لوگو رنوس

لابی هتل به چه تجهیزاتی نیاز دارد؟

لابی هتل

لابی هتل اولین فضای هتل برای پذیرایی از مهمانان است و همچنین مکانی است که مهمانان اولین برداشت خود را از هتل انجام می‌دهند. بنابراین، هتل باید به طراحی، دکوراسیون لابی و چیدمان تجهیزات لابی هتل توجه ویژه ای داشته باشد تا محیط پذیرایی راحتی برای مهمانان ایجاد شود. این نوشته شما را با تاریخچه ساخت لابی هتل و برخی تجهیزات ضروری لابی آشنا می‌کند.

تاریخچه لابی هتل

در ابتدا در هتل های اروپایی، لابی معمولاً بزرگ نبود، اما مرکز مدیریت و بهره برداری هتل بود. پذیرش، ثبت نام، تسویه حساب، انبار، مشاوره، دربان، نگهبانی و سایر وظایف در این مکان صورت می‌پذیرفت و حتی مدیریت و نظافت اتاق‌ها نیز در اینجا انجام می‌شد. حالا هم لابی بسیاری از هتل‌های کوچک با دوازده یا بیش از بیست اتاق اغلب همینطور است که فقط به یک یا دو مدیر تمام وقت نیاز دارد. با این حال، از زمان پدیده “انفجار بزرگ” توسعه هتل در ایالات متحده در اوایل دهه 1970، مدل سنتی هتل تغییر کرد، مقیاس ساخت هتل بزرگتر و بزرگتر شد و اندازه لابی هتل نیز بر این اساس گسترش یافت. خدمات بسیاری نیز اضافه شده است، مانند بار در لابی، مغازه، دکه روزنامه فروشی، اتاق نگهداری اشیاء قیمتی، اتاق نگهداری چمدان مهمان و غیره. امروزه عملکرد واحد مدیریت پذیرش لابی به سبک قدیمی دیگر نمی تواند پاسخگوی نیاز هتل‌های بزرگ و متوسط ​​باشد. شکل دادن به تصویر هتل، ایجاد فضایی زیبا، ایجاد حس خوب از میهمانان، غنی سازی تجهیزات لابی، ارائه مکان های استقبال با کیفیت بالا و کسب سود برای هتل از طریق این تغییرات به ویژگی های اصلی لابی هتل‌های معاصر تبدیل شده است.

لابی هتل

تجهیزات سالن چیست؟

1- دروازه ورودی هتل. ورودی چشم نوازترین تجهیزات لابی هتل است، می‌توان گفت نمای لابی هتل است. به طور کلی، درهای هتل باید جادار، ضد باد، مقاوم در برابر سایش و تمیز کردن آسان باشد. درب‌ها انواع مختلفی دارند مانند درب‌های کشویی دستی، درب‌های گردان و درب‌های اتوماتیک. درب‌های اتوماتیک معمولاً در لابی هتل‌ها استفاده می‌شوند و درهای کشویی در یک طرف قرار می‌گیرند تا برای نیازهای غیرمنتظره آماده شوند. این تجهیزات لابی هتل اغلب لوگوی منحصر به فرد یا ویژگی‌های فرهنگی هتل را نشان می‌دهد.

در ورودی هتل

2- سبد چمدان. چرخ دستی های چمدان، تجهیزات لابی هتل هستند که معمولا هتل‌های سطح بالا (4 و 5 ستاره) ارائه می‌کنند. به طور کلی، مهمانانی که در هتل‌ها اقامت می‌کنند، چمدان‌های زیادی خواهند داشت و هتل‌های سطح‌بالا خدمات حمل و نقل چمدان‌ها را برای مهمانان فراهم می‌کنند تا به مهمانان کمک کنند تا چمدان‌ها را به اتاق‌شان برسانند. روکش طلایی برنجی، فرش تجاری قرمز/مشکی/آبی، چرخ‌های پنوماتیک جهانی، بدون علامت گذاری روی کف مرمر، به مردم اجازه می‌دهد مهارت و تجمل خودرو را احساس کنند.

 

3- لامپ‌های مختلف. لابی هتل‌های بزرگ بسیار جادار است، بنابراین هتل می‌تواند لوسترهای بزرگی را انتخاب کند که نه تنها می‌تواند جنب و جوش را افزایش دهد، بلکه زیبایی را نیز می‌افزاید. آنها تجهیزات لابی هتل زیبا و کاربردی هستند. لامپ ها به مدل‌های مختلفی در سبک های گوناگونی دارند که نحوه انتخاب آنها یک سوال بستگی به سبک کلی دکوراسیون هتل دارد.

لامپ هتل

البته علاوه بر این، تجهیزات زیادی برای لابی هتل مانند مبلمان، میز پذیرش، سالن استراحت، تجهیزات اداری و غیره وجود دارد. این تجهیزات لابی عملکردهای مختلف هتل را تشکیل می دهند و محیطی راحت را برای مهمانان به ارمغان می آورند. اگر می خواهید در مورد تجهیزات لابی بیشتر بدانید، می‌توانید نوشته لیست تجهیزات لابی را نیز مطالعه نمایید.

از این که در این مطلب ما را همراهی کردید سپاسگزاریم. تلاش کردیم در یک نوشته کوتاه به تجهیزات مورد نیاز در لابی هتل بپردازیم. خوشحال می‌شویم تجارب خودتان را نیز با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم