، مهمانان هرگز انتظار ندارند که با خاک، مو یا گرد و غبار در اتاق خود از آنها استقبال شود، و اگر این اتفاق بیفتد، شکایات یا نظرات منفی قابل درک است. و با توجه به اینکه اکثر مشتریان این روزها قبل از رزرو هتل نظرات آنلاین را می خوانند، این می تواند یک تهدید واقعی برای کسب و کار شما باشد. در این مطلب می‌خواهیم درباره نکات و ترفندهایی برای اتاق تمیز هتل صحبت کنیم.

خانه داری هتل

واضح است که یک استراتژی خانه داری موثر باید اولویت اصلی هر هتلداری باشد. در این راهنما، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه اتاق‌ها و حمام‌های خود را به درستی تمیز کنید، و همچنین نکاتی را برای تحت تاثیر قرار دادن مهمانان خود به اشتراک می‌گذاریم. این راهنما شامل موارد زیر خواهد شد:

  • وظایف خانه داری در هتل چیست؟
  • ایجاد استراتژی خانه داری
  • نحوه تمیز کردن اتاق هتل: راهنمای گام به گام
  • نحوه تمیز کردن حمام هتل: راهنمای گام به گام
  • محصولات نظافتی، تجهیزات و لوازم

خانه داری هتل

وظایف خانه داری در هتل چیست؟

خانه داری خوب یک سرویس نامرئی است، به این دلیل که مهمانان فقط زمانی متوجه آن می‌شوند که تیم شما نتواند استانداردهای تمیزی مورد انتظار را ارائه دهد. یک اتاق هتل می‌تواند هر سال میزبان صدها مهمان مختلف باشد، اما هیچ مهمانی نمی‌خواهد اتاقش استفاده شده باشد، به همین دلیل این وظیفه کارکنان خانه‌داری شماست که اطمینان حاصل کنند که هیچ مدرکی از ساکنین قبلی وجود ندارد و هر اتاقی از بالا به پایین کاملا تمیز است. به صورت روزانه، تیم خانه داری مسئول تمیز کردن اتاق های مهمان و «کم کردن» تخت ها و همچنین تعویض حوله های کثیف و تکمیل سایر امکانات است. در روزهایی که اتاق خواب باید برای ورود مهمان جدید آماده شود، نیاز به تعویض کامل و تمیز تخت خواب است. تیم های خانه داری معمولاً توسط یک مدیر یا سرپرست طبقه اداره می شوند و مدیر متفاوتی بر هر طبقه نظارت می کند. آنها معمولاً مسئولیت سازماندهی شیفت‌ها، بررسی و بازرسی کار متصدیان خانه داری، سفارش مجدد لوازم و گزارش هر گونه ایراد یا مشکل اتاق مهمان را به شخص مربوطه بر عهده خواهند داشت. باربرهای لباسشویی و دستیاران اتاق کتانی همچنین کمک می کنند تا مطمئن شوید که همیشه ملحفه های تازه و حوله های تمیز در دسترس هستند. همه اینها توسط مدیر کل خانه داری نظارت می‌شود، که در کنار بقیه تیم مدیریت هتل کار می کند تا اطمینان حاصل شود که همه عملیات ها به خوبی انجام می‌شود.

ایجاد استراتژی خانه داری

اگر می‌خواهید اتاق‌های مهمانتان تا حد امکان تمیز باشد، باید یک استراتژی خانه‌داری موثر داشته باشید. این بدان معناست که تعداد پرسنل خود را در هر شیفت استخدام کنید و یک چک لیست برای آنها ایجاد کنید تا در هر منطقه از آن پیروی کنند تا از رعایت استانداردهای نظافت اطمینان حاصل شود. این مهم است که بدانید زمانی که هتل در سطوح مختلف اشغال است به چه تعداد کارمند نیاز دارید. تقریباً 45 دقیقه طول می کشد تا یک متصدی خانه به طور کامل یک اتاق را تمیز کند، اگرچه اگر فقط به یک سرویس اولیه برای تمیز کردن اتاق نیاز باشد ممکن است زمان کمتری طول بکشد. با فرض اینکه یک کارمند هشت ساعت کار می کند (و اجازه می دهد 30 دقیقه استراحت داشته باشد)، بسته به اندازه اتاق ها، می توانند حدود 10 اتاق خواب را در هر شیفت تمیز کنند. با تقسیم تعداد کل اتاق های اشغال شده بر 10، باید بتوانید تعداد کارکنان مورد نیاز خود را در یک زمان مشخص کنید. البته، این تعداد کل کارکنان نظافتی مورد نیاز شما را نشان نمی‌دهد، زیرا کارکنان نمی‌توانند هر روز بدون استراحت کار کنند، و همچنین برای تعطیلات یا مرخصی استعلاجی به پوشش نیاز خواهید داشت.

نحوه تمیز کردن اتاق هتل: گام به گام

اگر کارکنان شما از لحظه ورود به اتاق دقیقاً بدانند چه اقداماتی را باید انجام دهند، به جلوگیری از فراموش شدن یا نادیده گرفتن هر چیزی کمک می‌کند. به همین دلیل است که ارائه چک لیست تمیزکاری به کارکنان خود می‌تواند مفید باشد. ما دو راهنمای گام به گام برای تمیز کردن اتاق خواب و حمام هتل گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید از آنها برای ایجاد چک لیست‌های سفارشی‌شده خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید، اگر انواع اتاق‌های متفاوتی دارید، باید چک‌لیست‌های متفاوتی برای هر کدام تهیه کنید: به عنوان مثال، مجموعه ماه عسل احتمالاً دارای الزامات تمیز کردن متفاوتی برای اتاق اقتصادی اصلی شما است. برای به دست آوردن یک تمیزی درخشان و پنج ستاره که تضمین می‌کند مهمانان شما از استاندارد اتاق خود راضی هستند، خانه دار شما باید قبل از استقبال از مهمان جدید مراحل زیر را در هر اتاق خواب انجام دهند:

  1. هوای اتاق را بیرون بیاورید: قبل از شروع کار، پنجره‌ها و درهای بالکن را باز کنید. این کار به ورود هوای تازه به اتاق کمک می کند و از ماندن بوی مواد شیمیایی پاک کننده جلوگیری می‌کند. متصدی خانه نیز باید هنگام تمیز کردن درب اصلی را باز بگذارد – این به تهویه کمک می کند.
  2. تخت را بندازید: ملحفه را بردارید و آن را در سطل لباسشویی در سبد نظافت خانه قرار دهید. اگر اتاق بیش از یک شب توسط یک مهمان اشغال شود، آنها لزوماً نیازی به تعویض ملحفه ندارند، در این صورت خانه دار باید تخت را مرتباً بازسازی کند و اتاق را برای بازگشت آماده کند. سرویس “بازگشت”. برخی از هتل‌ها کارتی می‌گذارند که مهمان می‌تواند آن را روی تخت یا دستگیره در بگذارد تا درخواست تعویض کامل کتانی کند.
  3. زباله ها را خارج کنید: سطل‌ها را خالی کنید و هر گونه زباله را از اتاق خارج کنید. آسترهای جدید را در سطل‌ها قرار دهید.
  4. فنجان‌های استفاده شده را بردارید: فنجان ها، لیوان‌‌ها یا ظروف استفاده شده را با وسایل تمیز تعویض کنید و سرویس نوشیدنی های گرم (در صورت وجود) را با مواد تازه پر کنید. هر اقلامی که از مینی بار گرفته می شود باید توجه داشته باشید و طبق سیاست هتل خود جایگزین کنید.
  5. گردگیری: همه سطوح را گردگیری کنید، از بالا شروع کنید و به سمت پایین به سمت زمین حرکت کنید. فراموش نکنید که هر قسمتی را که به سختی قابل دسترسی است یا نمی‌توان از دست داد، مانند یراق آلات نور، تخته های سر، زیر تخت، یا بالای کمدها و کمدها، گردگیری کنید. اگر هتل شما دارای سقف بلند باشد، گردگیر تلسکوپی قابل افزایش می تواند ابزار بسیار مفیدی باشد! جاروبرقی مبلمان و اثاثه یا لوازم داخلی: هر تکه ای از مبلمان روکش شده باید با استفاده از یک ضمیمه برس مخصوص وکیوم شود. این کار آنها را از آلودگی، گرد و غبار و مواد حساسیت زا دور نگه می‌دارد و همچنین به حداکثر طول عمر آنها کمک می‌کند. همچنین می‌توان پرده ها را با استفاده از یک ضمیمه جاروبرقی برای حذف گرد و غبار جارو کرد.
  6. سطوح تمیز: تمام سطوح را تمیز و ضدعفونی کنید. اگر وسایلی از مهمان سر راهتان است، در حین کار آنها را با دقت به یک طرف ببرید و سپس به طور مرتب آنها را تعویض کنید. فراموش نکنید که داخل کمد یا کمد لباس را نیز پاک کنید.
  7. تخت را عوض کنید: تشک را از نظر آسیب یا فرسودگی بررسی کنید و هر گونه مشکل را به مدیر شیفت گزارش دهید. اگر مشکلی پیدا نشد، قبل از آرایش کردن به سبک هتل خود، ملحفه هتلی و روبالشی تازه را روی تخت قرار دهید. کوسن‌ها یا پرتاب‌های تزئینی را جایگزین کنید.
  8. وسایل برقی را ضدعفونی کنید و گرد و غبار کنید: تجهیزات الکتریکی مانند تلفن مهمان یا تلویزیون را پاک و ضدعفونی کنید. صفحه‌های تلویزیون ممکن است بسیار گرد و غبار شوند، بنابراین آنها را با یک پارچه خشک پاک کنید.
  9. کف را تمیز کنید: با انجام این کار آخر، مطمئن می شوید که با کثیف کردن دوباره آن در طول سایر فرآیندهای تمیز کردن، کار بیشتری برای خود ایجاد نمی‌کنید. کف‌های سخت باید جارو و تمیز شوند، در حالی که فرش‌ها باید با جاروبرقی، از یک گوشه داخلی شروع شده و به سمت در حرکت کنند.
  10. پنجره ها را ببندید و آخرین بررسی را انجام دهید: پنجره‌ها و درهای بالکن را ببندید. اگر بوی شیمیایی باقی بماند، می‌توان از خوشبو کننده هوا استفاده کرد. اگر ترموستات تنظیم شده است، آن را به دمای پیش فرض هتل خود برگردانید. آخرین جارو کردن اتاق را انجام دهید تا مطمئن شوید قبل از ترک اتاق چیزی از قلم نیفتاده است.

تمیز کردن اتاق هتل

تمیزکاری کامل

برای تمیز نگه داشتن اتاق های خود تا حد امکان، گاهی اوقات باید از چک لیست تمیز کردن معمول خود فراتر رفته و حتی از برخی تجهیزات تخصصی تمیز کردن عمیق استفاده کنید. شما باید حداقل هر سه ماه یکبار کارهای زیر را انجام دهید:

  • فرش ها را با استفاده از بخارشوی فرش تمیز کنید.
  • مبلمان و پرده های روکش شده را با استفاده از بخارشوی و ضمیمه تخصصی تمیز کنید.
  • کف و کاشی‌های سخت را با استفاده از پولیش‌کننده کف، به خوبی ظاهر کنید.
  • تشک هتلی را جاروبرقی بکشید و هر پوشش یا محافظی را بشویید. اگر تشک از آن دسته است که نیاز به چرخش دارد، این کار باید هر شش ماه یکبار یا طبق برچسب انجام شود.
  • محافظ تشک هتلی و بالش خود را هر ماه بشویید. همچنین باید بالش‌های خود را هر شش ماه یکبار بشویید. بالش‌ها باید حداقل هر دو سال یک بار یا به محض از بین رفتن شکل آنها تعویض شوند تا اطمینان حاصل شود که کاملاً راحت هستند.

نحوه تمیز کردن حمام هتل: گام به گام

حمام‌ها بیشتر از اتاق خواب مستعد تجمع کثیفی، کپک، کثیفی و مو هستند، بنابراین کارکنان شما باید هنگام تمیز کردن این قسمت روشمند و بسیار دقیق عمل کنند. اگر می‌خواهید مهمانان خود را تحت تأثیر قرار دهید، نباید هیچ مدرکی دال بر استفاده اخیر از حمام وجود داشته باشد: باید کاملا تمیز و نو باشد. برای داشتن یک حمام تمیز و درخشان، کارکنان شما باید از این روال پیروی کنند:
  1. پنجره‌ها را باز کنید: پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه وارد شود، یا واحدهای تهویه را روشن کنید تا به هوای اتاق کمک کند و بوی محصولات پاک‌کننده باقی بماند.
  2. حوله‌ها و حصیرها را بردارید: حوله‌های کثیف را می‌وان در کیسه لباسشویی قرار داد. پروتکل معمول این است که از مهمانان درخواست کنید که در صورت تمایل دوباره حوله روی ریل را تعویض کنند، در حالی که حوله‌های کثیف در حمام یا دوش قرار می گیرند. اگر مهمان می‌خواهد از حوله هتلی خود استفاده مجدد کند، آن ها را در یک طرف قرار دهید.
  3. سطل را خالی کنید: هر گونه زباله را بردارید و یک آستر جدید در سطل قرار دهید.
  4. وسایل مرتب مهمان: هر گونه لوازم بهداشتی یا سایر محصولات متعلق به مهمانان باید به طور مرتب کنار گذاشته شود تا امکان تمیز کردن وجود داشته باشد. پس از اتمام تمیز کردن، اینها باید به خوبی تعویض شوند.
  5. محل دوش و/یا حمام را تمیز کنید: سطوح شیشه‌ای، کاشی‌کاری‌ها، اتصالات و شیرهای دوش کرومی باید با استفاده از تمیزکننده‌های تخصصی سطح حمام یا شیشه‌شوی تمیز شوند تا آثار آب و کف‌های صابون از بین بروند تا ظاهری «کاملاً جدید» براق ایجاد شود. توجه ویژه ای به زهکشی داشته باشید و برای از بین بردن موهای زائد بسیار مراقب باشید. اگر آب ساکن در دوش وجود دارد، این موضوع را به سرپرست طبقه گزارش دهید، زیرا ممکن است نشان دهنده مشکل جدی تری در تخلیه باشد.
  6. محل سینک و شیرها را تمیز کنید: با استفاده از یک پاک کننده ضد باکتری حمام و یک پارچه، سینک و میز اطراف آن را پاک کنید. شیرها را به خوبی تمیز کنید تا لکه های آب از بین برود و ظاهری براق داشته باشید. آینه را پاک کنید، مراقب باشید که رگه یا لکه باقی نماند. اطمینان حاصل کنید که سوراخ سوراخ کاملاً شفاف است.
  7. توالت را تمیز کنید: توالت باید با استفاده از یک ضد عفونی کننده توالت کاملاً تمیز شود و سفید کننده استفاده شود و سپس شستشو شود. به زیر لبه و اطراف محل اتصالات صندلی که می تواند کثیف و رسوب آهک ایجاد شود، دقت کنید. دستگاه های خوشبو کننده توالت را می توان برای ایجاد طراوت طولانی مدت نصب کرد. پس از اتمام، صندلی را پایین بیاورید و درب آن را ببندید.
  8. گرد و غبار: یراق آلات نور و گوشه های سقف را گردگیری کنید تا هرگونه تار عنکبوت یا گرد و غبار را پاک کنید و پشت و زیر ریل حوله و رادیاتورها را تمیز کنید. اگر لوله‌هایی قابل مشاهده هستند – مثلاً پشت توالت یا زیر سینک – مطمئن شوید که آنها گرد و غبار هستند.
  9. حوله‌های تمیز را آویزان کنید: در نهایت، حوله‌ها و تشک‌های حمام تمیز و همچنین هر روپوش و دمپایی را در صورت کثیف شدن لباس‌های قدیمی، دوباره بپوشانید. اگر میهمان ترجیح داد از حوله‌های خود استفاده مجدد کند، آن‌ها را مرتب تا کرده و دوباره روی حوله آویزان کنید.
  10. کف را تمیز کنید: کف باید جارو یا جاروبرقی شود و سپس با استفاده از یک کف شوی سخت و یک جاروبرقی تمیز شود. مانند اتاق خواب، بهتر است این کار را در آخر انجام دهید، در غیر این صورت ممکن است کار سخت خود را با ایجاد آشفتگی هنگام تمیز کردن سطوح دیگر از بین ببرید. از یک گوشه داخلی شروع کنید و به سمت بیرون به سمت در حرکت کنید.

تمیز کردن حمام هتل

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم