لوگو رنوس

انواع دکوراسیون داخلی اتاق هتل

اصول طراحی دکور اتاق هتل

طراحی داخلی اتاق هتل برای بسیاری از افراد هنگام انتخاب هتل در اولویت قرار دارد. بسیاری از مسافران در سراسر جهان، زیبایی و جذابیت، لوکس بودن و زیبایی شناسی هتل‌ها و اتاق‌های آن را بخش مهمی از سفر خود به حساب می‌آورند. در این نوشته درباره انواع دکوراسیون داخلی اتاق هتل و هر آنچه لازم است درباره دکوراسیون اتاق هتل بدانیم، صحبت می‌کنیم.

طراحی اتاق هتل

مهم‌ترین موضوع در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق هتل، سلیقه مخاطب شما است. این به این معناست که توجه به سلیقه خودتان به تنهایی پاسخگوی نیاز مشتریان نخواهد بود. زمانی که بحث رقابت میان هتل‌های 3، 4 و 5 ستاره پیش می‌آید، دیگر تعداد ستاره‌های آن‌ها مهم نیست، بلکه این طراحی داخلی هتل‌ها است که مشخص می‌کند، آن هتل جزء بهترین‌ها است یا مکان مناسبی برای یک یا چند شب اقامت نیست. اتاق‌ها منبع درآمد اصلی هتل و اقامتگاه‌ها هستند. فرقی ندارد طراحی دکوراسیون داخلی هتل پنج ستاره باشد یا تک ستاره، اتاق‌ها عضو جدا نشدنی هتل‌ها هستند. طراحی مناسب دکوراسیون اتاق‌ها باعث می‌شود که مشتری علاوه‌ بر احساس آرامش و نظم، تمایل داشته باشد زمان بیشتری در هتل بماند. اتاق‌ها باید دارای فضایی جذاب، آرامش‌بخش و دارای امکانات کامل باشند. طراحی اتاق‌ها باید طوری باشد که در صورت اقامت چند روزه فرد مشکلی پیش نیاید. از آنجایی که وسایل هتل باید به صورت روزانه و هفتگی تمیز شوند، انتخاب جنس وسایل نیز بسیار مهم است. برای مثال استفاده از صندلی با پارچه ظریف از نظر نگهداری بسیار سخت و پر هزینه خواهد بود. این نکات برای کسی که به صورت حرفه‌ای کار می‌کند، بسیار مهم است.

سرویس خواب اتاق هتل

در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق هتل مهم‌ترین موضوع تخت‌خواب است، زیرا محل آسایش و آرامش مهمان خواهد بود. تخت خواب را به عنوان مرکز توجه قرار دهید و از طرح‌ها و مدل‌هایی استفاده کنید تا توجه همگان را به خود جلب کند. تشک هتلی از جنس پر هم ظاهر زیبایی دارند و هم بسیار نرم و مناسب هستند. نوع تخت را می‌توانید با توجه به چند ستاره بودن و اندازه اتاق انتخاب کنید و حتما توجه خاصی به کیفیت متریال آن داشته باشید. کاناپه‌های تخت تخوابشو و تخت دیواری برای اتاق‌های کوچک هتل بسیار مناسب هستند.

سرویس خواب اتاق هتل

چیدمان وسایل در طراحی اتاق هتل

باید به طراحی داخلی اتاق هتل که مرکز اصلی هتل است توجه خاص و ویژه شود. این اتاق‌ها باید جذاب بوده و برحسب میزان نرخ اقامت پاسخگوی انتظارات مهمانان باشد. اتاق خواب، اتاق مطالعه، حمام، مینی بار، میز مطالعه اجزای اتاق هتل هستند. اندازه اتاق نقش بسزایی در طراحی این قسمت‌ها دارد. اگر سایز اتاق بزرگ باشد بهتر است یک میز مطالعه در کنار تخت خواب و کنار پنجره قرار داد تا مهمان به آسانی به امور کاری خود رسیدگی کند. اما اگر اتاق کوچک است می‌توان یک میز تاشو به دیوار نصب کرد. محل تخت باید نزدیک حمام باشد و حتما یک تلویزیون روی دیوار مقابل تخت نصب شود. همانطور که تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ و تبلت‌ها تبدیل به عضو جدانشدنی زندگی ما هستند، نیاز است که حتماً یک یا چند پریز در اتاق‌ها وجود داشته باشد. بهتر است برای راحتی مهمانان پریز شارژر را در کنار کاناپه و تخت خواب قرار دهید. برای راحتی بیشتر مهمانان بهتر است در اتاق هتل عناصری نظیر پتو اضافی و تعدادی بالشتک را قرار دهید و علاوه بر این طراحی یک میز تحریر کاربردی و کوچک در قسمتی از اتاق هتل نیز می‌تواند ایده کاربردی و مناسبی باشد.

رنگ در دکوراسیون داخلی اتاق هتل

رنگ یکی از کم هزینه ترین ابزارهایی است که می‌توانید در هتل از آن استفاده کنید. انتخاب رنگ برای طراحی داخلی اتاق هتل نیز از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد و بهتر است شما رنگ‌هایی را انتخاب نمایید که متضاد یا مکمل یکدیگر هستند. در صورت تمایل می‌توانید روی تخت خواب و مبلمان کوسن‌های رنگی قرار دهید و با پهن کردن قالیچه یا فرش رنگی در قسمتی از کفپوش اتاق بر زیبایی و صمیمت فضا بیفزایید. اگر سقف اتاق بلند است می‌توانید کفپوش را تیره کنید، ولی اگر سقف اتاق هتل کوتاه است حتما رنگ کف اتاق را روشن در نظر بگیرید. استفاده از تابلوی هنری رنگی، کوسن‌های رنگی روی صندلی و کاناپه حس طراوت و زندگی به مبلمان می‌بخشد. استفاده از یک قالیچه رنگی نیز بر زیبایی و صمیمیت فضا می‌افزاید. گاهی اوقات با تغییر رنگ یک قسمت از دیوار می‌توانید مکان قرارگیری تخت خواب را در اتاق هتل تعریف کنید.

رنگ در طراحی اتاق هتل

تاثیر مبلمان در دکوراسیون اتاق هتل

مبلمان هتل یکی از تاثیرگذارترین وسایل در طراحی دکوراسیون اتاق هتل است که علاوه بر راحتی و آرامش باید باعث جلوه زیبا در اتاق می‌شود و به فضای اتاق روح دهد. پارچه مبلمان باید کیفیت بسیار خوبی داشته باشد تا در تابستان گرم و در زمستان سرد نشود. اگر فضای اتاق هتل نسبتا بزرگ باشد، می‌توان فضایی برای نشستن، مطالعه و استراحت طراحی کرد و مبلمان مخصوص در آنجا قرار داد.

مبل در طراحی اتاق هتل

چند نکته برای ایجاد تمایز در طراحی اتاق هتل

استفاده از میز شناور در کنار تخت‌خواب، برای اتاق‌هایی با متراژ پایین بسیار مناسب است، به طوری که مشتریان هنگامی که به آن نیاز دارند، آن را باز می‌نمایند و فضایی مناسب برای قرار دادنبرخی وسایل مهمانان است. تخت‌خواب معلق و اجرای نورپردازی در زیر آن، حس خوبی را برای مشتریان هتل ایجاد می‌کند. انجام نقاشی دیواری بر بالای تخت اتاق هتل برای مهمانان بسیار جذاب  به نظر می‌رسد. با بالابردن تخت‌خواب حتی به اندازه‌ی چند سانتی متر می‌توان در مشتریان حس جدیدی را به وجود آورد. با استفاده از یک آینه قدی و لامپ، می‌توان نور بیشتری در فضای اتاق منعکس کرد.

محل مناسب برای پنجره در طراحی اتاق هتل

وجود تراس با پنجره‌های بزرگ رو به منظره ای از فضای زیبا یکی از موارد محبوبیت در طراحی دکوراسیون اتاق هتل است. وجود پرده از الزامات است تا در مسافر احساس امنیت ایجاد نماید. پرده‌های رنگی و بلند زیبایی خاصی به اتاق می‌دهد و همچنین پرده‌های دوتایی برای وسیع نشان دادن فضا مفید است.

پنجره در طراحی اتاق هتل

مطلب مفیدی بود؟ با دوستانتان به اشتراک بگذارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در مجله اینترنتی ما عضو بشین

به روز باشین و یادگیری را متوقف نکنید!

بیشتر بدانید

به دنبال همفکری برای خرید تجهیزات مناسب هتل خودتون هستین؟

برای بهترین میزبانی شما، ما تمام قد در کنارتان هستیم